NOWY FORD TRANSIT I TOURNEO CUSTOM PLUG-IN HYBRID - BEZEMISYJNA JAZDA BEZ OBAW O ZASIĘG

Ford jest pierwszym producentem oferującym układy napędowe PHEV w segmencie rynku samochodów dostawczych o ładowności jednej tony. Do sprzedaży trafia właśnie najnowszy Transit Custom Plug-In Hybrid. Pierwszy w segmencie dostawczy Transit Custom Plug-In Hybrid może być ładowany z sieci elektrycznej, co umożliwia przejechanie do 56 km przy zerowej emisji, bez obaw o zasięg pojazdu i przyczynia się do zmniejszenia lokalnych zanieczyszczeń powietrza. Pozwala też na wjazd do coraz większej liczby stref dostępnych tylko dla pojazdów o ultra niskiej emisji, wprowadzanych w całej Europie. 

Transit Custom Plug-In Hybrid, korzystający z zaawansowanej architektury hybrydowej, przenosi na przednie koła moment obrotowy generowany wyłącznie przez silnik elektryczny o mocy 92,9 kW, zasilany energią z akumulatora litowo-jonowego o pojemności 13,6 kWh. Wielokrotnie nagradzany silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 1,0‑-litra wykorzystywany jest jako agregat - przedłużacz zasięgu, dzięki czemu pojazd może pokonać do 500 kilometrów, przy zużyciu paliwa 3,08 l/100 km i emisji CO2 60 g/km. Dużej ładowności netto, wynoszącej 1 130 kg i przestrzeni ładunkowej 6 m3 nie zmniejszył starannie zapakowany pod podłogą kompaktowy akumulator. Akumulator trakcyjny objęty jest standardową gwarancją na osiem lat lub 160 000 km, co powinno być argumentem dla myślących o spokojnej eksploatacji przedsiębiorców. 

"Nasi klienci chcieliby korzystać ze zelektryfikowanych pojazdów, ale rozumiemy, że mogą mieć obawy dotyczące infrastruktury i zasięgu. Nasz Transit – będący elektryczną hybrydą ładowaną z gniazdka – nie potrzebuje żadnych kompromisów, aby podnieść swoją efektywność, dzięki możliwości zasilania czystą energią elektryczną i jazdy przy zerowej emisji, a jednocześnie daje swobodę odbywania dłuższych podróży" – powiedział Ian Porter, szef programu Transit Custom w Ford of Europe. 

Transit Custom Plug-In Hybrid jest już dostępny w ofercie, a pierwsze egzemplarze odbierane będą pod koniec roku. Samochód stanowi alternatywny środek transportu dla firm, które myślą o podniesieniu efektywności, a jednocześnie muszą wspierać działania proekologiczne w środowisku miejskim, zachowując jednocześnie zasięg dostaw, oferowany przez modele z tradycyjnymi silnikami spalinowymi. 

Pokładowy modem FordPass Connect, dostępny w standardzie, umożliwia przedsiębiorcom znaczną poprawę wykorzystania pojazdu, przy jednoczesnej optymalizacji kosztów. Od wiosny 2020 roku dostępny będzie – również jako opcjonalny system dla właścicieli wcześniejszych generacji – nowy moduł Geofencing, który jest zdolny do automatycznego przełączania trybu jazdy na bezemisyjny w chwili wjazdu do miejskich stref niskiej emisji. System zadba o przestrzeganie prawa przez kierowców i pozwoli uniknąć dodatkowych opłat lub kar.

W salonach pojawi się również nowa, ośmioosobowa wersja Tourneo Custom Plug-In Hybrid, wykorzystująca tę samą zaawansowaną technologię układu napędowego. Tourneo Custom Plug-In Hybrid, oferujący użytkownikom luksusową, przestronną kabinę z unikatowym układem tylnych foteli, ustawianych również w formacie konferencyjnym face-to-face, sprawdzi się jako mikrobus dla firm, które powinny dbać o niską emisję, jeżdżąc głównie w strefach śródmiejskich lub w okolicach lotnisk. 

NOWY FORD TRANSIT CUSTOM - ZEROWA EMISJA SPALIN

Za pomocą gniazda ładowania znajdującego się w przednim zderzaku, Transit Custom Plug-In Hybrid może być ładowany z domowego 240-woltowego gniazda sieci elektrycznej o poborze prądu ograniczonym do 10 A, osiągając pełne naładowanie w ciągu 4,3 godziny. Można też skorzystać z wydajniejszego gniazda AC type-2, co powinno zapewnić pełne naładowanie akumulatorów w ciągu 2,7 godziny. Dodatkowa energia elektryczna jest odzyskiwana przez system ładowania regeneracyjnego, kiedy pojazd zwalnia lub hamuje. 

