HONDA | już od ponad 14 lat, Vision 110, skuter Hondy do codziennego użytku, niezmiennie oferuje wysoką jakość wykonania i fantastyczny stosunek jakości do ceny
NOWA HONDA CB125R 2021 - MOTOCYKL Z NORMĄ EURO 5 NA PRAWO JAZDY KAT.B
Każdy kierowca rozpoczynający motocyklową przygodę oczekuje pewnych podstawowych zalet od swojego pierwszego motocykla dobrych osiągów i zwinności, zapewniających ekscytującą jazdę, a zarazem łatwego do opanowania podwozia. Gdyby udało się opakować te zalety w niepowtarzalną, klasyczną stylizację i dodać przydatne elementy wyposażenia, rezultatem byłaby wyjątkowa maszyna, doskonała na rozpoczęcie motocyklowej przygody. To właśnie dla początkujących kierowców, szukających tego typu motocykla, Honda wprowadziła w 2017 roku zupełnie nowy model CB125R. Jako najlżejszy z rodziny minimalistycznych, bezowiewkowych modeli reprezentujących styl „Neo Sports Cafe”, CB125R trafił na rynek wraz z CB300R oraz flagowym modelem CB1000R. Stanowił wtedy ważny dodatek klasy premium do oferty podstawowych, małych motocykli Hondy. Model na rok 2021 otrzymał zupełnie nowy silnik i znaczące udoskonalenia w przednim zawieszeniu, co pozwoli CB125R utrzymać przewagę nad konkurentami i miejsce na szczycie listy życzeń wielu młodych kierowców.
Przyciągająca wzrok stylistyka CB125R pozostaje niezmieniona, ale nowy czterozaworowy silnik DOHC dostarcza o 1,2 kW więcej mocy i o 1,2 Nm wyższy maksymalny moment obrotowy, co wyzwala lepsze reakcje silnika w całym zakresie prędkości obrotowych. Mamy do czynienia z pierwszym na świecie motocyklem klasy 125 cm3, wyposażonym w widelec 41 mm Showa Separate Function Big Piston (SFF-BP)* USD. Takim samym systemem, z regulacją charakterystyki sprężyny i tłumienia, dysponują modele CBR650R i CB650R w wersji na rok 2021 – jest to standardowe wyposażenie motocykla.
Model CB125R na rok 2021 będzie dostępny w następujących opcjach kolorystycznych:
- Pearl Smoky Gray (NOWOŚĆ na rok 2021)
- Mat Gunpowder Black Metallic
- Candy Chromosphere Red
- Mat Jeans Blue Metallic
-
-
NOWA HONDA CB125R 2021 - CENNIK W POLSCE
Model (nazwa handlowa) | Cena detaliczna brutto | Wyprzedaż rocznika 2020 |
CB125R Neo Sport Cafe |
19 999 PLN | 17 799 PLN |
-
HONDA CB125R 2021 - NOWY SILNIK O MOCY 15 KM
- Nowy czterozaworowy silnik DOHC chłodzony cieczą
- Moc maksymalna większa o 1,2 kW, maksymalny moment obrotowy wyższy o 1,2 Nm
- Zgodny z normą czystości spalin EURO5
Poprzedni dwuzaworowy silnik SOHC modelu na rok 2018, był efektywną jednostką napędową, dostrojoną do szybkich reakcji na zmiany położenia przepustnicy w rzeczywistych sytuacjach drogowych. Model CB125R na rok 2021 otrzymuje nowy czterozaworowy silnik DOHC o pojemności 125 cm3, rozwijający wyższą moc maksymalną – 15 KM przy 10000 obr/min i moment obrotowy – 11,6 Nm przy 8000 obr/min (poprzednio: 9,8 kW przy 10000 obr/min i 10 Nm przy 8000 obr/min). Dzięki dodatkowej mocy, prędkość maksymalna wzrosła ze 101 km/h do 105 km/h, przy czym pierwsze 200 metrów ze startu zatrzymanego motocykl pokonuje w czasie 11,3 s. Skrzynia biegów – tak jak poprzednio – ma 6 przełożeń. Średnica cylindra i skok tłoka wynoszą 57,3 x 48,4 mm, przy stopniu sprężania 11,3:1 (w poprzedniej konstrukcji, wielkości te wynosiły 58 x 47,2 mm i 11:1). System wtrysku paliwa PGM-FI współpracuje ze zmienionymi elementami układu zasilania, kanał ssący, kruciec i rezonator. Tak jak poprzednio, układ wydechowy znajduje się pod silnikiem, umieszczając na końcu dwukomorowy tłumik. Silnik CB125R jest w pełni zgodny z normą EURO5.
