Honda PCX125 na rok 2025

PCX125 jest jednym z tych jednośladów Hondy, które swoje sukcesy odnoszą bez medialnego rozgłosu. W tym przypadku miarą popularności jest 140 tysięcy egzemplarzy sprzedanych w Europie od 2010 roku. Skuter zawdzięcza popularność formule, którą Honda doskonali od wielu lat. Składa się na nią wyraziste, nowoczesne wzornictwo, które świetnie pasuje do miejskiego stylu życia, w połączeniu z kompaktowymi wymiarami, które sprawiają, że świetnie radzi sobie na zatłoczonych ulicach, a parkowanie nie stanowi problemu.

Nieodłącznym elementem formuły jest również symbol ‘X’, oznaczający szczególny poziom komfortu osobistego (Personal Comfort – a więc PCX), który zapewnia wygodna wyprostowana pozycja kierowcy, ochrona przed warunkami atmosferycznymi, schowek pod siedzeniem, mieszczący pełnowymiarowy kask i budząca zaufanie jakość wykonania, typowa dla Hondy. Zachęcająca jest też relacja jakości do kosztów (zarówno podczas zakupu, jak i przez cały okres użytkowania), co zawsze wpływało na status modelu PCX.

W 2010 roku PCX był pierwszym jednośladem w Europie, wyposażonym w system Idling Stop, dwa lata później stał się pierwszym w Europie skuterem Hondy, w którym zastosowano ultrawydajny, ulepszony silnik Smart Power (eSP). W 2016 roku silnik uzyskał zgodność z normą EURO4, a w roku 2018 zaprezentowano gruntownie odnowiony rocznik modelowy, z nowym podwoziem i wzmocnionym silnikiem.

Jest to skuter, który zawsze szedł z duchem czasu, a model na rok 2021 wykonał kolejny skok w przyszłość, dzięki nowej kombinacji silnika i ramy, zwiększonej wygodzie i komfortowi oraz odważnej ewolucji awangardowego stylu. Nadszedł czas, by wykonać kolejny krok. PCX125 w roczniku modelowym 2025 wejdzie do sprzedaży z wyraźnymi efektami ewolucji awangardowego designu, a także udoskonalonym podwoziem i nowoczesnymi technologiami. Przy okazji skuter ma szansę umocnić swoje miejsce w samym sercu europejskiego świata skuterów.





Honda PCX125 2025 - opis modelu

Model PCX125 dzięki wyjątkowej prezencji wyróżnia się w każdym towarzystwie. Odświeżone, bardzo stylowe nadwozie modelu na rok 2025 skrywa obszerny schowek pod siedzeniem i przestrzeń w podłodze, a w przednim schowku znajduje się gniazdo USB-C.

Nowy model DX otrzymał pięciocalowy ekran TFT, który oferuje intuicyjne sterowanie, czytelność przy jasnym świetle zewnętrznym i bezproblemową łączność ze smartfonem poprzez aplikację Honda RoadSync. We wszystkich modelach standardem jest inteligentny kluczyk Hondy, który obsługuje zapłon i zamek schowka pod siedzeniem, a bogatą specyfikację uzupełnia pełne oświetlenie w technice LED.

Ulepszony czterozaworowy silnik Smart Power Plus (eSP+) wytwarza 9,2 kW mocy maksymalnej, 11,7 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a zużycie paliwa wynosi 2,1 l/100km (tryb WMTC). Skuter wyposażono w system Idling Stop oraz w system kontroli momentu obrotowego Hondy (HSTC) utrzymujący przyczepność tylnego koła. W modelu na rok 2025 zweryfikowano ustawienia elektronicznego modułu silnika ECU, zmieniono pozycję katalizatora i dodano nowy czujnik O2.

Rurowa rama stalowa jest wytrzymała i lekka, koło przednie prowadzi teleskopowy widelec 31 mm, z tyłu zastosowano podwójne amortyzatory, które w modelu DX zyskują również zewnętrzny zbiorniczek oleju. Tylny hamulec bębnowy został zastąpiony hamulcem tarczowym 220 mm.

