Honda CB1000 Hornet SP na rok 2025

W roku modelowym 2023 na europejskie drogi powrócił model Hornet CB750. Połączenie muskularnej sylwetki streetfightera, radosnej mocy i ostrej jak brzytwa zwinności przyniosło nowemu modelowi duże uznanie i popularność, czyniąc go najlepiej sprzedającym się nakedem w Europie w 2023 roku. 

Dzięki reputacji zdobytej pod koniec lat 90. – najpierw przez CB600F Hornet z czterocylindrowym silnikiem CBR, a następnie, w początkowych latach XXI wieku, przez  CB900F Hornet – nazwa Hornet kojarzyła się z wyrazistym charakterem motocykla, który jest szybki i gwarantuje znakomitą zabawę za rozsądną cenę.

Podobne zadanie, ale w innym segmencie rynkowym powierzono motocyklowi CB500 Hornet z rocznika modelowego 2024, dostępnemu dla kierowców z prawem jazdy kategorii A2. W roczniku modelowym 2025 główne role w nowoczesnej rodzinie Hornetów zagrają nowe modele modele: CB1000 Hornet i CB1000 Hornet SP.

CB1000 Hornet SP to naprawdę mocny motocykl, który w imponującą formułę standardowego Horneta wpisuje wysokiej klasy wyposażenie i piękną kombinację kolorów. Podnosi emocje ponad oczekiwaną skalę pod każdym możliwym względem.  





Honda CB1000 Hornet SP - 2025 - Opis modelu

Model napędza wspaniały silnik z CBR1000RR Fireblade z roku 2017, dysponujący wysoką mocą i momentem obrotowym – 157 KM (115,6 kW) i 107 Nm – podwyższonymi w stosunku do tego samego silnika CB1000 Hornet, który rozwija 152 KM (111,6 kW) i 105 Nm. Po dodaniu elementów Öhlins i Brembo, uzyskano połączenie osiągów mocnego, czterocylindrowego, rzędowego silnika z wyjątkowo ostrym prowadzeniem.

Elektroniczne sterowanie przepustnicą ma skonfigurowane trzy domyślne tryby jazdy ze wstępnie ustawionymi kombinacjami poziomu mocy silnika i hamowania silnikiem, a także dwa tryby użytkownika (USER), pozwalające kierowcy na wybranie własnych preferowanych kombinacji poziomu mocy napędu i hamowania silnikiem. Standardowym wyposażeniem jest quickshifter. Optycznie wtopiony w motocykl, 5-calowy ekran TFT zapewnia intuicyjną obsługę, czytelność w jasnym świetle i łatwe łączenie ze smartfonem poprzez Honda RoadSync za pomocą prostego przełącznika po lewej stronie kierownicy.

Surowy styl pełen jest nieskrywanej asertywności, którą dobrze wyraża skoncentrowane „spojrzenie” podwójnych reflektorów LED. Nowa podwójna rama rurowa została również użyta jako element projektu stylistycznego i subtelnie ją przyciemniono. Odwrócony widelec Showa SFF-BP USD o średnicy 41 mm i w pełni regulowany amortyzator tylnym Öhlins TTX36, zapewniają precyzyjnie regulowaną kontrolę pracy zawieszenia. Zamocowane promieniowo, czterotłoczkowe zaciski hamulcowe Brembo Stylema współpracują z pływającymi tarczami o średnicy 310 mm. Na inspirowane CBR1000RR-R aluminiowe koła montowane są opony 120/70-ZR17 i 180/55-ZR17.

Ogromny potencjał osiągów Horneta SP CB1000, bogate wyposażenie, kompaktowe wymiary i świeży, nowy styl sprawiają, że trudno będzie przejść obok niego obojętnie, szczególnie tym motocyklistom, którzy mają podobną maszynę średniej pojemności i szukają czegoś bardzo wyjątkowego.

