-
JAKIE PODWOZIE?
Wśród najważniejszych elementów, które miały doprowadzić do uzyskania jeszcze lepszych parametrów terenowych i drogowych Africa Twin, jest sześcioosiowa inercyjna jednostka pomiarowa Bosch MM7.10, umieszczona centralnie w motocyklu. Urządzenie to mierzy w czasie rzeczywistym kąty przechyłu bocznego, pochylenia przód-tył, kąt obrotu (znoszenia) oraz prędkość ich zmian. Wspomaga to zarządzanie trakcją tylnego koła poprzez systemy TBW i HSTC, przyczepnością przedniego koła przy hamowaniu poprzez korektę działania ABS na zakrętach, unoszeniem przedniego koła z pomocą systemu Wheelie Control, a także dodaje kontrolę unoszenia tylnego koła.
Równowaga wytrzymałości i sztywności stalowej częściowo podwójnej ramy kołyskowej służy zwiększeniu zdolności do jazdy w terenie, jednocześnie wzmacniając wszechstronne właściwości jezdne na asfalcie. Sztywność wokół główki ramy została zoptymalizowana, aby poprawić wyczucie przyczepności przedniego koła, główne belki są cienkie i proste, wyeliminowano też przednią poprzeczkę ramy. Prześwit wynosi 250 mm rozstaw osi 1574 mm, kąt pochylenia główki ramy to 27°, wyprzedzenie 30’/113 mm. Masa motocykla z płynami, to 229 kg, a w wersji z przekładnią DTC 240 kg.
Szerokość przykręcanej aluminiowej ramy pomocniczej wynosi 195 mm, co ma kluczowe znaczenie dla łatwiejszego kontaktu stóp z podłożem. Lekki aluminiowy wahacz, oparty na projekcie wahacza stosowanego w wyczynowym modelu CRF450R, zapewnia doskonałą przyczepność tylnego koła i precyzyjniejsze wyczucie kontaktu koła z nawierzchnią. Przy skoku zawieszenia wynoszącym 230 mm, odwrócony przedni widelec 45 mm Showa zapewnia pochłanianie dużych nierówności. Jego charakterystyka zapewnia efektywne działanie zawieszenia w terenie i na szosie. Tłumienie odbicia i dobicia są w pełni regulowane. Odlewane górne aluminiowe jarzmo i kute jarzmo dolne połączone są drążonym aluminiowym trzonem i łączą się z widelcem za pomocą dwóch śrub na górze i na dole.
Dopasowany do przedniego zawieszenia tylny amortyzator Showa z cylindrem 46 mm i zewnętrznym zbiornikiem oleju zapewnia skok 220 mm, co pozwoliło uzyskać stabilną kontrolę tłumienia w ekstremalnych warunkach jazdy w terenie. Wstępne napięcie sprężyny można regulować za pomocą pokrętła na korpusie amortyzatora; tłumienie odbicia i dobicia są również w pełni regulowane. Wewnętrzne powierzchnie punktów obrotu wahaczy wykonano ze stali o wysokiej wytrzymałości (600 MPa), a łącząca je górna rura poprzeczna służy jako górne mocowanie amortyzatora za pośrednictwem przegubu kulowego, co wpłynęło na poprawę trakcji tylnego koła.
IMU mierzy kąt pochylenia, opóźnienie (z pomocą czujników prędkości koła przedniego i tylnego), uwzględnia uślizg przedniego i tylnego koła, by precyzyjnie zarządzać ciśnieniem hamowania w systemie ABS. Jeśli system wykryje nagłe podniesienie tylnego koła, precyzyjnie kontroluje siłę hamowania, aby zachować stabilność. Podczas postoju, działanie układu ABS na tylne koło można wyłączyć, szykując się do jazdy w terenie. Kompaktowe, mocowane promieniowo, dwuczęściowe, czterotłokowe zaciski hamulcowe uzbrojone w spiekane klocki, współpracują z podwójnymi pływającymi tarczami “wave” o średnicy 310 mm. Tylna tarcza “wave” o średnicy 256 mm jest perforowana. Przednie i tylne koła szprychowe 21/18 cali (stal nierdzewna) ubrano w opony 90/90-21 i 150/70-18. Opony z blokowym bieżnikiem (Continental 90/90-21M/C 54S i 150/70B 18M/C 70Q o współczynniku prędkości do 180 kmh i 160 km/h) są również dopuszczone do montażu.
