-
NOWA HONDA CB125R 2021 - CENNIK W POLSCE
Model (nazwa handlowa) |
Cena detaliczna brutto |
Wyprzedaż rocznika 2020 |
CB125R Neo Sport Cafe |
19 999 PLN |
17 799 PLN |
-
HONDA CB125R 2021 - NOWY SILNIK O MOCY 15 KM
- Nowy czterozaworowy silnik DOHC chłodzony cieczą
- Moc maksymalna większa o 1,2 kW, maksymalny moment obrotowy wyższy o 1,2 Nm
- Zgodny z normą czystości spalin EURO5
Poprzedni dwuzaworowy silnik SOHC modelu na rok 2018, był efektywną jednostką napędową, dostrojoną do szybkich reakcji na zmiany położenia przepustnicy w rzeczywistych sytuacjach drogowych. Model CB125R na rok 2021 otrzymuje nowy czterozaworowy silnik DOHC o pojemności 125 cm3, rozwijający wyższą moc maksymalną – 15 KM przy 10000 obr/min i moment obrotowy – 11,6 Nm przy 8000 obr/min (poprzednio: 9,8 kW przy 10000 obr/min i 10 Nm przy 8000 obr/min). Dzięki dodatkowej mocy, prędkość maksymalna wzrosła ze 101 km/h do 105 km/h, przy czym pierwsze 200 metrów ze startu zatrzymanego motocykl pokonuje w czasie 11,3 s. Skrzynia biegów – tak jak poprzednio – ma 6 przełożeń. Średnica cylindra i skok tłoka wynoszą 57,3 x 48,4 mm, przy stopniu sprężania 11,3:1 (w poprzedniej konstrukcji, wielkości te wynosiły 58 x 47,2 mm i 11:1). System wtrysku paliwa PGM-FI współpracuje ze zmienionymi elementami układu zasilania, kanał ssący, kruciec i rezonator. Tak jak poprzednio, układ wydechowy znajduje się pod silnikiem, umieszczając na końcu dwukomorowy tłumik. Silnik CB125R jest w pełni zgodny z normą EURO5.
-
NOWE, REGULOWANE ZAWIESZENIE SHOWA (UPSIDE DOWN)
- Regulowane przednie zawieszenie z widelcem USD Showa Big Piston z rozdzielonymi funkcji w goleniach o średnicy 41 mm (SFF-BP)
- 4-tłoczkowy promieniowy zacisk hamulcowy i pływająca tarcza przednia o średnicy 296 mm
- ABS współpracuje z Inercyjną Jednostką Pomiarową (IMU)
Przykładem minimalizmu modelu CB125R jest jego rurowa, częściowo tłoczona, stalowa rama kratownicowa, która w modelu na rok 2021 pozostaje niezmieniona. Wahacz wykonany jest z blachy stalowej, o zmiennym kształcie przekroju. Rama i wahacz zostały zaprojektowane z myślą o zapewnieniu wysokiej – choć nie nadmiernej – sztywności wzdłużnej i kontroli nad podatnością na skręcanie, wynikającej z ruchów kół, a jednocześnie zadbano o zachowanie niskiej masy. Kluczowymi elementami zapewniającymi wytrzymałość podwozia, są stalowe, tłoczone płyty mocowania osi wahacza i sam wahacz. Dzięki odpowiedniej konstrukcji tych elementów, rama może zapewnić zwinne prowadzenie, z zachowaniem stabilności i precyzyjnego czucia drogi przez kierowcę. Kąt główki ramy i wyprzedzenie wynoszą odpowiednio 24,2°/90,2 mm. Rozkład nacisków na osie przednią i tylną (51,6% oraz 48,4%) zapewnia dobre wyczucie przyczepności przedniej opony i łatwe prowadzenie, czemu sprzyja również niska masa motocykla (z płynami) – 129,8 kg, a także niewielki rozstaw osi – 1342 mm. Kierownica o zmiennym przekroju w stylu Fatbar, obraca się o 40°, a promień skrętu 2,3 m gwarantuje łatwe manewrowanie w ulicznych korkach. Wysokość siedziska to 816 mm.
Widelec z goleniami o średnicy 41 mm Showa Separate Function Big Piston (SFF-BP) USD, stanowi zasadniczą modernizację zawieszenia i pierwszy przypadek zastosowania tak zaawansowanego widelca w seryjnym motocyklu klasy 125 cm3. Amortyzator z rozdzieloną funkcją tłumienia w jednej rurze widelca i mechanizmem sprężynowym w drugiej, gwarantują wysoką skuteczność tłumienia i mniejszą masę. Wraz z zastosowaniem tłoka amortyzatora o większej średnicy, rośnie wyczucie drogi, absorpcja nierówności i kontrola nad motocyklem. Tylny pojedynczy amortyzator posiada regulację napięcia wstępnego sprężyny. Reszta podwozia pozostaje niezmieniona: przednia, promieniowo mocowana, pływająca tarcza o średnicy 296 mm jest hamowana za pomocą 4-tłoczkowego zacisku Nissin, tylna tarcza 220 mm współpracuje z zaciskiem jednotłoczkowym. Hamowanie obu kół jest kontrolowane przez dwukanałowy system ABS. Jest to zaawansowana wersja systemu współdziałająca z modułem IMU (Inertial Measurement Unit - Inercyjna Jednostka Pomiarowa), co zapewnia precyzyjny dobór ingerencji układu ABS w hamowanie przedniego i tylnego koła, w zależności od zachowania pojazdu.