CB1000 Hornet SP w roczniku modelowym 2025 będzie dostępny w wyjątkowej opcji kolorystycznej:

Mat Ballistic Black Metallic z felgami w złotym kolorze Desert Gold Metallic i przednim widelcem o podobnym odcieniu





Honda CB1000 Hornet SP - 2025 - Silnik

W istocie jest to silnik z modelu Fireblade. Pochodzący z CBR1000RR w roczniku modelowym 2017, czterocylindrowy silnik DOHC o pojemności 1000 cm3 zapewnia ekscytującą dawkę mocy i momentu obrotowego, z maksymalnymi wartościami mocy 157 KM (115,6 kW) przy 11 000 obr/min i momentu obrotowego 107 Nm przy 9 000 obr/min. Zwiększenie mocy o 4 kW i momentu obrotowego o 2 Nm w stosunku do standardowego CB1000 Hornet jest zasługą zaworu RC (Revolutionary Controlled) w tłumiku o pojemności 7,1 l. Pozostaje on zamknięty na wszystkich biegach, a następnie, przy 5700 obr/min, całkowicie się otwiera, pozwalając silnikowi na „głęboki” oddech.

Reszta specyfikacji silnika jest identyczna jak w modelu CB1000 Hornet. Został dostrojony tak, by dostarczał jak najwięcej momentu obrotowego w niskim i średnim zakresie obrotów, z osiągami i reakcją przepustnicy, które ułatwiają płynną jazdę w miejskim ruchu. Z kolei na autostradzie, w górnym zakresie prędkości obrotowych, silnik zapewnia ekscytujące osiągi, z radosnym przyrostem mocy, aż do czerwonej linii na cyfrowym obrotomierzu.

W silniku dokonano szeregu subtelnych zmian, aby zmienić jego charakter i sposób dostarczania mocy. Wraz z nowymi wałkami rozrządu dopracowano wznios zaworów dolotowych i wydechowych oraz czasy rozrządu, aby wydajniej „pompować” moc i moment w całym zakresie obrotów silnika. Zawory dolotowe wykonano ze stali, a lekki, odlewany ciśnieniowo tłok został zoptymalizowany pod kątem wytrzymałości i trwałości. Osłony silnika ciasno otulają muskularną jednostkę napędową. Obudowa alternatora jest aluminiowa, podobnie jak miska olejowa.

Skrzynia biegów również została dostosowana do zmodernizowanego serca Fireblade. Biegi od drugiego do piątego zostały zoptymalizowane pod kątem przyspieszeń, by sprostać szerokim możliwościom silnika, natomiast szósty bieg dobrano do spokojnej jazdy autostradowej. Sprzęgło antyhoppingowe pomaga radzić sobie z blokowaniem tylnego koła przy szybkich redukcjach biegów i przy hamowaniu. Stanowiący wyposażenie standardowe regulowany, trzystopniowy quickshifter umożliwia zamykania przepustnicy podczas agresywnej jazdy, zmianę biegu na wyższy bez użycia sprzęgła i posiada funkcję «auto-blip», umożliwiającą płynne i błyskawiczne redukcje przełożeń.

Średnica cylindra i skok tłoka, to 76 x 55,1 mm, stopień sprężania wynosi 11,7:1. Przepustnica o średnicy 44 mm podaje mieszankę powietrza i paliwa do portów dolotowych o dużej średnicy i starannie ukształtowanych komór spalania. Lekki układ wydechowy skonstruowano tak, by nie ograniczał „oddychania” silnika w zakresie średnich prędkości obrotowych. Jest to konstrukcja 4-2-1, wyposażona w czujniki OBD2 i tłumik o pojemności 7,1 l.

Silnik zapewnia zużycie paliwa na poziomie 5,9 l/100, a zbiornik paliwa mieści 17 litrów benzyny.





Honda CB1000 Hornet SP - 2025 - Systemy elektroniczne silnika

Elektronicznie sterowana przepustnica (TBW) zapewnia kierowcy maksymalną kontrolę nad potężnym silnikiem dzięki trzem domyślnym trybom jazdy z zaprogramowanymi kombinacjami ustawień mocy i intensywności hamowania silnikiem oraz kontroli systemu HSTC (ze zintegrowaną kontrolą unoszenia przedniego koła), a także dwóm ustawieniom użytkownika, co pozwala kierowcy na dobranie własnej preferowanej kombinacji ustawień. Wyboru trybu dokonuje się za pomocą przełącznika umieszczonego po lewej stronie kierownicy, a aktualny tryb jazdy jest wyświetlany na ekranie TFT.

Dostępne są 3 poziomy mocy silnika (P), hamowania silnikiem (EB) i 4 poziomy kontroli momentu obrotowego (HSTC). Doświadczony kierowca może całkowicie wyłączyć system HSTC.

