Honda MSX125 Grom na rok modelowy 2025

HONDA MSX125 GROM NA ROK MODELOWY

Zmiany modelowe: kieszonkowa zabawka Hondy wjeżdża w 2024 r. z wyrazistym, odważnym nowym stylem łatwo demontowalnych paneli nadwozia, trzema nowymi opcjami kolorystycznymi i – po raz pierwszy – z szeregiem oficjalnych akcesoriów Hondy. Specyfikacja obejmuje chłodzony powietrzem silnik SOHC z 2 zaworami, pięciobiegową skrzynię biegów, widelce USD 31 mm, hydrauliczne hamulce tarczowe sterowane przez IMU, reflektor LED i deskę rozdzielczą LCD. 


Łatwy w prowadzeniu, zabawny, funkcjonalny i bardzo oryginalny motocykl rekreacyjny został zdefiniowany przez Hondę w 1963 roku za pomocą kultowego, małego motocykla Monkey. Jego duch przetrwał i był odzwierciedlany w każdej kolejnej generacji, a ostatnio w modelach MSX125 z roku 2023,  Monkey, który odrodził się w roczniku modelowym 2018 oraz DAX z roku modelowego 2022.

Formuła tego typu pojazdu znalazła wielu zwolenników wśród młodych motocyklistów XXI wieku. Znani jako ‘Generation Y’ w USA, ‘Dek Neaw’ w Tajlandii i ‘Street-Kei’ w Japonii, dorastali w erze Internetu bez granic, dzieląc się kulturą, sposobem myślenia i duchem, nie uznając żadnych konwencji.

Oprócz magnetyzmu motocykla, liczyła się potrzeba sprawienia sobie pierwszego środka transportu, poszukiwanie czegoś ekscytującego, ale niewymagającego szczególnej wprawy, z bezapelacyjnie wyróżniającym wyglądem i w rozsądnej cenie. Niewiele jednośladów spełniało podobne wymagania. Wśród modeli na rok 2013 znalazł się MSX125 (Mini Street X-treme 125), który był przeznaczony właśnie dla takich młodych kierowców.

Znany jako „Grom” w Japonii i USA, MSX125 dodał te nazwę do swojej europejskiej wersji wraz z modelem 2021. Prawdziwie globalny produkt, Grom jest hitem na całym świecie od momentu wprowadzenia na rynek. Ugruntował on swoją pozycję jako zdecydowany faworyt, niezależnie od tego, czy jest używany do jazdy po mieście, czy jako mocno spersonalizowany motocykl, będący wyrazem stylu swojego właściciela.rom z roku modelowego 2021 zyskał nowy, retro styl, a także 5-biegową skrzynię biegów, co przełożyło się na zwiększenie prędkości maksymalnej. MSX125 Grom na rok 2025 – choć mechanicznie niezmieniony – otrzyma przeprojektowane nadwozie, nowe opcje kolorystyczne i mnóstwo oryginalnych akcesoriów Hondy. Jak zawsze, to mały motocykl, który symbolizuje wielkie marzenia. 


Opis modelu

Styl retro poprzedniego projektu został zastąpiony bardziej sportowym wyglądem. Odważnie zaprojektowana pokrywa zbiornika paliwa ma wycięcia na kolana i płynnie przechodzi w zmodyfikowane panele boczne, podczas gdy nowa sportowa osłona dolna dopełnia wizualnego ulepszenia. Maszyna otrzymała bogate wyposażenie: w desce rozdzielczej LCD znalazły się m. in. obrotomierz i wskaźnik położenia biegu, a reflektor został wykonany w technologii LED. 

Chłodzony powietrzem silnik modelu Grom, 2-zaworowy SOHC o pojemności skokowej 125 cm3 utrzymuje dobre osiągi. Współpracuje on z 5-biegową przekładnią i zapewnia zrelaksowaną jazdę na długich dystansach. Przetestowane, sprawdzone podwozie nadal wykorzystuje 31-milimetrowy widelec USD i 12-calowe koła, aby zapewnić wymiary małego motocykla z kontrolą zawieszenia i właściwościami jezdnymi większej maszyny. Kontrolowane przez IMU hamulce tarczowe zapewniają skuteczne hamownie, zwiększając pewność jazdy.

