Nowe modele Forda: Transit Custom MS-RT i Ranger MS-RT, nawiązujące do sportów motorowych – trafią do Europy

Ford Pro prezentuje nową linię ekskluzywnych pojazdów dostawczych z logo MS-RT, którą wprowadzą na rynek dwa nowe modele: Transit Custom MS-RT i Ranger MS-RT.

Oba modele zostały zaprojektowane i skonstruowane w ścisłej współpracy globalnego zespołu Forda ze specjalistami z MS-RT – partnerem firmy M-Sport, znanej z przygotowania maszyn rajdowych Forda. Efektem prac jest połączenie wyglądu nawiązującego do sportów motorowych, wzmocnionych właściwości jezdnych i wyjątkowych możliwości transportowych samochodów.

Cieszymy się, że możemy dołączyć modele MS-RT do naszej oferty Ford Pro, proponując atrakcyjną opcję od dealera dla klientów, którzy potrzebują pojazdu dostawczego, ale chcą również zaznaczyć charakter swojej firmy” – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny Ford Pro Europe. „Coraz więcej klientów poszukuje pojazdu przeznaczonego do pracy z rozwiązaniami zwiększającymi produktywność Ford Pro, ale jednocześnie pozwalającego realizować ich sposób spędzania wolnego czasu w weekendy. Nowe pojazdy MS-RT są idealną odpowiedzią na te potrzeby.

Oba modele MS-RT, bazujące na platformach Transita Custom i Rangera najnowszej generacji, łączą odważny design z technicznymi udoskonaleniami. Nowy E-Transit Custom MS-RT wyposażony jest w elektryczny układ napędowy o mocy maksymalnej 285 KM (210 kW), co czyni go najmocniejszym Customem w historii. Obok „ekstremalnego Vana”, prezentowany jest „ekstremalny uliczny pick-up” – Ranger MS-RT, dysponujący 3,0-litrowym silnikiem wysokoprężnym V6. Samochód korzysta ze specjalnego zawieszenia, które podnoszą jego możliwości na drodze.

Klienci mogą zamawiać Transita Customa MS-RT, E-Transita Customa MS-RT oraz Rangera MS-RT u dealerów Transit Centrum już teraz, a dostawy rozpoczną się w połowie 2024 roku.


Ford Transit Custom MS-RT

Ford Transit Custom MS-RT wyróżnia się stylistyką nadwozia nawiązującą do sportów motorowych, bogatym wyposażeniem wnętrza oraz szeroką gamą układów napędowych, wśród których znajduje się napęd wysokoprężny, hybrydowy plug-in oraz w pełni elektryczny. Dzięki precyzyjnemu dopracowaniu konstrukcji najnowszego Transita Custom pod kątem zwiększonej efektywności w firmie i zdolności transportowych, model oferuje do 6,8 m3 maksymalnej przestrzeni ładunkowej i do 1199 kg maksymalnej ładowności,  nie obniżając przy tym komfortu podróżowania. 

Nadwozie Transita Custom MS-RT zyskało nowy, aerodynamiczny przedni zderzak ze zintegrowanym spojlerem, sportowe progi boczne obniżające optycznie sylwetkę pojazdu oraz nową, usportownioną tylną część nadwozia, w tym zderzak ze zintegrowanym dyfuzorem. Dodatkowo model wyposażono w tylny spojler, który został skonfigurowany przy użyciu zaawansowanych symulacji komputerowych uwzględniających parametry przepływu powietrza. Wersje z napędem elektrycznym mają dodatkowy pasek świetlny LED między reflektorami.

Pod szerszymi nadkolami zamontowano stworzone dla tego modelu antracytowe 19-calowe felgi aluminiowe, o pół cala szersze niż felgi Transita Custom w wersji Sport. Zmniejszają one masę nieresorowaną o nieco ponad 1 kg, a jednocześnie zwiększają rozstaw kół o ponad 50 mm w porównaniu ze standardowym Customem. Opony Goodyear Eagle Sport 235/45 R19 i nowa platforma Transita Custom z niezależnym tylnym zawieszeniem poprawiają nie tylko stabilność na drodze, ale także komfort podróżowania.

W pełni elektryczny E-Transit Custom MS-RT może pochwalić się najwyższą mocą maksymalną spośród wszystkich znanych do tej pory wersji Customa, co zawdzięcza silnikowi elektrycznemu o mocy do 285 KM (210 kW) napędzającemu tylne koła z zachowaniem typowej dla aut elektrycznych płynności i responsywności. Aby zoptymalizować zużycie energii, wybierane tryby jazdy pozwalają również na poruszanie się z wydatkiem mocy 160 kW w trybie Normal i 100 kW w trybie Eco. 


