Honda CRF300 Rally na rok 2025

Niewielka pojemność silnika uniwersalnego motocykla ma wiele zalet: dzięki lekkości i smukłym proporcjom oraz doskonałej zwrotności taki pojazd z łatwością prześlizguje się w zatłoczonym ruchu miejskim, a jego zawieszenie, łatwość kontaktu stóp z podłożem i wysokość siedzenia zapewniają komfortową jazdę po nierównym asfalcie i nieutwardzonych szlakach. Na dobrą sprawę otwiera to zupełnie nową gamę możliwości jazdy jednośladem, niezależnie od poziomu doświadczenia kierowcy.

Hondzie udało się wprowadzić na rynek w roczniku 2017 dość niezwykły motocykl, bazujący na modelu CRF250L i korzystający ze stylistycznego DNA wyczynowych maszyn HRC CRF450 RALLY Dakar i CRF250 RALLY. Nie tylko wyglądał na maszynę gotową do rywalizacji na pustynnym etapie rajdu, ale również dostarczał prawdziwego smaku przygody kierowcom, którzy preferują lekkie, łatwe w obsłudze jednoślady.

W gamie modelowej na rok 2021, obok CRF300L, debiutował również CRF300 RALLY. Lżejszy, mocniejszy i jeszcze lepiej wyposażony do podróży CRF300 RALLY był gotowy do jazdy natychmiast po rozpakowaniu. W modelu na rok 2025 motocykl otrzymał kilka przemyślanych aktualizacji, które docenią właściciele, niezależnie od tego, czy wybiorą się w podróż dookoła świata, czy jeżdżą w obrębie kilku ulic.

 





Honda CRF300 Rally 2025 - opis modelu

Jednocylindrowy silnik CRF300 RALLY o pojemności 286 cm3 zapewnia moc 27 KM (20,1 kW) i moment obrotowy 26,6 Nm. Przełożenia biegów od pierwszego do piątego są krótkie, aby poprawić reakcje i przyspieszenia, podczas gdy szósty bieg jest wydłużony, dla zapewnienia bardziej zrelaksowanej jazdy z dużą prędkością. Sprzęgło antyhoppingowe pomaga w kontrolowaniu tylnego koła przy szybkich redukcjach biegów i wymaga niewielkich sił nacisku na dźwignię.

Aktualizacja na rok 2025 dotyczy zarządzania komfortem termicznym – przeprojektowano stronę, która ma wpływ na przepływ gorącego powietrza wydmuchiwanego przez wentylator. Uzyskano również zgodność z normą EURO5+.

Starannie zestrojona równowaga sztywności stalowej ramy, aluminiowego wahacza i dolnej półki zapewnia doskonałe sprzężenie zwrotne i wyczucie motocykla. Geometria układu kierowniczego zapewnia stabilność i zwinność, a przednie i tylne zawieszenia o dużym skoku – ze zmienionymi, w modelu na rok 2025 wyższymi współczynnikami tłumienia – gwarantują łagodne tłumienie nierówności i duży prześwit. Pozycja kierowcy zapewnia lekkość prowadzenia w terenie i – co równie ważne – w mieście.

Inspirowane wyścigową stylistyką, ostre krawędzie nadwozia otaczają duży zbiornik paliwa o pojemności 12,8 litra i wygodne, szerokie siedzenie. Motocykl wyposażono w charakterystyczne, asymetryczne, podwójne reflektory LED, w diodowe w modelu na rok 2025 kierunkowskazy oraz w pozytywowy wyświetlacz LCD. Dostępne jest opcjonalne gniazdo USB.

CRF300 RALLY na rok 2025 będzie dostępny w jednej atrakcyjnej opcji kolorystycznej:

Extreme Red z niebiesko-białym zestawem grafiki





Honda CRF300 Rally 2025 - silnik

Jednocylindrowy, chłodzony cieczą silnik DOHC wytwarza moc maksymalną 27 KM (20,1 kW) przy 8500 obr./min i maksymalny moment obrotowy 26,6 Nm przy 6500 obr./min. Średnica cylindra i skok tłoka wynoszą odpowiednio 76 x 63 mm, a stopień sprężania, to 10,7:1.

Aby dopasować przekładnię do charakterystyki silnika i zapewnić najefektywniejsze przyspieszenia, dobrano krótkie przełożenia biegów 1-5, natomiast 6 bieg jest na tyle “długi”, by zapewnić spokojną jazdę po autostradzie. Sprzęgło antyhoppingowe, zmniejszające wymagany nacisk na dźwignię, niweluje podskakiwanie tylnego koła przy szybkich redukcjach biegów, co świetnie sprawdza się zarówno na drodze, jak i w terenie.

