Okazało się, że ponad 35% Fordów Fiesta, Focus, Kuga, Puma i Mustang Mach-E wyjechało z fabryk pomalowanych na różne odcienie szarości. W palecie barw znajduje się aż 8 kolorów zakwalifikowanych jako szare – to Cactus, Conquer, Magnetic, Stone, Diffused, Iconic, Moondust oraz Solar. Wśród europejskich użytkowników Fordów Focus, Puma i Kuga najpopularniejszym kolorem był Magnetic. Ford Fiesta był najchętniej kupowany w kolorze białym, a Mustang Mach-E – w eleganckiej czerni. Sumując udziały tych kolorów okazało się, że ponad 70% klientów ww. modeli zdecydowało się na barwy achromatyczne (a więc pozbawione dominanty barwnej). To właśnie one królowały w ubiegłym roku w statystykach kolorystycznych Forda.
– Szarość postrzegana jest jako neutralna barwa, reprezentująca praktyczność i kontrolę. Powiększanie się palety szarości dostępnych na rynku motoryzacyjnym spowodowało, że kolor ten przestał być niszowym i w dzisiejszych czasach wyznacza trendy. Niektóre z oferowanych obecnie odcieni szarości są niezwykle efektowne i przyciągające wzrok, takim kolorem jest np. Carbon Grey dostępny w palecie barw Mustanga Mach-E – powiedziała Julie Francis, stylistyka odpowiedzialna w Ford of Europe za dobór kolorów i materiałów.
-
-
MAGNETIC GREY - NAJPOPULARNIEJSZY W POLSCE KOLOR
Podobnie było na rynku polskim – w ubiegłym roku kolor szary był ulubionym lakierem wśród nabywców wymienionych modeli, poza jednym. W tych przypadkach, gdzie najpopularniejszym kolorem był Magnetic Grey, jego udział w palecie barw wynosił od 20% do 26%. Drugim najpopularniejszym kolorem wśród tych modeli był czarny – Agate Black.
W przypadku Forda Fiesty najpopularniejszym kolorem w Polsce był Magnetic Grey, przy czym z uwagi na reprezentatywność próby w porównaniu dla polskiego rynku uwzględniono wszystkie wersje Fiesty, a nie tylko Active. Także na ten kolor – Magnetic Grey – były najczęściej pomalowane Pumy, które trafiły w ubiegłym roku do polskich klientów. Również wśród użytkowników Forda Kugi ten kolor cieszył się największą popularnością. Nie inaczej było w przypadku Forda Focusa. Tutaj ponad 26% nabywców wybrało właśnie ten odcień szarości i był to najwyższy odsetek klientów wybierających ten kolor z dostępnej palety barw.
-