Model MSX125 Grom na rok 2025 będzie dostępny w następujących opcjach kolorystycznych:

▪ Candy Blue

▪ Pearl White

▪ Matte Black Metallic


Kluczowe elementy

Stylistyka & Equipment

▪ Nowe nadwozie o niepowtarzalnym charakterze

▪ Duży potencjał personalizacji

▪ Tablica rozdzielcza LCD z obrotomierzem i wskaźnikiem położenia biegu

Zmniejszone, przesunięte do przodu i z wycięciami na kolana, pokrywy silnika modelu MSX Grom otrzymały nowy, bardziej agresywny charakter nawiązujący do przestylizowanych paneli bocznych i nowej, sportowej osłony dolnej. Stylistyki dopełniają elegancki reflektor LED, a także minimalistyczne siedzenie i rama pomocnicza.

Pod wpływem nieustannego dążenia klientów, aby uczynić ich motocykl wyjątkowym, MSX125 Grom został zaprojektowany zgodnie z koncepcją adaptowalności i łatwej personalizacji. Nadwozie jest łatwe do demontażu, a ponadto oferuje znacznie większą powierzchnię do wyrażenia indywidualności właściciela maszyny za pomocą naklejek, grafik lub oklein. Honorowe miejsce z przodu zajmuje nowe logo Grom.

Złote wykończenie przedniego widelca USD i żółta sprężyna zawieszenia kontrastują z czarnym wykończeniem silnika, wydechu, obręczy kół i wahacza. Łatwy do odczytania – ze względu na swoje kompaktowe rozmiary – cyfrowy wyświetlacz LCD mieści obrotomierz i wskaźnik załączonego biegu, obok prędkościomierza, podwójnego licznika przebiegów dziennych, wskaźnika paliwa i zegara. Resetowanie liczników dziennych i zegara lub zamiana wyświetlania licznika dziennego i licznika całkowitego przebiegu wykonywane jest za pomocą przełączników rozmieszczonych po obu stronach wyświetlacza.


Silnik

▪ Chłodzony powietrzem dwuzaworowy silnik z wtryskiem paliwa, o pojemności 125 cm3

▪ Silnik o mocy 10 KM (7,2 kW) i o momencie obrotowym 10,5 Nm, zużywający 1,5 l benzyny na 100 km (tryb WMTC)

▪ Pięciobiegowa skrzynia biegów sprawdza się podczas jazdy z wyższymi prędkościami

Model napędza dwuzaworowy, chłodzony powietrzem silnik, o pojemności 125 cm3, o średnicy cylindra 50 mm i skoku tłoka 63,1 mm. Stopień sprężania wynosi 10,0:1. Moc maksymalna 10 KM (7,2 kW) osiągana jest przy 7250 obr/min, a maksymalny moment obrotowy wynosi 10,5 Nm przy 5500 obr/min.

Jednostka łączy w sobie perfekcyjną mieszankę osiągów dostępnych od startu z codzienną wszechstronnością. Pięciobiegowa skrzynia biegów potęguje zarówno przyjemność jazdy, jak i walory praktyczne, pozwalając na osiągnięcie prędkości maksymalnej 94 km/h. 

Ręcznie sterowane sprzęgło zapewnia pełne wrażenia z jazdy motocyklem, podczas gdy koła zębate napędu 15T i 38T oraz 12-calowe koła zapewniają żywą reakcję w czasie jazdy miejskiej i możliwość powolnej jazdy na wysokim biegu, co świetnie służy łatwemu manewrowaniu w ulicznych korkach.

Motocykl jest do tego bardzo oszczędny, gdyż zużywa 1,5 l benzyny na 100 km (tryb WMTC), a to dzięki zastosowaniu rozwiązań redukujących tarcie, jak wzajemne przesunięcie osi wału korbowego i osi cylindra oraz użycie rolkowych dźwigienek zaworowych. Wyrafinowany system PGM-FI gwarantuje bardzo wydajne spalanie, a działając w połączeniu z odpowiednio dostosowanym kolektorem powietrza i wydechem spalin, zapewnia wspaniałe wrażenia przy operowaniu przepustnicą. Duży airbox o pojemności 2,5 litra i panelowy, mokry filtr papierowy zapewniają niezawodny i cichy przepływ powietrza, a sam filtr przewidziany jest do wymiany co 16 000 kilometrów. Rura wydechowa i tłumik to teraz dwie oddzielne części.


