Nowy Mitsubishi Outlander PHEV to najlepiej wyposażony model w historii marki. Ogromny wpływ na satysfakcję z jazdy w przestrzeniach miejskich i na długich trasach mają najnowsze technologie, skomunikowanie pojazdu oraz dopracowane elementy podnoszące wygodę i bezpieczeństwo.
Samochód dysponuje ośmioma poduszkami powietrznymi, chroniącymi wszystkich pasażerów, wśród których znalazły się: poduszki przednie, boczne i kurtynowe, kolanowa poduszka powietrzna kierowcy i centralna poduszka pomiędzy przednimi fotelami. Właściciel otrzymuje także komplet systemów wspomagających kierowcę i systemów bezpieczeństwa, których zadaniem jest zapobieganie kolizjom i łagodzenie ich skutków. W zestawie znajdują się: system kontroli zjazdu ze wzniesienia (HDC), system monitorowania uwagi kierowcy (DMS), system ograniczający skutki kolizji czołowych (FCM) z wykrywaniem pieszych i rowerzystów, tempomat adaptacyjny (ACC), system ostrzegania o niezamierzonym opuszczaniu pasa ruchu (LDW), system ograniczający ryzyko niezamierzonej zmiany pasa ruchu (LDP), system monitorowania martwego pola (BSW), system monitorowania ruchu poprzecznego podczas cofania z funkcją hamowania (RCTA), system rozpoznawania znaków drogowych z ostrzeganiem o przekroczeniu dozwolonej prędkości (TSR+ISA), system wspomagania utrzymania pasa ruchu w sytuacjach awaryjnych (ELA), a także bardzo przydatny w modelach tego segmentu system stabilizacji toru jazdy przyczepy (TSA). Wszystkie innowacyjne technologie pobierają dane z czujników pokładowych rozmieszczonych wokół SUV-a, śledząc otoczenie w promieniu 360°.
Nowe Mitsubishi Outlander PHEV wyposażono standardowo w aluminiowe, 18-calowe felgi oraz opony 235/60R18. Zwracają uwagę zewnętrznie czarne elementy nadwozia: wykończenie nadkoli, wykończenie narożników przedniego i tylnego zderzaka, a także ich dolne elementy. Matowo-czarne są także powłoki słupka B i C.
Oświetlenie przednie pojazdu wykonano w technologii LED, w tym przednie reflektory, światła do jazdy dziennej i przednie reflektory przeciwmgielne. Światła drogowe otrzymały funkcję automatycznej zmiany (AHB) na światła mijania. Kierowca korzysta również z dostępnych w standardzie wygodnych rozwiązań: elektrycznie składanych i regulowanych, podgrzewanych lusterek zewnętrznych, czujnika deszczu i zmierzchu, a także fotochromatycznego lusterka wewnętrznego w estetycznej bezramkowej obudowie.
Wnętrze nowego Outlandera PHEV odzwierciedla japońskie omotenashi – dbałość o szczegóły i o wysoką kulturę gościnności. Kabina zaprasza elementami, które w subtelny sposób podkreślają wysoki prestiż SUV-a segmentu D i spokój, jaki towarzyszy pasażerom podczas podróży. Standardowym wyposażeniem jest półskórzana tapicerka foteli w czarnym kolorze, łącząca ekologiczną skórę i eko-zamsz. Przed kierowcą znajduje się kolorowy cyfrowy wyświetlacz zegarów o przekątnej 12,3 cala oraz wielofunkcyjna, podgrzewana kierownica ze skórzanym obszyciem. Podgrzewane są również oba przednie fotele, a fotel kierowcy wyposażono w funkcje elektrycznej regulacji, z mechanizmem dostosowania podparcia lędźwiowego. Centralne podłokietniki zwiększają wygodę zarówno z przodu, jak i na tylnych fotelach. Pasażerowie obu rzędów mogą też cieszyć się dwustrefową klimatyzacją.
W podstawowej wersji nowego Outlandera PHEV o kontakt HMI pomiędzy systemem pojazdu i człowiekiem dba stacja multimedialna SDA z ekranem dotykowym 12,3 cala, która pozwala zarządzać systemem informacyjno-rozrywkowym i niektórymi parametrami samochodu. Kierowca może dzięki niej połączyć bezprzewodowo i obsługiwać smartfon poprzez środowiska Android Auto lub Apple CarPlay, korzystać z zestawu głośnomówiącego oraz z zasobów ulubionej muzyki, narzędzi komunikacji, a także dopasować do własnych preferencji i cieszyć się idealnym brzmieniem systemu audio Dynamic Sound Yamaha Premium z 8 głośnikami.