Honda Monkey 125 na rok 2025

Motocykl Honda Monkey jest chyba najbardziej znany jako ikona stylu lat 70-tych, choć pojazd po raz pierwszy ujrzał światło dzienne już w 1961 roku. Pierwotnie stworzony jako zabawka dla dzieci, napędzana silnikiem 49 cm3 i przeznaczony dla Tama Tech, parku rozrywki w Tokio, okazał się tak popularny, że opracowano wersję drogową, której eksport do Ameryki i Europy rozpoczęto w 1963 roku, wyposażając motocykl w charakterystyczny chromowany zbiornik paliwa, składaną kierownicę i sztywno montowane koła o średnicy 5 cali.

 

Jego popularność opierała się na bezpretensjonalnym, budzącym natychmiastową sympatię wzornictwie, małych rozmiarach i wyjątkowo niskiej masie, co sprawiło, że motocykl stał się wspaniałą miejską zabawką. Do roku 1969 koła urosły do średnicy 8 cali, a od 1970 roku motocykl zyskał jeszcze większą popularność, gdy wyposażono go w szybko demontowany widelec, co oznaczało, że można go było zmieścić do bagażnika, nawet niewielkiego samochodu.

 

Rok 1978 wyznacza kolejny przełom i początek prawdziwej popularności Hondy Monkey. Motocykl został przekonstruowany – zyskał zbiornik paliwa w kształcie łzy – by przemówić do nabywców samochodów kempingowych (RV), którzy potrzebowali poręcznego środka transportu, gdy ich jeżdżący dom parkował po dotarciu do celu podróży. I to właśnie były miejsce i czas, w których zawadiacki Monkey podbił serca milionów ludzi, dzięki 3-biegowej przekładni i sprzęgłu odśrodkowemu (które nie wymaga „tradycyjnych” motocyklowych umiejętności), dając użytkownikom pierwsze doświadczenia z obracaniem manetki przepustnicy na kierownicy jednośladu.

 

Jazda na malutkim motocyklu niosła tak dużo radości i była tak banalnie łatwa, że Monkey spopularyzował ideę motocykla skuteczniej, niż jakakolwiek inna maszyna. Z masywnymi oponami, wysoką mini-kierownicą, miniaturowym zbiornikiem paliwa i dużym, zgrabnym siedzeniem, Monkey niewątpliwie pasuje wyglądem do swoich najwspanialszych czasów, a jednocześnie jest ponadczasowy – jak uczucie sympatii, które natychmiast budzi.

 

W 2018 roku Monkey kolejny raz znalazł się we właściwym miejscu i czasie. Zupełnie nowy Monkey, o pojemności 125 cm3, inspirowany oryginalną konstrukcją, ale jednocześnie użyteczny i pasujący do XXI wieku, wniósł radość na drogi Europy. W roczniku modelowym 2022 Monkey otrzymał zmodernizowany silnik, skrzynię biegów wzbogaconą o dodatkowy bieg, udoskonalenia zawieszenia i usprawnienia elementów, które zwiększają frajdę z jazdy i codzienną użyteczność.

 

Poza zgodnością z normą EURO5+, w modelu na rok 2025 nie zaszły żadne zmiany mechaniczne. Jednak zupełnie nowe opcje malowania sprawiają, że kieszonkowy Monkey nigdy nie wyglądał tak dobrze. 





Honda Monkey 125 - opis modelu

Dwuzaworowy, chłodzony powietrzem silnik Hondy Monkey zapewnia 9 KM (6,9kW) mocy maksymalnej i 11Nm maksymalnego momentu obrotowego. Motocykl jest trwały i łatwy w codziennym użytkowaniu, a 5-biegowa skrzynia biegów otwiera możliwości dłuższych przejażdżek. Stalowa rama, widelec USD, podwójne tylne amortyzatory i 12-calowe koła oznaczają wygodę jazdy, a dodatkowe bezpieczeństwo i spokój ducha zapewnia hamowanie z systemem ABS wspomaganym przez bezwładnościowy moduł pomiarowy (IMU).

 

Oczywiście przy tym wszystkim nie można zapomnieć o niepowtarzalnym wyglądzie Monkey, począwszy od wysokiej kierownicy mini-ape, a skończywszy na skierowanym ku górze wydechu. Zaraźliwie wywołuje on uśmiech – u kierowcy i każdego, kogo mija. Ekskluzywne akcesoria obejmują wyświetlacz zegara i wskaźnika biegów, tylny bagażnik, boczny wspornik torby, gniazdo USB i podgrzewane manetki.

 

Model Monkey na rok 2025 będzie dostępny w następujących, atrakcyjnych opcjach malowania:

 

Sheen Silver Metallic i Pearl Shining Black

Millenium Red i Pearl Himalayas White

Turmeric Yellow i Knight Silver Metallic





Honda Monkey 125 - silnik

Choć dane techniczne nie mówią tego wprost, Monkey wyposażony jest w silnik zaprojektowany zarówno do jazdy, jak i do zabawy. Ma on 124 cm3 pojemności skokowej, rozrząd SOHC, średnica cylindra 50 mm, skok tłoka 63,1 mm i stopień sprężania 10:1. Moc maksymalna wynosi 9 KM (6,9kW) przy 6750 obr/min, z maksymalnym momentem obrotowym 10,7 Nm przy 5500 obr/min.