-
JAKIE AKCESORIA?
Elementy z oferty oryginalnych akcesoriów Hondy przeznaczonych do modelu Africa Twin dostępne są zarówno osobno, jak i w pakietach, przemyślanych pod kątem wygody i bogatych wrażeń nabywców. Pakiet Off-Road zwiększa naturalne zdolności terenowe Africa Twin i obejmuje:
- zestaw podnóżków terenowych,
- pedał tradycyjnej zmiany biegów DCT (tylko dla wersji DCT),
- quickshifter (tylko dla wersji MT),
- osłona silnika z mocowaniem,
- boczne orurowanie ochronne,
- osłony chłodnicy,
- przyciemniana przednia szyba,
- paski na felgi,
- osłony boczne na zbiornik,
- przedłużenie osłon dźwigni i dłoni kierowcy,
Pakiet Electric zawiera komplet akcesoriów elektrycznych potrzebnych do zapewnienia maksymalnego komfortu podczas jazdy i obejmuje:
- przednie światła przeciwmgielne,
- podgrzewane manetki,
- gniazdo akcesoriów 12V,
Pakiet Super Pack został opracowany w celu poprawy zarówno komfortu na długich trasach, jak i zwiększenia pojemności bagażowej, przy czym dostępne są dwie wersje kufrów: aluminiowe i plastikowe. Pakiet ten oferuje:
- kompletny aluminiowy zestaw bagażowy zawierający kufer górny (42 l) i kufry boczne (37 l z lewej strony, 33 l z prawej strony), wraz z torbami wewnętrznymi
lub
kompletny plastikowy zestaw bagażowy zawierający duży plastikowy kufer centralny (58 l) i kufry boczne (40 l z lewej strony, 30 l z prawej strony), wraz z torbami wewnętrznymi
plus:
- torba na zbiornik, poj. 4.5 litrów,
- boczne orurowanie ochronne,
- przednie światła przeciwmgielne,
- osłona silnika z mocowaniem,
- podgrzewane manetki,
- gniazdo akcesoriów 12V,
- wysoka szyba,
- zestawy szyb i owiewek,
- stopka centralna.
Zestaw podróżny Travel Pack maksymalizuje wygodę w czasie długich podróży motocyklem Africa Twin. Podobnie jak zestaw Super Pack, również zestaw podróżny jest dostępny w dwóch wersjach – z kuframi aluminiowymi lub plastikowymi.
- kompletny aluminiowy zestaw bagażowy zawierający kufer górny (42 l) i kufry boczne (37 l z lewej strony, 33 l z prawej strony), wraz z torbami wewnętrznymi
lub
- kompletny plastikowy zestaw bagażowy zawierający duży plastikowy kufer centralny (58 l) i kufry boczne (40 l z lewej strony, 30 l z prawej strony), wraz z torbami wewnętrznymi.
plus
- torba na zbiornik, poj. 4.5 litrów,
- osłona silnika z mocowaniem,
- boczne orurowanie ochronne,
- podpórka główna.
Dostępne są również dodatkowe akcesoria, które obejmują:
- siedzenie niskie (825-845) mm i siedzenie wysokie (875-895),
- naklejki ochronne,
- nasuwany na oryginalną rurę wydechową tłumik SC-Project,
- kufer górny 38 litrów,
- torba na zbiornik, poj. 3 litrów.