-
NOWE, REGULOWANE ZAWIESZENIE SHOWA (UPSIDE DOWN)
- Regulowane przednie zawieszenie z widelcem USD Showa Big Piston z rozdzielonymi funkcji w goleniach o średnicy 41 mm (SFF-BP)
- 4-tłoczkowy promieniowy zacisk hamulcowy i pływająca tarcza przednia o średnicy 296 mm
- ABS współpracuje z Inercyjną Jednostką Pomiarową (IMU)
Przykładem minimalizmu modelu CB125R jest jego rurowa, częściowo tłoczona, stalowa rama kratownicowa, która w modelu na rok 2021 pozostaje niezmieniona. Wahacz wykonany jest z blachy stalowej, o zmiennym kształcie przekroju. Rama i wahacz zostały zaprojektowane z myślą o zapewnieniu wysokiej – choć nie nadmiernej – sztywności wzdłużnej i kontroli nad podatnością na skręcanie, wynikającej z ruchów kół, a jednocześnie zadbano o zachowanie niskiej masy. Kluczowymi elementami zapewniającymi wytrzymałość podwozia, są stalowe, tłoczone płyty mocowania osi wahacza i sam wahacz. Dzięki odpowiedniej konstrukcji tych elementów, rama może zapewnić zwinne prowadzenie, z zachowaniem stabilności i precyzyjnego czucia drogi przez kierowcę. Kąt główki ramy i wyprzedzenie wynoszą odpowiednio 24,2°/90,2 mm. Rozkład nacisków na osie przednią i tylną (51,6% oraz 48,4%) zapewnia dobre wyczucie przyczepności przedniej opony i łatwe prowadzenie, czemu sprzyja również niska masa motocykla (z płynami) – 129,8 kg, a także niewielki rozstaw osi – 1342 mm. Kierownica o zmiennym przekroju w stylu Fatbar, obraca się o 40°, a promień skrętu 2,3 m gwarantuje łatwe manewrowanie w ulicznych korkach. Wysokość siedziska to 816 mm.
Widelec z goleniami o średnicy 41 mm Showa Separate Function Big Piston (SFF-BP) USD, stanowi zasadniczą modernizację zawieszenia i pierwszy przypadek zastosowania tak zaawansowanego widelca w seryjnym motocyklu klasy 125 cm3. Amortyzator z rozdzieloną funkcją tłumienia w jednej rurze widelca i mechanizmem sprężynowym w drugiej, gwarantują wysoką skuteczność tłumienia i mniejszą masę. Wraz z zastosowaniem tłoka amortyzatora o większej średnicy, rośnie wyczucie drogi, absorpcja nierówności i kontrola nad motocyklem. Tylny pojedynczy amortyzator posiada regulację napięcia wstępnego sprężyny. Reszta podwozia pozostaje niezmieniona: przednia, promieniowo mocowana, pływająca tarcza o średnicy 296 mm jest hamowana za pomocą 4-tłoczkowego zacisku Nissin, tylna tarcza 220 mm współpracuje z zaciskiem jednotłoczkowym. Hamowanie obu kół jest kontrolowane przez dwukanałowy system ABS. Jest to zaawansowana wersja systemu współdziałająca z modułem IMU (Inertial Measurement Unit - Inercyjna Jednostka Pomiarowa), co zapewnia precyzyjny dobór ingerencji układu ABS w hamowanie przedniego i tylnego koła, w zależności od zachowania pojazdu.
Z tyłu zastosowano oponę radialną 150/60R-17, z przodu znajduje się opona radialna 110/70R-17.
-
WYPOSAŻENIE I STYLISTYKA
- Minimalistyczny, industrialny styl
- Pełne oświetlenie LED i wskaźniki LCD
- Zbiornik paliwa o pojemności 10,1 litra zapewniający zasięg 470 km
Wciąż unikalne wzornictwo CB125R pozostało bez większych zmian. Nawiązuje ono do niepowtarzalnego stylu "Neo Sports Café" modelu CB1000R i jego minimalistycznej stylizacji retro z bardzo nowoczesnymi akcentami, wzbogacając ofertę małych motocykli Hondy o pojazd dysponujący wyjątkowo mocną osobowością. Ostro odcięty tył motocykla zwraca uwagę wzorniczym minimalizmem, przejawiającym się np. w mocowaniu tylnego błotnika wykonanego ze stalowej blachy, w przeciwieństwie do poprzednio stosowanego błotnika z tworzywa. Wsporniki podnóżków kierowcy i pasażera wykonano z aluminium. Cienki (23,5 mm), lekki (230 g), bardzo funkcjonalny ekran LCD wyświetla informacje dot. prędkości jazdy, obrotów silnika, poziomu paliwa i aktualnie załączonego biegu, a na górze umieszczone są diody ostrzegawcze. Pełne oświetlenie LED, włącznie z kierunkowskazami, podkreśla przynależność motocykla do segmentu premium i przyczynia się do centralizacji masy. Przedni reflektor wykorzystuje dwie charakterystyczne belki świetlne – górną do świateł mijania i dolną do świateł drogowych, a lampa tylna jest najcieńszą, jaką kiedykolwiek zastosowano w motocyklu Hondy.
