Honda CB1000 Hornet na rok 2025

Wraz z ofertą modeli Hondy na rok 2023, na europejskie drogi powrócił CB750 Hornet. Połączenie muskularnej sylwetki streetfightera, radosnej mocy i ostrej jak brzytwa zwinności przyniosło nowemu modelowi duże uznanie i imponującą popularność, czyniąc go najlepiej sprzedającym się nakedem w Europie w 2023 roku.

Dzięki reputacji zdobytej pod koniec lat 90. – najpierw przez CB600F Hornet z czterocylindrowym silnikiem z CBR, a następnie, w początkowych latach XXI wieku, przez  CB900F Hornet – nazwa Hornet kojarzy się z wyrazistym charakterem motocykla, który jest szybki i za rozsądną cenę gwarantuje znakomitą zabawę.

Podobne zadanie, ale w innym segmencie rynkowym powierzono motocyklowi CB500 Hornet z roku modelowego 2024, dostępnemu dla kierowców z prawem jazdy kategorii A2. W nowoczesnej rodzinie Hornetów na rok 2025, główne role przypadną nowym modelom CB1000 Hornet i CB1000 Hornet SP.

CB1000 Hornet to naprawdę mocny motocykl, który oferuje niezwykły stosunek osiągów do ceny i podnosi emocje ponad oczekiwaną skalę pod każdym możliwym względem.

 





Honda CB1000 Hornet - 2025 - Opis modelu

Napędzany wspaniałą jednostką napędową pochodzącą z modelu CBR1000RR Fireblade z roku 2017, o mocy maksymalnej 152 KM (111,6 kW) i  maksymalnym momencie obrotowym 104 Nm, CB1000 Hornet łączy osiągi mocnego, czterocylindrowego, rzędowego silnika z wyjątkowo ostro skonfigurowanym prowadzeniem, dzięki czemu zapewnia wyjątkową przyjemność z jazdy zarówno na ruchliwej ulicy, jak i na krętej bocznej drodze.

Elektroniczne sterowanie przepustnicą ma skonfigurowane trzy domyślne tryby jazdy ze wstępnie ustawionymi kombinacjami poziomu mocy i hamowania silnikiem, a także dwa tryby użytkownika (USER) pozwalające kierowcy na wybranie własnych ustawień. Optycznie wtopiony w motocykl, 5-calowy ekran TFT zapewnia intuicyjną obsługę, czytelność nawet w jasnym świetle i łatwe łączenie ze smartfonem poprzez aplikację Honda RoadSync, za pomocą prostego przełącznika po lewej stronie kierownicy.

Surowy styl jest wyrazem asertywności, którą dobrze oddaje skoncentrowane „spojrzenie” podwójnych reflektorów LED. Nowa, podwójna rama kołyskowa stanowi ważny element stylistyczny, a subtelnie zaciemniony przedni widelec Showa SFF-BP USD o średnicy 41 mm tylny amortyzator Showa odpowiadają za precyzyjną kontrolę pracy zawieszenia. Zamocowany promieniowo, czterotłoczkowy zacisk przedniego hamulca współpracuje z pływającymi tarczami o średnicy 310 mm. Na inspirowane CBR1000RR-R aluminiowe koła montowane są opony 120/70-ZR17 i 180/55-ZR17.

Ogromny potencjał modelu CB1000 Hornet w kwestii osiągów, bogata specyfikacja, kompaktowe wymiary i świeży, nowy styl sprawiają, że trudno będzie przejść obok niego obojętnie, szczególnie tym motocyklistom, którzy mają podobną maszynę średniej pojemności i zastanawiają się nad jeszcze wydajniejszą fabryką adrenaliny.

CB1000 Hornet w roczniku modelowym 2025 będzie dostępny w następujących opcjach kolorystycznych:

Grand Prix Red

Mat Iridium Gray Metallic

Pearl Glare White





Honda CB1000 Hornet - 2025 - Silnik

CB1000 Hornet napędzany jest silnikiem pochodzącym z modelu CBR1000RR Fireblade na rok 2017. Czterocylindrowa jednostka DOHC o pojemności 1000 cm3 zapewnia wyjątkową dawkę mocy i momentu obrotowego, z maksymalnymi wartościami 152 KM (111,6 kW) przy 11 000 obr/min i 104 Nm przy 9 000 obr/min.

