Honda GL1800 Gold Wing na rok 2025

Honda Gold Wing, obchodząca w 2025 roku swoje 50-lecie od czasu wprowadzenia na rynek w 1975 roku motocykla typu naked o pojemności 1000 cm3, zawsze stanowiła szczytowe osiągnięcie wśród jednośladów przeznaczonych do długich podróży. Jest to motocykl, który przebył bardzo długą własną drogę, rosnąc i zmieniając się w ciągu dziesięcioleci, a jednocześnie budując trwałą reputację luksusowej, komfortowej maszyny o wysokiej jakości.

Ostatnia kompleksowa aktualizacja modelu Gold Wing miała miejsce w jego wersji na rok 2018, w odpowiedzi na zmiany demograficzne i rynkowe. Zdecydowano się wtedy na radykalne odejście od tego, co stanowiło istotę dotychczasowych udoskonaleń. GL1800 Gold Wing i Gold Wing ‘Tour’ obrały nowy kierunek rozwoju. Obydwa motocykle skonstruowano od podstaw, dzięki czemu stały się smuklejsze, lżejsze i bardziej zwrotne, a więc przyjemniejsze i łatwiejsze w prowadzeniu. Dodano też wiele nowych funkcji, które ugruntowały reputację Gold Winga jako lokomotywy technicznego postępu w gamie jednośladów Hondy.

W rezultacie Gold Wing zyskał na atrakcyjności i przemówił nowymi argumentami do młodszego pokolenia motocyklistów, którzy być może przeoczyli lub po prostu nie mieli okazji poznać zalet poprzedniego wcielenia motocykla.

W roczniku modelowym 2020 udoskonalono zawieszenie i podwyższono zwrotność przy niskich prędkościach jazdy, co dodatkowo zwiększyło przyjemność z wsłuchiwania się w wyjątkowy puls sześciocylindrowego silnika, nie pozostawiający wątpliwości co do wyjątkowej klasy dosiadanego motocykla. W modelu na rok 2021 Gold Wing otrzymał udoskonalony system audio, a od rocznika 2022 był dostępny tylko z przekładnią dwusprzęgłową (DCT).

W 2025 roku model GL1800 Gold Wing 50th Anniversary powstał dla uczczenia milionów kilometrów pokonanych tą niesamowitą maszyną od 1975 roku przez rzeszę jej wielbicieli. Legenda trwa.






Honda Gold Wing 2025 - opis modelu

Silnik i podwozie nowego Gold Winga w roczniku modelowym 2018 zostały zaprojektowane łącznie, z zamiarem przesunięcia pozycji jazdy do przodu motocykla, by uzyskać bardziej zwarte wymiary całej maszyny. Rama z profili aluminiowych jest skonstruowana wokół mocowania przedniego widelca, co pozwoliło na przesunięcie silnika ku przodowi, gdyż przednie koło porusza się w górę i w dół w płaszczyźnie bardziej zbliżonej do pionu, zapewniając jednocześnie wysoką precyzję kontroli ruchów zawieszenia i stabilność przedniej części pojazdu, a to dzięki większej sztywność i mniejszemu tarciu w układzie zawieszenia.

Zoptymalizowany pod względem gabarytów, nowy sześciocylindrowy silnik typu bokser nie stracił mocy, momentu obrotowego i fascynującej charakterystyki.  Dodano elektronicznie sterowaną przepustnicę (TBW) z 4 trybami jazdy: TOUR, SPORT, ECON i RAIN. Zintegrowany układ hamulcowy (D-CBS) zmienia charakterystykę działania w zależności od wybranego trybu jazdy. Wspomaganie startu na wzniesieniu (HSA) i system wyłączania silnika na biegu jałowym ułatwiają użytkowanie i poprawiają sprawność paliwową motocykla.

Przekładnia dwusprzęgłowa (DCT) posiada 7 biegów, z czułością sprzęgła, szybkością zmiany biegów i zakresem prędkości obrotowych zmian w górę i w dół, dostosowanymi specjalnie do każdego z trybów jazdy. Motocykl w wersji z DCT posiada również funkcję pełzania do przodu i do tyłu.

Gold Wing oferuje połączenie poczucia wolności z czystą radością, jaką daje jazda na stylowym motocyklu o świetnych osiągach. Stylowe, aerodynamicznie ukształtowane owiewki kierują strumienie powietrza wokół kierowcy, elektryczna regulacja położenia szyby pozwala dostosować jej pozycję do preferencji użytkownika, a luksusowe siedzenie zapewnia komfort w czasie całodziennych podróży. Lekki system audio i głośniki gwarantują znakomitą jakość brzmienia. Kolejnymi usprawnieniami, zapewniającymi jeszcze więcej wygody, są: system inteligentnego kluczyka, Apple CarPlay, Android Auto i łączność Bluetooth.