Podwozie

▪ Pięciobiegowa skrzynia biegów sprawdza się podczas jazdy z wyższymi prędkościami Stalowa pojedyncza rama grzbietowa zapewnia odpowiedni poziom sztywności, wysokość siedzenia wynosi 761 mm

▪ Wysokiej jakości zawieszenie z widelcem USD 31 mm i pojedynczym amortyzatorem

▪ 12-calowe obręcze kół i hydrauliczne hamulce tarczowe obu osi, moduł IMU zarządza pracą systemu ABS

Stalowa pojedyncza rama grzbietowa zapewnia poziom sztywności odpowiedni dla takiego pojazdu. Jej sztywna belka o przekroju kwadratu łączy główkę ramy bezpośrednio z punktami mocowania wahacza, a w efekcie wszystkie pozostałe części ramy – w wyraźny sposób – są dodatkami do głównej belki ramy, przyczyniając się w znacznym stopniu do minimalistycznego wyglądu konstrukcji. Specjalnie dostrojona pionowa i pozioma sztywność ramy w rejonie sworzni wahacza i w punktach zawieszenia silnika zapewnia doskonałą równowagę pomiędzy komfortem a pewnością prowadzenia motocykla.

Konstrukcja ramy umożliwia również efektywne zabudowanie komponentów systemu PGM-FI oraz części układów elektrycznych pod osłonami zbiornika paliwa, którego pojemność zwiększono do 6 litrów. Rozstaw osi wynosi 1200 mm, z kątem pochylenia główki ramy 25° i wyprzedzeniem 81 mm. Masę własną ograniczono do 103 kg.

Mała wysokość siedzenia, wynosząca 761 mm, czyni MSX125 Grom pojazdem wyjątkowo łatwym w manewrowaniu. Wymiary motocykla pozwalają właścicielom pojazdów kempingowych łatwo go zapakować i przewozić, aby cieszyć się nim podczas wyjazdów.

Zawieszenie przednie i tylne zapewnia jakość jazdy powyżej oczekiwań. Widelec USD 31 mm pozwolił na redukcję masy nieresorowanej, a dzięki większej powierzchni tłoków (w porównaniu ze standardowym widelcem teleskopowym), zapewnia on lepsze tłumienie w całym zakresie działania. Górna i dolna półka są pełnowymiarowe, co jeszcze bardziej poprawia prowadzenie i wyczucie pojazdu, podczas gdy lekki i solidny pojedynczy tylny amortyzator obsługuje prosty i wytrzymały stalowy wahacz w kształcie litery H o przekroju skrzynkowym 50 mm x 25 mm. 

Zasadniczymi elementami określającymi formę i funkcję MSX Grom są 5-ramienne (przestylizowane) 12-calowe aluminiowe obręcze kół o szerokości 2,5 cala. Z przodu zastosowano oponę 120/70-12, z tyłu 130/70-12, co dodatkowo wzbogaca charakterystyczny wygląd i dobrze służy osiągom motocykla. Hydrauliczny dwutłoczkowy zacisk hamulcowy z przodu (wykończony w kolorze złotym) i jednotłoczkowy zacisk tylny pracują z tarczami o średnicach odpowiednio 220 mm i 190 mm. System ABS działa poprzez moduł IMU, minimalizując unoszenie tylnego koła.


Akcesoria

Nowością w modelu MSX125 na rok 2025 jest pełna gama oryginalnych akcesoriów Hondy, które zostały podzielone na dwa pakiety dostosowane do potrzeb klienta. 

Pakiet Comfort

Pakiet Comfort został zaprojektowany, aby zwiększyć wygodę kierowcy, szczególnie podczas niesprzyjających warunków pogodowych i chłodniejszych dni. Wykończone na czarno osłony dłoni odprowadzają powietrze od dłoni i przedramion kierowcy, a przyciemniany daszek Meter Visor zapewnia odpowiednią osłonę klatki piersiowej i ramion.

Pakiet Travel

Pakiet Travel pozwala zwiększyć maksymalną ładowność MSX125 Grom, zmieniając motocykl w znacznie bardziej wszechstronny motocykl. Ekskluzywnie zaprojektowane sakwy Saddle Bags oferują łączną pojemność 10 l. Zawartość jest chroniona przez praktyczną wodoodporną wyściółkę wewnętrzną, a każda torba jest wyposażona w uchwyt i paski ułatwiające przenoszenie, gdy nie jest ona zamontowana na motocyklu. Tylny bagażnik jest również częścią pakietu Travel i stanowi wygodną podstawę bagażową do mocowania większych przedmiotów.

Pojedyncze akcesoria

Wszystkie akcesoria wchodzące w skład obu pakietów można również nabyć oddzielnie, jako pojedyncze przedmioty. Ponadto dostępna jest praktyczna torba na tylne siedzenie, która oferuje dodatkowe 15 l pojemności, z możliwością rozszerzenia do 22 l. Jest onawyposażona w osłonę przeciwdeszczową i uchwyt do przenoszenia.