 

Płytka korygująca przepustnicy kieruje strumień zasysanego powietrza do kanału dolotowego oraz kanału pośredniego, zapewniając płynność przepływu powietrza. Kształt airboxa sprzyja również płynnemu przepływowi powietrza, co służy liniowemu przyrostowi momentu obrotowego i płynności jazdy. Zgodność z normą EURO5+ została zapewniona poprzez zmienione ustawienia ECU, unowocześniony katalizator i dodatkowy czujnik OBD2-2.

 

Pięciobiegowa skrzynia biegów dysponuje szerokim zakresem przełożeń, co ułatwia dłuższe podróże i zapewnia bardziej zrelaksowaną jazdę. Maksymalna prędkość to 91 km/h. Ręcznie sterowane sprzęgło daje wrażenie jazdy pełnowymiarowym motocyklem, podczas gdy 12-calowe koła zapewniają żywą reakcję w czasie jazdy miejskiej. Przy tym niewielkie gabaryty Monkey i łatwość utrzymania równowagi przy niskich prędkościach, pozwalają na swobodne przemieszczanie się w korkach.

 

Silnik jest do tego bardzo oszczędny – zadowalając się 1,5 l na 100 km (tryb WMTC), dzięki zastosowaniu rozwiązań redukujących tarcie, takich jak wzajemne przesunięcie osi wału korbowego i osi cylindra oraz użycie rolkowych dźwigienek zaworowych. Wyrafinowany system PGM-FI gwarantuje bardzo wydajne spalanie.





Honda Monkey 125 - stylistyka i wyposażenie

Klasyczny styl Monkey (wysoka kierownica typu mini-ape, chromowane błotniki, pochylony wydech z tłoczoną osłoną termiczną, grube opony, miękkie siedzenie i zbiornik paliwa w kształcie orzeszka) oddaje wiernie ducha pierwowzoru i wysyła odpowiednie wizualne sygnały, które powinny trafić zarówno do klientów w dojrzałym wieku, jak i do znacznie młodszego pokolenia.

Starsi kierowcy kojarzą go z bezpruderyjnością lat 70-tych – być może wiążą ten wygląd ze wspomnieniem pierwszego poczucia motocyklowej swobody wpisanej w jego stylistykę. Jednocześnie młodsi motocykliści, poszukujący wszystkiego, co retro, otrzymują zarówno klasyka, jak i coś niezaprzeczalnie funky, co odróżnia ich od przyjaciół. Czymś, co łączy tych, którzy na nim jadą i tych, którzy go mijają, jest wewnętrzny uśmiech, określany przez Hondę jako „smile factor”. Takie odczucia wywołuje właśnie ten rodzaj motocykla.

 

Błyszczący zbiornik paliwa o pojemności 5,6 l dumnie nosi historyczne logo Hondy „3-D Classic Wing”. W klasyczną stylistykę wkomponowano nowoczesne rozwiązania, takie jak : cyfrowy okrągły wyświetlacz LCD z prędkościomierzem (który zabawnie mruga po włączeniu zapłonu), licznikiem kilometrów z dwoma licznikami podróży i sześciosegmentowym wskaźnikiem poziomu paliwa, a całe oświetlenie wykonano w technologii LED.

 

Kluczyk z falistym profilem rowka (również z motywem Classic Wing) posiada system "answer back", dzięki czemu światła migają po naciśnięciu przycisku, co ułatwia lokalizację na zatłoczonych parkingach.

 





Honda Monkey 125 - podwozie

Stalowa rama grzbietowa skonstruowana tak, by zapewnić odpowiednią równowagę między sztywnością i poczuciem elastyczności, co wpływa na idealne zachowanie się motocykla w szerokim zakresie warunków drogowych, w jakich taki pojazd jest używany. Owalny przekrój wahacza nawiązuje do motywu zaokrąglonych kształtów, które zastosowano w całym motocyklu.

 

Rozstaw osi, to 1145 mm, kąt pochylenia główki ramy i wyprzedzenie wynoszą odpowiednio 25°/82 mm, a minimalny promień skrętu to zaledwie 1,9 metra. Masę własną wraz z płynami ograniczono do 104 kg, wysokość siedzenia ustalono na 775 mm. Pluszowe siedzisko wykonano z uretanu o wysokiej gęstości, podnosząc w ten sposób komfort jazdy kierowcy.

 

Przedni widelec USD o średnicy goleni 110 mm z wysokiej jakości powłoką Alumite. Podwójne tylne amortyzatory posiadają dopasowane kolorystycznie do malowania motocykla, dwustopniowe sprężyny, które utrzymują dobrą jakość jazdy na wyboistych drogach i redukują dobijanie zawieszenia. Amortyzatory dysponują skokiem 102 mm; maksymalny prześwit wynosi 175 mm.

