Silnik Horneta kryje w niewielkich gabarytach wiele osiągnięć inżynieryjnych Hondy. Jego najważniejsze parametry: rzędowa, dwucylindrowa jednostka, o pojemności 755 cm3, mocy maksymalnej 67,5 kW i momencie obrotowym 75 Nm. Przy masie motocykla z płynami wynoszącej 192 kg, zyskuje on najlepszy w klasie stosunek mocy do masy, wynoszący 0,36 kW/kg, czyli 2,81 kg/kW.
Kompaktowe, pochodzące z modelu CRF ośmiozaworowe głowice Unicam wykorzystują kanały wlotu powietrza typu downdraft oraz zawirowanie strumienia Vortex Flow, aby zapewnić optymalne spalanie. Wał korbowy z przesunięciem wykorbień o 270° zapewnia wyczucie i charakter silnika, o jakość pracy silnika dba wałek wyrównoważający obracający się 2 razy szybciej od wału korbowego, a sprzęgło antyhoppingowe współpracuje z sześciobiegową skrzynią biegów. Kierowcy mogą liczyć na systemy wspomagające, do których należą: elektronicznie sterowana przepustnica (TBW) obsługująca 3 tryby jazdy (plus tryb USER), 3-stopniowy system kontroli momentu obrotowego (HSTC), kontrola unoszenia przedniego koła z 3 poziomami doboru mocy oraz intensywności hamowania silnikiem.
Aby maksymalnie wykorzystać potencjał silnika, został on umieszczony w stalowej dwubelkowej ramie, która jest niezwykle lekka dzięki obniżeniu grubości ścianek rur i poprawieniu sztywności konstrukcji. Zaawansowane zawieszenie przednie z widelcem USD Showa Big Piston z rozdzieleniem funkcji (SFF-BPTM) i goleniami o średnicy 41 mm oraz tylnym amortyzatorem w zmodernizowanym na rok 2025 układzie Pro-Link, zapewnia zwinność i informacje zwrotne dla kierowcy Podwójne, czterotłoczkowe zaciski montowane radialnie gwarantują doskonałą siłę hamowania, natomiast opony dobrano z myślą o jak najwyższej przyczepności i zwrotności, wybierając szerokość 120 mm dla opony przedniej i 160 mm dla tylnej.
Na czele długiej listy nowości i specyfikacji znajduje się całkowicie nowy wygląd, zbudowany wokół nisko osadzonego, centralnie zamontowanego podwójnego reflektora projektorowego LED, ciasno owiniętego przez nową osłonę, która emanuje stylem streetfightera. CB750 Hornet otrzymał styl, który różni go od większego i mniejszego Horneta, tworząc jego indywidualną tożsamość.
Nowością jest również pięciocalowy kolorowy wyświetlacz TFT, który w przejrzysty sposób dostarcza najważniejszych informacji i umożliwia kontrolę wszystkich funkcji, a także łączność pomiędzy systemem Honda RoadSync a telefonami z systemami Android lub iOS. Można go łatwo obsługiwać za pomocą 4-pozycyjnego przełącznika umieszczonego po lewej stronie kierownicy.
Dostępna jest cała gama oryginalnych akcesoriów Hondy, w tym zaktualizowany quickshifter, miękkie sakwy, osłony silnika i drobne dodatki. Nowością w modelu roku 2025 są nakładki na zbiornik o wzorze plastra miodu, przyciemniona osłona przyrządów, nierdzewna osłona chłodnicy i alarm o wysokiej głośności (patrz pełna lista poniżej: 4. Akcesoria).
CB750 Hornet w roczniku modelowym 2025 będzie dostępny w następujących opcjach kolorystycznych:
► **NOWOŚĆ** Mat Ballistic Black i Mat Ballistic Black Metallic
► **NOWOŚĆ** Digital Silver Metallic i Mat Ballistic Black Metallic
► **NOWOŚĆ** Glint Wave Blue Metallic i Mat Ballistic Black Metallic
► Mat Pearl Glare White i Cuprite Red Metallic