Specyfikacja techniczna

SILNIK
Typ Chłodzony powietrzem, jednocylindrowy, 2 zawory na cylinder
Pojemność skokowa 125 cm3
Średnica cylindra i skok tłoka 50,0 mm x 63,1 mm
Stopień sprężania 10.0:1
Moc maksymalna 10 KM (7,2 kW) przy 7250 obr/min
Maks. moment obrotowy 10,5 Nm przy 5500 obr/min
Pojemność układu smarowania 1,1 litra
Poziom hałasu Lurban 69.7; Lwot 71.2
SYSTEM PALIWOWY
Zasilanie Elektroniczny wtrysk PGM-FI
Zbiornik paliwa 6,0 litrów
Zużycie paliwa 1,52 l/ 100km
INSTALACJA ELEKTRYCZNA
Rozrusznik Silnik elektryczny
Pojemność akumulatora 12 V; 3.5 Ah
Moc alternatora (ACG) 225 W/5000 obr/min
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU
Typ sprzęgła Mokre wielopłytkowe
Typ skrzyni biegów 5-biegowa
Przełożenie końcowe Łańcuch
RAMA
Typ Rama stalowa typu mono-backbone
PODWOZIE
Wymiary (dł. x szer. x wys.) 1760 mm x 720 mm x 1015 mm
Rozstaw osi 1200 mm
Kąt główki ramy 25⁰
Wyprzedzenie 81 mm
Wysokość siedziska 761 mm
Prześwit 180 mm
Masa własna 10,3 kg
Promień skrętu 1,9 metra
ZAWIESZENIE
Przód Przedni widelec USD 41 mm
Tył Pojedynczy amortyzator, wahacz stalowy o przekroju skrzynkowym
KOŁA
Przód Aluminiowe 5-ramienne
Tył Aluminiowe 5-ramienne
Obręcz przednia MT 2,5-12
Obręcz tylna MT 2,5-12
Opona przednia 120/70-12
Opona tylna 130/70-12
HAMULCE
Przód Pojedyncze tarcze 220 mm z 2-tłoczkowym zaciskiem
Tył Pojedyncze tarcze 190 mm z jednotłoczkowym zaciskiem hydraulicznym
ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY
Zespół wskaźników Cyfrowy wyświetlacz LCD mieści prędkościomierz, podwójny licznik przebiegów dziennych, wskaźnik paliwa i zegar.
Reflektor Przedni reflektor i światła tylne wykonane w technice LED

Wszystkie dane techniczne mogą jeszcze ulec zmianie.


źródło: Honda  Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Czytaj więcej o marce Honda

Kove 450Rally zwycięża w EnduroRally24
Kove 450Rally zwycięża w EnduroRally24

KOVE Pierwsze koty za płoty  - pierwszy udział Kove w zawodach na polskiej ziemii i od razu zwycięstwo w klasyfikacji generalnej!

KOVE - NOWA MARKA W GRUPIE GEZET
KOVE - NOWA MARKA W GRUPIE GEZET

PREMIERA   KOVE - nowa, chińska marka motocykli, zadebiutowała na polskim rynku, wprowadzając do sprzedaży modele motocykli o różnej pojemności. Motocykle marki KOVE są oferowane w salonie Grupy Gezet w Gorzowie Wielkopolskim

Honda CRF1100L Africa Twin na rok modelowy 2025
Honda CRF1100L Africa Twin na rok modelowy 2025

HONDA MOTOMinęły ponad trzy dekady, odkąd Honda XRV650 Africa Twin po raz pierwszy wjechała na rynek europejski. Motocykl, który odziedziczył tę nazwę, pojawił się w roczniku modelowym 2016 roku jako CRF1000L Africa Twin i był zupełnie nową konstrukcją, w którą tchnięto ducha tak popularnego pierwowzoru.

Najnowsze oferty

Honda CMX 1100 Rebel ABS Nowy
  • Model: CMX
  • Przebieg: 5 km
  • Napęd: Łańcuch
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024
Honda EM1 e - skuter elektryczny, PROMOCJA
  • Model: EM1
  • Przebieg: 2 km
  • Napęd: Pas napędowy
  • Rodzaj paliwa: Elektryczny
  • Rok produkcji: 2023
Honda Z 125 Monkey, Nowy
  • Model: Z
  • Przebieg: 5 km
  • Napęd: Łańcuch
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2023

Odwiedź nasze salony