Nowy Ford Kuga – co czyni go wyjątkowym SUV-em na rynku?

Do salonów trafił odmieniony Ford Kuga. Nowy model to nie tylko gruntownie zmieniony design, który czyni go jeszcze bardziej atrakcyjnym. To także debiutujące w gamie lakiery, wzory felg oraz jeszcze bardziej wydajne układy napędowe. Ewolucja dotknęła także wnętrza. Co wyróżnia Kugę na tle konkurencji i dlaczego jest tak chętnie wybieranym SUV-em klasy średniej na europejskim, w tym i polskim, rynku? To przecież najchętniej kupowany model z napędem typu plug-in hybrid na Starym Kontynencie. Co wpływa na popularność Kugi?





Szeroki wachlarz wersji wyposażenia i zróżnicowane źródła napędu

Auto dostępne jest w aż pięciu wariantach wyposażenia: podstawowej, eleganckiej i bogato wyspecyfikowanej Titanium, modelach, które zachowują sportowy charakter ST-line i ST Line X oraz całkowicie nowej linii modelowej Active i Active X, które swoim wyglądem nawiązują do uterenowionych aut.

W każdej z wersji Ford Kuga dostępny jest z aż trzema rodzajami ekologicznych i dynamicznych układów napędowych. Podstawowym źródłem napędu jest benzynowy silnik 1.5 EcoBoost o mocy 150 KM. Występuje on w połączeniu z napędem na przednią oś i manualną skrzynią biegów, co pozwala na rozpędzenie auta do 100 km/h w 9,5 s i osiągnięcie prędkości maksymalnej 195 km/h. Znakomita dynamika idzie w parze z oszczędnością. Ten duży, rodzinny SUV zadowala się średnio jedynie 6,4 l/100 km co czyni go idealnym kompromisem pomiędzy kosztami zakupu, dynamiką jazdy i ekonomiką w codziennej eksploatacji.

Na szczycie oferty znajduje się hybryda typu plug-in. Zeletryfikowany układ napędowy z możliwością ładowania z gniazdka, domowego Wallboxa lub ładowarek publicznych zapewni w ruchu miejskim podróże w trybie wyłącznie elektrycznym na dystansie do 88 km. Współpracuje on z 2,5-litrowym silnikiem benzynowym, co łącznie daje moc 243 KM, przenoszoną na przednie koła poprzez automatyczną skrzynię eCVT. Co ciekawe – przy wykorzystywaniu w pełni potencjału jazdy na napędzie elektrycznym samochód zadowoli się nawet 0,9 l/100 km. Jest przy tym niezwykle dynamiczny. Do 100 km/h przyspieszy w jedynie 7,3 s.

Trzecie źródło napędu to klasyczna hybryda, nazwana w gamie Forda FHEV. Łączy ona 2,5-litrowy silnik z automatyczną skrzynią typu eCVT. Dzięki nowym technologiom ta wersja może pokonać nawet do 900 km na jednym zbiorniku paliwa i wygenerować do 64 procent czystej jazdy z napędem elektrycznym w mieście.

W wersji z napędem na przednią oś generuje 180 KM, auto przyspiesza do 100 km/h w 9,1 s, prędkość maksymalna wynosi 196 km/h i ma średnie zużycie paliwa wynoszące 5,3-5,4 l/100 km. Ale w przypadku tego rodzaju napędu dostępny jest też wariant z napędem na cztery koła – 2.5 FHEV AWD, który podobnie, jak wersja z napędem na przód moc na koła przenosi przy pomocy automatycznej skrzyni eCVT. Dysponuje jednak większą mocą 183 KM, co w połączeniu z poprawionymi walorami trakcyjnymi pozwala przyspieszyć do 100 km/h w 8,3 s. Średnie zużycie paliwa to 5,7 l/100 km, a model rozpędzi się do 196 km/h.

Szeroki wybór wersji wyposażenia i układów napędowych, który pozwoli dobrać każdemu klientowi auto do swoich potrzeb i charakteru to niewątpliwie jedna z zalet Kugi. Ale nie jedyna. Co jeszcze oferuje?





Inteligentny napęd na cztery koła

Zaawansowany napęd na obie osie Intelligent All-Wheel Drive pozwala kierowcy lepiej wykorzystać przyczepność kół i obniżyć koszty eksploatacji hybrydowego modelu FHEV.

Moc benzynowo-elektrycznego układu napędowego jest płynnie rozdzielana pomiędzy przednie i tylne koła. Zapewnia to nie tylko płynność jazdy, ale także precyzję i bezpieczeństwo prowadzenia w zakrętach. Co ważne – zmiana rozdziału momentu obrotowego na osie trwa mniej niż 20 milisekund. W sytuacjach, gdy przednie koła mają niedostateczną przyczepność, system może wysyłać nawet 100 procent mocy na tylne koła.

