INITIUM zapewnia imponujący poziom przestrzeni wewnętrznej i wszechstronności odpowiedni dla rodzinnego SUV-a, z dużą przestrzenią dla pasażerów w drugim rzędzie, która posiada oparcia foteli z dużym kątem odchylenia dla zwiększenia komfortu. Szerokie nadwozie INITIUM i duży kąt otwarcia tylnych drzwi zwiększają wygodę pasażerów siedzących z tyłu podczas wsiadania i wysiadania z samochodu.
INITIUM ma funkcję planowania tras, przystosowaną dla pojazdów FCEV, która rozwiązuje jeden z największych problemów kupujących pojazdy FCEV: dostęp do infrastruktury tankowania. Dzięki tej funkcji użytkownicy mogą łatwo wyznaczyć optymalną trasę, znajdując stacje po drodze bez konieczności uzyskiwania dostępu do oddzielnej aplikacji lub wykonywania połączenia telefonicznego. Użytkownicy mogą sprawdzić dostępność stacji i stan działania zidentyfikowanej stacji ładowania, a także liczbę oczekujących pojazdów, a tym samym możliwość tankowania.
Ponadto ogniwo wodorowe modelu INITIUM dostarcza energię elektryczną bez emisji zanieczyszczeń. Wykorzystując funkcje prototypu, energię elektryczną można wykorzystać do zasilania i ładowania różnych urządzeń gospodarstwa domowego i urządzeń osobistych za pośrednictwem Vehicle-to-Load (V2L). Warto zauważyć, że zewnętrzny terminal został zaprojektowany tak, aby łączyć się bezpośrednio z gniazdkiem domowym 220 V, przekształcając INITIUM ze środka transportu w potencjalnego dostawcę energii.
Zgodnie z zobowiązaniem Hyundai Motor do bezkompromisowego bezpieczeństwa, INITIUM został opracowany w celu osiągnięcia najwyższego na świecie poziomu bezpieczeństwa w razie kolizji i w trakcie jazdy. Pojazd został wzmocniony wieloszkieletową konstrukcją z przodu, a także boczną konstrukcją nadwozia i zawiera dziewięć poduszek powietrznych, zapewniając bezpieczeństwo w razie kolizji na światowym poziomie.
Hyundai Motor planuje zaprezentować INITIUM na targach motoryzacyjnych w Los Angeles i Auto Guangzhou w listopadzie, co jeszcze bardziej umocni jego pozycję na globalnym rynku jako lidera w dziedzinie mobilności wodorowej. Wersja produkcyjna prototypu INITIUM ma zostać wprowadzona na rynek w pierwszej połowie 2025 roku.