PCX125 w roczniku modelowym 2025 będzie dostępny w następujących opcjach kolorystycznych:

Mat Galaxy Black Metallic

Mat Dim Gray Metallic - NOWOŚĆ

Pearl Snowflake White - NOWOŚĆ

Pearl Dark Ash Blue - NOWOŚĆ





Honda PCX125 2025 - wyposażenie i stylistyka

Znakiem rozpoznawczym PCX125 było zawsze nadwozie z jego wyrazistymi, charakterystycznymi liniami i dużą powierzchnią elementów lakierowanych w podstawowym kolorze, dzięki którym pojazd wyróżniał się spójną płynną koncepcją stylistyczną. Model roku 2025, to kolejny etap tej konsekwentnej ewolucji. Dynamicznie ukształtowana przednia owiewka rozszerza się w górnej części, ale elegancko zwęża się w talii. W połączeniu z przyciemnioną szybą pozwoliło to na uzyskanie skutecznej ochrony przed wiatrem przy zachowaniu optycznej lekkości skutera. Odważne i efektowne linie PCX pozwalają stwierdzić, że żaden inny skuter nie prezentuje tak futurystycznego stylu.

Również wysokiej klasy oświetlenie, wykonane całkowicie w technice LED, wyróżnia PCX na drodze. Reflektor ma zmieniony kształt, ale wciąż zbudowany wokół zwężonej litery „V”, co definiuje charakterystyczne kształty przedniego oświetlenia.

Podczas gdy standardowy model wykorzystuje ekran LCD do przekazywania kierowcy wszystkich informacji, nowy PCX125 w wersji DX wprowadza pięciocalowy, kolorowy ekran TFT, w którym zastosowano dodatkowe szkło na wyświetlaczu w celu poprawy widoczności w jasnym świetle słonecznym. Między szkłem ochronnym a ekranem TFT występuje szczelina wypełniona żywicą, co zmniejsza odblaski i poprawia kontrast podświetlenia. Kolejną nowością jest bezproblemowa łączność Honda RoadSync ze smartfonami z systemami iOS lub Android.

Nowy wyświetlacz, wraz z łatwiejszym w obsłudze, podświetlanym czteropozycyjnym przełącznikiem umieszczonym po lewej stronie kierownicy, umożliwia prostą, ekranową nawigację zakręt po zakręcie, a także opcję (za pośrednictwem zestawu słuchawkowego Bluetooth w kasku) prowadzenia rozmów lub słuchania muzyki. Wystarczy pobrać aplikację Honda RoadSync ze sklepu Play lub App Store, połączyć smartfon z PCX125 i można ruszać w drogę.

Szeroka kierownica to również znak rozpoznawczy PCX. Taka kierownica zapewnia łatwość manewrowania i zwrotność w ruchu ulicznym oraz na ciasnych parkingach. Tylny uchwyt zapewnia pasażerowi wygodny i pewny punkt podparcia podczas jazdy. Siedzisko jest wyprofilowano pod kątem wygody kierowcy i pasażera oraz łatwego dostępu do podłoża. Wysokość siedziska wynosi 763 mm, a dodatkowym ułatwieniem jest różnica poziomów między siedzeniem i kierownicą wynosząca 540 mm.

Za skośną partią nadwozia zmieszczono pod siedzeniem spory schowek. 30,4 litra wystarczy do przechowywania pełnowymiarowego kasku lub podstawowego bagażu. W przednim schowku znajduje się również gniazdo USB typu C, co umożliwia bezpośrednie podłączenie smartfona. W pokrywie wlewu paliwa jest miejsce na przechowywanie korka podczas tankowania.

Działanie systemu inteligentnego kluczyka przemyślano pod kątem wygody użytkownika. Oprócz zwalniania głównego wyłącznika zapłonu i blokady schowka, może on również służyć do obsługi (opcjonalnego) 35-litrowego, zdejmowanego kufra centralnego. Dzięki systemowi Smart Key, kierowca może trzymać kluczyk w kieszeni, a zamek kufra automatycznie blokuje się, gdy kierowca oddali się od skutera. Kufer można też zamknąć mechanicznie kluczykiem.





