Honda CUV e: na rok 2025

Po pojawieniu się EM1 e: – elektrycznego skutera w roku modelowym 2023, CUV e: jest drugim elektrycznym jednośladem Hondy, przeznaczonym dla europejskich klientów. Jest to kolejny krok w realizacji planu Hondy przewidującego wprowadzenie 10 lub więcej elektrycznych jednośladów na globalne rynki do 2025 roku, a także w kierunku długoterminowego celu, jakim jest neutralność węglowa całej linii motocykli, osiągnięta w latach 40-tych XXI wieku.

CUV jako oznaczenie modelu pojawiło się już wcześniej na pojazdach Hondy – dokładnie 30 lat temu. Oryginalny CUV ES - Clean Urban Vehicle Electric Scooter - był modelem dostępnym wyłącznie na rynku japońskim, wprowadzonym do sprzedaży już w 1994 roku. CUV e: to ekologiczny pojazd miejski gotowy do wejścia na rynek europejski.

Podczas gdy EM1 e: jest stworzony do dojazdów do szkoły lub na uczelnię, CUV e: ma znacznie większy potencjał „dorosłości”, z płynnym przyspieszeniem i prędkością maksymalną porównywalnymi do parametrów skutera z silnikiem spalinowym o pojemności 125 cm3.

Wraz z lokalnymi przepisami dotyczącymi parkowania w miastach w całej Europie, które ograniczają możliwości korzystania z pojazdów spalinowych, zmienia się krajobraz transportu w mieście, a CUV e: jest idealnym pojazdem dla osób, które szukają alternatywy dla swojego tradycyjnego skutera lub chcą po raz pierwszy spróbować poruszania się jednośladem.

Elegancko stylizowany, kompletnie wyposażony i w pełni skomunikowany ze światem CUV e: wyprzedza konkurencję. Jest to oczywiście pojazd elektryczny, ale jednocześnie pełnowartościowy skuter Hondy, wyposażony we wszystkie rozwiązania służące jego praktyczności i wygodzie użytkowników.





Honda CUV e: 2025 - opis modelu

Dwa wymienne akumulatory Honda Mobile Power Pack e: 48 V/1,3 kW są sercem CUV e: i zapewniają energię do zasilania bocznego silnika E-Drive o mocy 6 kW. Prędkość maksymalna wynosi 83 km/h, a zasięg to 70 km. Asystent cofania pomaga w parkowaniu w ciasnych miejscach. Trzy tryby jazdy - SPORT, STANDARD i ECON - zapewniają pełne osiągi, tryb kompromisowy - między oszczędnością i osiągami oraz jazdę najbardziej ekonomiczną, co oczywiście wpływa na zasięg.

Elegancka, nowoczesna konstrukcja jest nieskomplikowana, z płaską podłogą charakterystyczną dla klasycznych skuterów. Całe oświetlenie wykonano w technice LED. W owiewce znajduje się mała wewnętrzna kieszeń, pod siedzeniem umieszczono uszczelniony schowek i gniazdo ładowania USB-C. Pięciocalowy wyświetlacz TFT jest standardem w modelach podstawowych, podczas gdy modele z Roadsync Duo są wyposażone we w pełni połączony z telefonem siedmiocalowy wyświetlacz TFT, który zapewnia informacje nawigacyjne i wiele innych funkcji, a także informacje specyficzne dla pojazdów elektrycznych, dotyczące trasy i opcji ładowania. Obsługa motocykla odbywa się za pomocą wygodnego inteligentnego kluczyka Smart Key.

Stalowa rama, 31-milimetrowy widelec teleskopowy i podwójne tylne amortyzatory składają się na podwozie z 12-calowymi kołami, hamulcem tarczowym z przodu i bębnowym z tyłu. W specyfikacji uwzględniono tylny bagażnik.

Podobnie jak w przypadku modelu EM1 e:, CUV e: wraz z akumulatorami Honda Mobile Power Pack e: i ładowarką będzie dostępny dla klientów w ramach leasingu, wynajmu, zakupu lub subskrypcji, w zależności od specyfiki rynku.

Wśród oryginalnych akcesoriów Hondy znajdują się: kufer centralny, także w wersji obsługiwanej inteligentnym kluczykiem, szyba przednia i osłony dłoni.

