-
MITSUBISHI ENGELBERG TOURER korzysta z systemu Twin Motor PHEV firmy MMC, który został opracowany i sprawdzony przy tworzeniu modelu Outlander PHEV, a kolejna generacja napędu elektrycznego i systemu sterowania napędem wszystkich kół przekształca go w jeszcze bardziej atrakcyjną propozycję. Ponadto kombinacja systemu PHEV i technik łączności samochodu ze światem oznacza, że MITSUBISHI ENGELBERG TOURER może poruszać się w każdych warunkach pogodowych i na wszystkich rodzajach dróg z jeszcze większą skutecznością.
System PHEV:
• MITSUBISHI ENGELBERG TOURER wykorzystuje system PHEV dostosowany do nowej generacji flagowego, wszechstronnego samochodu SUV. Akumulator trakcyjny o dużej pojemności jest zamontowany pod podłogą pośrodku pojazdu. Samochód korzysta z opracowanego przez MMC systemu Twin Motor, w którym silniki o wysokiej mocy i wysokiej wydajności umieszczone są z przodu i z tyłu, pozostawiając przy tym dość miejsca na przestronną kabinę mieszczącą 3 rzędy siedzeń.
• Silnik spalinowy, to jednostka benzynowa o pojemności 2,4 litra przeznaczona do pracy w systemie PHEV. W szeregowym trybie hybrydowym silnik spalinowy pracuje jako wysokowydajny napęd generatora i osiąga wysoki współczynnik sprawności, a większa pojemność skokowa zapewnia cichszą pracę i niższe zużycie paliwa. Oprócz większej sprawności w samym systemie PHEV, MITSUBISHI ENGELBERG TOURER wykorzystuje wiele szczegółowych rozwiązań służących maksymalnemu wykorzystaniu energii, takie jak żaluzja na chłodnicy, która zmniejsza opór powietrza.
• MITSUBISHI ENGELBERG TOURER ma zasięg w trybie jazdy całkowicie elektrycznej przekraczający 70 km (cykl WLTP), a przy w pełni naładowanym akumulatorze trakcyjnym i pełnym zbiorniku paliwa oferuje łączny zasięg wynoszący ponad 700 km (WLTP). Oznacza to, że kierowca i pasażerowie mogą cieszyć się płynną, dynamiczną i typową dla samochodów elektrycznych jazdą w ciszy przez jeszcze dłuższy czas.
System 4WD:
• MITSUBISHI ENGELBERG TOURER oferuje system MMC Twin Motor ze stałym napędem 4WD zapewnianym przez wysokowydajne silniki o wysokiej mocy napędzające przednią i tylną oś, a bazując na wiedzy zebranej dzięki całej serii wyczynowych samochodów Lancer Evolution, wykorzystuje też aktywną kontrolę znoszenia (AYC), by dostosować podział momentu obrotowego między przednimi kołami do aktualnych warunków drogowych. Komponenty te są używane razem ze zintegrowanym układem kontroli napędu 4 kół Super All-Wheel Control (S-AWC) autorstwa MMC, który zapewnia radykalną poprawę osiągów dynamicznych przy przyspieszaniu, pokonywaniu zakrętów, i zatrzymywaniu się także poprzez integralne sterowanie siłą hamowania każdego koła (system ABS) oraz kontrolowanie mocy silników napędzających przednie i tylne koła (Active Stability Control - ASC).
• Napęd Twin Motor 4WD zapewnia wyjątkowo precyzyjną reakcję podziału momentu obrotowego na przód i tył w zależności od chwilowych potrzeb, a także zapewnia wyjątkowe przyspieszanie związane z napędem elektrycznym, który generuje maksymalny moment obrotowy już w chwili ruszania. Kontrola rozdziału momentu obrotowego między przednie koła poprawia osiągi pojazdu, zapewniając zwinność i przyjemność prowadzenia samochodu na poziomie trudnym do wyobrażenia w pojeździe tej wielkości. Zwiększa to również stabilność jazdy, ograniczając poślizgi kół na nieutwardzonych i pokrytych śniegiem nawierzchniach, zapewniając przekazywanie maksymalnego możliwego momentu napędowego na powierzchnię drogi.
-