W roczniku 2025, GL1800 Gold Wing otrzymuje ulepszenia zarówno w zakresie audio, jak i łączności kierowcy/pasażera oraz aktualizacje ustawień ECU. Jest on dostępny wyłącznie w pięknym, zupełnie nowym schemacie malowania Mat Ballistic Black 50th Anniversary. Inne detale upamiętniające 50-lecie można znaleźć na pilocie systemu Smart Key, konsoli środkowej i na animacji pojawiającej się podczas uruchamiania silnika. Ponadto, europejscy nabywcy pierwszych 1833 sztuk GL1800 Gold Wing 50th Anniversary, otrzymają (limitowaną) miniaturową replikę modelu „pół na pół” (11 cali długości i 6 cali wysokości), będącą połączeniem jego pierwowzoru z aktualną wersją.





Honda Gold Wing 2025 - stylistyka i wyposażenie

W liniach Gold Winga wyczuwa się sportowego ducha. Elementy wzornictwa podkreślają w całej sylwetce komfort oraz dynamiczne możliwości podwozia i silnika. Każdy detal prezentuje – tradycyjnie w tym modelu – wyjątkową precyzję montażu, wykończenia i jakości wykorzystanych materiałów. Śmiało pochylona do przodu „twarz” motocykla, z kompaktowymi proporcjami owiewek, tworzy dynamiczny, rozpoznawalny front modelu.

Główna linia motocykla, rozciągająca się przez całą jego długość, zwraca uwagę na zróżnicowane funkcje górnej i dolnej części nadwozia. Centralnym elementem jest owiewka z wyrazistymi, płaskimi powierzchniami, a także jej detale poprawiające aerodynamikę. Tworzy to to napięcia, które wskazują na potencjał osiągów, jakie oferuje motocykl.

Jeśli przyjrzymy się poszczególnym elementom i zespołom: zawieszeniu przedniemu z podwójnym wahaczem, sześciocylindrowemu silnikowi typu bokser czy układowi wydechowemu, w każdym dostrzeżemy ich funkcjonalne piękno. Wyjątkowo spójna całość wygląda na dzieło ręki jednego konstruktora, w którym zastosowano najwyższego poziomu inżynierię wspomaganą elektroniką.

Wygoda, kontrola komfortu termicznego, a co nie mniej ważne, kontrola przepływu powietrza, były bardzo wysoko na liście priorytetów konstruktorów Gold Winga. Owiewka kieruje strumień powietrza wokół kierowcy i pasażera, zapewniając przyjemny chłód delikatnej bryzy.

Mała przednia szyba, której położenie jest regulowane elektrycznie przełącznikiem umieszczonym z lewej strony kierownicy, zapewnia doskonałą ochronę przed wiatrem, a jednocześnie – po zmianie ustawienia – daje poczucie przestrzeni i swobody. Kąt nachylenia i wysokość szyby reguluje się bezstopniowo. Opcjonalnie dostępne są: powiększona szyba, w pełni regulowany deflektor chroniący ramiona i górną część ciała oraz stałe deflektory osłaniające łydki i stopy.

Siedzenia kierowcy i pasażera są rozdzielone. Kierowca może cieszyć się prowadzeniem motocykla i skoncentrować na tym całą swoją uwagę. Kształt siedzenia pasażera zapewnia wygodę i podparcie, a jednocześnie umożliwia ruchy i łatwy kontakt stóp z podłożem.

Całe oświetlenie wykonano w technice LED. Dolna część reflektorów korzysta z 5 polerowanych soczewek optycznych po obu stronach, aby utworzyć świetlną sygnaturę „Jewel-Eye”. Korzystanie z wiązki świateł drogowych (w górnej części) daje wrażenie stereoskopowe. Przednie kierunkowskazy umieszczone są w obudowach lusterek. Ich działanie przerywane jest automatycznie po wyjściu z zakrętu – analiza różnicy prędkości przedniego i tylnego koła pozwala obliczyć, kiedy należy wyłączyć kierunkowskaz po zakończeniu manewru w każdej sytuacji drogowej.

