Nowa Alfa Romeo 33 Stradale na „Concorso di Eleganza di Villa d'Este”

Alfa Romeo ma przyjemność ogłosić swój udział w tegorocznym „Concorso d'Eleganza Villa d'Este”, najbardziej ekskluzywnej na świecie imprezie poświęconej samochodom zabytkowym, która odbędzie się w dniach 24-26 maja nad jeziorem Como. Wydarzenie, zorganizowane po raz pierwszy w 1929 roku, odbywa się zawsze we wspaniałych ogrodach Grand Hotel Villa d'Este i Villa Erba w Cernobbio; co roku bierze w nim udział około 50 modeli, podzielonych na kilka kategorii i ocenianych przez zespół ekspertów. Od 2002 roku przyznawana jest nagroda dla najbardziej fascynujących prototypów stanowiących połączenie przeszłości i przyszłości motoryzacji.


Ubiegająca się o prestiżową nagrodę Design Concept Award, nowa Alfa Romeo 33 Stradale to prawdziwy „manifest” możliwości włoskiej marki - teraz i w przyszłości - w zakresie wzornictwa i wrażeń z jazdy. Wyprodukowane w zaledwie 33 ekskluzywnych egzemplarzach, dla 33 pasjonatów marki, nowe dwumiejscowe coupé łączy w sobie tradycję i przyszłość marki. Model został wyprodukowany w unikalnym procesie rzemieślniczym, z zachowaniem najwyższych standardów jakości i obsesyjnej dbałości o szczegóły. W ubiegłym roku, kilka miesięcy po premierze nowej 33 Stradale, Alfa Romeo chciała nieoficjalnie ogłosić nadejście wspaniałej Alfy Romeo „few-off”: w Villa d'Este pojawił się model Tipo 33, gwiazda sportów motorowych lat 60., u oparciu o który powstała legendarna 33 Stradale z 1967 roku, która z kolei stała się inspiracją dla zespołu Alfa Romeo do stworzenia nowego samochodu „fuoriserie” (zbudowanego na zamówienie) marki Alfa Romeo. W urokliwej, zabytkowej Villa Erba, która w ubiegłym roku gościła obchody poświęcone stuleciu 24-godzinnego wyścigu Le Mans, włoska marka wystawiła dwie motoryzacyjne perełki ze swojej kolekcji zabytkowych modeli, które w przeszłości pojawiły się na kultowym francuskim torze: 33/2-litrowa „Daytona” (1968) i 33 TT 12 (1975).


Kultowe miejsce będące częścią historii marki

Więź pomiędzy Alfą Romeo i „Concorso d'Eleganza Villa d'Este” wynika z głębokiej relacji między Mediolanem - miejscem narodzin Alfy Romeo, a jeziorem Como, będącego przez długi czas salonem arystokracji tego miasta i wizytówką włoskiej doskonałości na całym świecie. Więź ta przetrwała próbę czasu i pozostaje silna do dziś. Nawet wtedy, gdy świat motoryzacji zaczął koncentrować się na masowej produkcji, a Concorso d'Eleganza stało się radosnym wspomnieniem minionej opoki, w pięknej Villi d'Este odbywały się sesje zdjęciowe, wydarzenia, prezentacje i zloty, podczas których wiele zabytkowych i koncepcyjnych samochodów marki otrzymywało prestiżowe nagrody.


Alfa Romeo 33 Stradale: śmiałe marzenia

Aby spełniać marzenia, potrzeba sporej dawki odwagi i szczypty zdrowego szaleństwa. To właśnie dzięki tym elementom w 1967 roku powstał samochód uważany przez wielu za jeden z najpiękniejszych w historii motoryzacji: Alfa Romeo 33 Stradale. Teraz, z podobną odwagą i śmiałą wizją, zespół Alfy Romeo zaprojektował i opracował nowy model 33 Stradale, prawdziwe dzieło sztuki w ruchu, będące efektem idealnego połączenia piękna i technologii. Nowy model pragnie zapewnić najbardziej ekscytujące wrażenia z jazdy i ponadczasowy urok ikony bardzo wąskiemu gronu entuzjastów, którzy od początku uwierzyli w ten projekt. Nowa 33 Stradale została stworzona w nowo powstałej „La Bottega” Alfa Romeo, gdzie projektanci, inżynierowie i historycy marki najpierw z uwagą wsłuchali się w głos 33 potencjalnych klientów, a następnie stworzyli ją razem, dokładnie tak, jak robiono to w renesansowych warsztatach rzemieślniczych lub w atelier słynnych włoskich konstruktorów nadwozi z lat 60-tych ubiegłego wieku oraz na początku XX wieku, kiedy to Alfa Romeo tworzyła swoje niepowtarzalne dzieła sztuki we współpracy ze słynnymi włoskimi konstruktorami nadwozi. Jednym z nich była słynna Carrozzeria Touring Superleggera, która odcisnęła swoje piętno na jednych z najpiękniejszych Alf Romeo w historii, a dziś odgrywa wiodącą rolę w produkcji nowego 33 Stradale. Krótko mówiąc, projekt 33 umiejętnie łączy procesy rzemieślnicze, innowacje technologiczne i życzenia klientów, tworząc coś wyjątkowego i niepowtarzalnego. W latach 1949-1952 wyprodukowano zaledwie 36 egzemplarzy tego modelu, z których wszystkie zostały stworzone zgodnie z życzeniami klientów i inspiracjami konstruktorów nadwozi.


