-
Cztery tryby jazdy , kiedy układ zasilany jest energią elektryczną, umożliwiają kierowcy wybór sposobu i momentu skorzystania z dostępnej w akumulatorze energii:
- Tryb EV Auto ma zapewnić optymalne połączenie osiągów i sprawności energetycznej. Algorytmy sterowania systemami pojazdu monitorują poziomy naładowania akumulatora i aktualny scenariusz jazdy – na przykład, czy samochód jedzie autostradą, czy przedziera się przez wielkomiejskie korki i na tej podstawie decydują, czy włączyć ładowanie akumulatora silnikiem spalinowym,
- W trybie EV Now priorytetem jest korzystanie z energii zgromadzonej w akumulatorze przy wyłączonym spalinowym “przedłużaczu” zasięgu, aż do momentu, gdy poziom naładowania akumulatora spadnie do dopuszczalnego minimum,
-
W trybie EV Later uruchomiony zostaje silnik spalinowy, który wraz z ładowaniem regeneracyjnym ma za zadanie jak najskuteczniej utrzymać aktualny poziom naładowania akumulatora, by ten był gotowy do późniejszego użycia,
-
W trybie EV Charge 1silnik spalinowy wykorzystywany jest do ładowania akumulatora do pełnej pojemności, by następnie umożliwić jak największy zasięg, po przełączeniu w tryb EV Now
Kierowca może również wybrać intensywność odzyskiwania energii przy wspomaganiu hamowania przez system ładowania regeneracyjnego, wybierając opcję Drive lub Low za pomocą selektora zmiany biegów. Zwolnienie pedału przyspieszenia w trybie Low zwiększa zaprogramowaną intensywność hamowania regeneracyjnego i automatycznie włącza światła hamowania, gdy jest to konieczne, by ostrzec kierowców z tyłu. Intensywniejsze hamowanie regeneracyjne sprzyja utrzymaniu sposobu jazdy, polegającego na operowaniu jednym pedałem, szczególnie w scenariuszach miejskich, w korkach. Zwiększa też ilość odzyskiwanej energii kinetycznej, przechowywanej w akumulatorze, wydłużając dostępny zasięg jazdy bezemisyjnej.
W kabinie znalazł się wskaźnik mocy i ładowania zastępujący standardowy obrotomierz. Przychylając się do sugestii uczestników testu Forda Transita Plug-In Hybrid, trwającego rok w warunkach realnej eksploatacji na ulicach Londynu, zmieniono zegary, aby jasno wizualizowały odzyskiwanie energii w czasie rzeczywistym, co pomoże kierowcom przedłużać do maksimum zasięg jazdy w trybie elektrycznym.
Mniejszy wskaźnik stanu naładowania akumulatora zastąpił wskaźnik temperatury płynu chłodzącego silnik, a funkcje komputera pokładowego są skonfigurowane specjalnie dla hybrydowego układu napędowego. Na desce są teraz wyświetlane wskaźniki trybu EV, ostrzeżenia obsługowe i alarmy pojawiające się, gdy pojazd jest podłączony do ładowania. Graficznie przedstawiony zasięg do opróżnienia akumulatora i zasięg z wykorzystaniem silnika spalinowego jest widoczny na wszystkich ekranach.
Pokładowy modem FordPass Connect, wraz z mobilną aplikacją FordPass, umożliwiają teraz kierowcom zdalne monitorowanie stanu naładowania akumulatorów pojazdu. Niedawno uruchomiona aplikacja FordPass Pro – zaprojektowana specjalnie dla mniejszych firm i właścicieli samochodów firmowych, którzy dążą do zwiększenia produktywności – pozwoli klientom już od wiosny 2020 roku sprawdzać stan naładowania akumulatorów nawet pięciu pojazdów.
Ford wprowadza również nową aplikację na smartfony i tablety, która ułatwi przedsiębiorcom i właścicielom pojazdów hybrydowych typu plug-in lokalizowanie ładowarek, dotarcie do nich i opłaty za ładowanie. We współpracy z NewMotion, Ford oferuje dostęp do największej publicznej sieci ładowania, obejmującej swoim zasięgiem całą Europę. Nowa aplikacja zapewni klientom Forda uproszczony dostęp i płatności w ponad 118 000 punktach ładowania w 30 krajach. Klienci bez problemów będą mogli korzystać z punktów ładowania na wielu rynkach, dla uproszczenia obsługi płacąc za ładowanie z jednego konta.
Niedawno Ford ogłosił również, że będzie współpracował z sześcioma wiodącymi dostawcami energii w całej Europie, świadcząc usługę instalacji domowych ładowarek (wallboxów) i oferując taryfy zielonej energii klientom jeżdżącym hybrydami plug-in, w tym klientom Centrica w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Naścienne ładowarki Forda zapewnią do 50 proc. wyższą moc ładowania, niż typowe domowe gniazdko, co skróci klientom korzystającym z hybrydowych modeli Forda typu plug-in czas ładowania w domu nawet o jedną trzecią.
PRZYGOTOWANY DLA LUDZI BIZNESU
Transit Custom Plug-In Hybrid będzie oferowany w wariancie L1 H1 z nadwoziem ciężarowym lub kombi. Model ciężarowy jest dostępny w wersjach Base, Trend i bardzo bogato wyposażonej Limited. Klimatyzacja kabiny i podgrzewana przednia szyba są standardem we wszystkich wersjach, a dostępne wyposażenie obejmuje aktywowany głosem system komunikacji i rozrywki SYNC 3 Forda. Towarzyszy mu 8-calowy kolorowy ekran dotykowy, który można kontrolować za pomocą gestów szczypania i przesuwania.
Modem pokładowy FordPass Connect jest montowany w standardzie, co poprawi wykorzystanie pojazdów w firmach i optymalizację kosztów eksploatacji, dzięki takim rozwiązaniom, jak nowe produkty Ford Telematics i Ford Data Services, które zostaną wprowadzone jeszcze w tym roku wraz z nową aplikacją FordPass Pro.
-