Samochód w limitowanej wersji nawiązuje do roli, którą prototypy odegrały w historii rozwoju Forda GT: – Niezależnie od tego, czy na torze wyścigowym idzie kiepsko, czy wyprzedzamy konkurentów, Ford GT Alan Mann Heritage Edition upamiętnia samochody, które przyczyniły się do zwycięstwa Forda – powiedział Mike Severson, menedżer programu Ford GT. – Dzięki czerwono-złotej kolorystyce limitowana seria Forda GT odwołuje się do wkładu wyczynowych aut firmy Alan Mann Racing, które walnie przyczyniły się do sukcesów Forda w Le Mans.
W latach 1965-66 firma Alan Mann Racing użyła lżejszych materiałów do skonstruowania prototypu AM GT-1 oraz drugiego samochodu wyścigowego opartego na Fordzie GT pierwszej generacji. Chociaż żaden z nich nie wygrał wtedy wyścigu, zastosowane zmiany konstrukcyjne były podobne do tych, które w 1966 roku przyczyniły się do zwycięstwa Forda w Le Mans modelem GT drugiej generacji. Rozwiązania konstrukcyjne zastosowane w tamtych autach przeniesiono do współczesnego supersamochodu – Forda GT w limitowanej wersji Heritage Edition na 2022 rok, wyposażonego w lekkie nadwozie z włókna węglowego, pomalowane w barwy inspirowane modelem AM GT-1
-
-
Oprócz unikalnego czerwonego lakieru Alan Mann ze złotymi akcentami, limitowana edycja Forda GT ma podwójne złote pasy biegnące przez przednią pokrywę, dach oraz pokrywę silnika z tyłu, dodatkowe pasy w kolorze Frozen White na pokrywie z przodu oraz numer startowy 16 na drzwiach i przedniej pokrywie oraz na spodzie tylnego spojlera. Widoczne są również błyszczące elementy z włókna węglowego, w tym 20-calowe obręcze kół, splitter, progi, lusterka, osłona silnika i dyfuzor. Zaciski hamulcowe, firmowane przez Brembo i lakierowane na czarno oraz ozdobione czerwonymi akcentami, a także czarne nakrętki na śruby przy kołach podkreślają nowoczesny wygląd auta i jego estetykę. Z włókna węglowego wykonano również sporo elementów w kabinie. Widać je m.in. na progach po otwarciu drzwi, tablicy rozdzielczej i na tunelu środkowym. Fotele z włókna węglowego są pokryte czarną Alcantarą i mają szwy w kolorach złotym i czerwonym. Na zagłówkach wytłoczono logo GT. Deskę rozdzielczą wykończono czarną skórą oraz Alcantarą, zaś słupki i podsufitkę samą Alcantarą. Złote elementy na desce rozdzielczej, drzwiach i wzmocnieniu foteli zestawiono z detalami z matowego włókna węglowego na progach, w dolnej części słupków A i na konsoli centralnej. Kierownica jest wykończona czarną Alcantarą, z czarnymi szwami. Łopatki zmiany biegów przekładni z dwoma sprzęgłami pomalowano w kolorze czerwonym Alan Mann.
-