HONDA | już od ponad 14 lat, Vision 110, skuter Hondy do codziennego użytku, niezmiennie oferuje wysoką jakość wykonania i fantastyczny stosunek jakości do ceny
HONDA CB125R - MODEL 2024
Każdy kierowca, który rozpoczyna motocyklową przygodę, poszukuje pewnych podstawowych zalet swojego pierwszego motocykla, takich jak łatwe do opanowania podwozie, ekscytujące osiągi silnika i zwinność. Gdyby udało się opakować te zalety w niepowtarzalną, klasyczną stylizację i dodać przydatne elementy wyposażenia, rezultatem byłaby wyjątkowa maszyna, z którą początek doświadczeń zdobywanych na dwóch kółkach byłby czystą przyjemnością.
To właśnie z myślą o nowych kierowcach poszukujących tego rodzaju pakietu Honda wprowadziła w 2017 roku zupełnie nowy model CB125R. Najmniejszy członek minimalistycznej rodziny Hondy – „Neo Sports Café” – został wprowadzony na rynek wraz z model em CB300R oraz flagowym CB1000R i stanowił nowy, odważny dodatek klasy Premium do szeregu podstawowych maszyn Hondy.Model na rok 2021 otrzymał nowy, czterozaworowy silnik i znaczące udoskonalenia w przednim zawieszeniu, co pozwoliło CB125R utrzymać przewagę nad konkurentami i miejsce na szczycie listy życzeń wielu młodych motocyklistów.
Model CB125R na rok 2024 spełnia zaostrzone wymogi dot. emisji spalin, zgodnie z normą EURO5+. Ponadto otrzymał on 5-calowy, pełnokolorowy wyświetlacz TFT sterowany całkowicie nowym zestawem przełączników. CB125R będzie dostępny w czterech atrakcyjnych wersjach kolorystycznych.
Opis modelu
Przyciągające wzrok wzornictwo jest prawdziwym wyróżnikiem CB125R i dzięki temu łatwo go rozpoznać wśród innych motocykli. Żwawy, dostarczający mnóstwo radości z jazd i zgodny z normą EURO5+, czterozaworowy silnik DOHC zapewnia solidną moc 15 KM (11,0 kW) i maksymalny moment obrotowy 11,6 Nm. Zawieszenie z widelcem USD Showa Big Piston z rozdzieleniem funkcji i goleniami o średnicy 41 mm (SFF-BP) pozwala poczuć komfort typowy dla większych motocykli. Układ hamulcowy jest również mocną stroną tego modelu: 296-milimetrowa pływająca przednia tarcza jest obsługiwana przez radialnie zamontowany, czterotłoczkowy zacisk z systemem ABS kontrolowanym przez bezwładnościowy moduł pomiarowy (IMU). Atrakcyjność modelu 2024 wzrośnie dzięki pełnokolorowemu wyświetlaczowi o przekątnej 5 cali, sterowanemu za pomocą całkowicie nowego zestawu przełączników.
CB125R z roku modelowego 2024 będzie dostępny w następujących wersjach kolorystycznych:
● Matt Cynos Grey Metallic z czarną osłoną miski olejowej i czarnymi owiewkami
● Pearl Cool White z osłoną miski olejowej i owiewkami w kolorze Matt Cynos Gray Metallic
● Reef Sea Blue Metallic z osłoną miski olejowej i owiewkami w kolorze Matt Cynos Grey Metallic
● Pearl Splendor Red z osłoną miski olejowej i owiewkami w kolorze Matt Cynos Grey Metallic
Kluczowe funkcje
Silnik
· Jednocylindrowy, czterozaworowy silnik DOHC chłodzony cieczą
· Moc maksymalna 15 KM (11 kW), maksymalny moment obrotowy 11,6 Nm
· Zgodny z normą Euro5+
Model CB125R napędza czterozaworowa jednostka Hondy o pojemności 125 cm3, dysponująca maksymalną mocą – 15 KM (11 kW) przy 10000 obr/min i momentem obrotowym – 11,6 Nm przy 8000 obr/min. Prędkość maksymalna wynosi 105 km/h, przy czym pierwsze 200 metrów ze startu zatrzymanego motocykl pokonuje w czasie 11,3 s. Skrzynia biegów ma 6 przełożeń. CB125R z roku modelowego 2024 jest wyposażony w nowy, mniejszy i lżejszy katalizator w układzie wydechowym, co nie wpłynęło negatywnie na jego wydajność. Średnica cylindra i skok tłoka wynoszą 57,3 mm x 48,4 mm, ze stopniem sprężania 11,3:1. System zasilania i wtrysku paliwa PGM-FI współpracuje z kanałem dolotowym oraz rurą łączącą z filtrem powietrza i rezonatorem. Układ wydechowy podwieszono pod silnikiem, umieszczając na końcu dwukomorowy tłumik. Nowe wymogi dot. emisji spalin, zgodne z normą EURO5+, zaczną obowiązywać pod koniec 2024 r. Zakładają one wprowadzenie nowego „pokładowego” monitorowania katalizatora i obniżenie progu umożliwiającego wykrycie usterki, a tym samym wcześniejsze ostrzeganie kierowcy. Ponadto wprowadzone zostaną bardziej rygorystyczne ograniczenia dot. hałasu i długoterminowej emisji spalin.
