Turecki „Bunker Imprint” ogłoszony zwycięzcą konkursu Honda Customs 2024
Wyjątkowy
motocykl „Bunker Imprint” CL250, przygotowany przez turecką firmę Bunker Custom
Cycles, został ogłoszony zwycięzcą konkursu Honda Customs 2024.
Bazująca na
sukcesie z poprzednich lat, tegoroczna edycja konkursu rzuciła światło na
modele CL500 i 250 – maszyny w stylu scramblera, wzbogacone
sugestywnymi detalami stylizacyjnymi. Opracowane zgodnie z zasadą „Wyraź
siebie”, modele CL stanowią idealną bazę dla profesjonalnych
customizatorów, zapraszając ich do maksymalnego wykorzystania kreatywności, a
także do samoekspresji i podkreślenia indywidualności.
P1 Bunker
Imprint - Turcja
Bunker
Imprint to 180-stopniowy odwrót od korzeni scramblera CL, przy wykorzystaniu
współczesnego stylu retro cafe racera. Zdobywając aż 37% z 25 558 głosów
oddanych podczas tegorocznej edycji konkursu na hondacustoms.com, zespół Bunker
wykorzystał seryjny model CL250 i dodał niestandardową, wzmocnioną włóknem
szklanym, drukowaną w technologii FDM 3D, półowiewkę nylonową, nowe panele
boczne, rzeźbioną osłonę podwozia z zamkniętym wydechem, zmienione siedzenie i
elementy tyłu.
Bunker
Customs jest piątym customizatorem, który zdobył tytuł w Biarritz, dołączając
do:
*
portugalskiej firmy Art on Wheels, która w roku 2023 stworzyła „Furiosa” Dax we
współpracy z Tamarą Alves
* Motocicli
Audaci – włoskich twórców Maanboard CMX500 Rebel z roku 2022
* portugalskiego
dealera Mototorfa Motorfa, który w 2021 roku zbudował
Fenixa na bazie modelu CB650R
*
szwajcarskiej firmy Brivemo Motos, która stworzyła wersję „Africa Four” CB1000R
w roku 2020
Zwycięstwo
Bunker Imprint dla Turcji odzwierciedla rosnące zainteresowanie i popyt na
motocykle i skutery w tym kraju. W 2023 r. turecki rynek motocyklowy osiągnął
ponad 530 000 sztuk – to 38% z 1,3 miliona sprzedaży zarejestrowanej w
pozostałej części Europy, trzykrotność wyniku z roku 2022 (190 000
sztuk) i czterokrotność sprzedaży z roku 2021. (140 000).
Çetin
Kardeş, szef działu motocykli w Honda Turkey, skomentował: „To dla nas
prawdziwa przyjemność zdobyć tę nagrodę za projekt, który odzwierciedla naszą
wizję tworzenia zdrowej i wyjątkowej kultury motocyklowej w Turcji. Będziemy
pracować dalej, aby zachęcać i rozwijać świat motocykli w społeczeństwie.
Chciałbym szczerze podziękować wszystkim naszym kolegom, którzy przyczynili się
do tego sukcesu”.
P2 Ocean’s
Track - Francja
Drugie
miejsce w głosowaniu zdobył francuski „Ocean’s Tracker”. Stworzona przez Oceane
Motos, efektowna maszyna prezentuje
amerykański styl flat track z nutą motocykla kaskaderskiego. Kluczowe zmiany w
stosunku do standardowego CL500 to czerwona rama i wahacz, złote koła, bardzo
szeroka kierownica z lusterkami na końcach, podwójne reflektory LED z
projektorem, nieco przesunięte w przedniej tablicy z numerem oraz pojedyncze
siedzenie.
Podium
tegorocznej imprezy Hondacustoms zamknął niemiecki CL Surfer, zainspirowany
pięknymi plażami i luźną atmosferą surfingu w Biarritz – siedzibie festiwalu
Wheels and Waves. Stworzony przez zespół flagowego salonu dealerskiego Honda
Centre we Frankfurcie, CL Surfer pasuje do nastroju
dzięki metalicznemu, srebrnemu zbiornikowi paliwa oraz przednim i tylnym
błotnikom (z charakterystycznym niebieskim paskiem), a także kierownicy typu
clip-on, nowemu wydechowi i charakterystycznej brązowej skórzanej kanapie.
P4 Alpina
500 – Szwajcaria
Pierwszą
piątkę zwycięzców uzupełniły oszałamiająca Alpina 500, zbudowana przez Meister
Engineering oraz Enduro 500 hiszpańskiej firmy Stil Moto.
Alpina 500,
świętująca 50-lecie istnienia Hondy w Szwajcarii, czerpie z bogatego
dziedzictwa Hondy, jednocześnie nawiązując do takich detali, jak zbiornik
paliwa w stylu CB, zredukowana rama pomocnicza i minimalistyczne siedzenie.
P5 Enduro
500 - Hiszpania
Enduro 500 w
dużej mierze uosabia styl scramblera CL i został zaprojektowany tak, aby
chwytać za serce, przywołując wspomnienia pięknej, złotej ery motocykli. Z
przyciągającym wzrok lakierem zbiornika, wysoko zamontowanym przednim
błotnikiem, siatkową osłoną reflektora, niestandardowymi tablicami z numerami,
różnorodnymi ręcznie robionymi częściami i tłumikiem wydechowym Arrow, Enduro
500 był pomysłem salonu Stil Moto w San Sebastian.
źródło: Honda Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.