Prędkość, ustawiona przełącznikiem tempomatu (znajdującym się po prawej stronie kierownicy), jest podczas jazdy pokazywana w lewym dolnym rogu prędkościomierza. Dzięki systemowi elektronicznej przepustnicy (TBW) udało się uzyskać płynne dochodzenie do określonej prędkości i bardzo stabilną pracę, szczególnie podczas jazdy pod górę. Po zakończeniu hamowania z uruchomionym tempomatem, Gold Wing dąży do przywrócenia wcześniej ustawionej prędkości z odpowiednim harmonogramem zmiany biegów.

Luksusowe instrumentarium tworzy unikatowy kokpit motocykla. Dla tarcz wskaźników zegarowych wybrano różne kolory o niskim kontraście z ciemnymi odcieniami, z zewnętrznymi częściami tarcz uformowanymi stożkowo, by wytworzyć poczucie głębi. Pierścień z metalową teksturą otacza każdą z tarcz, a podziałki podświetlone diodami LED wzmacniają głębię i tworzą spokojną, ale efektowną grafikę.

7-calowy, pełnokolorowy wyświetlacz ciekłokrystaliczny TFT dostarcza komunikaty z systemów informacji i rozrywki (dla audio i nawigacji), a także umożliwia kontrolę nad trybami jazdy i ustawieniami zawieszenia kół. Informacje są wyświetlane w różnych segmentach ekranu w bardzo funkcjonalnym układzie, dzięki czemu kierowca może odczytać wszystkie istotne dane przy minimalnych zmianach pola widzenia.

Jasność dostosowuje się automatycznie (przy maksymalnej jasności ekranu wynoszącej 1000 cd), a kierowca może również wybierać spośród 8 jej poziomów. Ciśnienie w oponach jest wyświetlane jako wartość liczbowa w lewym dolnym rogu wskaźników, a – nowość w modelu na rok 2023 – jeśli wskazanie odbiega od optimum, kierowca otrzyma szybkie i wyraźnie ostrzeżenie. 

Honorowe miejsce na konsoli środkowej i na inteligentnym kluczyku otrzymał emblemat Gold Winga, a modele powstałe z okazji 50. rocznicy otrzymały specjalne detale z napisem „od 1975 r.”. Trójwymiarowy, chromowany, dwutonowy wzór emblematu łączy w sobie siłę i godność głowy lwa z majestatycznymi skrzydłami orła gotowego do ataku, z wysuniętymi szponami.  Smart Key – również ozdobiony rocznicowymi detalami – aktywuje wszystkie systemy motocykla, a także zawiera kluczyk awaryjny. Zapłon i blokadę kierownicy można włączać i wyłączać, mając pilot systemu Smart Key w kieszeni.

Większość właścicieli Gold Wingów jeździ nimi na krótkie, 2-dniowe wycieczki, więc łączna pojemność 3-litrowych kufrów bocznych jest z reguły wystarczająca. Jako opcja dostępne są ekskluzywne, specjalnie zaprojektowane torby wewnętrzne. Osoba posiadająca inteligentny kluczyk może po naciśnięcie przycisku na kufrach odblokować ich zamki. Możliwe jest również tymczasowe odblokowanie zamków za pomocą pilota. Przycisk odblokowujący na pilocie systemu Smart Key umożliwia pasażerowi natychmiastowy dostęp do kufrów. Hydrauliczne amortyzatorki wygładzają otwieranie i zamykanie. Naciśnięcie i przytrzymanie przycisku wywołania powoduje miganie świateł awaryjnych. 

Gold Wing jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto – dostępnymi teraz również przez Wi-Fi bez konieczności podłączania (łączność przewodowa nadal jest dostępna) – więc kierowca może wykorzystać spersonalizowane informacje i treści w swoim smartfonie, takie jak numery telefonów i listy odtwarzania muzyki. Nowy „Home Bar” pojawia się na górze ekranu Apple CarPlay i Android Auto, umożliwiając łatwą i szybką kontrolę głównych funkcji, bez konieczności zagłębiania się w menu.

Najwyższej jakości, lekkie głośniki – o zwiększonej mocy – gwarantują znakomite brzmienie i naturalność dźwięku, teraz jeszcze bardziej wyrazistego przy dużej prędkości. Dostępny jest również przełącznik sterowania odsłuchem audio dla pasażera, by zapewnić jeszcze przyjemniejszą podróż. Przełącznik jest umieszczony w górnej części prawego kufra bocznego i steruje głośnością, wyborem źródła oraz umożliwia „przewijanie” do przodu odsłuchiwanej muzyki.

