W liniach Gold Winga wyczuwa się sportowego ducha. Elementy wzornictwa podkreślają w całej sylwetce komfort oraz dynamiczne możliwości podwozia i silnika. Każdy detal prezentuje – tradycyjnie w tym modelu – wyjątkową precyzję montażu, wykończenia i jakości wykorzystanych materiałów. Śmiało pochylona do przodu „twarz” motocykla, z kompaktowymi proporcjami owiewek, tworzy dynamiczny, rozpoznawalny front modelu.
Główna linia motocykla, rozciągająca się przez całą jego długość, zwraca uwagę na zróżnicowane funkcje górnej i dolnej części nadwozia. Centralnym elementem jest owiewka z wyrazistymi, płaskimi powierzchniami, a także jej detale poprawiające aerodynamikę. Tworzy to to napięcia, które wskazują na potencjał osiągów, jakie oferuje motocykl.
Jeśli przyjrzymy się poszczególnym elementom i zespołom: zawieszeniu przedniemu z podwójnym wahaczem, sześciocylindrowemu silnikowi typu bokser czy układowi wydechowemu, w każdym dostrzeżemy ich funkcjonalne piękno. Wyjątkowo spójna całość wygląda na dzieło ręki jednego konstruktora, w którym zastosowano najwyższego poziomu inżynierię wspomaganą elektroniką.
Wygoda, kontrola komfortu termicznego, a co nie mniej ważne, kontrola przepływu powietrza, były bardzo wysoko na liście priorytetów konstruktorów Gold Winga. Owiewka kieruje strumień powietrza wokół kierowcy i pasażera, zapewniając przyjemny chłód delikatnej bryzy.
Mała przednia szyba, której położenie jest regulowane elektrycznie przełącznikiem umieszczonym z lewej strony kierownicy, zapewnia doskonałą ochronę przed wiatrem, a jednocześnie – po zmianie ustawienia – daje poczucie przestrzeni i swobody. Kąt nachylenia i wysokość szyby reguluje się bezstopniowo. Opcjonalnie dostępne są: powiększona szyba, w pełni regulowany deflektor chroniący ramiona i górną część ciała oraz stałe deflektory osłaniające łydki i stopy.
Siedzenia kierowcy i pasażera są rozdzielone. Kierowca może cieszyć się prowadzeniem motocykla i skoncentrować na tym całą swoją uwagę. Kształt siedzenia pasażera zapewnia wygodę i podparcie, a jednocześnie umożliwia ruchy i łatwy kontakt stóp z podłożem.
Całe oświetlenie wykonano w technice LED. Dolna część reflektorów korzysta z 5 polerowanych soczewek optycznych po obu stronach, aby utworzyć świetlną sygnaturę „Jewel-Eye”. Korzystanie z wiązki świateł drogowych (w górnej części) daje wrażenie stereoskopowe. Przednie kierunkowskazy umieszczone są w obudowach lusterek. Ich działanie przerywane jest automatycznie po wyjściu z zakrętu – analiza różnicy prędkości przedniego i tylnego koła pozwala obliczyć, kiedy należy wyłączyć kierunkowskaz po zakończeniu manewru w każdej sytuacji drogowej.
Prędkość, ustawiona przełącznikiem tempomatu (znajdującym się po prawej stronie kierownicy), jest podczas jazdy pokazywana w lewym dolnym rogu prędkościomierza. Dzięki systemowi elektronicznej przepustnicy (TBW) udało się uzyskać płynne dochodzenie do określonej prędkości i bardzo stabilną pracę, szczególnie podczas jazdy pod górę. Po zakończeniu hamowania z uruchomionym tempomatem, Gold Wing dąży do przywrócenia wcześniej ustawionej prędkości z odpowiednim harmonogramem zmiany biegów.
Luksusowe instrumentarium tworzy unikatowy kokpit motocykla. Dla tarcz wskaźników zegarowych wybrano różne kolory o niskim kontraście z ciemnymi odcieniami, z zewnętrznymi częściami tarcz uformowanymi stożkowo, by wytworzyć poczucie głębi. Pierścień z metalową teksturą otacza każdą z tarcz, a podziałki podświetlone diodami LED wzmacniają głębię i tworzą spokojną, ale efektowną grafikę.
