NOWA HONDA CB125R 2021 - MOTOCYKL Z NORMĄ EURO 5 NA PRAWO JAZDY KAT.B

Każdy kierowca rozpoczynający motocyklową przygodę oczekuje pewnych podstawowych zalet od swojego pierwszego motocykla dobrych osiągów i zwinności, zapewniających ekscytującą jazdę, a zarazem łatwego do opanowania podwozia. Gdyby udało się opakować te zalety w niepowtarzalną, klasyczną stylizację i dodać przydatne elementy wyposażenia, rezultatem byłaby wyjątkowa maszyna, doskonała na rozpoczęcie motocyklowej przygody. To właśnie dla początkujących kierowców, szukających tego typu motocykla, Honda wprowadziła w 2017 roku zupełnie nowy model CB125R. Jako najlżejszy z rodziny minimalistycznych, bezowiewkowych modeli reprezentujących styl „Neo Sports Cafe”, CB125R trafił na rynek wraz z CB300R oraz flagowym modelem CB1000R. Stanowił wtedy ważny dodatek klasy premium do oferty podstawowych, małych motocykli Hondy. Model na rok 2021 otrzymał zupełnie nowy silnik i znaczące udoskonalenia w przednim zawieszeniu, co pozwoli CB125R utrzymać przewagę nad konkurentami i miejsce na szczycie listy życzeń wielu młodych kierowców.

Przyciągająca wzrok stylistyka CB125R pozostaje niezmieniona, ale nowy czterozaworowy silnik DOHC dostarcza o 1,2 kW więcej mocy i o 1,2 Nm wyższy maksymalny moment obrotowy, co wyzwala lepsze reakcje silnika w całym zakresie prędkości obrotowych. Mamy do czynienia z pierwszym na świecie motocyklem klasy 125 cm3, wyposażonym w widelec 41 mm Showa Separate Function Big Piston (SFF-BP)* USD. Takim samym systemem, z regulacją charakterystyki sprężyny i tłumienia, dysponują modele CBR650R i CB650R w wersji na rok 2021 – jest to standardowe wyposażenie motocykla.

Model CB125R na rok 2021 będzie dostępny w następujących opcjach kolorystycznych:

  • Pearl Smoky Gray (NOWOŚĆ na rok 2021)
  • Mat Gunpowder Black Metallic
  • Candy Chromosphere Red
  • Mat Jeans Blue Metallic

-

-

NOWA HONDA CB125R 2021 - CENNIK W POLSCE

Model (nazwa handlowa) Cena detaliczna brutto Wyprzedaż rocznika 2020
CB125R
Neo Sport Cafe
19 999 PLN 17 799 PLN

-

HONDA CB125R 2021 - NOWY SILNIK O MOCY 15 KM

  • Nowy czterozaworowy silnik DOHC chłodzony cieczą
  • Moc maksymalna większa o 1,2 kW, maksymalny moment obrotowy wyższy o 1,2 Nm
  • Zgodny z normą czystości spalin EURO5

Poprzedni dwuzaworowy silnik SOHC modelu na rok 2018, był efektywną jednostką napędową, dostrojoną do szybkich reakcji na zmiany położenia przepustnicy w rzeczywistych sytuacjach drogowych. Model CB125R na rok 2021 otrzymuje nowy czterozaworowy silnik DOHC o pojemności 125 cm3, rozwijający wyższą moc maksymalną – 15 KM przy 10000 obr/min i moment obrotowy – 11,6 Nm przy 8000 obr/min (poprzednio: 9,8 kW przy 10000 obr/min i 10 Nm przy 8000 obr/min). Dzięki dodatkowej mocy, prędkość maksymalna wzrosła ze 101 km/h do 105 km/h, przy czym pierwsze 200 metrów ze startu zatrzymanego motocykl pokonuje w czasie 11,3 s. Skrzynia biegów – tak jak poprzednio – ma 6 przełożeń. Średnica cylindra i skok tłoka wynoszą 57,3 x 48,4 mm, przy stopniu sprężania 11,3:1 (w poprzedniej konstrukcji, wielkości te wynosiły 58 x 47,2 mm i 11:1). System wtrysku paliwa PGM-FI współpracuje ze zmienionymi elementami układu zasilania, kanał ssący, kruciec i rezonator. Tak jak poprzednio, układ wydechowy znajduje się pod silnikiem, umieszczając na końcu dwukomorowy tłumik. Silnik CB125R jest w pełni zgodny z normą EURO5.