CUV e: w roczniku modelowym 2025 będzie dostępny w następujących opcjach kolorystycznych:

Pearl Jubilee White

Matte Gunpowder Black Metallic

Premium Silver Metallic





Honda CUV e: 2025 - akumulator i ładowarka

Silnik boczny E-Drive (moc do 6 kW) napędza tylne koło za pomocą niewymagającej zabiegów obsługowych przekładni zębatej. CUV e: jest zasilany przez dwa 48-woltowe akumulatory litowo-jonowe Honda Mobile Power Pack e: (EM1 e: posiada jeden taki akumulator) opracowany przez Hondę z identycznym bezwarunkowym naciskiem na trwałość, niezawodność i jakość, z których od dawna znane są silniki spalinowe Hondy.

Wykorzystanie dwóch akumulatorów pozwoliło uzyskać dobre przyspieszenia i użyteczną prędkość maksymalną wynoszącą 83 km/h. Trzy tryby jazdy wpisują się w różnorodne scenariusze i warunki drogowe:

Tryb STANDARD: Zapewnia charakterystykę osiągów, z którą każdy może sobie poradzić, a także równowagę między osiąganą mocą, a pełnym zasięgiem akumulatora.

Tryb SPORT: Tryb zapewniający mocniejsze przyspieszenie i dynamiczniejsze reakcje przepustnicy, typowe dla pojazdów elektrycznych.

Tryb ECON Zapewnia umiarkowaną charakterystykę osiągów i łatwość obsługi. Dłuższy pełny zasięg baterii, niż w przypadku innych trybów.

Wewnętrzne testy Hondy prowadzone w trybie WMTC wykazały zasięg jazdy wynoszący 70 km.

CUV e: może również pokonać wzniesienia o nachyleniu 13°, ze startu stojącego, z kierowcą, pasażerem i 30 kg bagażu. Asystent cofania ułatwia wjazd i wyjazd z garażu oraz manewrowanie w ciasnych miejscach parkingowych.

Mobile Power Pack e: Hondy to wymienny akumulator, który można łatwo wyjąć z CUV e: w celu ładowania w domu lub w pracy. Obsługa jest prosta: ładowarka z chłodzącym ją wentylatorem pobiera prąd o mocy maksymalnie 270 W z jednofazowego gniazda elektrycznego o napięciu z zakresu 100-240 V.

Wskaźniki LED pokazują stan ładowania w 4 segmentach Mobile Power Pack e: Hondy sam waży około 10 kg i może być łatwo przenoszony i wymieniany dzięki poręcznemu uchwytowi. Został zaprojektowany tak, aby wytrzymać różne temperatury, poziomy wilgotności, uderzenia i wibracje.

Czas potrzebny na pełne naładowanie całkowicie rozładowanego akumulatora to około 6 godzin, a bardziej typowe ładowanie do 75% pojemności trwa 3 godziny. Słynna trwałość Hondy w tym przypadku oznacza, że Mobile Power Pack e: Hondy może być ładowany ponad 2500 razy (według testów wewnętrznych Hondy).

 





Honda CUV e: 2025 - wyposażenie i stylistyka

Skuter Hondy w każdym calu – a jednocześnie pojazd elektryczny CUV e: otrzymał elegancki, prosty design, który podkreśla jego nowoczesność i indywidualizm dzięki klasycznej sylwetce z charakterystycznymi bardzo współczesnymi detalami. Pełne oświetlenie LED jest akcentem charakterystycznym dla klasy premium, ale nie zapomniano o praktyczności skutera: płaska przestrzeń podłogi (210 mm głębokości) oferuje łatwy dostęp przy wsiadaniu i wysiadaniu i dodatkową przestrzeń do przewozu bagaży.

W przedniej owiewce znajduje się poręczna kieszeń wewnętrzna, jest też gniazdo USB-C i wodoodporny schowek pod siedzeniem. Standardowym wyposażeniem jest również tylny bagażnik z uchwytem dla pasażera.

Pięciocalowy wyświetlacz TFT został zaprojektowany specjalnie dla CUV e: i jest standardem w podstawowym modelu. Wyświetlacz wzmacnia bogate, ekscytujące wrażenia podczas jazdy, przy minimalnym rozpraszaniu uwagi i umożliwia precyzyjne planowanie trasy, zarządzanie muzyką i wykonywaniem połączeń telefonicznych. W przypadku lepiej wyposażonej wersji skutera rozmiar ekranu wzrasta do siedmiu cali, zapewniając większą przejrzystość i styl.

Nowy interfejs Honda RoadSync Duo zapewnia również inteligentne prognozy pogody, informacje o pobliskich stacjach ładowania, alerty bezpieczeństwa, zabezpieczenie przed kradzieżą i śledzenie w czasie rzeczywistym.