7-calowy, pełnokolorowy wyświetlacz ciekłokrystaliczny TFT dostarcza komunikaty z systemów informacji i rozrywki (dla audio i nawigacji), a także umożliwia kontrolę nad trybami jazdy i ustawieniami zawieszenia kół. Informacje są wyświetlane w różnych segmentach ekranu w bardzo funkcjonalnym układzie, dzięki czemu kierowca może odczytać wszystkie istotne dane przy minimalnych zmianach pola widzenia.
Jasność dostosowuje się automatycznie (przy maksymalnej jasności ekranu wynoszącej 1000 cd), a kierowca może również wybierać spośród 8 jej poziomów. Ciśnienie w oponach jest wyświetlane jako wartość liczbowa w lewym dolnym rogu wskaźników, a – nowość w modelu na rok 2023 – jeśli wskazanie odbiega od optimum, kierowca otrzyma szybkie i wyraźnie ostrzeżenie.
Honorowe miejsce na konsoli środkowej i na inteligentnym kluczyku otrzymał emblemat Gold Winga, a modele powstałe z okazji 50. rocznicy otrzymały specjalne detale z napisem „od 1975 r.”. Trójwymiarowy, chromowany, dwutonowy wzór emblematu łączy w sobie siłę i godność głowy lwa z majestatycznymi skrzydłami orła gotowego do ataku, z wysuniętymi szponami. Smart Key – również ozdobiony rocznicowymi detalami – aktywuje wszystkie systemy motocykla, a także zawiera kluczyk awaryjny. Zapłon i blokadę kierownicy można włączać i wyłączać, mając pilot systemu Smart Key w kieszeni.
Większość właścicieli Gold Wingów jeździ nimi na krótkie, 2-dniowe wycieczki, więc łączna pojemność 3-litrowych kufrów bocznych jest z reguły wystarczająca. Jako opcja dostępne są ekskluzywne, specjalnie zaprojektowane torby wewnętrzne. Osoba posiadająca inteligentny kluczyk może po naciśnięcie przycisku na kufrach odblokować ich zamki. Możliwe jest również tymczasowe odblokowanie zamków za pomocą pilota. Przycisk odblokowujący na pilocie systemu Smart Key umożliwia pasażerowi natychmiastowy dostęp do kufrów. Hydrauliczne amortyzatorki wygładzają otwieranie i zamykanie. Naciśnięcie i przytrzymanie przycisku wywołania powoduje miganie świateł awaryjnych.
Gold Wing jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto – dostępnymi teraz również przez Wi-Fi bez konieczności podłączania (łączność przewodowa nadal jest dostępna) – więc kierowca może wykorzystać spersonalizowane informacje i treści w swoim smartfonie, takie jak numery telefonów i listy odtwarzania muzyki. Nowy „Home Bar” pojawia się na górze ekranu Apple CarPlay i Android Auto, umożliwiając łatwą i szybką kontrolę głównych funkcji, bez konieczności zagłębiania się w menu.
Najwyższej jakości, lekkie głośniki – o zwiększonej mocy – gwarantują znakomite brzmienie i naturalność dźwięku, teraz jeszcze bardziej wyrazistego przy dużej prędkości. Dostępny jest również przełącznik sterowania odsłuchem audio dla pasażera, by zapewnić jeszcze przyjemniejszą podróż. Przełącznik jest umieszczony w górnej części prawego kufra bocznego i steruje głośnością, wyborem źródła oraz umożliwia „przewijanie” do przodu odsłuchiwanej muzyki.
Mapy i wskazówki nawigacyjne są wyświetlane na 7-calowym, pełnokolorowym ekranie ciekłokrystalicznym TFT w środkowej części zestawu wskaźników. System posiada żyrokompas, co podtrzymuje nawigowanie nawet w tunelach. Rezygnacja z dowolnego punktu trasy lub wybranie opcji "DOM" są możliwe także w czasie jazdy. Aktualizowane mapy oferują możliwość wprowadzenia do 99 różnych punktów orientacyjnych, aby kierowca mógł bardziej precyzyjnie planować podróże.
Pojemność zbiornika paliwa wynosi 21 litrów, a średnie zużycie paliwa 5,4 l/100 km.