 

Pojedyncza przednia tarcza hamulcowa o średnicy 220 mm i tylna tarcza o średnicy 190 mm zapewniają bezpieczne hamowanie, także przy wsparciu systemu ABS, współpracującego z bezwładnościowym modułem pomiarowym IMU. Masywne opony z blokowym wzorem bieżnika zapewniają płynną jazdę, a ich wymiary, to 120/80-12 65J z przodu i 130/80-12 69J z tyłu.





Honda Monkey 125 - akcesoria

Honda oferuje szeroką gamę oryginalnych akcesoriów dla użytkowników modelu Monkey. Aby zwiększyć codzienną użyteczność, dostępny jest tylny chromowany bagażnik wraz z głębokim, lewym płóciennym kufrem, uzupełnionym o dołączoną wodoodporną czarną torbę wewnętrzną.

 

Ponadto można zaopatrzyć się w podgrzewane manetki i gniazdo USB do ładowania urządzeń osobistych,  a codzienną praktyczność zwiększą opcjonalny zegar i wskaźnik położenia biegu. 





Honda Monkey 125 - dane techniczne

SILNIK

 

Typ

Chłodzony powietrzem, SOHC, czterosuwowy, 2 zawory na cylinder

Pojemność skokowa

124 cm3

Średnica x skok tłoka

50 x 63,1 mm

Stopień sprężania

10:1

Moc Maksymalna

6,9 kW przy 6750 obr./min.

Maksymalny  moment obrotowy

10,7 Nm przy 5500 obr./min.

Poziom hałasu stacjonarnego (dB)

79 dB

Pojemność układu smarowania

1,1 litra

Rozrusznik

E-Starter

SYSTEM PALIWOWY

 

Zasilanie

PGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa

Zbiornik paliwa

5,6 l.

Emisja CO2 (WMTC)        

35 g/km

Zużycie paliwa

1,5 l/100km

INSTALACJA ELEKTRYCZNA

 

Typ akumulatora

AGM

Pojemność akumulatora

12V 3.7 Ah (20HR)

UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU

 

Typ sprzęgła

Mokre, wielopłytkowe

Typ skrzyni biegów

5-biegowa

RAMA

 

Typ

Grzbietowa rama stalowa

PODWOZIE

 

Wymiary (dł. x szer. x wys.)

1710 x 755 x 1030 mm

Rozstaw osi

1145 mm

Kąt główki ramy

25°

Wyprzedzenie

82 mm

Wysokość siedziska

776 mm

Prześwit

175 mm

Promień skrętu

1,9 m

Masa własna

105 kg

ZAWIESZENIE

 

Przód

Odwrócony widelec teleskopowy typu upside down, skok 100 mm

Tył

Wahacz, podwójne amortyzatory, skok 102 mm

KOŁA

 

Przód

12 X MT2.75 10-ramienne aluminiowe odlewane

Tył

12 X MT3.50 10-ramienne aluminiowe odlewane

Opona przednia

120/80-12M/C 65J

Opona tylna

130/80-12M/C 69J

HAMULCE

 

Typ układu ABS

Przedni ABS, działanie oparte na danych z IMU

Przód

Zacisk dwutłoczkowy. Pojedyncza tarcza 220 mm

Tył

Zacisk jednotłoczkowy. Pojedyncza tarcza 190 mm

PRZYRZĄDY & INSTALACJA ELEKTRYCZNA

 

Przyrządy

Okrągły wyświetlacz LCD

Reflektor

LED

Światła tylne

LED

System bezpieczeństwa

HISS

źródło: Honda Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą. 

Czytaj więcej o marce Honda

Honda Super Cub C125 NA ROK 2025
Honda Super Cub C125 NA ROK 2025

HONDA |  Super Cub – model stworzony w 1958 roku i wyprodukowany w ponad 100 milionach egzemplarzy – kontynuuje swoją historię

Honda ST125 Dax 2025
Honda ST125 Dax 2025

HONDA oryginalny, solidny, a zarazem dostarczający przyjemności z jazdy motocykl

Honda ujawnia przełomową nową koncepcję silnika na targach EICMA 2024
Honda ujawnia przełomową nową koncepcję silnika na targach EICMA 2024

HONDA | czterosuwowy silnik V3 75° wyposażony w sprężarkę elektryczną, która zapewnia znaczny wzrost momentu obrotowego w zakresie niskich i średnich obrotów, niezależnie od obrotów silnika

Najnowsze oferty

Honda NSS FORZA 350, Model 2025 + Kufer Smart Key *dostępny też kolor czarny*
  • Model: NSS
  • Przebieg: 5 km
  • Napęd: Pas napędowy
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024
Honda CB 1000 Hornet Nowość!!!
  • Model: CB
  • Przebieg: 1 km
  • Napęd: Łańcuch
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024
Honda X-ADV 750 abs HSTC, Pierwszy właściciel, Gwarancja, Salon PL *dostępne*
  • Model: X-ADV
  • Przebieg: 6953 km
  • Napęd: Pas napędowy
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2023

Odwiedź nasze salony