Irydowa świeca zapłonowa wraz z precyzyjnym dozowaniem paliwa z systemu wtryskowego PGM-FI, zwiększa sprawność spalania i poprawia parametry środowiskowe. W silniku zastosowano cylinder o osi przesuniętej względem osi wału korbowego, co zmniejsza straty wynikające z tarcia wewnętrznego, a płaszcz tłoka posiada odpowiednie wykończenie powierzchni z powłoką molibdenową. Wewnętrzna struktura pompy olejowej zapobiega napowietrzaniu tłoczonego oleju. Zastosowano metalowe, wciskane półpanewki łożysk głównych, natomiast w korbowodzie użyto tulei żeliwnej. Wałek wyrównoważający obniża poziom wibracji wytwarzanych przez silnik.

W układzie chłodzenia zastosowano chłodnicę zdolną do odbierania 12,7 kW mocy cieplnej, umieszczoną po lewej stronie motocykla. Układ przeprojektowano w modelu na rok 2025 tak, aby odprowadzał gorące powietrze z dala od kierowcy, zastosowano w nim nowy wentylator chłodnicy, a także nową, większą kratkę z polipropylenu, która ułatwia dopływ powietrza do układu. Przeprojektowana pokrywa boczna również ogranicza przepływ gorącego powietrza wydmuchiwanego przez wentylator.

Silnik spełnia wymagania normy EURO5+, a emisja CO2 (WMTC) wynosi 73 g/km.





Honda CRF300 Rally 2025 - podwozie

Masa CRF300 RALLY wynosi zaledwie 153 kg. Balans sztywności stalowej, częściowo podwójnej ramy kołyskowej jest dopracowany pod kątem wyczucia prowadzenia oraz optymalnej przyczepności przedniego i tylnego koła. Odpowiednio dobrano też sztywność jednoczęściowego, odlewanego z aluminium wahacza.

Kołnierz regulacyjny łańcucha wykonano z aluminium metodą wyciskania. Półka dolna jest aluminiowa – obniża to masę w obszarze wysoko położonym w stosunku do środka masy – co pozwala na szybsze reakcje przy skręcaniu kierownicy. Kąt pochylenia główki ramy i wyprzedzenie wynoszą 27,5° i 109 mm, przy rozstawie osi 1455 mm. Prześwit to 275 mm. Promień skrętu wynosi 2,3 metra.

Odwrócony widelec Showa 43 mm dysponuje skokiem 260 mm, a twardość sprężyny i ustawienia tłumienia zostały dobrane pod kątem zachowania precyzyjnej kontroli w jak najszerszym zakresie warunków terenowych i przy zróżnicowanych prędkościach. Zawieszenie tylne Pro-Link ma także skok 260 mm, a amortyzator Showa to konstrukcja jednorurowa. Przednie i tylne zawieszenia o dużym skoku ma w modelu na rok 2025 zmienione współczynniki tłumienia, co zapewnia bardziej stabilną i wygodną platformę dla kierowcy.

Z przodu zastosowano pojedynczą tarczę hamulcową o średnicy 256 mm i dwutłoczkowy zacisk hamulcowy, tylne koło jest hamowane przez tarczę o średnicy 220 mm i jednotłoczkowy zacisk hamulcowy. Podobnie jak w wyczynowych motocyklach CRF, tylna pompa hamulcowa jest teraz lekką, zintegrowaną konstrukcją. Zastosowano tarcze typu „wave”, pamiętając o ich wyjątkowych właściwościach samooczyszczania się w niekorzystnych warunkach. Dwukanałowy system ABS jest wyposażeniem standardowym.

21-calowe koło przednie i 18-calowe koło tylne zwiększają stabilność w nierównym terenie i pozwalają na montaż większego wyboru różnych opon terenowych, gdyby właściciel uznał to za potrzebne. Blokowe opony enduro (przednie 80/100-21 51P i tylne 120/80-18 62P) zapewniają przyczepność w bardzo szerokim zakresie warunków drogowych i terenowych.





Honda CRF300 Rally 2025 - wyposażenie i stylistyka

CRF300 RALLY zaprojektowano z myślą o długich przejazdach, co odzwierciedla stylizacja motocykla. Wywodzące się z elementów wykorzystywanych w modelu CRF450 RALLY: „pływająca” szyba, górna i dolna owiewka oraz osłony boczne, skutecznie osłaniają kierowcę, chroniąc go przed deszczem, błotem i kamykami. Osłony dłoni zapewniają dodatkową ochronę, zarówno dla rąk, jak i dźwigni hamulca i sprzęgła. Płyta podsilnikowa chroni spód maszyny, a dźwignia zmiany biegów posiada składaną końcówkę.

Zbiornik paliwa mieści 12,8 l, co w cyklu pomiarowym WMTC umożliwia przejechanie bez tankowania odcinków o długości 413 km. Siedzenie jest montowane na gumowych podkładkach zwiększających komfort jazdy, na podnóżkach znajdują się gumowe nakładki Wysokość siedzenia wynosi 885 mm, czyli o 5 mm więcej niż w CRF300L. Motocykl otrzymał węższy profil w swojej przedniej części, analogicznie do modelu CRF300L, ale szerokość siedzenia powiększono o 20 mm z myślą o długich, całodziennych przejazdach.

