Konstrukcja Transalpa gwarantuje niepowtarzalne wrażenia z podróży, dzięki zestawowi rozwiązań sprawdzających się na drodze, z sylwetką zapewniającą wygodne ułożenie nóg, wyraźnie podkreślającą przeznaczenie motocykla. W modelu na rok 2025 odświeżony, odważny wygląd podkreślono nowym, podwójnym reflektorem projektorowym LED, przypominającym rozwiązanie z Africa Twin, który dodaje awanturniczego rysu stylizacji i emituje mocniejszą wiązkę światła. Równolegle zmieniono górną owiewkę, która wykorzystuje centralny kanał w celu poprawy przepływu powietrza wokół kasku, natomiast nowa szyba o wysokiej przezroczystości wykonana z tworzywa DurabioTM ma przeprofilowany kształt, by jeszcze lepiej ukierunkować przepływ powietrza wokół ciała kierowcy. Wewnętrzna aerodynamika centralnej części motocykla została również zmodyfikowana dla poprawy zwinności prowadzenia.
Silnik kryje wiele inżynierskich perełek z portfolio Hondy, dzięki czemu, zajmując niewiele miejsca, zapewnia mocne reakcję w całym zakresie obrotów – a dokładnie tego potrzeba w czasie motocyklowej wędrówki, samotnej czy z pasażerem. Dwucylindrowa szeregowa jednostka napędowa o pojemności 755 cm3 (współdzielona z nowym CB750 Hornet) wytwarza 92 KM (67,5 kW) mocy maksymalnej i wysoki moment obrotowy w całym zakresie obrotów, osiągając 75 Nm. Ustawienia systemu elektronicznej przepustnicy (TBW) ukierunkowują charakterystykę silnika na turystykę i komfort.
Kompaktowe, pochodzące z CRF, ośmiozaworowe głowice cylindrów Unicam wykorzystują wloty powietrza typu downdraft i zawirowanie strumienia Vortex, aby zapewnić optymalne spalanie. Przesunięcie wykorbień o 270° poprawia wyczucie silnika i wzmacnia jego charakter. Elektroniczne systemy wspomagania kierowcy działają za pośrednictwem systemu elektronicznej przepustnicy (TBW) i obejmują pięć trybów jazdy, z których cztery zawierają wstępnie ustawione kombinacje doboru mocy, intensywności hamowania silnikiem, czułości ABS i systemu kontroli momentu obrotowego (HSTC) ze zintegrowaną funkcją kontroli unoszenia przedniego koła. Piąty tryb jazdy (User) pozwala kierowcy na ustalenie własnej, preferowanej kombinacji ustawień.
Maszyna jest lekka w prowadzeniu, zwinna i dodaje kierowcy pewności siebie. Stalowa, zamknięta rama kołyskowa (diament) jest lekka, dzięki obniżeniu grubości ścianek rur ramy i poprawieniu sztywności konstrukcji. Dobrano zawieszenie najwyższej jakości, aby zapewnić płynną jazdę na drodze i pochłanianie nierówności w terenie. Składa się na nie widelec Showa 43 mm SFF-CA USD oraz tylny amortyzator, działający poprzez układ Pro-Link. Tłumienie w zawieszeniach obu kół zostało zmienione, będzie teraz nieco bardziej miękkie zarówno w kompresji, jak i odbiciu z przodu i twardsze z tyłu, aby zwiększyć przyczepność w trudniejszym terenie, zachowując jednocześnie pewność jazdy na gładkiej nawierzchni. Podwójne dwutłoczkowe zaciski gwarantują skuteczność hamowania, a opony w rozmiarze 90/90-21 z przodu oraz 150/70-18 z tyłu dobrano z myślą o zapewnieniu wszechstronności motocykla na drodze i w terenie.
Na szczycie bogatej listy wyposażenia znajduje się zaktualizowany, konfigurowalny, pięciocalowy kolorowy wyświetlacz TFT, który przekazuje informacje poprzez wybór spośród trzech typów wskazań i pozwala na zarządzanie wszystkimi systemami, a także łączność za pośrednictwem aplikacji Honda RoadSync dla urządzeń z systemami Android i IOS. Można go łatwo obsługiwać za pomocą czteropozycyjnego przełącznika umieszczonego po lewej stronie kierownicy. Kasowanie włączonych kierunkowskazów jest automatyczne, motocykl wyposażono także w system ostrzegania o awaryjnym hamowaniu Emergency Stop Signal (ESS), który informuje innych użytkowników drogi o nagłym spadku prędkości jazdy.
Dostępna jest cała gama akcesoriów, w tym zaktualizowany quickshifter, miękkie i twarde kufry, wyposażenie rajdowo-turystyczne i modyfikacje, kosmetyczne dodatki do wyboru zgodnie z preferencjami właściciela. Nowością w modelu roku 2025 są w 100% wodoodporne, łatwe do odpięcia miękkie sakwy boczne i górne o pojemności 20-26 litrów, grubsze o 20 mm, wygodniejsze siedzenie, wysoka szyba, górne deflektory „A”, światła przeciwmgielne i głośny alarm (patrz pełna lista poniżej: 4. Akcesoria).
XL750 Transalp model 2025 będzie oferowany w zmienionej palecie kolorów, z dwoma nowymi opcjami i zaktualizowanym zestawem graficznym dla wszystkich kolorów, z bardziej wyeksponowanymi oznaczeniami Transalp.
► Ross White – zestaw graficzny Tricolor
► **NOWOŚĆ** Graphite Black
► **NOWOŚĆ** Pearl Deep Mud Gray