Cechą zaczerpniętą z gamy skuterów premium Hondy jest obsługa za pomocą inteligentnego kluczyka (Smart Key) - wszystko, co kierowca musi zrobić, to włożyć Smart Key do kieszeni, by móc rozpocząć jazdę.





Honda CUV e: 2025 - podwozie

CUV e: został zaprojektowany tak, by był lekki, zwinny i łatwy w prowadzeniu dla wszystkich kierowców – od zupełnych nowicjuszy po zaawansowanych motocyklistów – w tej dziedzinie Honda ma niezrównane doświadczenie. Wysokość siedzenia ustawiono na bardzo przystępnym poziomie 766 mm, a wysokość podłogi 270 mm. Prosta stalowa rama główna zapewnia wytrzymałość całej konstrukcji.

Rozstaw osi wynosi 1310 mm, przy kącie pochylenia kolumny 26°79’ i wyprzedzeniu 125 mm; wymiary są zbliżone do modelu SH 125. Promień skrętu wynosi 1,9 m, a prześwit 210 mm. Masa własna wynosi 120 kg.

Widelec teleskopowy 31 mm, podwójne tylne amortyzatory. 12-calowe koła z przodu i z tyłu. System hamulcowy składa się z tarczy 190 mm z jednotłoczkowym zaciskiem z przodu i bębna hamulcowego 110 mm z tyłu, współdziałających dzięki systemowi CBS (Combined Brake System). Jeśli kierowca użyje tylnego hamulca, CBS rozdziela siłę hamowania aktywując także przedni zacisk hamulcowy.





Honda CUV e: 2025 - akcesoria

Dla modelu CUV e: dostępna jest gama oryginalnych akcesoriów Hondy:

Kufer górny obsługiwany inteligentnym kluczykiem 45 l

Kufer górny obsługiwany inteligentnym kluczykiem 35 l

Kufer górny o pojemności 35 litrów

Szyba

Osłony dłoni kierowcy

System alarmowy





Honda CUV e: 2025 - dane techniczne

 

 25YM CUV e:

CUV e: z Honda RoadSync Duo

SILNIK

Typ silnika

Silnik boczny E-Drive

Silnik boczny E-Drive

Maksymalna moc

do 6kW

do 6kW

Przyspieszenie

0→100 m 8,0 s

0→100 m 8,0 s

Prędkość maksymalna (km/h)

80 km/h

80 km/h

INSTALACJA ELEKTRYCZNA

Pojemność akumulatora

2x wymienny akumulator 48V / 1.3kW

2x wymienny akumulator 48V / 1.3kW

Zasięg

WMTC Klasa 1 Wewnętrzne dane testowe

Ponad 70 km

Ponad 70 km

PODWOZIE

Rozstaw osi

1310 mm

1310 mm

Wysokość siedziska

765 mm

765 mm

Prześwit

270 mm

270 mm

Masa własna

120 kg

120 kg

Promień skrętu

1,9 m

1,9 m

KOŁA

Opona przednia

12 cali

12 cali

Opona tylna

12 cali

12 cali

HAMULCE

Hamulce przednie

CBS

CBS

ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY

Zespół wskaźników

5-calowy TFT

7-calowy wyświetlacz z systemem łączności

Reflektor

LED

LED

Światła tylne

LED

LED

Łączność

Nie

TAK RoadSync Duo

USB

Tak

Tak

Tryby jazdy

Trzy tryby

Trzy tryby

 

Wyposażenie dodatkowe

SMART Key, wspomaganie cofania

SMART Key, wspomaganie cofania; system nawigacji

źródło: Honda Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą. 

Czytaj więcej o marce Honda

Honda Vision 110 na rok 2025
Honda Vision 110 na rok 2025

HONDA | już od ponad 14 lat, Vision 110, skuter Hondy do codziennego użytku, niezmiennie oferuje wysoką jakość wykonania i fantastyczny stosunek jakości do ceny

Najnowsze oferty

Honda X-ADV 750 abs HSTC, Pierwszy właściciel, Gwarancja, Salon PL *dostępne*
  • Model: X-ADV
  • Przebieg: 6953 km
  • Napęd: Pas napędowy
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2023
Honda CBR 600RR, Tryby jazdy, Kontrola Trakcji,  *dostępne na zamówienie*
  • Model: CBR
  • Przebieg: 5 km
  • Napęd: Łańcuch
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2025
Honda NT 1100 MT,  HSTC, Tryby jazdy, model 2025 *dostępne na zamówienie*
  • Model: NT
  • Przebieg: 2 km
  • Napęd: Łańcuch
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2025

Odwiedź nasze salony