Mapy i wskazówki nawigacyjne są wyświetlane na 7-calowym, pełnokolorowym ekranie ciekłokrystalicznym TFT w środkowej części zestawu wskaźników. System posiada żyrokompas, co podtrzymuje nawigowanie nawet w tunelach. Rezygnacja z dowolnego punktu trasy lub wybranie opcji "DOM" są możliwe także w czasie jazdy. Aktualizowane mapy oferują możliwość wprowadzenia do 99 różnych punktów orientacyjnych, aby kierowca mógł bardziej precyzyjnie planować podróże.

Pojemność zbiornika paliwa wynosi 21 litrów, a średnie zużycie paliwa 5,4 l/100 km.





Honda Gold Wing 2025 - podwozie

Podwójna, odlewana rama aluminiowa Gold Winga pozwoliła zmieścić silnik w niewielkiej przestrzeni. Grubość ścianek ramy zoptymalizowano w każdej jej partii, co wpływa na płynną i stabilną jazdę, od prędkości marszowej do maksymalnej prędkości motocykla, biorąc pod uwagę zarówno uwarunkowania ruchu miejskiego, jak i jazdy autostradowej.

Oprócz przesunięcia przedniego koła do przodu przy pełnym ugięciu sprężyny, kolejną zaletą przedniego zawieszenia z podwójnymi wahaczami jest redukcja tarcia ślizgowego (na nierównościach i przy skręcaniu kierownicy), które powstaje w standardowym widelcu teleskopowym w miarę zmiany pionowego położenia koła. We wszystkich obszarach występowania tarcia przy skręcie i skoku zawieszenia zastosowano łożyska, co dodatkowo redukuje tarcie.

Skręty kierownicy przekazywane są za pośrednictwem podwójnych wsporników widelca i są odseparowane od ruchów pionowych koła, tłumionych przez pojedynczy amortyzator, dzięki czemu Gold Wing jest zwinny i łatwy w prowadzeniu. Poprzeczny drążek kierowniczy chroniony patentem łączy kierownicę z przednią osią i trzpieniem, co zapewnia kierowcy całkowicie naturalne wrażenia dotyczące zachowania przedniego koła.

Kąt pochylenia główki ramy i wyprzedzenie wynoszą 30,5°/109 mm, przy rozstawie osi 1695 mm. Masa Gold Winga z płynami wynosi 373 kg.

Podwójny, zintegrowany układ hamulcowy (D-CBS) optymalnie rozkłada siłę hamowania na przednie i tylne koło. Pojedynczy cyrkulacyjny modulator ABS został zintegrowany z elektronicznym modułem sterującym pracą hamulców, co pozwala utrzymać masę układu hamulcowego na bardzo rozsądnym poziomie. System działa w powiązaniu z bieżącym trybem jazdy, automatycznie dostosowując charakterystyki hamowania do warunków jazdy. Podwójne tarcze przednie o średnicy 320 mm współpracują z 6-tłoczkowymi zaciskami hamulcowymi, natomiast tylna tarcza o średnicy 316 mm otrzymała zacisk 3-tłoczkowy.

Gold Wing korzysta z systemu zawieszenia tylnego koła Pro-Arm z wahaczem umieszczonym po lewej stronie motocykla. Prawa strona służy do dostępu obsługowego i serwisowego. Taki układ pozwala na większą swobodę projektowania, a w gotowym motocyklu ułatwia kontrolowanie maszyny, przyczyniając się również do zwiększenia stabilności jazdy. Pro-Link zapewnia progresję zawieszenia i komfort jazdy, a zastosowanie przegubów kulowych eliminuje obciążenia skrętne. Tylna kolumna ma manualną regulację napięcia wstępnego sprężyny.





Honda Gold Wing 2025 - silnik

Aby wykorzystać potencjał podwozia, a jednocześnie utrzymać cenioną przez kierowców moc i odczucia tak ważne dla popularności Gold Winga, zastosowano sześciocylindrowy silnik typu bokser, o pojemności 1833 cm3, z czterema zaworami na cylinder.

Moc maksymalna 126 KM (93 kW) pojawia się przy 5 500 obr/min, a maksymalny moment obrotowy 170 Nm występuje przy prędkości obrotowej 4 500 obr/min. Średnica cylindrów wynosi 73 mm, taki sam jest skok tłoków. Osie lewych i prawych cylindrów przesunięte są względem siebie o 4 mm, a tuleje cylindrowe zostały wykonane z aluminium. Stopień sprężania wynosi 10,5:1.