Tryb RAIN wykorzystuje najłatwiejsze do zauważenia ograniczenia mocy, stosuje średni poziom hamowania silnikiem i wysoki poziom interwencji HSTC. Obniżenie mocy i momentu obrotowego odczuwalne jest najbardziej na pierwszych 3 biegach.

Tryb STANDARD oferuje ustawienia pośrednie w dostarczaniu mocy, hamowaniu silnikiem i w interwencji system HSTC. Łagodzi on nieco moc silnika na pierwszym i drugim biegu i wykorzystuje ją tuż poniżej mocy dostępnej w trybie SPORT, ale ze zredukowanym momentem obrotowym przy częściowym otwarciu przepustnicy.

Tryb SPORT wykorzystuje najwyższą moc i najniższe poziomy ograniczenia hamowania silnikiem oraz interwencji systemu HSTC, aby zapewnić maksimum osiągów na wszystkich sześciu przełożeniach, dostarczając maksimum momentu obrotowego i mocy przy wszystkich położeniach przepustnicy, z absolutnie koniecznymi interwencjami systemu HSTC.

Tryby USER 1 i 2 pozwalają kierowcy na wybór pomiędzy ustawieniami każdego parametru i zapisanie wybranego ustawienia do wykorzystania w przyszłości.





Honda CB1000 Hornet SP - 2025 - Podwozie

Rama to nowa, jednoczęściowa stalowa jednostka z podwójnymi dźwigarami, która została zaprojektowana do współpracy z konkretnym silnikiem i dzięki małej szerokości w centralnej części zapewnia klasyczny, smukły wygląd Horneta, a także 70% wzrost sztywności skrętnej w porównaniu do modelu CB1000R na rok 2024, co umożliwia obecnie agresywniejsze wchodzenie w zakręty i zwinność przy zmianie kierunku zakrętów. Z tyłu silnik zamocowano za pomocą elementu gumowego dopasowanego do starannie ukształtowanych przednich płytek mocujących, co minimalizuje przenoszenie drgań na ramę i zwiększa wyczucie motocykla przez kierowcę.

Kąt pochylenia główki ramy i wyprzedzenie wynoszą 25°/98 mm, przy rozstawie osi 1455 mm. W celu zmniejszenia momentu bezwładności motocykla, a tym samym poprawy zwinności i lekkości prowadzenia, jego środek ciężkości został przesunięty w stronę przedniego koła. W nowym modelu cały silnik przesunięto do przodu. Tylny amortyzator i akumulator również przesunięto do przodu, aby jeszcze skuteczniej poprawić zwinność. Z kolei airbox znajduje się nad głowicą cylindrów, a nie za nią. W rezultacie uzyskano rozkład masy 50,9% na przód i 49,1% na tył. Masa własna motocykla wynosi 212 kg.

Pozycja jazdy jest dokładnie taka, jakiej oczekuje kierowca bezkompromisowego streetfightera. Siedzenie umieszczono na wysokości 809 mm, a kierownica jest ustawiona do góry i do tyłu, co harmonizuje ze sportową pozycją podnóżków i ze stosunkowo wyprostowaną górną częścią ciała kierowcy. 

Widelec Showa o średnicy 41 mm z rozdzieleniem funkcji (SFF-BP) USD posiada regulację napięcia wstępnego sprężyny oraz tłumienia odbicia i dobicia. Tylny amortyzator Öhlins TTX36 działa poprzez zawieszenie Pro-Link i posiada regulację napięcia wstępnego za pomocą pokrętła; tłumienie odbicia i dobicia są więc w pełni regulowane. Odlewany z aluminium wahacz o długości 619,1 mm zapewnia optymalną sztywność, poprawiając przyczepność tylnego koła.

Radialna pompa hamulcowa obsługuje podwójne, promieniowo montowane czterotłoczkowe zaciski Brembo Stylema, które współpracują z pływającymi tarczami o średnicy 310 mm. Tylna tarcza 240 mm, również typu "wave" hamowana jest przez zacisk jednotłoczkowy.

Pięcioramienne felgi z ramionami w kształcie „Y” są wzorowane kołach na modelu CBR1000RR-R Fireblade i są odlewane z lekkiego stopu aluminium. Rozmiary opon, to: 120/70-ZR17 z przodu oraz 180/55-ZR17 z tyłu.