-

-

Cztery tryby jazdy , kiedy układ zasilany jest energią elektryczną, umożliwiają kierowcy wybór sposobu i momentu skorzystania z dostępnej w akumulatorze energii: 

  • Tryb EV Auto ma zapewnić optymalne połączenie osiągów i sprawności energetycznej. Algorytmy sterowania systemami pojazdu monitorują poziomy naładowania akumulatora i aktualny scenariusz jazdy – na przykład, czy samochód jedzie autostradą, czy przedziera się przez wielkomiejskie korki i na tej podstawie decydują, czy włączyć ładowanie akumulatora silnikiem spalinowym,
  • W trybie EV Now priorytetem jest korzystanie z energii zgromadzonej w akumulatorze przy wyłączonym spalinowym “przedłużaczu” zasięgu, aż do momentu, gdy poziom naładowania akumulatora spadnie do dopuszczalnego minimum,
  • W trybie EV Later uruchomiony zostaje silnik spalinowy, który wraz z ładowaniem regeneracyjnym ma za zadanie jak najskuteczniej utrzymać aktualny poziom naładowania akumulatora, by ten był gotowy do późniejszego użycia,

  • W trybie EV Charge 1silnik spalinowy wykorzystywany jest do ładowania akumulatora do pełnej pojemności, by następnie umożliwić jak największy zasięg, po przełączeniu w tryb EV Now

Kierowca może również wybrać intensywność odzyskiwania energii przy wspomaganiu hamowania przez system ładowania regeneracyjnego, wybierając opcję Drive lub Low za pomocą selektora zmiany biegów. Zwolnienie pedału przyspieszenia w trybie Low zwiększa zaprogramowaną intensywność hamowania regeneracyjnego i automatycznie włącza światła hamowania, gdy jest to konieczne, by ostrzec kierowców z tyłu. Intensywniejsze hamowanie regeneracyjne sprzyja utrzymaniu sposobu jazdy, polegającego na operowaniu jednym pedałem, szczególnie w scenariuszach miejskich, w korkach. Zwiększa też ilość odzyskiwanej energii kinetycznej, przechowywanej w akumulatorze, wydłużając dostępny zasięg jazdy bezemisyjnej. 

W kabinie znalazł się wskaźnik mocy i ładowania zastępujący standardowy obrotomierz. Przychylając się do sugestii uczestników testu Forda Transita Plug-In Hybrid, trwającego rok w warunkach realnej eksploatacji na ulicach Londynu, zmieniono zegary, aby jasno wizualizowały odzyskiwanie energii w czasie rzeczywistym, co pomoże kierowcom przedłużać do maksimum zasięg jazdy w trybie elektrycznym. 

Mniejszy wskaźnik stanu naładowania akumulatora zastąpił wskaźnik temperatury płynu chłodzącego silnik, a funkcje komputera pokładowego są skonfigurowane specjalnie dla hybrydowego układu napędowego. Na desce są teraz wyświetlane wskaźniki trybu EV, ostrzeżenia obsługowe i alarmy pojawiające się, gdy pojazd jest podłączony do ładowania. Graficznie przedstawiony zasięg do opróżnienia akumulatora i zasięg z wykorzystaniem silnika spalinowego jest widoczny na wszystkich ekranach. 

Pokładowy modem FordPass Connect, wraz z mobilną aplikacją FordPass, umożliwiają teraz kierowcom zdalne monitorowanie stanu naładowania akumulatorów pojazdu. Niedawno uruchomiona aplikacja FordPass Pro – zaprojektowana specjalnie dla mniejszych firm i właścicieli samochodów firmowych, którzy dążą do zwiększenia produktywności – pozwoli klientom już od wiosny 2020 roku sprawdzać stan naładowania akumulatorów nawet pięciu pojazdów. 

Ford wprowadza również nową aplikację na smartfony i tablety, która ułatwi przedsiębiorcom i właścicielom pojazdów hybrydowych typu plug-in lokalizowanie ładowarek, dotarcie do nich i opłaty za ładowanie. We współpracy z NewMotion, Ford oferuje dostęp do największej publicznej sieci ładowania, obejmującej swoim zasięgiem całą Europę. Nowa aplikacja zapewni klientom Forda uproszczony dostęp i płatności w ponad 118 000 punktach ładowania w 30 krajach. Klienci bez problemów będą mogli korzystać z punktów ładowania na wielu rynkach, dla uproszczenia obsługi płacąc za ładowanie z jednego konta.

Niedawno Ford ogłosił również, że będzie współpracował z sześcioma wiodącymi dostawcami energii w całej Europie, świadcząc usługę instalacji domowych ładowarek (wallboxów) i oferując taryfy zielonej energii klientom jeżdżącym hybrydami plug-in, w tym klientom Centrica w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Naścienne ładowarki Forda zapewnią do 50 proc. wyższą moc ładowania, niż typowe domowe gniazdko, co skróci klientom korzystającym z hybrydowych modeli Forda typu plug-in czas ładowania w domu nawet o jedną trzecią. 