Podwozie
· Widelec USD Showa z oddzielną funkcją Big Piston (SFF-BP) 41 mm
· Radialnie montowany 4-tłoczkowy zacisk i bezpiastowa pływająca przednia tarcza o średnicy 296 mm
· ABS korzysta z danych dostarczanych przez inercyjną jednostkę pomiarową (IMU)
Przykładem minimalizmu modelu CB125R jest jego rurowa, częściowo tłoczona, stalowa rama kratownicowa. Wahacz wykonany jest z blachy stalowej o nieregularnym kształcie przekroju. Rama i wahacz zostały zaprojektowane z myślą o zapewnieniu wysokiej, choć nie nadmiernej sztywności wzdłużnej i kontroli nad podatnością na skręcanie, wynikającą z ruchów kół, a jednocześnie zadbano o zachowanie niskiej masy.
Kluczowymi elementami zapewniającymi wytrzymałość podwozia są stalowe, tłoczone płyty mocowania osi wahacza i sam wahacz. Dzięki odpowiedniej konstrukcji tych elementów rama może zapewnić zwinne prowadzenie, z zachowaniem stabilności i precyzyjnego wyczucia drogi przez kierowcę. Pochylenie główki ramy i wyprzedzenie wynoszą odpowiednio 24,2°oraz 90,2 mm.
Rozkład nacisków na osie przednią i tylną (51,5% i 48,5%) zapewnia dobre wyczucie przyczepności przedniej opony i łatwe kierowanie, czemu sprzyja również niska masa motocykla, wynosząca 130 kg (z płynami), a także niewielki rozstaw osi – 1 345 mm. Kierownica o zmiennym przekroju, w stylu Fatbar. obraca się o 40°, a promień skrętu wynoszący 2,3 m gwarantuje łatwe manewrowanie w ulicznych korkach. Wysokość siedziska wynosi 816 mm. Przedni widelec USD Showa Big Piston z goleniami o średnicy 41 mm, z rozdzielonym tłumieniem dobicia i odbicia (SFF-BP), wykorzystuje amortyzator z separacją tłumienia w jednej rurze widelca i mechanizmem sprężynowym w drugiej, co zapewnia wysoką skuteczność tłumienia i mniejszą masę. Wraz z zastosowaniem tłoka amortyzatora o większej średnicy, rośnie wyczucie drogi, absorpcja nierówności i kontrola nad motocyklem. Tylna kolumna monoshock nie posiada regulacji napięcia.
Pozostałą część układu jezdnego stanowią: przednia promieniowo mocowana pływająca tarcza o średnicy 296 mm, hamowana za pomocą 4-tłoczkowego zacisku Nissin oraz tylna tarcza 220 mm współpracująca z zaciskiem jednotłoczkowym. Hamowanie obu kół jest kontrolowane przez dwukanałowy system ABS. Jest to zaawansowana wersja systemu, współdziałająca z bezwładnościowym modułem pomiarowym IMU (Inertial Measurement Unit), co zapewnia precyzyjny dobór ingerencji układu ABS w hamowanie przedniego i tylnego koła, w zależności od zachowania pojazdu. Z tyłu zastosowano oponę radialną 150/60R-17, z przodu znajduje się radialna opona 110/70R-17.
Stylizacja i wyposażenie
· Nowy 5-calowy, pełnokolorowy wyświetlacz TFT odziedziczony po modelu CB1000R
· Nowy zestaw przełączników
· Przemysłowy minimalistyczny styl z czterema nowymi kolorami i nową grafiką „dużego logo” zapewniającą odważny efekt wizualny
· Pełne oświetlenie LED
· Zbiornik paliwa o pojemności 10,1 l zapewnia zasięg 455 km
Wyróżniające się wzornictwo CB125R podąża za niepowtarzalnym językiem stylistycznym "Neo Sports Café" modelu CB1000R, łączącym minimalizm stylu retro z bardzo nowoczesnymi akcentami. W modelu 2024 styl ten został udoskonalony poprzez dodanie całkowicie nowego, 5-calowego, pełnokolorowego ekranu TFT odziedziczonego z modelu CB1000R. Na ekranie dostępne są trzy rodzaje wskazań prędkości/rpm – analogowe lub słupkowe, w zależności od preferencji kierowcy, a także wskaźnik zużycia paliwa, wybrany bieg i konfigurowalny punkt zmiany biegu na obrotomierzu. Obsługa wyświetlacza jest intuicyjna i odbywa się za pomocą nowego zestawu przełączników.
Ostro odcięty tył motocykla jest wyjątkowo kompaktowy i utrzymuje mocowanie tylnego błotnika. Wsporniki podnóżków kierowcy i pasażera wykonano z aluminium.
