Jak co roku, redaktorzy magazynu Auto Świat ocenili jakość marek samochodowych biorąc pod uwagę następujące kryteria: występowanie typowych usterek, akcje naprawcze, raport TÜV, wyniki w testach długodystansowych oraz gwarancję. Dokonując oceny jakości samochodów każdemu z kryteriów nadano odpowiednią wagę. Najwyżej punktowane były typowe usterki, które wystąpiły w ostatnim czasie (40 punktów). Kolejnymi kryteriami pod względem wagi były akcje naprawcze (konkretnie polskie akcje przywoławcze, zgłoszone do UOKiK w 2018 roku) (20 punktów), oraz testy 100 tys. km, po przejechaniu których auto rozbierane jest na części i sprawdzane (20 punktów). Raport TÜV z rynku niemieckiego oraz świadczenia gwarancyjne (głównie mechaniczne) otrzymały wagę po 10 punktów.
W przypadku typowych usterek marka Hyundai otrzymała 27 na możliwych 40 punktów. Redaktorzy Auto Świat pozytywnie ocenili jakość silników Hyundai, zarówno benzynowych jaki i diesli. Uszkodzenia elementów konstrukcyjnych i wyposażenia nie są nagminne, ponadto samochody Hyundai nie mają problemów z korozją. W 2018 roku ogłoszono w Polsce akcje przywoławcze Hyundai dla modelu i40 z powodu błędnie działającej blokady zapłonu (163 samochody), modeli Sonata oraz Grandeur z powodu prawdopodobieństwa wystąpienia zwarcia w obszarze instalacji ABS/VCD (596 samochodów), oraz modelu IONIQ Hybrid i IONIQ Hybrid Plug-in z powodu ryzyka wystąpienia wycieku w okolicy sterowania sprzęgłem (245 samochodów). W tej kategorii Hyundai otrzymał 17 na możliwych 20 punktów.
W testach długodystansowych 100 tys. km świetny wynik uzyskał Hyundai i30 oraz Hyundai TUCSON, który według oceniających pod względem niezawodności okazał się wzorowy i pozostawił znakomite wrażenie. W tej kategorii przyznano marce Hyundai aż 19 na możliwych 20 punktów. W raporcie TÜV modele i20 oraz ix20 zajęły pozycję powyżej średniej. W tej kategorii redaktorzy Auto Świat przyznali Hyundaiowi 5 punktów. Bardzo pozytywnie oceniony został 5-letni program gwarancji bez ograniczenia przebiegu marki Hyundai oraz 12-letnia gwarancja perforacyjna. W tej kategorii Hyundai otrzymał 8 na 10 punktów.
Łącznie marka Hyundai otrzymała 76 punktów, czyli tyle samo, co w roku ubiegłym, zajmując tym samym po raz drugi z rzędu pierwsze miejsce w rankingu. Należy również zwrócić uwagę na fakt, że Hyundai powiększył swoją przewagę względem kolejnej marki w rankingu - z 1 punktu przewagi w roku 2018 do 3 punktów przewagi w roku 2019.
-
___
źródło: Hyundai Polska