W genach Hondy od dawna zapisana jest istota prawdziwego motocykla dwufunkcyjnego. Pod koniec lat 70. wprowadzono na rynek XL250S – motocykl prezentujący zarówno walory użytkowe na szosie, jak i doskonałe osiągi w terenie. Później pojawiła się na rynku cała gama legendarnych już motocykli XL, które udowodniły, że połączenie oszczędnego i łatwego w obsłudze, jednocylindrowego czterosuwowego silnika z precyzyjnym podwoziem, tworzy maszynę, która może być użyteczna, wszechstronna i – jak twierdzą kierowcy na całym świecie – potrafi dostarczać wiele radości.
Ponad trzynaście lat temu, w dziale badawczo-rozwojowym Hondy prowadzono szczegółowe rozważania, dotyczące stworzenia zupełnie nowego motocykla uniwersalnego. Doświadczenia z bogatej historii startów w zawodach terenowych i enduro były niezastąpione, gdy rozpoczynano prace nad tym pojazdem.
Na pierwszym miejscu postawiono potrzeby klientów. Niektórzy kierowcy kładą nacisk na osiągi na poziomie maszyn wyczynowych, wielu innych ceni sobie jednak łatwość obsługi, praktyczność i wygodę. Do codziennej jazdy w środowisku miejskim klienci oczekiwali wytrzymałego, praktycznego motocykla w najnowocześniejszym off-roadowym stylu. Ale w weekend ten sam motocykl miał im zapewnić przejażdżkę, gdziekolwiek fantazja poniesie, po szosie lub w terenie.
Zespół rozwojowy zawsze starał się widzieć nowy uniwersalny motocykl Hondy w globalnej perspektywie. Taki pojazd potrzebował nie tylko mocnego i oszczędnego silnika, ale także solidnego i sprawnego podwozia. Do tego musiał być przystępny cenowo, oferować wysoką jakość, przy czym priorytetem były niskie ogólne koszty eksploatacji.
CRF250L, wprowadzony na rynki całej Europy w 2012 roku, był właśnie takim motocyklem.
Inżynierowie Hondy opracowali dobrą formułę. CRF250L okazał się efektywną platformą, na której oprócz motocykla cieszącego się nieodmiennie powodzeniem na rynkach całego świata, powstała dodatkowo wersja RALLY. Przy okazji zwiększenia pojemności skokowej w roczniku modelowym 2020, nowy silnik CRF300L otrzymał również sprzęgło antyhoppingowe. Dzięki zmniejszeniu masy podwozia motocykl stał się lżejszy o 4 kg, miał zmienioną pozycję kierowcy, smuklejsze siedzenie i zbiornik oraz pozytywowy zestaw wskaźników LCD. W modelu na rok 2023 pojawiła się nowa opcja malowania i standardowo montowane osłony dłoni kierowcy.
Nadszedł czas, na dalszą ewolucje modelu CRF300L, dlatego w wersji na rok 2025 wprowadzono usprawnienia, które z pewnością zostaną docenione przez właścicieli. Zadbano też, by jedna rzecz się nie zmieniła – to nadal w każdym calu motocykl wszechstronny.