PRZYGOTOWANY DLA LUDZI BIZNESU

Transit Custom Plug-In Hybrid będzie oferowany w wariancie L1 H1 z nadwoziem ciężarowym lub kombi. Model ciężarowy jest dostępny w wersjach Base, Trend i bardzo bogato wyposażonej Limited. Klimatyzacja kabiny i podgrzewana przednia szyba są standardem we wszystkich wersjach, a dostępne wyposażenie obejmuje aktywowany głosem system komunikacji i rozrywki SYNC 3 Forda. Towarzyszy mu 8-calowy kolorowy ekran dotykowy, który można kontrolować za pomocą gestów szczypania i przesuwania.

Modem pokładowy FordPass Connect jest montowany w standardzie, co poprawi wykorzystanie pojazdów w firmach i optymalizację kosztów eksploatacji, dzięki takim rozwiązaniom, jak nowe produkty Ford Telematics i Ford Data Services, które zostaną wprowadzone jeszcze w tym roku wraz z nową aplikacją FordPass Pro. 

-

-

Model jest oferowany z systemami wspomagającymi kierowcę, w tym aktywnym asystentem parkowania i asystentem utrzymywania pasa ruchu, współpracującymi ze standardowym elektrycznym układem wspomagania kierownicy, który zoptymalizowano pod kątem jazdy miejskiej i łatwości manewrowania w niewielkiej przestrzeni. 

Wiosną 2020 r. zostaną wprowadzone dwie nowe funkcje, zaprojektowane z myślą o biznesowych korzyściach właścicieli Transita Customa Plug-In Hybrid. 

Aby Transit Custom Plug-In Hybrid nie emitował zanieczyszczeń w strefach ograniczających wjazd pojazdów spalinowych, standardowy moduł pozycjonowania Geofencing, w momencie wjazdu do takiej strefy lub do wyznaczonego wcześniej przez użytkownika obszaru, przełącza automatycznie pojazd w tryb jazdy EV Now.

Modułem można sterować za pomocą aplikacji, a szyfrowane informacje i historia korzystania z trybu jazdy bezemisyjnej w strefach określonych przez geofencing, mogą być udostępniane bezpiecznie władzom lokalnym, jeśli zajdzie potrzeba udowodnienia, że pojazd spełniał restrykcyjne normy w strefach niskiej emisji. Moduł geofencing może też zmniejszyć stres przedsiębiorcy i zaoszczędzić koszty nieprzewidzianych wydatków i kar, eliminując ryzyko przypadkowego wjazdu do strefy niskiej emisji z włączonym silnikiem spalinowym, pracującym w trybie przedłużacza zasięgu. 

Opcjonalny pakiet instalacji 12-woltowej Epower Pack z łatwo dostępnym złączem, dostarczający do 6 kWh, pozwala na zasilanie urządzeń o wyższej mocy, jak elektronarzędzia, czy korzystanie z oświetlenia punktowego, zasilanego z wysokonapięciowego akumulatora pojazdu.

NOWY FORD TOURNEO CUSTOM PLUG-IN HYBRID

Pierwszy w swojej klasie hybrydowy Tourneo Custom Plug-In Hybrid, którego można będzie zamawiać pod koniec roku, dzieli zaawansowany hybrydowy zespół napędowy z Transitem Custom Plug-In Hybrid. Tourneo Custom Plug-In Hybrid oferuje niskie spalanie, w granicach 3,57 l/100 km, przy emisji CO2 70 g/km. Pozwala też na pokonanie do 56 km w trybie bezemisyjnym, a jego akumulator trakcyjny objęty jest także gwarancją Forda na osiem lat eksploatacji lub 160 000 km. 

-

-

Nowy ośmioosobowy Tourneo Custom Plug-In Hybrid, dostępny w luksusowej wersji Titanium, został zaprojektowany z myślą o zapewnieniu pasażerom najwyższego poziomu wyrafinowania i komfortu podróży, zwłaszcza jeśli odbywa się ona w trybie EV. Wymiary przestronnego wnętrza pozostają takie same, jak w wersji z silnikiem wysokoprężnym 2,0‑litra EcoBlue, dzięki czemu pojazd idealnie sprawdzi się jako służbowy samochód, wykorzystywany w ruchu miejskim. 

Tourneo Custom Plug-In Hybrid zachowuje unikalną w swoim segmencie możliwość ustawienia dwóch tylnych rzędów siedzeń w układzie konferencyjnym, by uzyskać doskonały dostęp i lepszą interakcję między pasażerami, zachowując możliwość ustawienia dwóch tylnych rzędów w tradycyjnym układzie – po trzy siedzenia skierowane do przodu w każdym rzędzie. 

