NOWA HONDA CRF1000L2 AFRICA TWIN SPORTS 2018
Wprowadzona w 2016 roku do sprzedaży nowa generacja jednego z kultowych modeli, nowa Honda Africa Twin stała się szybko jednym z najchętniej kupowanych motocykli w klasie Adventure i szybko zyskała też uznanie wśród motocyklistów. Szybko także zareagował rynek produkujący akcesoria, w tym także te, które z seryjnej "Afryki" potrafiły zmienić ją w jeszcze bardziej zaawansowany motocykl klasy Adventure. W związku z dużą popularnością modelu, Honda zdecydowała się na wprowadzenie do oferty nowej wersji, która już fabrycznie przygotowana została do naprawdę wymagających zadań.
-
NOWA HONDA AFRICA TWIN 2018 - CENY W POLSCE
Model Honda Africa Twin z roku produkcji 2018 dostępny jest w czterech podstawowych wersjach w cenie od 58 700 PLN. Nowa Honda Africa Twin Sports Adventure dostępna jest w cenie 64 300 PLN ze skrzynią manualną, lub za 69 000 PLN z dwusprzęgłową skrzynią automatyczną DCT.
Africa Twin ABS |
CRF1000AJ |
58 700 PLN |
Africa Twin ABS,DCT |
CRF1000DJ |
63 600 PLN |
Africa Twin Sports Adventure ABS |
CRF1000A2J |
64 300 PLN |
Africa Twin Sports Adventure ABS,DCT |
CRF1000D2J |
69 000 PLN |
Cennik detaliczny brutto.
-
HONDA AFRICA TWIN SPORTS 2018 - W SKRÓCIE
Nowa wersja "Adventure Sports" modelu CRF1000L Africa Twin nadaje mocny akcent 30 rocznicy wprowadzenia do Europy jednego z najbardziej uwielbianych modeli. Nowy model w trójkolorowym malowaniu, podobnie jak wersja oryginalna, został zbudowany, aby przesunąć granicę zarówno na drodze jak i w terenie. Motocykl posiada 5,4 litra większy zbiornik paliwa niż sama CRF1000L Africa Twin, a dodatkowo jeszcze dłuższy skok zawieszenia, wyższą pozycję kierowcy i większy prześwit, grzane manetki, dużą płytę ochronną silnika oraz powiększone owiewki. Wersja „Adventure Sports” otrzymała również te same ulepszenia, co Africa Twin, w tym system zarządzania silnikiem z czterema trybami jazdy, system zarządzania momentem obrotowym (Honda Selectable Torque Control) z podwyższonymi parametrami, a także poprawiony wlot powietrza i wydech dla uzyskania większej wydajności szczególnie w średnim zakresie obrotów.
-
HONDA AFRICA TWIN SPORTS 2018 - LISTA NAJWAŻNIEJSZYCH ZMIAN
- Model Africa Twin Sports posiada nowe, w pełni regulowane zawieszenie Showa o większym skoku (10.6 cali vs. 9.8 cali w standardowym modelu)
- Nowa Honda Africa Twin Sports posiada płaskie siedzisko, które jest wyższe o 1.2 cala niż w standardowej wersji i może być dodatkowo regulowane w zakresie 0.8 cala
- Dla zwiększenia komfortu nowa Honda CRF1000L2 posiada nieco wyższą kierownicę, przesuniętą także nieco do tyłu w kierunku motocyklisty
- Powiększony zbiornik paliwa (o 5.4 litra)
- Africa Twin Adventure Sports posiada większą owiewkę i wyższą o 3,1 cala szybę dla lepszej ochrony motocyklisty
- Nowe wyposażenie klasy Adventure w standardzie: mocniejsza osłona silnika, uchwyt tylny bagażnika ze stali nierdzewnej, przednie orurowanie
- Nowa Africa Twin Sports posiada w standardzie podgrzewane manetki i gniazdo 12V
- Zarówno Africa Twin Sports jak i standardowy model będzie posiadał koła w rozmiarze: przód 21 cali, tył 18 cali
- Podpórki nóg w nowym modelu są szersze i posiadają inne, jeszcze wytrzymalsze zamocowanie
- Wyświetlacz przedni został umieszczony pod innym kątem, dla lepszej czytelności w trakcie jazdy w pozycji stojącej na motocyklu
- Silnik pozostał niezmieniony, ale posiada obecnie większy airbox oraz zmodyfikowany układ wydechowy, zakończony nowym tłumikiem - całość poprawia osiągi w średnim zakresie obrotów
- Nowa Africa Twin Sports 2018 posiada akumulator litowo-jonowy o mniejszej masie
