Nowe NEXO oferuje szereg funkcji zorientowanych na konsumenta, zaprojektowanych tak, aby jazda pojazdem wodorowym była intuicyjna. Nowy NEXO ma dźwignię zmiany biegów umieszczoną przy kolumnie kierownicy, co zwiększa wygodę i użyteczność kokpitu. Usunięcie tradycyjnej dźwigni oznacza więcej przestrzeni we wnętrzu i swobodę projektowania, zapewniając więcej miejsca do przechowywania w konsoli środkowej.
Planer trasy pomaga kierowcom dotrzeć do celu, uwzględniając niezbędne wizyty na stacjach tankowania wodoru, gdy poziom paliwa jest niski. Funkcja ta wskazuje polecane stacje, określa stan paliwa w danych punktach trasy i przedstawia informacje o stacjach wodoru w czasie rzeczywistym. System dostosowuje wskazania prognozowanego zasięgu na podstawie użycia klimatyzacji i wyświetla wykres przepływu energii, stan zapełnienia zbiornika wodoru i bieżący tryb jazdy.
System ccNC (Connected Car Navigation Cockpit) w modelu NEXO wyróżnia się eleganckim, zakrzywionym wyświetlaczem, który łączy 12,3-calowy zestaw wskażników dla kierowcy i 12,3-calowy ekran multimediów. System obsługuje aktualizacje oprogramowania z chmury (OTA) i oferuje funkcję generatywnego rozpoznawania głosu AI. System informacyjno-rozrywkowy modelu NEXO ma bezprzewodowe interfejsy Apple CarPlay i Android Auto, a także wysokiej jakości system audio marki Bang & Olufsen z nawet 14 głośnikami.
Funkcja generatywnego rozpoznawania głosu AI integruje zaawansowane możliwości sztucznej inteligencji z asystentem głosowym. Ta innowacja ma na celu zwiększenie konkurencyjności systemu, poprzez dostarczanie dynamicznych, generowanych przez AI odpowiedzi i automatyczne przechodzenie w tryb konwersacji w celu płynnej interakcji z kierowcą. System został zaprojektowany tak, aby zapewnić wyjątkowe i angażujące wrażenia dla użytkownika.
Wyświetlacz przezierny typu head-up pokazuje najważniejsze informacje o pojeździe na przedniej szybie, zmniejszając rozproszenie uwagi kierowcy i zwiększając bezpieczeństwo. Ma 12-calowy wyświetlacz, który przekazuje dane na temat autonomicznej jazdy, alerty bezpieczeństwa, prędkościomierz i inne istotne informacje.
Umieszczony na konsoli środkowej podwójny system ładowania bezprzewodowego umożliwia szybkie ładowanie smartfonów. Ta technologia obsługuje komunikację NFC w celu zapewnienia bezkluczykowego dostępu i możliwości uruchamiania pojazdu, dzięki funkcji Digital Key 2. Ładowarka zawiera silikonową podkładkę uniemożliwiającą przesuwaniu się smartfona w trakcie jazdy i została wyposażona w system chłodzenia, aby zapobiec przegrzaniu urządzenia. Z kolei porty USB dostarczają prąd o mocy do 15 W, obsługując funkcję szybkiego ładowania urządzeń mobilnych.
Podobnie jak pojazdy elektryczne Hyundai Motor, NEXO również ma funkcję V2L, która zapewnia duże możliwości zasilania wewnątrz, jak i na zewnątrz pojazdu. We wnętrzu, gniazdko w konsoli środkowej umożliwia użytkownikom podłączanie domowych urządzeń elektronicznych i sprzętów AGD, które dzięki temu zasilane są energią z samochodowego akumulatora wysokiego napięcia. Podobnie działa zewnętrzna funkcja V2L, która pozwala korzystać z urządzeń elektronicznych bez potrzeby montowania oddzielnego złącza V2L lub adaptera, oferując możliwość bezpośredniego podłączenia urządzeń do gniazdka umieszczonego pod klapką za tylnymi drzwiami.
NEXO ma również cyfrowe lusterko wsteczne (DCM), które poprawia widoczność wykorzystując kamerę umieszczoną z tyłu samochodu. Oferuje ono szersze pole widzenia i lepszą widoczność w nocy w porównaniu z tradycyjnymi lusterkami, a dodatkowo widoku do tyłu nie zasłaniają bagaże ani pasażerowie. Aby zawsze zapewniać przejrzysty widok, funkcja ta wyposażona została w system czyszczący, który rozpyla płyn do spryskiwaczy bezpośrednio na obiektyw kamery.
Na niektórych rynkach zamiast tradycyjnych lusterek bocznych dostępne są również cyfrowe (DSM), oferujące szerszy i bardziej wyraźny widok do tyłu. W porównaniu z konwencjonalnymi lusterkami, zwiększają one kontrolę martwego pola widzenia, widoczność do przodu, a także w deszczu i w nocy. Dodatkowe funkcje obejmują nie tylko rozszerzony widok podczas cofania, ale także wyświetlane na ekranach linie pomocnicze w trakcie zmiany pasa ruchu oraz integrację z funkcją monitorowania martwego pola (BVM).
