W istocie jest to silnik z modelu Fireblade. Pochodzący z CBR1000RR w roczniku modelowym 2017, czterocylindrowy silnik DOHC o pojemności 1000 cm3 zapewnia ekscytującą dawkę mocy i momentu obrotowego, z maksymalnymi wartościami mocy 157 KM (115,6 kW) przy 11 000 obr/min i momentu obrotowego 107 Nm przy 9 000 obr/min. Zwiększenie mocy o 4 kW i momentu obrotowego o 2 Nm w stosunku do standardowego CB1000 Hornet jest zasługą zaworu RC (Revolutionary Controlled) w tłumiku o pojemności 7,1 l. Pozostaje on zamknięty na wszystkich biegach, a następnie, przy 5700 obr/min, całkowicie się otwiera, pozwalając silnikowi na „głęboki” oddech.
Reszta specyfikacji silnika jest identyczna jak w modelu CB1000 Hornet. Został dostrojony tak, by dostarczał jak najwięcej momentu obrotowego w niskim i średnim zakresie obrotów, z osiągami i reakcją przepustnicy, które ułatwiają płynną jazdę w miejskim ruchu. Z kolei na autostradzie, w górnym zakresie prędkości obrotowych, silnik zapewnia ekscytujące osiągi, z radosnym przyrostem mocy, aż do czerwonej linii na cyfrowym obrotomierzu.
W silniku dokonano szeregu subtelnych zmian, aby zmienić jego charakter i sposób dostarczania mocy. Wraz z nowymi wałkami rozrządu dopracowano wznios zaworów dolotowych i wydechowych oraz czasy rozrządu, aby wydajniej „pompować” moc i moment w całym zakresie obrotów silnika. Zawory dolotowe wykonano ze stali, a lekki, odlewany ciśnieniowo tłok został zoptymalizowany pod kątem wytrzymałości i trwałości. Osłony silnika ciasno otulają muskularną jednostkę napędową. Obudowa alternatora jest aluminiowa, podobnie jak miska olejowa.
Skrzynia biegów również została dostosowana do zmodernizowanego serca Fireblade. Biegi od drugiego do piątego zostały zoptymalizowane pod kątem przyspieszeń, by sprostać szerokim możliwościom silnika, natomiast szósty bieg dobrano do spokojnej jazdy autostradowej. Sprzęgło antyhoppingowe pomaga radzić sobie z blokowaniem tylnego koła przy szybkich redukcjach biegów i przy hamowaniu. Stanowiący wyposażenie standardowe regulowany, trzystopniowy quickshifter umożliwia zamykania przepustnicy podczas agresywnej jazdy, zmianę biegu na wyższy bez użycia sprzęgła i posiada funkcję «auto-blip», umożliwiającą płynne i błyskawiczne redukcje przełożeń.
Średnica cylindra i skok tłoka, to 76 x 55,1 mm, stopień sprężania wynosi 11,7:1. Przepustnica o średnicy 44 mm podaje mieszankę powietrza i paliwa do portów dolotowych o dużej średnicy i starannie ukształtowanych komór spalania. Lekki układ wydechowy skonstruowano tak, by nie ograniczał „oddychania” silnika w zakresie średnich prędkości obrotowych. Jest to konstrukcja 4-2-1, wyposażona w czujniki OBD2 i tłumik o pojemności 7,1 l.
Silnik zapewnia zużycie paliwa na poziomie 5,9 l/100, a zbiornik paliwa mieści 17 litrów benzyny.