- System ABS jest obecnie dwukanałowy z możliwością odłączenia systemu na kole tylnym
- Nowa Honda Africa Twin Sports dostępna będzie zarówno z manualną, jak i dwusprzęgłową skrzynią DCT
- Honda Africa Twin Sports posiada system Throttle-By-Wire, co otwiera drogę do modyfikacji i regulacji indywidualnych ustawień trybów jazdy, jak również do zmian w systemie kontroli trakcji Honda Selectable Torque Control (HSTC); sam system HSTC posiada teraz siedem programów, a nie trzy jak w wersji standardowej
- Honda Africa Twin Sports posiada dodatkowy schowek z prawej, tylnej strony motocykla
- Honda Africa Twin Sports 2018 oferowana będzie tylko w jednej wersji kolorystycznej - tricolor
-
ORYGINALNE AKCESORIA DO HONDY AFRICA TWIN SPORTS 2018
Dostępna będzie kompletna gama wyposażenia dodatkowego i akcesoriów, dzięki której będzie można już w salonie wyposażyć swoją "Afrykę" w niezbędne akcesoria. Do zakupienia będą:
- Oryginalne kufry
- Podpórki stóp pokryte gumą
- Dźwignia zmiany biegów dla wersji DCT
- Dodatkowe oświetlenie
- Alarm
- Osłony silnika/skrzyni
- Quickshifter
- Tank-bag
- Dwa rodzaje niższych siedzisk
-
HONDA CRF1000L2 AFRICA TWIN SPORTS - DANE TECHNICZNE*
ENGINE |
|
|
Liquid-cooled 4-stroke 8-valve parallel twin with 270° crank and uni-cam |
|
|
Displacement |
998cm3 |
Bore & Stroke |
92.0 x 75.1mm |
Max. Power Output |
70kW/7,500rpm (95/1/EC) |
Max. Torque |
99Nm/6,000rpm (95/1/EC) |
FUEL SYSTEM |
|
Fuel Capacity |
24.2 litres |
Fuel consumption (WMTC mode) |
MT: 21.7 km/l (WMTC) |
DCT: 21.8 km/l (WMTC) |
DRIVETRAIN |
|
Clutch |
MT: Wet, multiplate with coil springs, Aluminium Cam Assist and Slipper clutch |
|
DCT: 2 Wet multiple clutches |
Gearbox / Transmission Type |
Constant mesh 6-speed MT / 6-speed DCT with on and off-road riding modes |
Final Drive |
O-ring sealed chain |
FRAME |
|
Type |
Steel semi-double cradle type with high-tensile strength steel rear subframe |
CHASSIS |
|
Dimensions (L x W x H) |
2,340 x 930 x 1,570mm |
Wheelbase |
1,580mm |
Seat Height (STD position / Low position) |
900/920mm |
Ground Clearance |
270mm |
Kerb Weight |
243 kg (MT), 253kg (DCT) |
Turning Radius |
2.6m |
SUSPENSION |
|
Suspension (front) |
|
|
Showa 45mm cartridge-type inverted telescopic fork with hydraulic dial-style preload and damping (compression & rebound) adjuster, 252mm stroke, 224mm axle travel |
|
|
Suspension (rear) |
|
|
Monoblock cast aluminium swing arm with Pro-Link with gas-charged damper, hydraulic dial-style preload adjuster and rebound damping adjustment, 240 mm rear wheel travel, 101 mm stroke |
|
|
WHEELS |
|
Wheels Front |
Wire spoke with aluminium rim |
Wheels Rear |
Wire spoke with aluminium rim |
Rim Size Front |
21M/C x MT2.15 |
Rim Size Rear |
18M/C x MT4.00 |
Tyres Front |
90/90-21 tube type |
Tyres Rear |
150/70-R18 tube type |
BRAKES |
|
ABS system type |
2-Channel with rear ABS off switch |
Type Front |
|
|
310mm dual wave floating hydraulic disc with aluminium hub and radial fit 4-piston calipers and sintered metal pads |
|
|
Type Rear |
|
|
256mm wave hydraulic disc with 1-piston caliper and sintered metal pads. Also Lever-Lock Type Parking Brake System on DCT model with additional slide type 1-piston caliper |
|
|
INSTRUMENTS & ELECTRICS |
|
Instruments |
|
|
Rally style negative LCD instrument display including: Riding Modes, Speedometer, Tachometer, Fuel, Gear position, ABS, HSTC, Odometer, Trip and Clock |
|
|
Headlight |
Dual LED (1 High/1 Low) |
Taillight |
LED |
Indicators |
LED |
*dane techniczne w wersji angielskiej, hondanews.eu
-
źródło: Honda Polska, ultimatemotorcycling.com, Grupa Gezet