Dwulitrowy silnik wysokoprężny EcoBlue o mocy 170 KM współpracuje z ośmiobiegową przekładnią automatyczną. Wersja napędzana hybrydą typu plug-in o mocy 232 KM skrywa pod maską 2,5-litrowy silnik benzynowy i akumulator o pojemności 11,8 kWh, oferujący dynamikę i bezemisyjność jazdy w trybie w pełni elektrycznym.

Niezależnie od wybranej opcji układu napędowego, wszystko w tym Transicie Custom ma geny MS-RT, dzięki którym model gwarantuje emocje, których oczekują klienci, a także wysoką wydajność, której potrzebują ich firmy” – powiedział Hans Schep. „Tę atrakcyjność jeszcze bardziej podnosi wersja w pełni elektryczna, czyli E-Transit Custom MS-RT o mocy 285 KM (210 kW).

W stylowym, komfortowym wnętrzu znalazły się nowe, ergonomiczne fotele przednie z bocznym podparciem poprawiających stabilność kierowcy i pasażera w zakrętach, wykończone ekologiczną skórą łączoną z zamszem i zdobione logo MS-RT oraz niebieskimi przeszyciami. Kabiny dla nadwozia typu van są wyposażone w pojedynczy fotel kierowcy i podwójne siedzenie pasażera, natomiast wersja Van Brygadowy dysponuje dwoma fotelami z przodu i trzema z tyłu, pokrytymi odpowiednio dopasowaną tapicerką. Wyprofilowana sportowa kierownica z niebieskim znacznikiem położenia jazdy na wprost i przeszyciami, jest standardem w obu wersjach nadwozia.

Już od premiery model będzie dostępny w szerokiej palecie przyciągających wzrok lakierów MS-RT, w tym w żywych Yellow Green i MS-RT Blue. Standardowym wyposażeniem będą błyszczące, czarne obudowy lusterek i podobne klamki drzwi. Wszystkie wersje wyróżniają lakierowane na niebiesko zaciski hamulcowe MS-RT. Klient otrzyma także w standardzie m.in. dwustrefową automatyczną klimatyzację, kamerę cofania, czujniki parkowania przednie i tylne,  tempomat  inteligentny ogranicznik prędkości. 


Ford Ranger MS-RT

Forda Rangera MS-RT projektowano z myślą o przekazaniu klientom najwyższej klasy ulicznego pick-upa, wyróżniającego się masywną stylistyką, nawiązującą do sportów motorowych. Bogato wyposażony pick-up jest napędzany potężnym silnikiem wysokoprężnym 3,0 EcoBlue V6 o mocy 240 KM i maksymalnym momencie obrotowym 600 Nm,  współpracującym z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów i nowym układem napędu na cztery koła e4WD, który jest znany z innych modeli najnowszej linii Rangerów. Bez zmian w stosunku do nowej rodziny Rangerów pozostają wyjątkowa ładowność wynosząca 1 tonę  oraz zdolność holowania 3,5-tonowej przyczepy. 

Zadbano, aby przedni pas nadwozia wersji MS-RT kojarzył się z ekstremalnymi Rangerami, które biorą udział w wyścigach po bezdrożach Azji, o czym przypominają drapieżna stylistyka przodu pojazdu z kratą wlotu powietrza o strukturze plastra miodu i zintegrowanym spojlerem przedniego zderzaka.

Sylwetka pojazdu została obniżona optycznie przez wyprofilowane progi, natomiast z tyłu uwagę zwraca charakterystyczny zderzak ze zintegrowanym dyfuzorem. Na klapie skrzyni ładunkowej znalazło się miejsce na logo MS-RT i spojler, który uzupełnia drugi spojler znajdujący się nad kabiną. Ta wyjątkowa kombinacja spojlerów została poddana symulacjom komputerowym i dostrojona z myślą o ogólnej równowadze aerodynamicznej i poprawie stabilności przy dużych prędkościach.

21-calowe felgi połączono z oponami 275/45 R21 – są to więc największe koła, jakie kiedykolwiek były oferowane w Rangerze. Poszerzone nadkola zwiększają całkowitą szerokość pojazdu o 82 mm zarówno z przodu, jak i z tyłu, a rozstaw kół z każdej strony zwiększył się o 40 mm – idzie za tym lepsza przyczepność i stabilność w zakrętach.


Zawieszenie zostało zaprojektowane tak, aby osiągnąć idealny kompromis pomiędzy sterownością i komfortem. Składają się na nie nowe, twardsze amortyzatory przednie, przestrojone zawieszenie tylne, a całość obniża prześwit o 40 mm. Ranger MS-RT zyskał dzięki temu bardziej sportową sylwetkę, precyzję prowadzenia i stabilność w zakrętach.

Jeśli Ranger Raptor jest najlepszym pick-upem terenowym, to Ranger MS-RT jest najlepszym pick-upem ulicznym” – powiedział Hans Schep. „To odejście od tego, co zwykle widzimy w tym segmencie w Europie, jednak wierzymy, że pojazd z właściwościami jezdnymi zbliżonymi bardziej do samochodu osobowego i niezmienioną ładownością, okaże się atrakcyjny dla właścicieli pickupów.” 