Honda PCX125 2025 - podwozie

PCX125 wykorzystuje stalową, podwójną ramę kołyskową zaprojektowaną tak, aby zapewnić niezbędną w trudnych miejskich warunkach eksploatacji wytrzymałość i manewrowość, z czego PCX zawsze słynął, obok łatwości obsługi i swobodnej pozycji kierowcy.

W modelu na rok 2025 rozstaw osi wynosi 1315 mm, z pochyleniem główki ramy 26,5° i wyprzedzeniem 80 mm. Masa pojazdu z płynami wynosi 133 kg (DX - 134 kg).Oba koła – 14-calowe z przodu i 13-calowe z tyłu, otrzymały wzornictwo nawiązujące do stylu nadwozia. Opony mają rozmiar 110/70-14M/C z przodu i 130/70-13M/C z tyłu.

Przedni widelec 31 mm ma skok wynoszący 89 mm, a skok tylnych amortyzatorów wynosi 95 mm. W modelu roku 2025 – z myślą o lepszej równomierności tłumienia – wariant DX wyposażono w zewnętrzne zbiorniczki oleju amortyzatorów i zastosowano sprężyny dobrane pod kątem płynnej jazdy po nierównych miejskich ulicach.

Hamowanie zapewnia dwutłoczkowy przedni zacisk i tarcza o średnicy 220 mm, teraz współpracująca z tylną tarczą o średnicy 220 mm i jednotłoczkowym zaciskiem.





Honda PCX125 2025 - silnik

Do napędu PCX125 służy ulepszony, czterozaworowy, chłodzony cieczą silnik SOHC Smart Power Plus (eSP+) zapewniający moc 9,2 kW przy 8750 obr/min i maksymalny moment obrotowy 11,7 Nm przy 6500 obr/min. Średnica cylindra i skok tłoka wynoszą 53,5 mm x 55,5 mm, ze stopniem sprężania 11,5:1.

Przyspieszenia zarówno ze startu zatrzymanego i jak i przy zwiększaniu prędkości są bardzo żwawe, a PCX bez wysiłku utrzymuje stałą prędkość jazdy około 90 km/h. Prędkość maksymalna wynosi 98 km/h. Dzięki zużyciu paliwa na poziomie zaledwie 2,1 l/100km (tryb pomiarowy WMTC) i zbiornikowi paliwa o pojemności 8,1 l, zasięg pomiędzy tankowaniami wynosi około 385 km.

Rozwiązaniem technicznym zwiększającym pewność kierowcy na mokrej nawierzchni jest system kontroli momentu obrotowego Honda Selectable Torque Control (HSTC), którego zadaniem jest nadzorowanie przyczepności tylnego koła. Wskaźnik 'T' (przyczepność) w zespole wskaźników miga, gdy HSTC aktywnie zmniejsza poślizg koła. System HSTC można całkowicie wyłączyć.

Silnik korzysta z opracowanych w Hondzie rozwiązań i technologii eSP+, służących obniżeniu tarcia, co przy dobrze przemyślanym rozplanowaniu takich elementów jak pompa oleju (wbudowana w skrzynię korbową), pozwoliło na dalsze podniesienie sprawności jednostki napędowej. Kompaktowa komora spalania i wtrysk paliwa PGM-FI, z kanałem wlotowym przepustnicy o średnicy 28 mm, zwiększonym o 2 mm, przyczyniają się do optymalnej wydajności spalania i efektywnego chłodzenia.