Zbiornik paliwa o pojemności 10,1 litra jest ukryty pod kanciastymi osłonami, a wieńczy go korek wlewu paliwa w stylu lotniczym. Przy zużyciu paliwa wynoszącym 2,1 l/100km (tryb pomiarowy WMTC), CB125R może pokonać ponad 470 km bez ponownego tankowania.
-
HONDA CB125R 2021 - DANE TECHNICZNE
SILNIK |
|
Typ |
Chłodzony cieczą 4-suwowy, 4-zaworowy jednocylindrowy DOHC |
Pojemność skokowa (cm³) |
124,9 cm3 |
Liczba zaworów na cylinder |
4 |
Średnica cylindra x skok tłoka (mm) |
57,3 mm x 48,4 mm |
Stopień sprężania |
11,3:1 |
Moc maksymalna |
15 KM przy 10000 obr/min |
Maks. moment obrotowy |
11,6 Nm przy 8000 obr/min |
Pojemność układu smarowania |
1,5 l |
SYSTEM PALIWOWY |
|
Zasilanie |
PGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa |
Zbiornik paliwa |
10,1 l |
Zużycie paliwa |
2,1 l/100km (tryb pomiarowy WMTC) |
INSTALACJA ELEKTRYCZNA |
|
Rozrusznik |
Elektryczny |
Pojemność akumulatora |
6V 12V 5Ah |
Moc alternatora |
180 W przy 5000 obr/min |
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU |
|
Typ sprzęgła |
Mokre wielopłytkowe ze sprężynami walcowymi |
Typ skrzyni biegów |
6-biegowa |
Przełożenie główne |
Łańcuch z uszczelnieniem O-ring |
RAMA |
|
Typ |
Stalowa, kratownicowa z rur i wytłoczek (Inner Pivot Diamond Frame) |
PODWOZIE |
|
Wymiary (dł. x szer. x wys.) |
2018 mm x 822 mm x 1056 mm |
Rozstaw osi |
1342 mm |
Kąt główki ramy |
24,2° |
Wyprzedzenie |
90.2 mm |
Wysokość siedziska |
816 mm |
Prześwit |
140 mm |
Masa własna |
129,8 kg |
Promień skrętu |
2,3 m |
ZAWIESZENIE |
|
Przednie |
Widelec USD 41 mm (SFF-BP) |
Tył |
Pojedyńczy amortyzator z regulacją napięcia wstępnego sprężyny |
KOŁA |
|
Obręcz przednia |
17M/C x MT3.00 |
Obręcz tylna |
17M/C x MT4.00 |
Opona przednia |
110/70R17M/C 54H |
Opona tylna |
150/60R17M/C 66H |
Hamulce |
|
Układ ABS |
Dwukanałowy ABS współpracujący z IMU |
Przód |
Pływająca promieniowa tarcza 296 mm Promieniowy zacisk 4-tłoczkowy Nissin |
Tył |
Pojedyncza tarcza 220 mm z jednotłoczkowym zaciskiem |
ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY |
|
Zespół wskaźników |
Wyświetlacz LCD |
Reflektor |
LED |
Światła tylne |
LED |
___
źródło: Honda Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.
Czytaj więcej o marce Honda
Najnowsze oferty
- Model: XL
- Przebieg: 5 km
- Napęd: Łańcuch
- Rodzaj paliwa: Benzyna
- Rok produkcji: 2025
- Model: X-ADV
- Przebieg: 2 km
- Napęd: Pas napędowy
- Rodzaj paliwa: Benzyna
- Rok produkcji: 2025
- Model: SH
- Przebieg: 2 km
- Napęd: Pas napędowy
- Rodzaj paliwa: Benzyna
- Rok produkcji: 2025
Odwiedź nasze salony

Honda Motocykle
