Napędzający model Rebel ośmiozaworowy, chłodzony cieczą, rzędowy silnik dwucylindrowy o pojemności 471 cm3 jest wspólny dla szerokiej gamy maszyn Hondy, dopuszczający prowadzenie przez kierowców z prawem jazdy kategorii A2. Poprawiono mapowanie wtrysku paliwa PGM-FI oraz zmieniono ustawienia czasów otwarcia zaworów i zapłonu pod kątem jazdy turystycznej, co oznacza, że charakter motocykla nie jest już tak skoncentrowany na wysokim momencie w dolnym zakresie obrotów, który płynnie i liniowo wzrasta w całym zakresie obrotów. Z maksymalnym momentem obrotowym 43,3 Nm, osiąganym przy 6000 obr./min idzie w parze maksymalna moc 34 kW, którą motocykl osiąga przy 8500 obr./min.
Jednostka napędowa zachowuje równowagę pomiędzy rozmiarami, a rozwijaną elastycznie mocą. Średnica cylindra i skok tłoka wynoszą 67 mm x 66,8 mm, a stopień sprężania, to 10,7:1. W głowicy cylindrów użyto popychaczy rolkowych, a regulacja zaworów za pomocą podkładek pozwala ograniczyć masę rozrządu, zmniejszając obciążenia sprężyn zaworowych i ograniczając siły tarcia.
Cichy łańcuch rozrządu (SV) ma sworznie z zewnętrzną warstwą z dodatkiem wanadu, co zmniejsza tarcie i zwiększa odporność na zanieczyszczenia. Średnica zaworów ssących wynosi 26,0 mm, wylotowych 21,5 mm.
Tarcie zmniejszono przez dodanie prążków na płaszczu tłoka. Takie wykończenie zwiększa powierzchnię płaszcza, wprowadzając szczeliny, które zostają wypełnione olejem, co służy lepszemu smarowaniu w układzie tłok-cylinder. Proces kąpieli solnej AB 1 stosowany po azotowaniu izonitowym, tworzy ochronną warstwę oksydacyjną.
Wykorbienia wału korbowego są przesunięte o 180°, a wałek wyrównoważający siły pierwszego rzędu znajduje się za cylindrami, blisko środka masy motocykla. Oba koła zębate napędzające wałek wyrównoważający wykonano jako dwuczęściowe, redukując w ten sposób wytwarzany przez nie hałas. Przeciwciężary wału korbowego zaprojektowano do współpracy z wałkiem wyrównoważającym, więc ich niewielka masa pozwala silnikowi łatwiej wchodzić na wyższe obroty, dzięki zmniejszonej bezwładności.
W skrzyni korbowej użyto odśrodkowo odlewanych, cienkościennych tulei. Taka konstrukcja wewnętrzna redukuje straty „pompowania”, występujące przy przesunięciu zapłonu w cylindrach o 180 stopni. Głęboka miska olejowa ma pojemność 3,2 litra. Sześciobiegowa skrzynia biegów została zaprojektowana tak, aby zapewnić łatwą zmianę przełożeń, zwłaszcza w mieście. Sprzęgło antyhoppingowe ułatwia zmiany biegu, jednocześnie wygładzając szarpnięcia tylnego koła podczas szybkiej redukcji przełożeń.
Układ wydechowy typu 2-1 oczyszcza gazy spalinowe w pierwszej komorze katalizatora, który następnie przepuszcza je do drugiej komory rezonatora; wytwarzany dźwięk ma ciężki pulsujący charakter, który komponuje się z przyrostem momentu obrotowego. Tłumik typu „shotgun” o średnicy 120 mm, czujnik liniowego przepływu powietrza (LAF), zmienione ustawienia ECU i nowy czujnik wydechu OBD2-2 zapewniają zgodność z normą EURO5+.