Nowe ustawienia ECU i zastosowanie czujnika O2 zapewniają zgodność z normą EURO5+.

Zastosowano głowice cylindrów typu Unicam. Zawory wlotowe są sterowane za pomocą popychaczy palcowych, a zawory wylotowe za pomocą dźwigienek zaworowych, rozrząd napędza współosiowy wałek dźwigienek dla zaworów wlotowych i wylotowych. Kształty komór spalania dostosowano do 4 zaworów na cylinder, wprowadzając komory daszkowe, z kanałami dolotowymi wywołującymi zawirowanie ładunku trafiającego do cylindrów, co poprawia sprawność spalania. Płaszcze tłoków pokryto warstwą molibdenu, zmniejszając w ten sposób straty tarcia.

Zastosowanie elektronicznej przepustnicy (TBW) przyniosło możliwość wprowadzenia 4 trybów jazdy zmieniających charakter i moc silnika, w powiązaniu ze zmianami charakterystyk tłumienia w zawieszeniu kół i ustawieniami systemu hamulcowego D-CBS.

  • Tryb TOUR jest podstawowym trybem jazdy pozwalającym na połączenie komfortu i mocy. W tym trybie zmiany położenia manetki przyspieszenia przekładają się bezpośrednio, w 100%, na otwarcie przepustnicy. Tłumienie w amortyzatorach i rozkład sił hamowania pomiędzy przednie i tylne koło przyjmuje standardową wartość domyślną. 

  • Tryb SPORT oznacza najostrzejsze przełożenie obrotu manetki przyspieszenia na otwarcie przepustnicy, co zapewnia bardzo łatwe uzyskiwanie dynamicznych przyspieszeń. Tłumienie w zawieszeniu będzie bardziej zdecydowane, zmieni się też siła, z jaką trzeba działać na dźwignię tylnego hamulca.

  • Tryb ECON oferuje minimalizację zużycia paliwa i ułatwia spokojną jazdę. Przełożenie między manetką a przepustnicą maleje, a tłumienie i siły hamowania powracają do wartości domyślnych. 

  • Tryb RAIN powoduje przemianę motocykla w łagodny pojazd, którym łatwiej się poruszać w trudnych warunkach, po śliskiej nawierzchni. Siły hamowania pozostają na poziomie standardowym, tłumienie w zawieszeniu będzie łagodzone.

Do silnika prowadzą dwa kanały dolotu powietrza, umieszczone z przodu, po lewej stronie i z tyłu, po prawej stronie. Taka konfiguracja umożliwia zawirowanie powietrza zasysanego do silnika i pozwala na efektywniejsze wykorzystanie całej powierzchni czynnej filtra powietrza oraz na zmniejszenie oporów przepływu. Poprawiono wewnętrzne ukształtowanie obu kanałów, aby dostosować je do pulsacji powietrza, generowanej przez silnik w zakresie jego niskich obrotów – poprawia to szybkość reakcji i zwiększa moment obrotowy przy mniejszych otwarciach przepustnicy. Pojedyncza przepustnica przyspiesza przepływ powietrza i reakcje silnika.

W uzupełnieniu głębokiego basowego brzmienia silnika, tłumiki emitują silny puls, bez wytwarzania nadmiernego hałasu. Przekroje poprzeczne rur wydechowych zostały zredukowane o 20% w przypadku dwóch z sześciu cylindrów, powodując zmianę głośności i głębokości dźwięku.

ISG (rozrusznik zintegrowany z alternatorem), jak sama nazwa wskazuje, stanowi połączenie funkcji rozrusznika i alternatora w jednym podzespole. Alternator staje się rozrusznikiem, gdy na jego styki zostanie podane odpowiednie napięcie elektryczne. Masa całego systemu została zmniejszona o około 2,4 kgISG wykorzystuje przekładnię o zębach skośnych, redukując mechaniczny hałas pracy.

Kluczowe cechy systemu wyłączania silnika przy zatrzymaniu (Idling Stop), to wyjątkowo cichy rozruch silnika, uzyskany dzięki zastosowaniu ISG oraz poczucie płynności rozruchu, które osiągnięto dzięki kombinacji sterowania DCT i TBW. Po zatrzymaniu się przed sygnalizatorem świetlnym z aktywowanym układem Idling Stop, silnik automatycznie zatrzymuje się po 3 sekundach, a do jego ponownego uruchomienia kierowca musi jedynie przekręcić manetkę przyspieszenia, co natychmiast uruchamia silnik.