Pełne oświetlenie LED, włącznie z kierunkowskazami, podkreśla przynależność CB125R do segmentu Premium i przyczynia się do centralizacji masy. Przedni reflektor wykorzystuje dwie charakterystyczne belki świetlne, górną do świateł mijania i dolną do świateł drogowych, a lampa tylna jest wąska i stylowa.
Zbiornik paliwa o pojemności 10,1 litra jest ukryty pod kanciastymi osłonami, a wieńczy go korek wlewu w stylu lotniczym. Przy zużyciu paliwa wynoszącym 2,19 l/100 km (tryb pomiarowy WMTC), CB125R może pokonać ponad 460 km na jednym baku.
Model 24YM CB125R ma dopasowane kolorystycznie, duże logo CB125R na osłonach chłodnicy oraz logo Honda Wing w kolorze negatywowym na zbiorniku paliwa. Jedynym wyjątkiem jest unikalna w gamie kolorystyka Matt Cynos Grey Metallic, ze złotymi logo CB125R i Honda Wing odpowiednio na osłonach i zbiorniku.
Akcesoria
· Do modelu CB125R dostępna jest pełna gama oryginalnych akcesoriów Hondy, zawierająca:
· Manetki z 5 poziomami podgrzewania i funkcją pamięci · Torbę na tylne siedzenie o pojemności 15 litrów z możliwością powiększenia do 22 litrów, w komplecie z osłoną przeciwdeszczową · Gniazdo 12V ACC
Dane techniczne
SILNIK | |
Typ | Chłodzony cieczą, 4-suwowy, 4-zaworowy, jednocylindrowy DOHC |
Pojemność silnika (cm 3 ) | 124,9 cm 3 |
Liczba zaworów na cylinder | 4 |
Średnica i skok (mm) | 57,3 mm x 48,4 mm |
Stopień sprężania | 11,3:1 |
Moc maks. | 15 KM (11,0 kW) przy 10 000 obr./min |
Maks. moment obrotowy | 11,6 Nm przy 8 000 obr./min |
Pojemność układu smarowania | 1,5 l |
Poziom hałasu | 80,2 Lwot / 77,1 Lurban |
SYSTEM PALIWOWY | |
Zasilanie | Elektroniczny wtrysk paliwa PGM-FI |
Pojemność baku | 10,1 l |
Zużycie paliwa | 45,5 km/l (tryb WMTC) |
UKŁAD ELEKTRYCZNY | |
Rozrusznik | Elektryczny |
Pojemność akumulatora | YTZ6V 12V 5Ah MF |
Moc alternatora | 180 W/5000 obr./min |
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU | |
Typ sprzęgła | Mokre, wielopłytkowe ze sprężynami śrubowymi |
Typ skrzyni biegów | 6-biegowa |
Przeniesienie napędu | Łańcuch z uszczelnieniem O-ring |
RAMA | |
Typ | Wewnętrzna obrotowa rama typu diamond |
PODWOZIE | |
Wymiary (dł. x szer. x wys.) | 2025 mm x 820 mm x 1055 mm |
Rozstaw osi | 1345mm |
Kąt główki ramy | 24,2° |
Wyprzedzenie | 90,2 mm |
Wysokość siedziska | 816 mm |
Prześwit | 140mm |
Masa własna | 130 kg |
Promień skrętu | 2,3 m |
ZAWIESZENIE | |
Przód | Widelec USD 41 mm (SFF-BP). |
Tył | Pojedynczy amortyzator nieregulowany |
KOŁA | |
Rozmiar obręczy przedniej | 17M/C x MT3,00 |
Rozmiar obręczy tylnej | 17M/C x MT4,00 |
Opona przednia | 110/70R17M/C 54H |
Opona tylna | 150/60R17M/C 66H |
HAMULCE | |
Układ ABS | Niezależny ABS z przodu i z tyłu z IMU |
Wpisz przód | Promieniowo mocowana pływająca tarcza o średnicy 296 mm. Radialnie montowany 4-tłoczkowy zacisk Nissin |
Wpisz tył | Pojedyncza tarcza 220 mm z jednotłoczkowym zaciskiem |
INSTRUMENTY I ELEKTRYKA | |
Zespół wskaźników | Pełnokolorowy ekran TFT o przekątnej 5 cali |
Reflektor | LED |
Światła tylne | LED |
źródło: Honda Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.
Czytaj więcej o marce Honda
Najnowsze oferty
- Model: XL
- Przebieg: 5 km
- Napęd: Łańcuch
- Rodzaj paliwa: Benzyna
- Rok produkcji: 2025
- Model: X-ADV
- Przebieg: 2 km
- Napęd: Pas napędowy
- Rodzaj paliwa: Benzyna
- Rok produkcji: 2025
- Model: SH
- Przebieg: 2 km
- Napęd: Pas napędowy
- Rodzaj paliwa: Benzyna
- Rok produkcji: 2025
Odwiedź nasze salony

Honda Motocykle