Silnik ten został dostrojony tak, by dostarczał jak najwięcej momentu obrotowego w niskim i średnim zakresie obrotów, z osiągami i reakcją przepustnicy, które ułatwiają płynną jazdę w miejskim ruchu. Z kolei na autostradzie, w górnym zakresie prędkości obrotowych, silnik zapewnia wysoki poziom dynamiki z szybkim przyrostem mocy aż do czerwonej linii na cyfrowym obrotomierzu.

W silniku dokonano szeregu subtelnych zmian, aby zmienić jego charakter i sposób dostarczania mocy. Wraz z nowymi wałkami rozrządu dopracowano wznios zaworów dolotowych i wydechowych oraz czasy rozrządu, aby wydajniej „pompować” moc i moment w całym zakresie obrotów silnika. Zawory dolotowe wykonano ze stali, a lekki, odlewany ciśnieniowo tłok został zoptymalizowany pod kątem wytrzymałości i trwałości. Osłony silnika ciasno otulają muskularną jednostkę napędową. Obudowa alternatora jest aluminiowa, podobnie jak miska olejowa.

Skrzynia biegów również została dostosowana do zmodernizowanego serca Fireblade. Biegi od drugiego do piątego zostały zoptymalizowane pod kątem przyspieszeń, by sprostać szerokim możliwościom silnika, natomiast szósty bieg dobrano do spokojnej jazdy autostradowej. Sprzęgło antyhoppingowe pomaga radzić sobie z blokowaniem tylnego koła podczas szybkich redukcji biegów i przy hamowaniu.

Średnica cylindra i skok tłoka, to 76 x 55,1 mm, stopień sprężania wynosi 11,7:1. Przepustnica o średnicy 44 mm podaje mieszankę powietrza i paliwa do portów dolotowych o dużej średnicy i starannie ukształtowanych komór spalania. Lekki układ wydechowy skonstruowano tak, by nie ograniczał „oddychania” silnika w zakresie średnich prędkości obrotowych. Jest to konstrukcja 4-2-1, wyposażona w czujniki OBD2 i tłumik o pojemności 7,1 l.

Silnik  CB1000 Hornet zużywa 5,9 l paliwa na 100 km, a zbiornik paliwa mieści 17 litrów benzyny.





Honda CB1000 Hornet - 2025 - Systemy elektroniczne silnika

Elektronicznie sterowana przepustnica (TBW) zapewnia kierowcy maksymalną kontrolę nad potężnym silnikiem dzięki trzem domyślnym trybom jazdy z zaprogramowanymi kombinacjami ustawień mocy i intensywności hamowania silnikiem oraz systemowi HSTC (ze zintegrowaną kontrolą unoszenia przedniego koła), a także dwóm definiowanym przez użytkownika ustawieniom trybu jazdy, co pozwala kierowcy na dobranie własnej, preferowanej kombinacji ustawień. Wyboru trybu dokonuje się za pomocą przełącznika umieszczonego po lewej stronie kierownicy, a aktualny tryb jazdy jest wyświetlany na ekranie TFT.

Dostępne są 3 poziomy mocy silnika (P), hamowania silnikiem (EB) i 4 poziomy kontroli momentu obrotowego (HSTC). Doświadczony kierowca może całkowicie wyłączyć system HSTC.

Tryb RAIN wykorzystuje najłatwiejsze do zauważenia ograniczenia mocy, stosuje średni poziom hamowania silnikiem i wysoki poziom interwencji HSTC. Obniżenie mocy i momentu obrotowego odczuwalne jest najbardziej na pierwszych 3 biegach.

Tryb STANDARD oferuje ustawienia pośrednie w dostarczaniu mocy, hamowaniu silnikiem i w interwencji system HSTC. Łagodzi on nieco moc silnika na pierwszym i drugim biegu i wykorzystuje ją tuż poniżej mocy dostępnej w trybie SPORT, ale ze zredukowanym momentem obrotowym przy częściowym otwarciu przepustnicy.

