KIA | EV3 to elektryczny kompaktowy SUV z najlepszym w tym segmencie zasięgiem, wynoszącym do 605 km
KIA | uruchamia usługę CarPay i współpracuje z firmą Parkopedia, aby zapewnić bezproblemowe płatności za parkowanie
Gregory Guillaume, wiceprezes ds. designu w Kia Motors Europe, który nadzorował powstanie nowej rodziny Ceed, powiedział „Od początku zdawaliśmy sobie sprawę z tego, że będziemy chcieli godnie zastąpić trzydrzwiowego hatchbacka o nazwie pro_cee'd. To było ogromne wyzwanie. Dopiero gdy pracowaliśmy nad nowym ProCeedem dotarło do nas, że w rodzinie nowego Ceeda jest miejsce na czwarty model. Tak powstała Kia XCeed. Jej wyjątkowość polega na tym, że początkowo nie mieliśmy w planach crossovera”.
Stylowa, wyrazista i nowoczesna – nowa Kia XCeed prezentuje się bardziej atletycznie niż jej wysocy rywale. Nowy crossover oferuje też coś zupełnie innego niż pozostałe modele z rodziny Ceed. Nie tylko dlatego, że jedynymi wspólnymi elementami nadwozia, które zostały wykorzystane z pięciodrzwiowego hatchback są przednie drzwi.
Laurent Boulay, dyrektor generalny ds. designu nadwozi w Kia Motors Europe, powiedział: „Dzięki nowej rodzinie Ceed udało nam się stworzyć cztery różne samochody, z których każdy spełnia określone potrzeby i wygląda inaczej. Kia XCeed najbardziej wyróżnia się na tle rodzeństwa z uwagi na podwyższone nadwozie i wyższą pozycję za kierownicą”.
-
-
Sylwetka Kia XCeed 2020, z kabiną mocno przesunięta do tyłu i z mocno pochyloną pokrywą bagażnika, przypomina sylwetki samochodów typu coupé. Także dlatego, że XCeed ma stosunkowo długą pokrywę silnika. Przy identycznym rozstawie osi, jak w pozostałych modelach z rodziny Ceed, wynoszącym 2650 mm, Kia XCeed ma dłuższy przedni i tylny zwis niż w pięciodrzwiowym hatchbacku o – odpowiednio – 25 mm z przodu (do 905 mm) i 60 mm z tyłu (do 840 mm). Mocno pochylona pokrywa bagażnika i o 60 mm wyżej niż w hatchbacku znajdująca się jego krawędź wpływają na poprawę estetyki wyglądu crossovera.
Zwiększone – prześwit i wysokość nadwozia sprawiają, że XCeed prezentuje się równie solidnie, jak inne SUV-y marki Kia, które cieszą się dużą popularnością. Prześwit XCeeda wynosi 172 mm przy kołach 16-calowych i 184 mm przy 18-calowych, czyli o 42 mm więcej w porównaniu z prześwitem pięciodrzwiowego hatchbacka. Nakładki na nadkolach i progach oraz srebrne relingi dachowe nadają autu bardziej wyrazistego i typowego dla klasycznych SUV-ów wyglądu, który podkreśla również metalizowana płyta w tylnym zderzaku.
Laurent Boulay dodaje: „XCeed jest podwyższony, ale nie jest SUV-em. Oferuje wysoką pozycję za kierownicą, ale z wyglądu bardziej przypomina coupé. To auto dla osób, które – szczególnie w mieście – nie potrzebują wielkiego, klasycznego SUV-a”.
Wnętrze Kia XCeed przypomina kabiny pozostałych modeli z rodziny Ceed, z konsolą środkową delikatnie zwróconą w stronę kierowcy. Różnica polega na pozycji za kierownicą – jednocześnie niższej niż w klasycznych wyższych SUV-ach i wyższej, z uwagi na większy prześwit crossovera, niż w hatchbacku. Dzięki temu Kia XCeed oferuje bardziej sportową pozycję za kierownicą niż w typowych SUV-ach, która zapewnia lepszą widoczność do przodu.
„Myślę, że kierowcy będą zadowoleni z prowadzenia nowej Kia XCeed” – powiedział Ralph Kluge, dyrektor generalny ds. designu wnętrz w Kia Motors Europe, który zaprojektował kabinę Ceeda nowej generacji. „XCeed oferuje kierowcom sportową pozycję do jazdy w połączeniu z podwyższonym umiejscowieniem fotela” – dodał.
-
-
Podobnie jak w pozostałych modelach z rodziny Ceed, dotykowy ekran systemu multimedialnego znajduje się wysoko na desce rozdzielczej i na jednej wysokości z zegarami, co ułatwia jednoczesne kontrolowanie informacji na obydwu wyświetlaczach. W dolnej części konsoli środkowej znajdują się przyciski i pokrętła do sterowania głośnością, ogrzewaniem i wentylacją. Ergonomiczne rozmieszczenie wszystkich elementów sterowania umożliwia szybką zmianę ustawień niemal bez odrywania wzroku od drogi.
Wraz z pojawieniem się XCeeda Kia wprowadza do swoich modeli napędzanych silnikami spalinowymi cyfrowy zestaw wskaźników z 12,3-calowym wyświetlaczem o wysokiej rozdzielczości. Nowością wśród modeli z rodziny Ceed jest również ekran dotykowy systemu multimedialnego o przekątnej 10,25 cala z nawigacją i systemem UVO Connect. „Cyfrowy zestaw wskaźników w Kia XCeed i duży ekran dotykowy systemu multimedialnego wprowadzają Ceeda do świata współczesnych multimediów” – mówi Kluge. „Obydwa ekrany razem umożliwiają lepsze prezentowanie informacji dla kierowcy i pasażerów” – dodaje.
Ważną rolę w wydobyciu tego, co najlepsze w stylistyce Kia XCeed odgrywają kolory. Podobnie jak pozostałe modele z rodziny Ceed, crossover jest dostępny w 12 kolorach nadwozia. Nowy, żywy kolor – Quantum Yellow – jest zarezerwowany wyłącznie dla nabywców XCeeda.
Barbara Scheffler, odpowiedzialna za kolorystykę i wykończenie wnętrz w Kia Motors Europe, powiedziała: „Dla mnie ważne jest, aby zaoferować coś na co inni nie mają odwagi. Kolor Quantum Yellow jest tego idealnym odzwierciedleniem. Hasła marki Kia, które brzmi „The Power to Surpise” również”.
-
-
Na potrzeby Kia XCeed zarezerwowano także pakiet elementów wykończenia wnętrza w kolorze żółtym – z czarną tapicerką siedzeń, z którą kontrastują żółte szwy na fotelach i drzwiach oraz z detalami lakierowanymi na wysoki połysk w kolorze czarnym i żółtym.
Uruchomienie produkcji zaprojektowanego w Europie nowego XCeed zbliża się wielkimi krokami i ma nastąpić już w połowie sierpnia. Miesiąc później pierwsze egzemplarze trafią do polskich salonów. Specyfikacja wyposażenia i cennik Kia XCeed zostaną ogłoszone na początku września.
___
źródło: Kia Motors Poland
KIA | EV3 to elektryczny kompaktowy SUV z najlepszym w tym segmencie zasięgiem, wynoszącym do 605 km
KIA | uruchamia usługę CarPay i współpracuje z firmą Parkopedia, aby zapewnić bezproblemowe płatności za parkowanie