Honda CB1000 Hornet SP - 2025 - Wyposażenie i stylistyka

Zaprojektowany w Japonii, transformerski wygląd modelu CB1000 Hornet SP opiera się na dwóch słowach: AGGRESSIVE i PURE. Dla zespołu projektowego stojącego za tym modelem, styl Horneta pozbawiony ozdób, łączący zmysłowy dynamizm z równowagą konstrukcji, jest w dużej mierze „wyrazem nie-dekoracyjnej asertywności”.

Przeszywające spojrzenie bardzo zwartych podwójnych reflektorów projektorowych LED (pełne oświetlenie w technologii LED), współgra z charakterystycznym dla Horneta zbiornikiem paliwa, przypominającym złożone do przodu skrzydła. Zbiornik jest szeroki z przodu, ale zwęża się wyraźnie ku tyłowi, co podkreśla minimalistyczne siedzenie i tradycyjnie wąska u szerszeni talia Horneta. Subtelnie przyciemniona rama została wykorzystana również jako element stylistyczny, podkreślający linie motocykla, podobnie jak tylna kratownicowa rama pomocnicza. Silnik i wahacz są również wykończone na czarno. Stalowa kierownica ma nową stożkową konstrukcję.

Rozwiązaniem z kategorii premium w 5-calowym, pełnokolorowym ekranie TFT jest zastosowanie dodatkowego ochronnego szkła na wyświetlaczu w celu poprawy widoczności w jasnym świetle słonecznym. Między szkłem ochronnym a ekranem TFT występuje szczelina wypełniona żywicą, co zmniejsza odblaski i poprawia kontrast podświetlenia. Grafikę wyświetlacza można dostosować do upodobań kierowcy, wybierając między trybami Bar (wskazania słupkowe), Circle (wskazania zegarowe) i Simple (tryb prosty). Ekran zapewnia łączność Honda RoadSync z systemami operacyjnymi telefonów IOS lub Android.

Ta funkcja, wraz z łatwiejszym w obsłudze, podświetlanym 4-pozycyjnym przełącznikiem po lewej stronie kierownicy, umożliwia prostą, ekranową nawigację zakręt po zakręcie, a także opcję prowadzenia rozmów lub słuchania muzyki (za pośrednictwem zestawu słuchawkowego Bluetooth w kasku). Wystarczy pobrać aplikację Honda RoadSync ze sklepu Play lub App Store, połączyć się z CB1000 Hornet SP i można ruszać w drogę.

Tylne kierunkowskazy posiadają również funkcję sygnału hamowania awaryjnego (ESS): Podczas nagłego hamowania światła awaryjne migają, aby ostrzec innych użytkowników drogi.





Honda CB1000 Hornet SP - 2025 - Akcesoria

Elementy z oferty oryginalnych akcesoriów Hondy, przeznaczonych do modelu CB1000 Hornet SP dostępne są zarówno osobno, jak i w gotowych do montażu pakietach: 

Pakiet Style

Pakiet zaprojektowano, by wzmocnić styl Horneta. Siedzenie kierowcy wykonane z Alcantary zapewnia doskonałe wrażenia, podobnie jak korek wlewu oleju, uchwyt kierownicy, osłona chłodnicy i podnóżki kierowcy. Zestaw pasków na koła to dodatkowy barwny akcent

Pakiet Sport

Pakiet, zwiększa wizualną dynamikę obejmuje: osłonę przyrządów, osłonę dolną i osłonę siedzenia pasażera. Naklejka na zbiornik stanowi praktyczną ochronę.

Pakiet Comfort

Poprawa komfortu jazdy w chłodnie dni dzięki podgrzewanym manetkom oraz elastyczna przestrzeń bagażowa w postaci łatwej do zamocowania torby na zbiornik i torby na tylne siedzenie.

Wszystkie wymienione elementy pakietów są dostępne również pojedynczo.