System jest sterowany tak, że ciśnienie oleju hydraulicznego jest doprowadzane z wyprzedzeniem do kanału w DCT, co aktywuje sprzęgło podczas uruchamiania silnika, tak więc czas opóźnienia – od momentu, gdy kierowca obróci manetkę, do ruszenia z miejsca – jest redukowany do minimum. Aby zapobiec szarpaniom przy rozruchu, TBW sprawia, że zawór przepustnicy stopniowo otwiera się po obróceniu manetki, a tym samym zapewnia płynne przyspieszenie godne komfortu Gold Winga. Wyłączanie silnika po zatrzymaniu (Idling Stop) może być aktywowane lub dezaktywowane przełącznikiem umieszczonym po prawej stronie kierownicy.

Ruszanie pod górę na typowym motocyklu często wymaga jednoczesnego zwalniania hamulców, otwierania przepustnicy i włączania sprzęgła, wszystko to w proporcjach zależnych od stopnia nachylenia drogi. Aby ułatwić zadanie kierowcy Gold Winga, maszynę wyposażono w system ruszania na wzniesieniu (HSA). Po zatrzymaniu się na pochyłości, dalsze ściskanie dźwigni hamulca powoduje szybkie wejście do akcji modulatora ABS generującego ciśnienie hydrauliczne w tylnym zacisku hamulcowym. Podczas ruszania, nawet jeśli dźwignia hamulca jest już zwolniona, ciśnienie hydrauliczne tymczasowo utrzymuje siłę hamowania (przez około 3 sekundy), a więc kierowca może ruszyć z miejsca pod górę, korzystając tylko z manetki przyspieszenia. O aktywności systemu informuje kierowcę wskaźnik HSA.





Honda Gold Wing 2025 - przekładnia DCT

Od pojawienia się DCT jako opcji w VFR1200F w 2009 roku, Honda sprzedała w całej Europie ponad 250 000 motocykli wyposażonych w ten rodzaj przeniesienia napędu. System zapewnia stałą, płynną zmianę biegów i bardzo szybko korzystanie z tej przekładni staje się dla kierowcy zupełnie naturalne i oczywiste. Przekładnia korzysta z dwóch sprzęgieł: jednego do rozruchu i do zasprzęglania biegów 1, 3, 5 i 7, a drugiego - do biegów 2, 4 i 6, z wałkiem głównym połączonym z jednym ze sprzęgieł, umieszczonym wewnątrz wałka głównego drugiego sprzęgła, co zapewnia bardzo zwartą budowę przekładni. 

Oba sprzęgła są niezależnie sterowane przez własne obwody elektrohydrauliczne. Gdy nastąpi zmiana biegów, system wstępnie wybierze następne docelowe przełożenie, używając sprzęgła, które nie jest obecnie załączone. Pierwsze sprzęgło jest następnie elektronicznie rozłączane, a jednocześnie włącza się drugie sprzęgło.

Rezultatem jest powtarzalna, szybka i bezproblemowa zmiana biegów. Ponadto, gdy sprzęgła przenoszą napęd z jednego biegu na drugi, z minimalną przerwą w przekazywaniu momentu obrotowego z silnika na tylne koło, każdej zmianie biegów towarzyszy tylko minimalne szarpnięcie i zakołysanie motocykla, co sprawia, że odczucie towarzyszące zmianie jest bezpośrednie, ale sama zmiana jest bardzo wygładzona. Dodatkowe korzyści, to większa trwałość (ponieważ nie można uszkodzić przekładni, źle zmieniając biegi), wyeliminowanie możliwości „zduszenia” silnika, obniżenie stresu w czasie jazdy miejskiej i zmniejszenie zmęczenia kierowcy. DCT pozwala też kierowcy bardziej skupić się na torze jazdy, pokonywaniu zakrętów i punktach przyspieszania oraz hamowania.

System DCT oferuje dwa różne style jazdy – zmiany biegów dokonywane są albo w trybie automatycznym, według przestrzennej mapy wyboru biegu, z wykorzystaniem monitorowanych non-stop parametrów jazdy, jak prędkość motocykla, obroty silnika i kąt otwarcia przepustnicy, albo w trybie ręcznym, przez kierowcę, za pomocą łopatek umieszczonych po lewej stronie kierownicy.

