-
NOWY FORD TRANSIT TRAIL NA KAŻDĄ OKAZJĘ
Nowe modele Ford Transit Trail i Transit Custom Trail oferują solidny, odświeżony wygląd i zwiększone możliwości służenia właścicielom i klientom firmowym, których praca wymaga podróżowania w trudnym terenie, z dala od zwykłych dróg. Warianty Trail posiadają dodatkową czarną okładzinę wokół dolnych części przednich i tylnych zderzaków oraz paneli bocznych. Masywny grill "F O R D" w czarnej, matowej stylistyce nawiązuje do kultowej serii terenowych pojazdów Ford Performance - Raptor. Uzupełnieniem są unikalne 16-calowe obręcze kół i logo „Trail” na przednich drzwiach. Transit Custom może być również wyposażony w opcjonalne relingi dachowe i zewnętrzne progi celem dalszego zwiększenia wszechstronności.
Wybór układów napędowych pozwala na zapewnienie lepszej przyczepności kół w trudnych warunkach. Modele Transit i Transit Custom Trail z napędem na przednie koła są standardowo wyposażone w mLSD. Transit Trail jest dostępny również z inteligentnym napędem na wszystkie koła, który gwarantuje pewniejszą jazdę w trudniejszych warunkach terenowych i pogodowych.
Opracowany we współpracy ze specjalistami od układów napędowych z firmy Quaife system mLSD automatycznie przenosi w warunkach słabej przyczepności moment obrotowy silnika na koło o największej przyczepności, umożliwiając kierowcom Transita Trail i Transita Customa Trail sprawniejsze pokonywanie nieutwardzonych odcinków, żwirowych dróg, nierównych i trudnych nawierzchni. System elektronicznej kontroli stabilności pojazdu został również ponownie skalibrowany w celu zharmonizowania go z systemem mLSD. Ten sam, zaawansowany mechanizm różnicowy został wcześniej wykorzystany do poprawy przenoszenia napędu i właściwości jezdnych modeli Ford Performance: Focusa RS, Fiesty ST i Focusa ST. Nie ma on wpływu na emisję CO2 ani zużycie paliwa. Kompaktowe rozmiary i lekka konstrukcja mechanizmu mLSD nie tylko wpłynęły na poprawę możliwości modeli Transit z napędem na przednie koła, ale także pozwoliły zachować optymalną ładowność i pełną pojemność wnętrza. Lepsza przyczepność kół jest wykorzystywana przez układ napędowy dostarczający moc na koła płynnie i bezgłośnie, bez dodatkowych wysiłków ze strony kierowcy. Prosta, mechaniczna konstrukcja mechanizmu mLSD nie wymaga dodatkowych czynności serwisowych i jest objęta standardową gwarancją Forda, pozwalając na utrzymanie atrakcyjnych kosztów posiadania Transita.
-
TRANSIT TRAIL Z NAPĘDEM NA WSZYSTKIE KOŁA (AWD)
Firmy działające w trudniejszych warunkach mogą wybrać Transita Trail z inteligentnym napędem na wszystkie koła. Oparty na standardowym Transicie z napędem na tylne koła, wariant AWD zachowuje standardową pojemność ładunkową i wysokość przestrzeni ładunkowej, zapewniając maksymalną efektywność samochodu. System AWD współpracuje z elektroniczną kontrolą stabilności pojazdu i stale monitoruje przyczepność kół, aby automatycznie rozdzielić moment obrotowy na koła o największej przyczepności, minimalizując uślizgi kół przy niskiej przyczepności. Rozkład momentu obrotowego pomiędzy przednie i tylne koła jest zmienny, dzięki działaniu specjalnie opracowanego, sterowanego elektronicznie sprzęgła AWD. Jest to mokre sprzęgło wielopłytkowe, sterowane hydraulicznie za pośrednictwem wysokowydajnej pompy elektrycznej, co pozwala na natychmiastową reakcję, a nawet na prewencyjne przekazywanie momentu obrotowego na przednie koła. System AWD jest w pełni sterowany elektronicznie i stale monitoruje dane wprowadzane przez kierowcę i pojazd – jak prędkość i moment obrotowy silnika, położenie przepustnicy, kąt skrętu kół, układ hamulcowy i prędkości poszczególnych kół – a wszystko to w celu określenia, w jaki sposób system AWD powinien reagować, aby utrzymać optymalną przyczepność i stabilność. Oprócz rozdziału momentu obrotowego na przód i tył, Transit Trail może również zróżnicować moment obrotowy na koła każdej osi, aby wykorzystać dostępną przyczepność, jeśli wykryje, że jedno z kół ślizga się bardziej niż drugie.
Standardowy tryb pracy AWD Auto umożliwia pewną jazdę w szerokim zakresie warunków drogowych, jako że pojazd automatycznie reaguje na zmiany nawierzchni. W trudnych warunkach, takich jak głębokie błoto, piasek lub śnieg, kierowca może wybrać z menu tryb Mud and Ruts (błoto i koleiny), przygotowując system AWD do utrzymywania przyczepności nawet w ekstremalnych warunkach poślizgu kół poprzez wcześniejsze włączenie napędu przedniej osi. Tryb Mud and Ruts również rekalibruje kontrolę trakcji pod kątem optymalnej współpracy z systemem AWD.
-
Nowy Ford Transit Trail: