Nieobudowany model CB500F, w formie zbliżonej do obecnej, wprowadzono na rynek w 2013 roku wraz z modelem w stylu adventure CB500X i w pełni obudowanym modelem CBR500R. Motocykle te dowiodły, że jedna ze sprawdzonych receptur Hondy na popularny motocykl nie straciła na aktualności.
Istotą tej receptury jest pełny werwy dwucylindrowy silnik obudowany prostym, lekkim, sportowym podwoziem, co prowadzi do powstania motocykla dającego masę radości zarówno doświadczonemu kierowcy, jak i nowicjuszowi, który chce bezstresowo zbierać doświadczenia. Maksymalna moc silnika wynosząca 47,6 KM (35 kW) sprawia, że motocyklem może kierować posiadacz prawa jazdy kategorii A2, ale przy tym CB500F oferuje o wiele więcej niż tylko osiągi na typowym, podstawowym poziomie. Kompaktowe wymiary motocykla sprawiają, że jest on łatwy do opanowania, do jazdy i jej doskonalenia, a rozsądne koszty eksploatacji czynią go świetnym środkiem codziennej komunikacji. Jednocześnie jest to prawdziwa fabryka przyjemności dla tych, którzy szukają weekendowej rozrywki, niezależnie, czy przesiadają się z motocykla klasy 125, czy też ze znacznie większego jednośladu.
W 2016 roku model CB500F został odarty ze szczątkowych osłon, co uczyniło z niego jeszcze ostrzejszego "streetfightera" z wyeksponowanym wysokoobrotowym silnikiem, przy okazji powiększono też zbiornik paliwa, wprowadzono oświetlenie LED, wyposażono go w przednie widelce z regulacją napięcia wstępnego i zastosowano regulowaną dźwignię hamulca.
Bazując na tych motywach zbudowano model CB500F na rok 2019, narysowany bezkompromisowymi liniami, które dodatkowo uwypuklają jego techniczne i mechaniczne detale, wprowadzając także szereg ulepszeń, które jeszcze skuteczniej zwiększają przyjemność jazdy.
Dzięki ewolucyjnym zmianom, w modelu na rok 2019 CB500F otrzymał agresywniejsze, bardziej muskularne klinowe nadwozie. Stożkowo zwężająca się kierownica dodatkowo zwiększają komfort jazdy. W nowym zestawie wskaźników LCD dodano funkcje wyświetlenia sugestii zmiany biegu na wyższy i oznaczenia aktualnie załączonego biegu, wprowadzono też kierunkowskazy LED, aby dostosować je do reszty oświetlenia.
Mimo tego, że silnik CB500F utrzymuje moc 47,6 KM (35 kW), czyli maksymalną dla posiadaczy praw jazdy A2, zapewnia on o 4% więcej mocy i momentu obrotowego w zakresie obrotów silnika od 3000 do 7000 obr/min, a to dzięki zmianom w układzie dolotowym, wydechowym i w układzie rozrządu. Nowy tłumik z podwójnym wylotem emituje bardziej rasowy dźwięk, a silnik współpracuje ze sprzęgłem antyhoppingowym. Podwozie pozostało niezmienione za wyjątkiem nowego tylnego jednorurowego amortyzatora zapewniającego stałą wydajność tłumienia i lepszą kontrolę nad pojazdem.
-