Aby zapewnić łatwą kontrolę zachowania motocykla, pozycja jazdy została ustawiona w formule „pionowego trójkąta” – kierownica jest lekko przesunięta do tyłu, a podnóżki montowane nisko i cofnięte, co ułatwia zmianę biegów w ciężkich butach używanych do jazdy terenowej.CRF300 RALLY posiada też (w przeciwieństwie do CRF300L) wewnętrzne obciążniki kierownicy, które minimalizują wibracje. Podpórka boczna ma obecnie szeroką powierzchnię kontaktu i składaną podstawę.

Ekran LCD, ważący zaledwie 70 g, wyświetla duże czarne cyfry na wyraźnym białym tle, gwarantując natychmiastową czytelność dzięki dużym cyfrom prędkościomierza o wysokości 23 mm. Informacje dostępne na wyświetlaczu obejmują wskaźnik załączonego biegu, zasięg i zużycie paliwa, średnią prędkość, stoper i obrotomierz. Oświetlenie przednie zapewnia kompaktowy asymetryczny reflektor z podwójną diodą LED, kierunkowskazy są teraz elastycznie montowanymi modułami LED.





Honda CRF300 Rally 2025 - akcesoria

Dostosowane do przewidywanych potrzeb klienta akcesoria, podnoszące możliwości, komfort i pewność prowadzenia CRF300 RALLY, obejmują:

Kufer górny o pojemności 38 l , z opcjonalnym oparciem i wewnętrzną torbą

Stelaż kufra górnego z mocowaniem

Szersze podnóżki RALLY

Ładowarka USB typu C

Podgrzewane manetki





Honda CRF300 Rally 2025 - dane techniczne

SILNIK

Typ

Chłodzony cieczą, jednocylindrowy DOHC

Pojemność skokowa

286 cm3

Średnica cylindra x skok tłoka (mm)

76 mm x 63 mm

Stopień sprężania

10,7:1

Maksymalna moc

27 KM (20,1 kW) przy 8500 obr./min

Maks. moment obrotowy

26,6 Nm przy 6500 obr./min

Poziom hałasu (dB)

86 dB

Prędkość maksymalna (km/h)

135 km/h

Pojemność układu smarowania

1,8 l.

Rozrusznik

E-Starter

SYSTEM PALIWOWY

Zasilanie

Wtrysk paliwa PGM-FI

Zbiornik paliwa

12,8 l

Emisja CO2 wg WMTC

73 g/km

Zużycie paliwa

3,1 l/100 km

INSTALACJA ELEKTRYCZNA

Rodzaj akumulatora

AGM

Pojemność i napięcie akumulatora

12 V 7 Ah

UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU

Typ sprzęgła

Mokre wielopłytkowe, sprzęgło antyhoppingowe

Typ skrzyni biegów

Sześciobiegowa przekładnia manualna

Przeniesienie napędu

Łańcuch

RAMA

Typ ramy

Stalowa częściowo podwójna kołyskowa,

PODWOZIE

Wymiary (dł. x szer. x wys.)

2230 mm x 920 mm x 1415 mm

Rozstaw osi

1455 mm

Kąt pochylenia główki ramy

27,5°

Wyprzedzenie

109 mm

Wysokość siedziska

885 mm

Prześwit

275 mm

Masa własna

153 kg

Promień skrętu

2,3 m

ZAWIESZENIE

Przednie

Widelec teleskopowy USD 43 mm: skok 234 mm

(Skok zawieszenia 260 mm)

Tylne

Zawieszenie na wahaczu typu Pro-Link, skok 260 mm

KOŁA

Koło przednie

Aluminiowa obręcz szprychowa

Koło tylne

Aluminiowa obręcz szprychowa

Opona przednia

80/100-21M/C 51P

Opona tylna

120/80-18M/C 62P

HAMULCE

Typ układu ABS

Dwukanałowy ABS

Hamulce przednie

Dwutłoczkowy zacisk hamulcowy i podwójne pływające tarcze o średnicy 296 mm

Hamulce tylne

Pojedyncza tarcza 220 mm z jednotłoczkowym zaciskiem

ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY

Zespół wskaźników

LCD

Reflektor

LED

Światła do jazdy dziennej

Tak

Światła tylne

Żarówkowy

źródło: Honda Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą. 

Czytaj więcej o marce Honda

Honda Vision 110 na rok 2025
Honda Vision 110 na rok 2025

HONDA | już od ponad 14 lat, Vision 110, skuter Hondy do codziennego użytku, niezmiennie oferuje wysoką jakość wykonania i fantastyczny stosunek jakości do ceny

Najnowsze oferty

Honda XL 750 Transalp, Nowy model na rok 2025, do zamówienia
  • Model: XL
  • Przebieg: 5 km
  • Napęd: Łańcuch
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2025
Honda X-ADV 350 ABS, Kontrola trakcji, Nowy 2025
  • Model: X-ADV
  • Przebieg: 2 km
  • Napęd: Pas napędowy
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2025
Honda SH 125i ABS Special Edition, AKCESORIA W CENIE *dostępne*
  • Model: SH
  • Przebieg: 2 km
  • Napęd: Pas napędowy
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2025

Odwiedź nasze salony