-

NOWE, REGULOWANE ZAWIESZENIE SHOWA (UPSIDE DOWN)

  • Regulowane przednie zawieszenie z widelcem USD Showa Big Piston z rozdzielonymi funkcji w goleniach o średnicy 41 mm (SFF-BP)
  • 4-tłoczkowy promieniowy zacisk hamulcowy i pływająca tarcza przednia o średnicy 296 mm
  • ABS współpracuje z Inercyjną Jednostką Pomiarową (IMU)

Przykładem minimalizmu modelu CB125R jest jego rurowa, częściowo tłoczona, stalowa rama kratownicowa, która w modelu na rok 2021 pozostaje niezmieniona. Wahacz wykonany jest z blachy stalowej, o zmiennym kształcie przekroju. Rama i wahacz zostały zaprojektowane z myślą o zapewnieniu wysokiej – choć nie nadmiernej – sztywności wzdłużnej i kontroli nad podatnością na skręcanie, wynikającej z ruchów kół, a jednocześnie zadbano o zachowanie niskiej masy. Kluczowymi elementami zapewniającymi wytrzymałość podwozia, są stalowe, tłoczone płyty mocowania osi wahacza i sam wahacz. Dzięki odpowiedniej konstrukcji tych elementów, rama może zapewnić zwinne prowadzenie, z zachowaniem stabilności i precyzyjnego czucia drogi przez kierowcę. Kąt główki ramy i wyprzedzenie wynoszą odpowiednio 24,2°/90,2 mm. Rozkład nacisków na osie przednią i tylną (51,6% oraz 48,4%) zapewnia dobre wyczucie przyczepności przedniej opony i łatwe prowadzenie, czemu sprzyja również niska masa motocykla (z płynami) – 129,8 kg, a także niewielki rozstaw osi – 1342 mm. Kierownica o zmiennym przekroju w stylu Fatbar, obraca się o 40°, a promień skrętu 2,3 m gwarantuje łatwe manewrowanie w ulicznych korkach. Wysokość siedziska to 816 mm.

Widelec z goleniami o średnicy 41 mm Showa Separate Function Big Piston (SFF-BP) USD, stanowi zasadniczą modernizację zawieszenia i pierwszy przypadek zastosowania tak zaawansowanego widelca w seryjnym motocyklu klasy 125 cm3. Amortyzator z rozdzieloną funkcją tłumienia w jednej rurze widelca i mechanizmem sprężynowym w drugiej, gwarantują wysoką skuteczność tłumienia i mniejszą masę. Wraz z zastosowaniem tłoka amortyzatora o większej średnicy, rośnie wyczucie drogi, absorpcja nierówności i kontrola nad motocyklem. Tylny pojedynczy amortyzator posiada regulację napięcia wstępnego sprężyny. Reszta podwozia pozostaje niezmieniona: przednia, promieniowo mocowana, pływająca tarcza o średnicy 296 mm jest hamowana za pomocą 4-tłoczkowego zacisku Nissin, tylna tarcza 220 mm współpracuje z zaciskiem jednotłoczkowym. Hamowanie obu kół jest kontrolowane przez dwukanałowy system ABS. Jest to zaawansowana wersja systemu współdziałająca z modułem IMU (Inertial Measurement Unit - Inercyjna Jednostka Pomiarowa), co zapewnia precyzyjny dobór ingerencji układu ABS w hamowanie przedniego i tylnego koła, w zależności od zachowania pojazdu.

Z tyłu zastosowano oponę radialną 150/60R-17, z przodu znajduje się opona radialna 110/70R-17.

-

WYPOSAŻENIE I STYLISTYKA

  • Minimalistyczny, industrialny styl
  • Pełne oświetlenie LED i wskaźniki LCD
  • Zbiornik paliwa o pojemności 10,1 litra zapewniający zasięg 470 km

    Wciąż unikalne wzornictwo CB125R pozostało bez większych zmian. Nawiązuje ono do niepowtarzalnego stylu "Neo Sports Café" modelu CB1000R i jego minimalistycznej stylizacji retro z bardzo nowoczesnymi akcentami, wzbogacając ofertę małych motocykli Hondy o pojazd dysponujący wyjątkowo mocną osobowością. Ostro odcięty tył motocykla zwraca uwagę wzorniczym minimalizmem, przejawiającym się np. w mocowaniu tylnego błotnika wykonanego ze stalowej blachy, w przeciwieństwie do poprzednio stosowanego błotnika z tworzywa. Wsporniki podnóżków kierowcy i pasażera wykonano z aluminium. Cienki (23,5 mm), lekki (230 g), bardzo funkcjonalny ekran LCD wyświetla informacje dot. prędkości jazdy, obrotów silnika, poziomu paliwa i aktualnie załączonego biegu, a na górze umieszczone są diody ostrzegawcze. Pełne oświetlenie LED, włącznie z kierunkowskazami, podkreśla przynależność motocykla do segmentu premium i przyczynia się do centralizacji masy. Przedni reflektor wykorzystuje dwie charakterystyczne belki świetlne – górną do świateł mijania i dolną do świateł drogowych, a lampa tylna jest najcieńszą, jaką kiedykolwiek zastosowano w motocyklu Hondy.