Tryb SPORT wykorzystuje najwyższą moc i najniższe poziomy ograniczenia hamowania silnikiem oraz interwencji systemu HSTC, aby zapewnić maksimum osiągów na wszystkich sześciu przełożeniach, dostarczając maksimum momentu obrotowego i mocy przy wszystkich położeniach przepustnicy, z absolutnie koniecznymi interwencjami systemu HSTC.

Tryby USER 1 i 2 pozwalają kierowcy na wybór pomiędzy ustawieniami każdego parametru i zapisanie wybranego ustawienia do wykorzystania w przyszłości.





Honda CB1000 Hornet - 2025 - Podwozie

Rama to nowa, jednoczęściowa stalowa jednostka z podwójnymi dźwigarami, która została zaprojektowana do współpracy z konkretnym silnikiem i dzięki małej szerokości w centralnej części zapewnia klasyczny, smukły wygląd Horneta, a także 70% wzrost sztywności skrętnej w porównaniu do modelu 2024 CB1000R, co umożliwia agresywniejsze wchodzenie w zakręty i zwinność przy zmianie kierunku zakrętów. Z tyłu silnik zamocowano za pomocą elementu gumowego dopasowanego do starannie ukształtowanych przednich płytek mocujących, co minimalizuje przenoszenie drgań na ramę i zwiększa wyczucie motocykla przez kierowcę.

Kąt pochylenia główki ramy i wyprzedzenie wynoszą 25°/98 mm, przy rozstawie osi 1455 mm. W celu zmniejszenia momentu bezwładności motocykla, a tym samym poprawy zwinności i lekkości prowadzenia, jego środek ciężkości został przesunięty w stronę przedniego koła. W nowym modelu cały silnik przesunięto do przodu. Tylny amortyzator i akumulator również przesunięto do przodu, aby poprawić zwrotność. Z kolei airbox znajduje się nad głowicą cylindrów, a nie za nią. W rezultacie uzyskano rozkład masy 51,2% na przód i 48,8% na tył. Masa własna motocykla wynosi 211 kg.

Pozycja jazdy jest dokładnie taka, jakiej oczekuje kierowca bezkompromisowego streetfightera. Siedzenie umieszczono na wysokości 809 mm, a kierownica jest ustawiona do góry i do tyłu, co harmonizuje ze sportową pozycją podnóżków i ze stosunkowo wyprostowaną górną częścią ciała kierowcy.

Widelec Showa 41mm z rozdzieleniem funkcji (SFF-BP) USD posiada regulację napięcia wstępnego sprężyny oraz tłumienia odbicia i dobicia. Jednorurowy tylny amortyzator Showa z oddzielonym ciśnieniem oleju i azotu działa poprzez zawieszenie Pro-Link i posiada regulację napięcia wstępnego za pomocą krzywki, tłumienie odbicia jest również regulowane. Odlewany z aluminium wahacz o długości 619,1 mm zapewnia optymalną sztywność, poprawiając przyczepność tylnego koła.

Radialna pompa hamulcowa obsługuje podwójne, promieniowo montowane czterotłoczkowe zaciski Nissin, które współpracują z pływającymi tarczami o średnicy 310 mm. Tylna tarcza 240 mm, również typu "wave" hamowana jest przez zacisk jednotłoczkowy.

Pięcioramienne felgi, odlewane z lekkiego stopu aluminium, z ramionami w kształcie „Y” są wzorowane na kołach modelu CBR1000RR-R Fireblade. Rozmiary opon, to: 120/70-ZR17 z przodu oraz 180/55-ZR17 z tyłu.





Honda CB1000 Hornet - 2025 - Wyposażenie i stylistyka

Zaprojektowany w Japonii, transformerski wygląd CB1000 Hornet opiera się na dwóch słowach: AGGRESSIVE i PURE. Dla zespołu projektowego stojącego za tym modelem, styl Horneta pozbawiony ozdób, łączący zmysłowy dynamizm z równowagą konstrukcji, jest w dużej mierze „wyrazem nie-dekoracyjnej asertywności”.

