Auto dostępne jest w aż pięciu wariantach wyposażenia: podstawowej, eleganckiej i bogato wyspecyfikowanej Titanium, modelach, które zachowują sportowy charakter ST-line i ST Line X oraz całkowicie nowej linii modelowej Active i Active X, które swoim wyglądem nawiązują do uterenowionych aut.
W każdej z wersji Ford Kuga dostępny jest z aż trzema rodzajami ekologicznych i dynamicznych układów napędowych. Podstawowym źródłem napędu jest benzynowy silnik 1.5 EcoBoost o mocy 150 KM. Występuje on w połączeniu z napędem na przednią oś i manualną skrzynią biegów, co pozwala na rozpędzenie auta do 100 km/h w 9,5 s i osiągnięcie prędkości maksymalnej 195 km/h. Znakomita dynamika idzie w parze z oszczędnością. Ten duży, rodzinny SUV zadowala się średnio jedynie 6,4 l/100 km co czyni go idealnym kompromisem pomiędzy kosztami zakupu, dynamiką jazdy i ekonomiką w codziennej eksploatacji.
Na szczycie oferty znajduje się hybryda typu plug-in. Zeletryfikowany układ napędowy z możliwością ładowania z gniazdka, domowego Wallboxa lub ładowarek publicznych zapewni w ruchu miejskim podróże w trybie wyłącznie elektrycznym na dystansie do 88 km. Współpracuje on z 2,5-litrowym silnikiem benzynowym, co łącznie daje moc 243 KM, przenoszoną na przednie koła poprzez automatyczną skrzynię eCVT. Co ciekawe – przy wykorzystywaniu w pełni potencjału jazdy na napędzie elektrycznym samochód zadowoli się nawet 0,9 l/100 km. Jest przy tym niezwykle dynamiczny. Do 100 km/h przyspieszy w jedynie 7,3 s.
Trzecie źródło napędu to klasyczna hybryda, nazwana w gamie Forda FHEV. Łączy ona 2,5-litrowy silnik z automatyczną skrzynią typu eCVT. Dzięki nowym technologiom ta wersja może pokonać nawet do 900 km na jednym zbiorniku paliwa i wygenerować do 64 procent czystej jazdy z napędem elektrycznym w mieście.
W wersji z napędem na przednią oś generuje 180 KM, auto przyspiesza do 100 km/h w 9,1 s, prędkość maksymalna wynosi 196 km/h i ma średnie zużycie paliwa wynoszące 5,3-5,4 l/100 km. Ale w przypadku tego rodzaju napędu dostępny jest też wariant z napędem na cztery koła – 2.5 FHEV AWD, który podobnie, jak wersja z napędem na przód moc na koła przenosi przy pomocy automatycznej skrzyni eCVT. Dysponuje jednak większą mocą 183 KM, co w połączeniu z poprawionymi walorami trakcyjnymi pozwala przyspieszyć do 100 km/h w 8,3 s. Średnie zużycie paliwa to 5,7 l/100 km, a model rozpędzi się do 196 km/h.
Szeroki wybór wersji wyposażenia i układów napędowych, który pozwoli dobrać każdemu klientowi auto do swoich potrzeb i charakteru to niewątpliwie jedna z zalet Kugi. Ale nie jedyna. Co jeszcze oferuje?