Z tyłu zastosowano oponę radialną 150/60R-17, z przodu znajduje się opona radialna 110/70R-17.
-
WYPOSAŻENIE I STYLISTYKA
- Minimalistyczny, industrialny styl
- Pełne oświetlenie LED i wskaźniki LCD
- Zbiornik paliwa o pojemności 10,1 litra zapewniający zasięg 470 km
Wciąż unikalne wzornictwo CB125R pozostało bez większych zmian. Nawiązuje ono do niepowtarzalnego stylu "Neo Sports Café" modelu CB1000R i jego minimalistycznej stylizacji retro z bardzo nowoczesnymi akcentami, wzbogacając ofertę małych motocykli Hondy o pojazd dysponujący wyjątkowo mocną osobowością. Ostro odcięty tył motocykla zwraca uwagę wzorniczym minimalizmem, przejawiającym się np. w mocowaniu tylnego błotnika wykonanego ze stalowej blachy, w przeciwieństwie do poprzednio stosowanego błotnika z tworzywa. Wsporniki podnóżków kierowcy i pasażera wykonano z aluminium. Cienki (23,5 mm), lekki (230 g), bardzo funkcjonalny ekran LCD wyświetla informacje dot. prędkości jazdy, obrotów silnika, poziomu paliwa i aktualnie załączonego biegu, a na górze umieszczone są diody ostrzegawcze. Pełne oświetlenie LED, włącznie z kierunkowskazami, podkreśla przynależność motocykla do segmentu premium i przyczynia się do centralizacji masy. Przedni reflektor wykorzystuje dwie charakterystyczne belki świetlne – górną do świateł mijania i dolną do świateł drogowych, a lampa tylna jest najcieńszą, jaką kiedykolwiek zastosowano w motocyklu Hondy.
Zbiornik paliwa o pojemności 10,1 litra jest ukryty pod kanciastymi osłonami, a wieńczy go korek wlewu paliwa w stylu lotniczym. Przy zużyciu paliwa wynoszącym 2,1 l/100km (tryb pomiarowy WMTC), CB125R może pokonać ponad 470 km bez ponownego tankowania.
-
HONDA CB125R 2021 - DANE TECHNICZNE
SILNIK
|
|
Typ
|
Chłodzony cieczą 4-suwowy, 4-zaworowy jednocylindrowy DOHC
|
Pojemność skokowa (cm³)
|
124,9 cm3
|
Liczba zaworów na cylinder
|
4
|
Średnica cylindra x skok tłoka (mm)
|
57,3 mm x 48,4 mm
|
Stopień sprężania
|
11,3:1
|
Moc maksymalna
|
15 KM przy 10000 obr/min
|
Maks. moment obrotowy
|
11,6 Nm przy 8000 obr/min
|
Pojemność układu smarowania
|
1,5 l
|
SYSTEM PALIWOWY
|
|
Zasilanie
|
PGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa
|
Zbiornik paliwa
|
10,1 l
|
Zużycie paliwa
|
2,1 l/100km (tryb pomiarowy WMTC)
|
INSTALACJA ELEKTRYCZNA
|
|
Rozrusznik
|
Elektryczny
|
Pojemność akumulatora
|
6V 12V 5Ah
|
Moc alternatora
|
180 W przy 5000 obr/min
|
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU
|
|
Typ sprzęgła
|
Mokre wielopłytkowe ze sprężynami walcowymi
|
Typ skrzyni biegów
|
6-biegowa
|
Przełożenie główne
|
Łańcuch z uszczelnieniem O-ring
|
RAMA
|
|
Typ
|
Stalowa, kratownicowa z rur i wytłoczek (Inner Pivot Diamond Frame)
|
PODWOZIE
|
|
Wymiary (dł. x szer. x wys.)
|
2018 mm x 822 mm x 1056 mm
|
Rozstaw osi
|
1342 mm
|
Kąt główki ramy
|
24,2°
|
Wyprzedzenie
|
90.2 mm
|
Wysokość siedziska
|
816 mm
|
Prześwit
|
140 mm
|
Masa własna
|
129,8 kg
|
Promień skrętu
|
2,3 m
|
ZAWIESZENIE
|
|
Przednie
|
Widelec USD 41 mm (SFF-BP)
|
Tył
|
Pojedyńczy amortyzator z regulacją napięcia wstępnego sprężyny
|
KOŁA
|
|
Obręcz przednia
|
17M/C x MT3.00
|
Obręcz tylna
|
17M/C x MT4.00
|
Opona przednia
|
110/70R17M/C 54H
|
Opona tylna
|
150/60R17M/C 66H
|
Hamulce
|
|
Układ ABS
|
Dwukanałowy ABS współpracujący z IMU
|
Przód
|
Pływająca promieniowa tarcza 296 mm Promieniowy zacisk 4-tłoczkowy Nissin
|
Tył
|
Pojedyncza tarcza 220 mm z jednotłoczkowym zaciskiem
|
ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY
|
|
Zespół wskaźników
|
Wyświetlacz LCD
|
Reflektor
|
LED
|
Światła tylne
|
LED
|
___
źródło: Honda Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.