Gold Wing otrzymał przekładnię DCT trzeciej generacji. Po raz pierwszy posiada ona 7 biegów i została zaprojektowana specjalnie z myślą o długodystansowych podróżach. Zmiana biegów jest niezwykle płynna i jednocześnie szybka.

Udoskonalono ją także pod kątem manewrowania przy niskich prędkościach jazdy, dzięki krótkim przełożeniom zmniejsza się skok obrotów przy zmianie biegów. W zakresie większych prędkości jazdy, biegi zmieniane są tak, by ograniczać obroty silnika. Zarówno przy powolnej, jak i przy szybkiej jeździe uzyskano bardzo wysoki komfort pracy przekładni, dzięki doskonale przebiegającym zmianom biegów w górę i w dół.

Dźwięki i szarpnięcia towarzyszące zmianom biegów zostały uwzględnione w trakcie całego rozwoju przekładni trzeciej generacji, czego przykładem są gumowe tłumiki hałasu na obu końcach prowadnicy widelca i ramienia głównego, znacznie zmniejszające wszelkie stuki, występujące podczas zmiany biegów.

Pomiędzy sprzęgłem, a wałkiem głównym, zainstalowany jest amortyzator sprężynowy, łagodzący gwałtowne zmiany momentu obrotowego występującego na wałku, redukując w ten sposób hałas i wstrząsy występujące podczas zmiany biegów przy zetknięciu sprzęgła z wałkiem głównym.

DCT Gold Winga posiada tryb „pełzania” do przodu z prędkością 1,8 km/h i wstecz z prędkością 1,2 km/h, dostępny natychmiastowo po skorzystaniu z przełącznika +/-, umieszczonego po lewej stronie kierownicy.

Wałek główny ma konstrukcję dwururową, z zewnętrznym wałkiem głównym (zarządzającym kołami biegów parzystych) połączonym z wałkiem wewnętrznym łańcuchem, a dalej z kołami zębatymi na przeciwległym wale. Taka konstrukcja nadaje zewnętrznemu wałkowi głównemu rolę wałka jałowego biegu wstecznego, dzięki czemu powstał lekki mechanizm o zwartej strukturze ułatwiający cofanie, bez konieczności stosowania dodatkowego wałka jałowego.

Podczas aktywacji trybu „pełzania” wykorzystywane są oba sprzęgła DCT: do ruchu do tyłu używane jest sprzęgło nr 1, a do ruchu do przodu sprzęgło nr 2. W ten sposób poruszanie się do przodu lub do tyłu z prędkością pełzania jest teraz możliwe tylko za pomocą sterowania sprzęgłami, bez konieczności zmiany biegów. Ponadto, układ elektronicznej przepustnicy steruje prędkością poprzez dokładną kontrolę poślizgu sprzęgła, utrzymując jednocześnie określoną prędkość obrotową silnika, co zapewnia kierowcy możliwość manewrowania z poczuciem pełnego panowania nad motocyklem w różnorodnych sytuacjach.





Honda Gold Wing 2025 - akcesoria

Szeroka gama oryginalnych akcesoriów Hondy została opracowana w celu zwiększenia satysfakcji z posiadania Hondy Goldwing. Są one dostępne w pakiecie lub pojedynczo.

Pakiet Full Option zawiera następujące elementy: 
 

  • Wewnętrzne torby i wykładziny

  • Podstawka centralna

  • Oparcie pasażera

  • Wysoka szyba

  • Lampy przeciwmgielne

 

Dostępne są również następujące elementy:

 Komplet przełącznika audio dla pasażera: umożliwia pasażerowi regulację głośności, wybór źródła i ścieżki.

  • Komplet wzmacniacza mocy: zapewnia wysoka jakość odtwarzanej muzyki i najlepsze wrażenia dźwiękowe na otwartej drodze.

  • Komplet głośników tylnych: głośniki 55 W umożliwiają rozbudowę systemu audio do 4 głośników

  • Paski na koła

  • Osłony zacisków przednich (dostępne w kolorze chrom/czarny)

  • Chromowana podstawka boczna

  • Półpokrowiec na motocykl

  • Wysokie uchwyty pasażera

  • Niestandardowe siedzenie

  • Górne i dolne deflektory powietrza

  • Szersze podnóżki kierowcy

  • Oparcie kierowcy: niestandardowe, wysokiej jakości oparcie z wytłoczonym logo Gold Wing zapewnia wsparcie dla większego komfortu

  • DCT Foot Shifter: kompletny zestaw umożliwiający zmianę biegów w tradycyjnym formacie (1 w dół, 5 w górę) w modelach DCT, za pomocą lewej dźwigni zmiany biegów

