ALFA ROMEO GIULIA GTAm - POLSKA PREMIERA NA ZLOCIE FORZAITALIA.PL

Pomimo iście jesiennej pogody około tysiąca uczestników spotkało się w Pałacu Rozalin pod Warszawą, by wspólnie świętować 12. już edycję zlotu. Wśród eksponowanych nowych i zabytkowych aut jaśniała piękność w kolorze zielonym, Alfa Romeo Giulia GTAm, po raz pierwszy zaprezentowana w Polsce właśnie w gronie klubowiczów ForzaItalia.pl. Zloty klubu ForzaItalia.pl od lat przyciągają fanów włoskiej umiejętności cieszenia się życiem. Szczególnie bliska jest im pochodząca z Półwyspu Apenińskiego myśl techniczna odzwierciedlona we włoskich samochodach. I choć dla uczestników imprezy są zawsze przygotowane liczne atrakcje, jak rajd turystyczny, wykłady i prelekcje, specjały włoskiej kuchni czy konkurs elegancji, to największym zainteresowaniem cieszy się ekspozycja aut zarówno tych należących do klubowiczów, jak i najnowszych modeli wystawionych przez polski oddział Alfy Romeo.

Największą sensację w tym roku wywołała najnowsza Alfa Romeo Giulia GTAm, czyli Giulia Quadrifoglio o jeszcze wyższej specyfikacji i lepszych osiągach uzyskanych w wyniku współpracy koncernu z zespołem Sauber Engineering z F1 Alfa Romeo Racing ORLEN. Giulia GTAm dostępna jest z silnikiem znanym z wersji Quadrifoglio 2.9 V6 Bi-Turbo, ale o mocy zwiększonej z 510 KM do 540 KM (+30 KM) i najlepszym w swojej klasie stosunku mocy do pojemności skokowej, wynoszącym 187 KM/1 litr. Dzięki szerokiemu zastosowaniu ultralekkich materiałów masa własna samochodu została zredukowana o 100 kg w porównaniu z Giulią Quadrifoglio, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi zaledwie 3,6 sekundy.

-

-

GTAm to samochód dla purystów motoryzacji, którzy podczas jazd po torze wyścigowym docenią walory auta homologowanego jako seryjny, a jednak w specyfikacji wyścigowej, prawdziwego „wilka w owczej skórze”. Model udowodnił swój potencjał podczas prób na torach Balocco Proving Ground i Nardo Ring, gdzie prowadzony przez Antoniego Giovinazziego, kierowcę teamu F1 Alfa Romeo Racing ORLEN, uzyskał czasy o 3-4 sekundy lepsze od ultraszybkiej Giulii Quadrifoglio. Warto tu podkreślić, że z 500 wyprodukowanych egzemplarzy Giulii GTA oraz GTAm, dziś dostępnych zostało zaledwie 30 sztuk. Spośród 470 już sprzedanych samochodów 6 trafiło do szczęśliwych nabywców z Polski.

Jak zawsze podczas imprez ForzaItalia.pl uczestnicy wyprowadzają z garaży swoje doskonale utrzymane Alfy Romeo, Abarthy, Fiaty, Lancie, Ferrari, Maserati i inne perełki włoskiej motoryzacji. Ogrody Pałacu w Rozalinie stanowiły piękną scenerię dla eksponowanych aut, wśród których najstarszymi modelami okazały się Fiaty 1100d z 1963 roku, o rok młodszy Fiat Milletrecento i równie zabytkowy Fiat 500. Wystawę zdominowały historyczne Alfy Romeo: Giulia 1300 Ti z 1969 roku, 50-letnia Giulia 1600 czy Giulia Super 1.3, a tegorocznym „Pojazdem Roku” wybranym przez Jury złożone z Partnerów zlotu została Alfa Romeo Spider Veloce z 1980 r. państwa Ryszarda i Joanny z Łodzi. W pałacowym namiocie odbywały się spotkania i konferencje, w tym wykład Łukasza Golańskiego (Fiat Varsavia) na temat 50 lat Fiata 127. Uczestnicy zlotu mogli spotkać się także z przedstawicielami Alfy Romeo w Polsce, w tym dyrektorem Rafałem Grzaneckim, by porozmawiać o ich ulubionej marce, jej teraźniejszości i planach na przyszłość.

-

___
źródło: Alfa Romeo Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Zastrzegamy sobie prawo do jej zmiany bez uprzedzenia, bez podania przyczyny. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Czytaj więcej o marce Alfa Romeo

Alfa Romeo prezentuje nową serię specjalną INTENSA
Alfa Romeo prezentuje nową serię specjalną INTENSA

Alfa Romeo | Nowa seria specjalna Intensa jest dostępna na wszystkich modelach Alfy Romeo i oddaje hołd tożsamości marki poprzez ekskluzywne elementy i wykończenia, które w połączeniu z najlepszymi rozwiązaniami technologicznymi zapewniają wyjątkowe i emocjonujące wrażenia z jazdy.

Alfa Romeo ujawnia szczegóły innowacyjnego systemu Q4, projektu opartego na wydajności
Alfa Romeo ujawnia szczegóły innowacyjnego systemu Q4, projektu opartego na wydajności

Alfa Romeo | Właśnie zakończyły się międzynarodowe testy prasowe modelu Junior Ibrida Q4 – wersji z napędem na wszystkie koła, która zapewnia ekstremalną kontrolę i wysokie osiągi w każdych warunkach, bez kompromisów w zakresie masy i efektywności

Innowacyjna technologia Q4 debiutuje w Alfie Junior, teraz z najszerszą gamą w segmencie
Innowacyjna technologia Q4 debiutuje w Alfie Junior, teraz z najszerszą gamą w segmencie

Alfa Romeo | Junior Ibrida Q4 dodatkowo uzupełnia gamę nowego modelu, który jest już dostępny w sprzedaży w 38 krajach. W zaledwie kilka miesięcy od swojej premiery klienci złożyli już ponad 27 000 zamówień na całym świecie, z czego znaczącą część, aż 19% stanowi wersja z napędem elektrycznym (BEV).

Najnowsze oferty

Alfa Romeo Junior Ibrida Speciale 1.2 136KM MHEV eDCT6 szary Arese + SZKLANY DACH
  • Model: Junior
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Hybryda
  • Rok produkcji: 2025
Alfa Romeo Junior IBRIDA 1.2 136KM MHEV eDCT6 biały Sempione + czarny dach
  • Model: Junior
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Hybryda
  • Rok produkcji: 2025
Alfa Romeo Junior IBRIDA 1.2 136KM MHEV eDCT6 biały Sempione + czarny dach
  • Model: Junior
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Hybryda
  • Rok produkcji: 2025

Odwiedź nasze salony