Przeszywające spojrzenie bardzo zwartych podwójnych reflektorów projektorowych LED (pełne oświetlenie w technologii LED), współgra z charakterystycznym dla Horneta zbiornikiem paliwa, przypominającym złożone skrzydła. Zbiornik jest szeroki z przodu, ale zwęża się wyraźnie ku tyłowi, co podkreślone zostało przez minimalistyczne siedzenie i tradycyjnie wąską u szerszeni „talię” Horneta. Subtelnie przyciemniona rama została wykorzystana również jako element stylistyczny, podkreślający linie motocykla, podobnie jak tylna kratownicowa rama pomocnicza. Silnik, koła i wahacz są również wykończone na czarno. Stalowa kierownica ma nową stożkową konstrukcję.

Rozwiązaniem z kategorii premium w 5-calowym, pełnokolorowym ekranie TFT jest zastosowanie dodatkowego ochronnego szkła na wyświetlaczu w celu poprawy widoczności w jasnym świetle słonecznym. Między szkłem ochronnym a ekranem TFT występuje szczelina wypełniona żywicą, co zmniejsza odblaski i poprawia kontrast podświetlenia. Grafikę wyświetlacza można dostosować do upodobań kierowcy, wybierając między trybami Bar (wskazania słupkowe), Circle (wskazania zegarowe) i Simple (tryb prosty). Ekran zapewnia łączność Honda RoadSync z systemami operacyjnymi telefonów IOS lub Android.

Ta funkcja, wraz z łatwiejszym w obsłudze, podświetlanym 4-pozycyjnym przełącznikiem po lewej stronie kierownicy, umożliwia prostą, ekranową nawigację zakręt po zakręcie, a także opcję prowadzenia rozmów lub słuchania muzyki (za pośrednictwem zestawu słuchawkowego Bluetooth w kasku). Wystarczy pobrać aplikację Honda RoadSync ze sklepu Play lub App Store, połączyć się z CB1000 Hornet i można ruszać w drogę.

Kierunkowskazy posiadają funkcję sygnału hamowania awaryjnego (ESS). Podczas nagłego hamowania światła awaryjne migają, aby ostrzec innych użytkowników drogi.





Honda CB1000 Hornet - 2025 - Akcesoria

Dla modelu CB1000 Hornet dostępna jest gama oryginalnych akcesoriów Hondy. Są one oferowane zarówno osobno, jak i w pakietach.

Pakiet Style

Pakiet zaprojektowano, by wzmocnić styl Horneta. Siedzenie kierowcy wykonane z Alcantary prezentuje się doskonałe, podobnie jak korek wlewu oleju, uchwyt kierownicy, osłona chłodnicy i podnóżki kierowcy. Zestaw pasków na koła to dodatkowy barwny akcent.

Pakiet Sport

Quickshifter poprawia dynamikę, a pakiet obejmuje także osłonę przyrządów, osłonę dolną i osłonę siedzenia pasażera. Naklejka na zbiornik stanowi praktyczną ochronę.

Pakiet Comfort

Poprawa komfortu jazdy w chłodnie dni dzięki podgrzewanym manetkom oraz elastyczna przestrzeń bagażowa w postaci łatwej do zamocowania torby na zbiornik i torby na tylne siedzenie.

Wszystkie wymienione elementy pakietów są dostępne również pojedynczo.





Honda CB1000 Hornet - 2025 - Dane techniczne

SILNIK

Typ

Chłodzony cieczą 4-suwowy, DOHC, rzędowy 4-cylindrowy

Pojemność skokowa

1000 cm3

Średnica cylindra i skok tłoka

76 mm x 55,1 mm

Stopień sprężania

11,7:1

Maksymalna moc

111,6 kW przy 11 000 000 obr./min

Maks. moment obrotowy

104 Nm przy 9 000 obr./min

Poziom hałasu

Lurban 73,2 dB, Lwot 78,1 dB

Pojemność układu smarowania

Poziom górny 3,5 l, poziom dolny 3,0 l

SYSTEM PALIWOWY

Zasilanie

Elektroniczny wtrysk paliwa PGM-FI

Zbiornik paliwa

17,0 l (z rezerwą)