Dostępna jest również funkcja wideorejestratora, Cam 2 Plus, która zapewnia wysokiej jakości nagrywanie wideo, wykorzystując zarówno przednie jak i tylne kamery samochodu oraz możliwość nagrywania głosu. Została ona ulepszona za sprawą opinii klientów i obejmuje teraz funkcję wykrywania ruchu wokół auta podczas postoju, która może monitorować otoczenia do czterech dni po zaparkowaniu. System charakteryzuje się doskonałą jakością obrazu dzięki kamerze o wysokiej rozdzielczości i umożliwia użytkownikom wygodne przeglądanie zarejestrowanych filmów.
System uwierzytelniania za pomocą odcisku palca zapewnia większą wygodę i bezpieczeństwo dzięki jego integracji z zaawansowanym systemem informacyjno-rozrywkowym modelu NEXO. Umożliwia to szybką identyfikację w przypadku płatności elektronicznych, intuicyjne uruchamianie ustawień osobistych kierowcy, a także umożliwia bezkluczykowe uruchomienie silnika przy użyciu wyłącznie odcisku palca. Wykorzystanie takiego uwierzytelniania biometrycznego, zamiast tradycyjnego kodu PIN, zauważalnie upraszcza cały proces.
Funkcja Digital Key 2 umożliwia otwieranie drzwi i uruchomienie pojazdu za pośrednictwem bezprzewodowej komunikacji ze smartfonem. Oferuje ona również możliwość sterowania, gdy stoimy przy samochodzie, a także RSPA 2, czyli asystenta zdalnego parkowania. Użytkownicy mogą zarejestrować oraz udostępniać wirtualny kluczyk maksymalnie dla 15 urządzeń, w tym Apple Watch. Funkcja ta oferuje też odblokowywanie drzwi podczas zbliżenia się od samochodu z uwierzytelnionym kluczem oraz automatyczne ich blokowanie, gdy kierowca się oddala.
System Rear Occupant Alert został zaprojektowany w celu wykrywania dzieci pozostawionych w pojeździe. System wykorzystuje czujniki radarowe do wykrywania ruchu na tylnych siedzeniach i zapewnia ostrzeżenia dźwiękowe i wizualne, aby powiadomić kierowcę o pozostawionych w pojeździe pasażerach.
Zaawansowane funkcje bezpieczeństwa zapewniają ochronę i spokój ducha
Całkowicie nowe NEXO zostało skrupulatnie zaprojektowane, aby uzyskać najwyższe noty w najważniejszych globalnych rankingach bezpieczeństwa, odzwierciedlając zaangażowanie firmy Hyundai w zapewnianie wyjątkowej skuteczności systemów oraz ochrony kierowcy i pasażerów.
Pojazd ma wieloszkieletową konstrukcję i nawet dziewięć poduszek powietrznych, w celu ochrony pasażerów oraz zbiornika wodoru. Jest również wyposażony w zaawansowane systemy wspomagające jazdę (ADAS), które zapobiegają kolizjom.
NEXO został zbudowany z wykorzystaniem materiałów o wysokiej wytrzymałości, tłoczonych na gorąco, aby zwiększyć sztywność nadwozia i zapewnić wysoki poziom pasywnego bezpieczeństwa dzięki skutecznej ochronie przestrzeni pasażerskiej. Samochód zapewnia najwyższą ochronę podczas zderzenia, we wszystkich obszarach nadwozia; konstrukcję opracowano tak, aby pochłaniała i rozpraszała energię podczas wypadku, minimalizując ryzyko odkształcenia się kabiny.
Poprzez zastosowanie trzeciej generacji stali o ultrawysokiej wytrzymałości, znacznie zmniejszono podatność na odkształcanie, w porównaniu z materiałem pierwszej generacji. Kluczowe udoskonalenia konstrukcyjne obejmują wzmocnione elementy z przodu samochodu, wieloczęściowy, tłoczony na gorąco dolny obszar boczny, ulepszoną ścieżkę rozpraszania energii zderzenia czołowego oraz wielościeżkową strukturę w przypadku uderzeń bocznych.
Najważniejsze funkcje wspomagające kierowcę (ADAS) obejmują m.in. Asystenta unikania kolizji czołowych (FCA 2) z funkcją Junction Turning/Crossing, Asystenta utrzymywania pasa ruchu (LKA), Asystenta monitorowania martwego pola (BCA), Inteligentnego asystenta ostrzegania o ograniczeniach prędkości (ISLA), Monitorowanie poziomu uwagi kierowcy (DAW), System wyświetlający widok z martwego pola (BVM), Asystenta świateł drogowych (HBA), Inteligentny tempomat z funkcją Stop&Go (SCC), Podążanie na pasie ruchu (LFA), Asystenta jazdy autostradowej (HDA/HDA 2), Kamerę cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi (RVM), System kamer 360° (SVM), Asystenta ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCCA), Przednie i tylne czujniki parkowania (PDW), Asystenta unikania kolizji parkingowych z tyłu, czołowych i bocznych (PCA) oraz Asystenta zdalnego parkowania (RSPA 2).
Nowe NEXO, które trafi na rynki globalne pod koniec tego roku, dowodzi pozycji marki jako lidera na globalnym rynku wodorowym. Pod marką HTWO, Hyundai Motor nadal rozwija infrastrukturę FCEV, wzmacnia pozycję rynkową jako pioniera w zakresie mobilności wodorowej oraz swoje zobowiązanie do przekształcenia firmy w dostawcą inteligentnych rozwiązań w całym spektrum mobilności.