Wyróżniające tę linię wnętrze z podwójną kabiną wyposażono w nowe siedzenia z mocniejszymi podparciami bocznymi i oparciami, które nadają kabinie bardziej sportowy charakter, a jednocześnie zwiększają komfort podróżowania. Na przednich i tylnych fotelach zastosowano eko-skórę i zamsz bez domieszek pochodzenia zwierzęcego, z charakterystycznym logo MS-RT i niebieskimi przeszyciami, a z przodu umieszczono emblematy MS-RT. Kierowcy mogą również korzystać z zarezerwowanej dla tej wersji podgrzewanej, wyprofilowanej, sportowej kierownicy z niebieskim znacznikiem położenia jazdy na wprost i logo MS-RT.

Od momentu wprowadzenia na rynek, Ranger MS-RT będzie dostępny w szerokiej palecie lakierów, w tym Conquer Grey, z czarnymi, błyszczącymi obudowami lusterek i podobnymi klamkami drzwi. Standardowe wyposażenie obejmuje 12-calowy ekran dotykowy z systemem SYNC 4A, dwustrefową, automatyczną klimatyzację, przednie i tylne czujniki parkowania,  kamerę cofania, inteligentny tempomat adaptacyjny i inteligentny ogranicznik prędkości. 

Nowa generacja MS-RT

MS-RT, to skrót od M-Sport Road Technology. Firma wyrosła z partnerstwa między założycielem, Edwardem Daviesem i M-Sport, które trwa od 2015 roku. M-Sport ma długą historię współpracy z Fordem w zakresie projektowania i konstruowania samochodów rajdowych, w tym obecnego Forda Puma Rally1. Przygotowuje także samochody do wyścigów Global Rallycross i GT3.

Zespół specjalistów MS-RT czerpie z dziedzictwa M-Sport w branży sportów motorowych, produkując zmodyfikowane pojazdy szosowe o niepowtarzalnym sportowym charakterze. Firma już wcześniej przygotowywała zmodyfikowane wersje poprzednich generacji modeli Ford Pro: Transita Customa, Transita Connecta i Rangera, a nowe partnerstwo opiera się na tym doświadczeniu.

Transit Custom MS-RT i Ranger MS-RT będą oferowane przez dealerów Transit Centrum w całej Europie. Nowe modele trafią do montażu końcowego i wykończenia w nowym, specjalnie do tego przeznaczonym zakładzie, zlokalizowanym na terenie strefy Ford Dagenham Estate w Wielkiej Brytanii. Nowoczesny obiekt, położony w pobliżu bazy zespołu inżynierów Ford Pro w Kampusie Ford Dunton, obejmuje studio projektowe i inżynieryjne, półautomatyczny zakład lakierniczy i podwójne linie montażowe, ze specjalnie przygotowanym zespołem obsługi klienta, gotowym do pomocy na miejscu.

źródło: Ford Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą

Czytaj więcej o marce Ford

Droga do Dakaru. Seria filmów Ford Performance pokazuje przygotowania do najtrudniejszego rajdu na świecie
Droga do Dakaru. Seria filmów Ford Performance pokazuje przygotowania do najtrudniejszego rajdu na świecie

FORD | przedstawia rozwój Raptora T1+ w specjalnie przygotowanych przez Ford Performance filmowych reportażach

Co czyni Forda Rangera pickupem idealnym?
Co czyni Forda Rangera pickupem idealnym?

FORD | Inżynierowie i projektanci Forda współpracowali z klientami z całego świata, aby stworzyć pickupa, który sprawdzi się zarówno w codziennej pracy, jak i podczas rodzinnych oraz rekreacyjnych wyjazdów

E-Tourneo Courier poszerza gamę pojazdów elektrycznych Forda
E-Tourneo Courier poszerza gamę pojazdów elektrycznych Forda

FORD E-Tourneo Courier powstał z myślą o klientach, którzy chcą czerpać z życia jak najwięcej radości

Najnowsze oferty

Ford Ranger Wildtrak X 2.0 EcoBlue Bi-Turbo 205KM A10 4x4 dostępny od ręki
  • Model: Ranger
  • Typ nadwozia: Pick-up
  • Przebieg: 10 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Diesel
  • Rok produkcji: 2024
Ford Tourneo Connect Grand Titanium 2.0 EcoBlue 122 KM A7 - dostępny od ręki
  • Model: Tourneo Connect
  • Typ nadwozia: Minivan
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Diesel
  • Rok produkcji: 2024
Ford Kuga Titanium 1.5 EcoBoost 150 KM M6
  • Model: Kuga
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 14170 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2023

Odwiedź nasze salony