    Zbiornik paliwa o pojemności 10,1 litra jest ukryty pod kanciastymi osłonami, a wieńczy go korek wlewu paliwa w stylu lotniczym. Przy zużyciu paliwa wynoszącym 2,1 l/100km (tryb pomiarowy WMTC), CB125R może pokonać ponad 470 km bez ponownego tankowania.

    -

    HONDA CB125R 2021 - DANE TECHNICZNE

    SILNIK

     

    Typ

    Chłodzony cieczą 4-suwowy, 4-zaworowy jednocylindrowy DOHC

    Pojemność skokowa (cm³)

    124,9 cm3

    Liczba zaworów na cylinder

    4

    Średnica cylindra x skok tłoka (mm)

    57,3 mm x 48,4 mm

    Stopień sprężania

    11,3:1

    Moc maksymalna

    15 KM przy 10000 obr/min

    Maks. moment obrotowy

    11,6 Nm przy 8000 obr/min

    Pojemność układu smarowania

    1,5 l

    SYSTEM PALIWOWY

     

    Zasilanie

    PGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa

    Zbiornik paliwa

    10,1 l

    Zużycie paliwa

    2,1 l/100km (tryb pomiarowy WMTC)

    INSTALACJA ELEKTRYCZNA

     

    Rozrusznik

    Elektryczny

    Pojemność akumulatora

    6V 12V 5Ah

    Moc alternatora

    180 W przy 5000 obr/min

    UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU

     

    Typ sprzęgła

    Mokre wielopłytkowe ze sprężynami walcowymi

    Typ skrzyni biegów

    6-biegowa

    Przełożenie główne

    Łańcuch z uszczelnieniem O-ring

    RAMA

     

    Typ

    Stalowa, kratownicowa z rur i wytłoczek (Inner Pivot Diamond Frame)

    PODWOZIE

     

    Wymiary (dł. x szer. x wys.)

    2018 mm x 822 mm x 1056 mm

    Rozstaw osi

    1342 mm

    Kąt  główki ramy

    24,2°

    Wyprzedzenie

    90.2 mm

    Wysokość siedziska

    816 mm

    Prześwit

    140 mm

    Masa własna

    129,8 kg

    Promień skrętu

    2,3 m

    ZAWIESZENIE

     

    Przednie

    Widelec USD 41 mm (SFF-BP)

    Tył

     Pojedyńczy amortyzator z regulacją napięcia wstępnego sprężyny

    KOŁA

     

    Obręcz przednia

    17M/C x MT3.00

    Obręcz tylna

    17M/C x MT4.00

    Opona przednia

    110/70R17M/C 54H

    Opona tylna

    150/60R17M/C 66H

    Hamulce

     

    Układ ABS

    Dwukanałowy ABS współpracujący z IMU

    Przód

    Pływająca promieniowa tarcza 296 mm Promieniowy zacisk 4-tłoczkowy Nissin

    Tył

    Pojedyncza tarcza 220 mm z jednotłoczkowym zaciskiem

    ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY

     

    Zespół wskaźników

    Wyświetlacz LCD

    Reflektor

    LED

    Światła tylne

    LED

    ___
    źródło: Honda Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

    Czytaj więcej o marce Honda

    Honda ujawnia przełomową nową koncepcję silnika na targach EICMA 2024
    Honda ujawnia przełomową nową koncepcję silnika na targach EICMA 2024

    HONDA | czterosuwowy silnik V3 75° wyposażony w sprężarkę elektryczną, która zapewnia znaczny wzrost momentu obrotowego w zakresie niskich i średnich obrotów, niezależnie od obrotów silnika

    Honda prezentuje koncepcyjne motocykle elektryczne na targach EICMA 2024
    Honda prezentuje koncepcyjne motocykle elektryczne na targach EICMA 2024

    HONDA | światowa premiera dwóch koncepcyjnych modeli elektrycznych: Fun Concept i Urban Concept, na targach EICMA 2024

    Honda GB350S na rok 2025
    Honda GB350S na rok 2025

    HONDA | motocykl GB350S – odpowiedni dla posiadaczy prawa jazdy kategorii A2

    Najnowsze oferty

    Honda CB 650R Neo Sports Cafe, HSTC, 1 właściciel na gwarancji fabrycz.
    • Model: CB
    • Przebieg: 4350 km
    • Napęd: Łańcuch
    • Rodzaj paliwa: Benzyna
    • Rok produkcji: 2023
    Honda X-ADV X-ADV 750 abs, HSTC Model 2025
    • Model: X-ADV
    • Przebieg: 5 km
    • Napęd: Łańcuch
    • Rodzaj paliwa: Benzyna
    • Rok produkcji: 2024
    Honda GB 350S, model 2025 *dostępne inne kolory*
    • Model: GB
    • Przebieg: 2 km
    • Napęd: Łańcuch
    • Rodzaj paliwa: Benzyna
    • Rok produkcji: 2024

    Odwiedź nasze salony