System ten wykorzystuje także sztuczną inteligencję dla poprawienia ekonomiki jazdy. W przypadku, gdy warunki na drodze temu sprzyjają może odłączyć napęd na cztery koła, co zmniejsza zużycie paliwa. Jednak, gdy tylko uzna, że którekolwiek z kół potrzebuje dodatkowej przyczepności z powrotem załączy napęd 4×4, w czasie krótszym niż mgnienie oka.





Mistrz uciągu

Nowy Ford Kuga wyrasta na mistrza uciągu. Jeżeli ktokolwiek potrzebuje auta do holowania przyczepy, to wśród aut tej klasy nie znajdzie modelu z większymi możliwościami. W hybrydowych wersjach FHEV AWD oraz hybrydzie typu plug-in masa maksymalnej przyczepy to aż 2100 kg!

Oprócz znakomitego uciągu, auto oferuje także szereg innych udogodnień dla osób podróżujących z przyczepą. Należą do nich między innymi lista kontrolna podłączania przyczepy czy nawigacja, w której odnajdziemy funkcję Trailer Tow (funkcja holowania przyczepy). Wyznaczy ona najlepszy wariant trasy w przypadku, gdy autem holujemy przyczepę.





Zaawansowany system teleinformatyczny Ford Sync4

Nowa Kuga to także całkowicie odmienione wnętrze, w którym znajdziemy zaawansowane systemy teleinformatyczne, ale także wiele nowości ze świata łączności i obsługi. Nowa generacja systemu informacyjno-rozrywkowego Ford SYNC4, który obsługiwany jest przez 13,2-calowy centralny ekran dotykowy oferuje dwukrotnie większą moc obliczeniową niż poprzednia wersja systemu. Dodatkowo system zapewnia łączność 5G wraz z szybkim dostępem do informacji oraz nawigację korzystającą z chmury obliczeniowej. Dzięki temu możemy np. on-line unikać korków na drogach. W najnowszej wersji, systemy Apple CarPlay i Android Auto, mają możliwość bezprzewodowego połączenia i dostęp do potrzebnych, kluczowych aplikacji i informacji. Nowością jest także standardowy asystent głosowy Alexa – to właśnie dzięki niemu podróżujący mogą zadawać pytania lub wydawać polecenia nawet wtedy, kiedy smartfon nie jest połączony z systemem. Kolejną nowością z Kudze jest 12,3-calowy, cyfrowy wyświetlacz zegarów.

Wszystkie najnowsze rozwiązania, które znajdziemy w nowym modelu uzupełniają zalety, z których od lat znana jest Kuga. Przestronne wnętrze, obszerny bagażnik połączono z wysokim komfortem podróży oraz – z charakterystyczny dla wszystkich modeli Forda – sportowym prowadzeniem. Dodatkowo wyrafinowane rozwiązania techniczne przyczyniły do uzyskania przez Kugę maksymalnej, 5-gwiazdkowej oceny bezpieczeństwa w testach Euro NCAP.



źródło: Ford Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą. 

Czytaj więcej o marce Ford

Odeta Moro – AutentycznE rozmowy w E-Transicie
Odeta Moro – AutentycznE rozmowy w E-Transicie

FORD Odeta Moro swoją przygodę z radiem i telewizją zaczęła ponad dwie dekady temu i do dzisiaj jest wierna swojemu dziennikarskiemu powołaniu

Droga do Dakaru. Seria filmów Ford Performance pokazuje przygotowania do najtrudniejszego rajdu na świecie
Droga do Dakaru. Seria filmów Ford Performance pokazuje przygotowania do najtrudniejszego rajdu na świecie

FORD | przedstawia rozwój Raptora T1+ w specjalnie przygotowanych przez Ford Performance filmowych reportażach

Co czyni Forda Rangera pickupem idealnym?
Co czyni Forda Rangera pickupem idealnym?

FORD | Inżynierowie i projektanci Forda współpracowali z klientami z całego świata, aby stworzyć pickupa, który sprawdzi się zarówno w codziennej pracy, jak i podczas rodzinnych oraz rekreacyjnych wyjazdów

Najnowsze oferty

Ford Kuga Titanium 1.5 EcoBoost 150KM M6 FWD - dostępny od ręki
  • Model: Kuga
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024
Ford Kuga ST-Line X 2.5 FHEV 180 KM eCVT FWD - dostępny od ręki
  • Model: Kuga
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 6 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Hybryda
  • Rok produkcji: 2024
Ford Puma ST-Line 1.0 EcoBoost 125 KM A7
  • Model: Puma
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024

Odwiedź nasze salony