-
DANE TECHNICZNE
SILNIK |
typ |
SOHC chłodzony cieczą, 4-suwowy, 8-zaworowy, rzędowy, 2-cylindrowy z wykorbieniami co 270° i z rozrządem Unicam |
pojemność skokowa |
1084 cm3 |
średnica x skok tłoka |
92 mm x 81,5 mm |
stopień sprężania |
10.1:1 |
moc maksymalna |
102 KM (75 kW) przy 7 500 obr/min |
maks. moment obrotowy |
105 Nm przy 6 250 obr/min |
poziom hałasu |
dla wersji MT: L-urban 73,5 dB (ważona kombinacja pomiaru przy stałej prędkości i pomiaru przy przyspieszaniu z pełnym otwarciem przepustnicy), L-wot 79,2 dB (przyspieszanie z pełnym otwarciem przepustnicy); |
dla wersji DCT: L-urban 73.6dB (ważona kombinacja pomiaru przy stałej prędkości i pomiaru przy przyspieszaniu z pełnym otwarciem przepustnicy), L-wot 79.4dB (przyspieszanie z pełnym otwarciem przepustnicy); |
pojemność układu smarowania |
4,8/4,3 (5,2/4,7 DCT) |
SYSTEM PALIWOWY |
zasilanie |
elektroniczny wtrysk PGM-FI |
zbiornik paliwa |
18,8 l |
emisja CO2 |
112 g/km MT |
110 g/km DCT |
zużycie paliwa |
4,9 l/100 km MT |
4,8 l/100 km DCT |
INSTALACJA ELEKTRYCZNA |
rozrusznik |
elektryczny |
pojemność akumulatora |
12V-6Ah akumulator litowo-jonowy (20h) |
moc alternatora |
0,49 kW przy 5 000 obr/min |
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU |
typ sprzęgła |
mokre wielotarczowe ze sprężynami walcowymi, krzywkowe wspomaganie i antyhopping |
DCT: 2 mokre sprzęgła wielotarczowe ze sprężynami walcowymi |
typ skrzyni biegów |
6-biegowa manualna (6-biegowa DCT) |
RAMA |
typ |
częściowo podwójna, kołyskowa |
PODWOZIE |
wymiary (dł. x szer. x wys.) |
2330 mm x 960 mm x 1395 mm |
rozstaw osi |
1575 mm |
kąt pochylenia kolumny |
27,5° |
wyprzedzenie |
113 mm |
wysokość siedziska |
850/870 mm (opcjonalne siedzenie obniżone 825 mm, opcjonalne siedzenie podwyższone 895 mm) |
prześwit |
250 mm |
masa własna |
229 kg (DCT 240 kg) |
ZAWIESZENIE |
przód |
odwrócony widelec teleskopowy Showa 45 mm z kartridżem, z pokrętłem hydraulicznie regulującym napięcie wstępne i tłumienie dobicia, skok 230 mm |
tył |
jednoczęściowy odlewany aluminiowy wahacz, układ Pro-Link z amortyzatorem gazowym, z pokrętłem hydraulicznie regulującym napięcie wstępne i tłumienie odbicia, przemieszczenie koła 220 mm. |
KOŁA |
przód |
21M/C x 2.15 stalowe szprychy, aluminiowa obręcz |
tył |
18M/C x 4,00 stalowe szprychy, aluminiowa obręcz |
obręcz przednia |
21" |
obręcz tylna |
18" |
opona przednia |
90/90-21M/C 54H (bezdętkowa) |
Bridgestone BATTLAX ADVENTURECROSS TOURER / AX41T Metzler KAROO STREET |
opona tylna |
150/70R18M/C 70H (bezdętkowa) |
Bridgestone BATTLAX ADVENTURECROSS TOURER / AX41T Metzler KAROO STREET |
HAMULCE |
układ ABS |
2-kanałowy współpracujący z IMU |
wybór trybu pracy ABS z ustawieniami drogowym i terenowym |
przód |
podwójne pływające faliste tarcze hamulcowe 310 mm z aluminiową piastą, promieniowo mocowane 4-tłoczkowe zaciski i klocki ze spieku metalu |
tył |
tarcza hamulcowa 256 mm typu „wave” z 1-tłoczkowym zaciskiem i klocki ze spieku metalu. |
ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY |
zespół wskaźników |
wyświetlacz LCD, TFT 6,5 calowy multiinformacyjny ekran dotykowy |
system zabezpieczeń |
Immobilizer, opcjonalnie system alarmowy |
reflektor |
LED |
światła tylne |
LED |
wyposażenie elektryczne |
częściowo podwójna, kołyskowa |
___
źródło: Honda Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.