Możliwość holowania przyczepy o znacznej masie to również codzienność w pracy. Także tutaj Ford Pro i jego modele mają do zaoferowania bardzo dużo.
Już najmłodszy i najmniejszy model Transit Courier z silnikiem diesla poradzi sobie z przyczepą o masie 1100 kg (wariant benzynowy – 1000 kg, a dostępny niebawem wariant elektryczny – 750 kg). Model o rozmiar większy, czyli nowy Transit Connect, w pokazanej niedawno wersji PHEV, to zdolności holownicze na poziomie 1400 kg. Osobowa wersja Tourneo Connect to maksymalna masa przyczepy do 1500 kg, a o sprawne i bezpieczne poruszanie się dba także – dostępny w odmianie 2.0 EcoBlue 122 KM – napęd na wszystkie koła. Jeszcze większe możliwości uciągu prezentują modele Transit Custom i Tourneo Custom. W pierwszym przypadku dopuszczalna masa przyczepy z hamulcem wynosi 2800 kg, a klienci mogą wybrać opcjonalny hak holowniczy (również w wersji składanej). W drugim – maksymalna masa przyczepy wynosi 2500 kg dla modeli z silnikiem Diesla i 1850 kg w przypadku modeli PHEV.
Jak zatem widać właściciele Fordów bez obawy mogą planować swoje życie „ z przyczepą”. A dla tych, którzy chcą rozpocząć przygodę z holowaniem, albo rozbudować o nowe funkcjonalności swój samochód, Ford przygotował także obszerną ofertę
akcesoriów.