Honda CB1000 Hornet SP - 2025 -  Dane techniczne

SILNIK

Typ

Chłodzony cieczą 4-suwowy, DOHC, rzędowy 4-cylindrowy

Pojemność skokowa

1000 cm3

Średnica cylindra i skok tłoka

76 mm x 55,1 mm

Stopień sprężania

11.7:1

Maksymalna moc

115,6 kW przy 11 000 obr./min

Maks. moment obrotowy

107 Nm przy 9 000 000 obr./min

Poziom hałasu

L urban 74,1 dB L wot 78,9 dB

Pojemność układu smarowania

Poziom górny 3,5 l, poziom dolny 3,0 l

SYSTEM PALIWOWY

Zasilanie

Elektroniczny wtrysk paliwa PGM-FI

Zbiornik paliwa

17 l (z rezerwą)

Emisja CO2 wg WMTC

136 g/km

Zużycie paliwa (cykl WMTC)

5,9 l/100km / 16,9 km/l (WMTC)

INSTALACJA ELEKTRYCZNA

Typ akumulatora

12 V 6,3 Ah

UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU

Typ sprzęgła

Mokre wielopłytkowe, sprzęgło antyhopping

Typ skrzyni biegów

6-biegowa

Przeniesienie napędu

Łańcuch

RAMA

Typ

Stalowa dwubelkowa rurowa zamknięta (diament)

PODWOZIE

Wymiary (dł. x szer. x wys.)

2140 mm x 790 mm x 1085 mm

Rozstaw osi

1455 mm

Kąt pochylenia główki ramy

25°

Wyprzedzenie

98 mm

Wysokość siedziska

809 mm

Prześwit

135 mm

Masa własna

212 kg

Promień skrętu

2,8 m

ZAWIESZENIE

Przednie

Widelec Showa SFF-BP USD 41 mm

Tył

Amortyzator Ohlins TTX36, drążony wahacz aluminiowy

KOŁA

Przednie

Aluminiowe, odlewane wieloramienne

Tył

Aluminiowe, odlewane wieloramienne

Obręcz przednia

17M/C x MT3.50

Obręcz tylna

17M/C X MT5,50

Opona przednia

120/70-ZR17M/C (Bridgestone Battlax Hypersport S22F/

Dunlop Sportmaxx Roadsport 2)

Opona tylna

180/55-ZR17M/C (Bridgestone Battlax Hypersport S22F/

 Dunlop Sportmaxx Roadsport 2)

HAMULCE

Układ ABS

Dwukanałowy

Przednie

Podwójne tarcze 310 mm x 4 mm hamowane przez czterotłoczkowe zaciski Brembo Stylema z radialnym mocowaniem

Tył

Pojedyncza tarcza 240 mm x 5 mm z jednotłoczkowym zaciskiem

ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY

Zespół wskaźników

5-calowy ekran TFT z konfigurowalnym układem, prędkościomierzem, obrotomierzem, zegarem, wskaźnikiem załączonego biegu, wskaźnikiem sugestii zmiany biegu na wyższy

Reflektor

LED

Światła tylne

LED

Łączność

Aplikacja Honda RoadSync

System zabezpieczeń

System alarmowy HISS (Honda Intelligent Security System)

Wyposażenie dodatkowe

ESS

źródło: Honda Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą. 

Czytaj więcej o marce Honda

Honda CB1000 Hornet na rok 2025
Honda CB1000 Hornet na rok 2025

HONDA | przedstawia najpotężniejszego w historii Horneta, motocykl z ogromnym potencjałem w kwestii osiągów CB1000 Hornet 

Nowa Honda Forza 125 - 2025
Nowa Honda Forza 125 - 2025

HONDA | Forza 125 reprezentuje klasę premium jednośladów o małej pojemności. Napędzany jest pełnym werwy silnikiem serii „enhanced Smart Power+” 

Nowa Honda Forza 350 - 2025
Nowa Honda Forza 350 - 2025

HONDA | Forza 350 reprezentuje klasę premium jednośladów o średniej pojemności. Napędzany jest pełnym werwy silnikiem serii „enhanced Smart Power+”

Najnowsze oferty

Honda ST 125 DAX, Wyprzedaż
  • Model: ST
  • Przebieg: 5 km
  • Napęd: Łańcuch
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2023
Honda XL Leasing do przejęcia 750 TRANSALP,  Motocykl na gwarancji
  • Model: XL
  • Przebieg: 4418 km
  • Napęd: Łańcuch
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2023
Honda NSS FORZA 350 ABS, Kontrola Trakcji, Model 2025
  • Model: NSS
  • Przebieg: 5 km
  • Napęd: Pas napędowy
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024

Odwiedź nasze salony