"Niezwykle innowacyjny nowy Tourneo Custom Plug-In Hybrid, oferujący elastyczne warianty ustawienia przestrzeni, może dać przedsiębiorcom i firmom rynkową przewagę, dzięki swobodnemu wjazdowi do stref niskiej emisji" – powiedział Porter.  "Niezależnie od tego, czy będzie używany jako firmowy samochód dowożący gości, czy jako pojazd dla dużej rodziny, Tourneo Custom Plug-In Hybrid zapewni pasażerom przyjemną i relaksującą przestrzeń podróżowania, a jednocześnie przyczyni się do poprawy jakości powietrza w zatłoczonych obszarach miejskich".

NOWY FORD TRANSIT - TESTOWANY PRZEZ KLIENTÓW

Wyniki trwającego przez cały rok testu Forda Transita Custom Plug-In Hybrid, przeprowadzanego w Londynie w warunkach realnej eksploatacji, świadczą, że elektryczne hybrydy ładowane z gniazdka, użytkowane jako pojazdy dostawcze, mogą stanowić najbardziej praktyczną i łatwo dostępną alternatywę transportu dla firm starających się funkcjonować w proekologicznych miastach. 

Flota 20 prototypowych dostawczych modeli Transita Custom Plug-In Hybrid odbyła testy na trasach liczących ponad 240 000 km, by sprawdzić, jak firmy korzystające z pojazdów z silnikiem Diesla mogą funkcjonować w biznesie, maksymalnie wykorzystując możliwości bezemisyjnego poruszania się w trybie EV. 

Podczas testu auta floty przejechały 75 procent dystansu w centralnym Londynie i 49 procent w regionie Greater London, pracując w czystym trybie bezemisyjnym. Wyniki pokazują, że nawet bez rozwiniętej sieci ładowania pojazdów elektrycznych hybrydowe samochody dostawcze były w stanie radykalnie zmniejszyć emisję spalin w centrum miasta, w razie potrzeby pokonując dłuższe dystanse dzięki benzynowemu silnikowi przedłużającemu zasięg. 

Kolejne testy w Kolonii (Niemcy) i Walencji (Hiszpania) dostarczą danych typowych dla innych grup klientów, z innych rynków i miast. Będą też dokumentować eksploatację obu modeli hybryd ładowanych z gniazdka: samochodów dostawczych Transit Custom Plug-In Hybrid i Tourneo Custom Plug-In Hybrid.

Na początku tego roku Ford anonsował poszerzenie gamy Transita o nowy w pełni elektryczny samochód dostawczy – przewiduje się jego wprowadzenie na rynek w 2021 roku. Ford ogłosił też, że każdy z nowych modeli pasażerskich jego gamy będzie miał wersję ze zelektryfikowanym układem napędowym – miękką hybrydę, pełną hybrydę, hybrydę plug-in lub wersję całkowicie elektryczną – przez co europejscy klienci otrzymają jedną z najbardziej wszechstronnych linii zelektryfikowanych pojazdów.

___

źródło: Ford Polska

Czytaj więcej o marce Ford

Droga do Dakaru. Seria filmów Ford Performance pokazuje przygotowania do najtrudniejszego rajdu na świecie
Droga do Dakaru. Seria filmów Ford Performance pokazuje przygotowania do najtrudniejszego rajdu na świecie

FORD | przedstawia rozwój Raptora T1+ w specjalnie przygotowanych przez Ford Performance filmowych reportażach

Co czyni Forda Rangera pickupem idealnym?
Co czyni Forda Rangera pickupem idealnym?

FORD | Inżynierowie i projektanci Forda współpracowali z klientami z całego świata, aby stworzyć pickupa, który sprawdzi się zarówno w codziennej pracy, jak i podczas rodzinnych oraz rekreacyjnych wyjazdów

E-Tourneo Courier poszerza gamę pojazdów elektrycznych Forda
E-Tourneo Courier poszerza gamę pojazdów elektrycznych Forda

FORD E-Tourneo Courier powstał z myślą o klientach, którzy chcą czerpać z życia jak najwięcej radości

Najnowsze oferty

Ford Ranger Wildtrak X 2.0 EcoBlue Bi-Turbo 205KM A10 4x4 dostępny od ręki
  • Model: Ranger
  • Typ nadwozia: Pick-up
  • Przebieg: 10 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Diesel
  • Rok produkcji: 2024
Ford Tourneo Connect Grand Titanium 2.0 EcoBlue 122 KM A7 - dostępny od ręki
  • Model: Tourneo Connect
  • Typ nadwozia: Minivan
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Diesel
  • Rok produkcji: 2024
Ford Kuga Titanium 1.5 EcoBoost 150 KM M6
  • Model: Kuga
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 14170 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2023

Odwiedź nasze salony