Emisja CO2 wg WMTC

136 g/km

Zużycie paliwa (cykl WMTC)

5,9 l/100km / 16,9 km/l (WMTC)

INSTALACJA ELEKTRYCZNA

Typ akumulatora

12 V 6,3 Ah

UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU

Typ sprzęgła

Mokre wielopłytkowe, sprzęgło antyhopping

Typ skrzyni biegów

6-biegowa

Przeniesienie napędu

Łańcuch

RAMA

Typ

Stalowa dwubelkowa rurowa zamknięta (diament)

PODWOZIE

Wymiary (dł. x szer. x wys.)

2140 mm x 790 mm x 1085 mm

Rozstaw osi

1455 mm

Kąt pochylenia główki ramy

25°

Wyprzedzenie

98 mm

Wysokość siedziska

809 mm

Prześwit

135 mm

Masa własna

211 kg

Promień skrętu

2,8 m

ZAWIESZENIE

Przednie

Widelec Showa SFF-BP USD 41 mm

Tył

System Pro-Link z pojedynczym amortyzatorem, 7-stopniowa regulacja napięcia wstępnego, drążony aluminiowy wahacz

KOŁA

Przednie

Aluminiowe, odlewane wieloramienne

Tył

Aluminiowe, odlewane wieloramienne

Obręcz przednia

17M/C x MT3.50

Obręcz tylna

17M/C X MT5,50

Opona przednia

120/70-ZR17M/C (Bridgestone Battlax Hypersport S22F/ Dunlop Sportmaxx Roadsport 2)

Opona tylna

180/55-ZR17M/C (Bridgestone Battlax Hypersport S22F/ Dunlop Sportmaxx Roadsport 2)

HAMULCE

Układ ABS

Dwukanałowy

Przednie

Podwójne tarcze 310 mm x 4 mm hamowane przez czterotłoczkowe zaciski Nissin z radialnym mocowaniem

Tył

Pojedyncza tarcza 240 mm x 5 mm z jednotłoczkowym zaciskiem

ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW i UKŁAD ELEKTRYCZNY

Zespół wskaźników

5-calowy ekran TFT z konfigurowalnym układem, prędkościomierzem, obrotomierzem, zegarem, wskaźnikiem załączonego biegu, wskaźnikiem sugestii zmiany biegu na wyższy

Reflektor

LED

Światła tylne

LED

Łączność

Aplikacja Honda RoadSync

System zabezpieczeń

System alarmowy HISS (Honda Intelligent Security System)

Wyposażenie dodatkowe

ESS

źródło: Honda Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą. 

Czytaj więcej o marce Honda

Honda CB1000 Hornet SP na rok 2025
Honda CB1000 Hornet SP na rok 2025

HONDA | CB1000 Hornet SP to naprawdę mocny motocykl, który w imponującą formułę standardowego Horneta wpisuje wysokiej klasy wyposażenie i piękną kombinację kolorów

Nowa Honda Forza 125 - 2025
Nowa Honda Forza 125 - 2025

HONDA | Forza 125 reprezentuje klasę premium jednośladów o małej pojemności. Napędzany jest pełnym werwy silnikiem serii „enhanced Smart Power+” 

Nowa Honda Forza 350 - 2025
Nowa Honda Forza 350 - 2025

HONDA | Forza 350 reprezentuje klasę premium jednośladów o średniej pojemności. Napędzany jest pełnym werwy silnikiem serii „enhanced Smart Power+”

Najnowsze oferty

Honda ST 125 DAX, Wyprzedaż
  • Model: ST
  • Przebieg: 5 km
  • Napęd: Łańcuch
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2023
Honda XL Leasing do przejęcia 750 TRANSALP,  Motocykl na gwarancji
  • Model: XL
  • Przebieg: 4418 km
  • Napęd: Łańcuch
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2023
Honda NSS FORZA 350 ABS, Kontrola Trakcji, Model 2025
  • Model: NSS
  • Przebieg: 5 km
  • Napęd: Pas napędowy
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024

Odwiedź nasze salony