Cylinder o osi przesuniętej względem osi wału korbowego pozwolił na zmniejszenie tarcia wywołanego kontaktem tłoka z gładzią cylindra, dzięki czemu energia spalania przekazywana jest na wał korbowy z większą sprawnością. Żeliwna, „kolczasta” tuleja cylindrowa (wyposażona od zewnątrz w niewielkie wypustki), pozwala na skuteczniejsze zapobieganie odkształceniom cieplnym wnętrza cylindra. Taka konstrukcja obniża naprężenia w pierścieniach tłokowych, zmniejszając straty tarcia. Hydrauliczny napinacz łańcucha rozrządu dodatkowo poprawia sprawność silnika redukując drgania i przyczyniając się w ten sposób do minimalizacji zużycia paliwa.

Dysze natryskujące olej na denko tłoka – podobne do stosowanych w wyczynowych motocrossowych motocyklach CRF450R – zapewniają stabilne chłodzenie tłoków. Pozwala to na uzyskanie właściwego czasu zapłonu i zapobiega nieprawidłowościom spalania, jak spalanie stukowe. Hydrauliczny napinacz łańcucha rozrządu ogranicza wibracje, hałas pracy łańcucha i zmniejsza straty tarcia.

Wysokowydajna chłodnica wbudowana w zewnętrzną prawą stronę skrzyni korbowej wykorzystuje niewielki, lekki wentylator, redukujący tarcie i obniżający opory powietrza. Opory toczenia w zespole przekładni zmniejszono dzięki trzem głównym łożyskom o niskich oporach toczenia zaprojektowanym tak, by przenosić obciążenia, którym łożysko jest rzeczywiście poddawane. Zoptymalizowane sprzęgło i koła pasowe przyczyniają się do poprawy osiągów.

Elektronicznie sterowany bezszczotkowy rozrusznik, pracujący także jako alternator (ACG), jest montowany wprost na końcu wału korbowego. Bezpośrednio obracając wał korbowy, eliminuje on hałas spowodowany sprzęganiem kół zębatych i pracą zazębień.

System Idling Stop automatycznie zatrzymuje silnik po trzech sekundach pracy na biegu jałowym, gdy skuter jest nieruchomy i załączony jest hamulec, następnie natychmiast uruchamia ponownie silnik po obróceniu manetki przepustnicy. System jest wyjątkowo przyjazny w użyciu, dzięki rozrusznikowi ACG i systemowi cofania wału korbowego, który przywraca go do pierwotnej pozycji przed suwem ssania i dzięki mechanizmowi dekompresji, który minimalizuje opory rozruchu powodowane sprężaniem. System Idling Stop monitoruje poziom naładowania akumulatora i w razie potrzeby wyłącza się, by uniknąć nadmiernego rozładowania.

Aby spełnić wymagania normy emisji spalin Euro 5+, nowe ustawienia ECU zostały dopasowane do przeprojektowanego układu wydechowego z uwzględnieniem nowej pozycji katalizatora i z nowym czujnikiem O2.





Honda PCX125 2025 - akcesoria

Dla PCX125 dostępna jest gama oryginalnych akcesoriów Hondy. Pakiet Winter Pack został specjalnie zaprojektowany, aby zwiększyć komfort jazdy podczas niekorzystnych warunków pogodowych, szczególnie w chłodne dni. Na pakiet składają się:

Szyba przednia

Podgrzewane manetki

 

Jako pojedyncze elementy dostępne są również:

Pokrowiec do stosowania na zewnątrz

Kufer górny otwierany pilotem 35 l

Kufer górny 35 l

Syrenka bezpieczeństwa





Honda PCX125 2025 - dane techniczne

 

PCX 125

PCX 125 ‘DX’

SILNIK

Typ

Chłodzony cieczą 4-suwowy, 4-zaworowy, jednocylindrowy SOHC, eSP+

Pojemność skokowa

125 cm3

Średnica cylindra x skok tłoka (mm)

53,5 mm x 55,5 mm

Stopień sprężania

11,5:1

Maksymalna moc

9,2 kW przy 8750 obr./min

Maks. moment obrotowy

11,7 Nm przy 6500 obr./min

Poziom hałasu (dB)

84 dB

Prędkość maksymalna (km/h)