  • System alarmowy: sygnał dźwiękowy włącza się po wykryciu nieprawidłowości

  • Gniazdo 12 V





Honda Gold Wing 2025 - dane techniczne

SILNIK

Typ silnika

Chłodzony cieczą 4-suwowy, 24-zaworowy DOHC, rzędowy 6-cylindrowy

Pojemność skokowa

1833 cm3

Średnica x skok tłoka

73 mm x 73 mm

Stopień sprężania

10.5:1

Moc maksymalna

126 KM (93 kW) przy 5500 obr/min

Maks. moment obrotowy

170 Nm przy 4500 obr/min

Poziom hałasu stacjonarnego dB (A)

89 db (A)

Prędkość maksymalnna

180 km/h

Pojemność układu smarowania

5,6 litra (DCT)

Rozrusznik

Zintegrowany system rozrusznika i generatora

SYSTEM PALIWOWY

Zasilanie

PGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa

Pojemność zbiornika paliwa

21 L

Emisja CO2 (WMTC)

124 g/km

Zużycie paliwa

5.4 L

INSTALACJA ELEKTRYCZNA

Pojemność akumulatora

12V / 21Ah (20HR)

PRZENIESIENIE NAPĘDU

Clutch Type

2x mokre sprzęgło wielopłytkowe

Typ skrzyni biegów

DCT: 7 biegów do przodu i bieg wsteczny

Przełożenie końcowe

Wał zamknięty

RAMA

Typ ramy

Aluminiowa odlewana podwójna kołyskowa

PODWOZIE

Wymiary (dł x szer x wys)

2,475 mm x 905 mm x 1,340 mm

Rozstaw osi

1,695 mm

Kąt pochylenia kolumny

30,5°

Wyprzedzenie

109 mm

Wysokość siedziska

745 mm

Prześwit

130 mm

Masa własna (z płynami)

373 kg

Promień skrętu

3,4 m

ZAWIESZENIE

Przód

Konstrukcja z podwójnym wahaczem

Tył

Pro Link

KOŁA

Przód

18M/C x MT3.50

Tył

16M/C x MT6.00

Obręcz przednia

130/70R18 M/C 63H

Obręcz tylna

200/55R16 M/C 77H

HAMULCE

ABS Type

Elektronicznie sterowany kombinowany system ABS

Hamulce przód

Podwójne pływające tarcze 320 mm x 4,5 mm, 6-tłoczkowe zaciski, klocki ze spieku metali

Hamulce tył

Wentylowana tarcza hamulcowa 316 mm x 11 mm, 3-tłoczkowy zacisk, klocki ze spieku metali

PRZYRZĄDY I ELEKTRYKA

Przyrządy

7-calowy ekran TFT

Reflektor

LED

Światło tylne

LED

Łączność

Bluetooth Audio i Apple CarPlay / Android Auto Bezprzewodowy

USB

Tak

Gniazdo 12V

Opcjonalne

Automatyczne wyłączanie kierunkowskazów

Tak

System bezpieczeństwa

HISS

Tempomat

Yes

Tryby jazdy

Tour, Sport, Econ i Rain

HSTC

Tak

Dodatkowe funkcje

Elektronicznie regulowana szyba, Idling Stop, Smart Key,  system kontroli ciśnienia w oponach, podgrzewane manetki, system ruszania na wzniesieniu

źródło: Honda Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą. 

Czytaj więcej o marce Honda

Honda Super Cub C125 NA ROK 2025
Honda Super Cub C125 NA ROK 2025

HONDA |  Super Cub – model stworzony w 1958 roku i wyprodukowany w ponad 100 milionach egzemplarzy – kontynuuje swoją historię

Honda Monkey 125 na rok 2025
Honda Monkey 125 na rok 2025

HONDA | kieszonkowy motocykl Hondy jest gotowy do dostarczania frajdy z jazdy w 2025 roku

Najnowsze oferty

Honda CB 750 Hornet, Model 2025 *dostępne inne kolory*
  • Model: CB
  • Przebieg: 2 km
  • Napęd: Łańcuch
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024
Honda CRF 50, Nowy, ROK 2023  *dostępne*
  • Model: CRF
  • Przebieg: 5 km
  • Napęd: Łańcuch
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024
Honda CL 500 ABS, LED Nowy model, *dostępne*
  • Model: CL
  • Przebieg: 5 km
  • Napęd: Łańcuch
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2025

Odwiedź nasze salony