6C 2500 SS Coupé Villa d’Este

Jedną z najcenniejszych perełek marki Alfa Romeo jest z pewnością 6C 2500 SS „Villa d'Este”, jeden z ostatnich modeli Alfy Romeo, który został zbudowany z ramą nośną oddzieloną od nadwozia. W latach 1949-1952 wyprodukowano zaledwie 36 egzemplarzy tego modelu, z których każdy był naprawdę wyjątkowy, stworzony zgodnie z życzeniami klientów i inspiracjami konstruktorów nadwozi. Bazując na modelu 6C 2500 SS Coupé, zbudowanym przez studio projektowe Touring Superleggera, Carlo Felice Bianchi Anderloni wprowadził kilka poważnych zmian: przeprojektował przód, cztery reflektory lepiej zintegrował z nadwoziem, a także dodał dwa wydłużone gniazda chłodzenia. Błotniki zostały zintegrowane z bokami, ale były wyraźnie zaznaczone. Przednia szyba została podzielona na dwie części i pochylona. Tył był bardzo niski i odznaczający się, z dobrze widocznymi dwoma małymi, eleganckimi okrągłymi reflektorami. Tak powstało arcydzieło sztuki motoryzacyjnej XX wieku. W edycji „Concorso d'Eleganza di Villa d'Este” z 1949 r. samochód ten zdobył „Referendum Grand Prix” - nagrodę przyznawaną przez publiczność, dzięki czemu na zawsze stał się synonimem ducha tego wydarzenia.

źródło: Alfa Romeo Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą

Czytaj więcej o marce Alfa Romeo

Alfa Romeo prezentuje nową serię specjalną INTENSA
Alfa Romeo prezentuje nową serię specjalną INTENSA

Alfa Romeo | Nowa seria specjalna Intensa jest dostępna na wszystkich modelach Alfy Romeo i oddaje hołd tożsamości marki poprzez ekskluzywne elementy i wykończenia, które w połączeniu z najlepszymi rozwiązaniami technologicznymi zapewniają wyjątkowe i emocjonujące wrażenia z jazdy.

Alfa Romeo ujawnia szczegóły innowacyjnego systemu Q4, projektu opartego na wydajności
Alfa Romeo ujawnia szczegóły innowacyjnego systemu Q4, projektu opartego na wydajności

Alfa Romeo | Właśnie zakończyły się międzynarodowe testy prasowe modelu Junior Ibrida Q4 – wersji z napędem na wszystkie koła, która zapewnia ekstremalną kontrolę i wysokie osiągi w każdych warunkach, bez kompromisów w zakresie masy i efektywności

Innowacyjna technologia Q4 debiutuje w Alfie Junior, teraz z najszerszą gamą w segmencie
Innowacyjna technologia Q4 debiutuje w Alfie Junior, teraz z najszerszą gamą w segmencie

Alfa Romeo | Junior Ibrida Q4 dodatkowo uzupełnia gamę nowego modelu, który jest już dostępny w sprzedaży w 38 krajach. W zaledwie kilka miesięcy od swojej premiery klienci złożyli już ponad 27 000 zamówień na całym świecie, z czego znaczącą część, aż 19% stanowi wersja z napędem elektrycznym (BEV).

Najnowsze oferty

Alfa Romeo Junior Ibrida Speciale 1.2 136KM MHEV eDCT6 szary Arese + SZKLANY DACH
  • Model: Junior
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Hybryda
  • Rok produkcji: 2025
Alfa Romeo Junior IBRIDA 1.2 136KM MHEV eDCT6 biały Sempione + czarny dach
  • Model: Junior
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Hybryda
  • Rok produkcji: 2025
Alfa Romeo Junior IBRIDA 1.2 136KM MHEV eDCT6 biały Sempione + czarny dach
  • Model: Junior
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Hybryda
  • Rok produkcji: 2025

Odwiedź nasze salony