98 km/h

Pojemność układu smarowania

0,9 l

Rozrusznik

E-Starter

SYSTEM PALIWOWY

Zasilanie

Wtrysk paliwa PGM-FI

Zbiornik paliwa

8,1 l

Emisja CO2 wg WMTC

49 g/km

Zużycie paliwa

2,1 l/100 km

INSTALACJA ELEKTRYCZNA

Rodzaj akumulatora

AGM

Pojemność i napięcie akumulatora

12 V, 7 Ah

UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU

Typ sprzęgła

Mokre, automatyczne sprzęgło odśrodkowe

Typ skrzyni biegów

Skrzynia bezstopniowa CVT

Przeniesienie napędu

Przekładnia pasowa (pasek klinowy)

RAMA

Typ ramy

Stalowa, rurowa z dolnymi belkami nośnymi

PODWOZIE

Wymiary (dł. x szer. x wys.)

1935 mm x 740 mm x 1125 mm

Rozstaw osi

1315 mm

Kąt pochylenia główki ramy

26,5°

Wyprzedzenie

80 mm

Wysokość siedziska

763 mm

Prześwit

135 mm

Masa własna

133 kg

134 kg

ZAWIESZENIE

Zawieszenie z przodu

Widelec teleskopowy 31 mm, skok 89 mm

Tylne zawieszenie

Podwójny amortyzator o skoku 95 mm

Podwójny amortyzator z zewnętrznym zbiorniczkiemkiem o skoku 95 mm

KOŁA

Koło z przodu

14M/C x MT2.75, pięcioramienne, odlew aluminiowy

Koło z tyłu

13M/C x MT3,50, pięcioramienne, odlew aluminiowy

Opona przednia

110/70-14M/C 50P

Opona tylna

130/70-13M/C 63P

HAMULCE

Typ układu ABS

Jednokanałowy

Hamulce przednie

Dwutłoczkowy zacisk hamulcowy Pojedyncza tarcza 220 mm

Hamulce tylne

Jednotłoczkowy zacisk hamulcowy Pojedyncza tarcza 220 mm

ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY

Zespół wskaźników

LCD - Wskaźnik poziomu paliwa, licznik kilometrów, podwójny licznik przebiegów dziennych, średnie zużycie paliwa, chwilowe zużycie paliwa, zegar, wskaźnik wymiany oleju

Multiinformacyjny wyświetlacz 5-calowy TFT

Reflektor

LED

Światła tylne

LED

Łączność

Nie

Aplikacja RoadSync

USB

USB-C

źródło: Honda Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą. 

Czytaj więcej o marce Honda

Honda ujawnia przełomową nową koncepcję silnika na targach EICMA 2024
Honda ujawnia przełomową nową koncepcję silnika na targach EICMA 2024

HONDA | czterosuwowy silnik V3 75° wyposażony w sprężarkę elektryczną, która zapewnia znaczny wzrost momentu obrotowego w zakresie niskich i średnich obrotów, niezależnie od obrotów silnika

Honda prezentuje koncepcyjne motocykle elektryczne na targach EICMA 2024
Honda prezentuje koncepcyjne motocykle elektryczne na targach EICMA 2024

HONDA | światowa premiera dwóch koncepcyjnych modeli elektrycznych: Fun Concept i Urban Concept, na targach EICMA 2024

Honda GB350S na rok 2025
Honda GB350S na rok 2025

HONDA | motocykl GB350S – odpowiedni dla posiadaczy prawa jazdy kategorii A2

Najnowsze oferty

Honda NSS FORZA 350, Model 2025 + Kufer Smart Key *dostępny też kolor czarny*
  • Model: NSS
  • Przebieg: 5 km
  • Napęd: Pas napędowy
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024
Honda CB 1000 Hornet Nowość!!!
  • Model: CB
  • Przebieg: 1 km
  • Napęd: Łańcuch
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024
Honda X-ADV 750 abs HSTC, Pierwszy właściciel, Gwarancja, Salon PL *dostępne*
  • Model: X-ADV
  • Przebieg: 6953 km
  • Napęd: Pas napędowy
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2023

Odwiedź nasze salony