NOWA HONDA CB500X ✰ CENNIK I DANE TECHNICZNE

Model CB500X pojawił się na rynku w 2013 roku wraz z nieobudowanymi modelem CB500F i wyposażonym w komplet owiewek CB500R, oferując styl adventure w ramach dwucylindrowego trio reprezentującego klasę lekkich i średnich motocykli Hondy. To motocykl, który bez fanfar, spokojnie pełni rolę pojazdu przystosowanego do różnych warunków, docenianego przez właścicieli mających dość zróżnicowane potrzeby i oczekiwania. Użyteczność CB500X sprowadza się do prostego równania - solidny, dobrze znany dwucylindrowy silnik, który wytwarza wysoki moment obrotowy i skutecznie napędza motocykl już od niskich obrotów (aż po maksymalne) - a do tego podwozie, które zapewnia niezwykle komfortową jazdę zarówno w mieście, jak i na autostradzie. Motocykl bez żadnych regulacji zmienia się z krótkodystansowego środka transportu w weekendowego tourera. Duże skoki zawieszeń ułatwiają poruszanie się po nieutwardzonych nawierzchniach, szeroka kierownica zapewnia bezproblemowe panowanie nad motocyklem, a pionowa pozycja jazdy zapewnia zarówno wygodę, jak i szerokie pole widzenia kierowcy. Innymi słowy, CB500X jest wszechstronny pod każdym względem.

W 2016 roku, po pierwszej aktualizacji CB500X otrzymał większy zbiornik paliwa, więcej ochrony przed wiatrem i wyższą szybę. Zyskał również oświetlenie LED, przedni widelec z regulacją napięcia wstępnego sprężyn i regulowaną dźwignię hamulca.

Rok 2019, to kolejna istotna ewolucja konstrukcji CB500X. Bardziej wyrafinowany styl adventure podkreślający i potwierdzający wyjątkową propozycję, jaką stanowi ten motocykl, a także lepsze osiągi silnika i liczne ulepszenia podwozia gwarantują, że nowy CB500X zachował swoje dotychczasowe szerokie możliwości, ale jego współczynnik "X" został wyraźnie wzmocniony.

-

HONDA CB500X - MODEL 2019

Od miejskiego środka transportu do weekendowego towarzysza przygód - CB500X model 2019 jest gotowy na wszystko. Jego styl na rok 2019 jest znacznie ostrzejszy, ze wzmocnionym charakterem adventure nawiązującym do Africa Twin, co od strony technicznej wspierają większe skoki zawieszeń, wydajniejszy amortyzator jednorurowy, ulepszona ergonomia miejsca kierowcy i 19-calowe przednie koło. Mimo tego że silnik CB500X utrzymuje maksymalną moc 47,6 KM (35 kW), czyli mieszczącą się w limicie dla posiadaczy praw jazdy A2, zapewnia on o 4% więcej mocy i momentu obrotowego w zakresie obrotów silnika od 3000 do 7000 obr/min, a to dzięki zmianom w układzie dolotowym, wydechowym i w układzie rozrządu. Nowy tłumik z podwójnym wylotem emituje bardziej rasowy dźwięk, a silnik współpracuje ze sprzęgłem antyhoppingowym. W nowym zestawie wskaźników LCD dodano funkcje wyświetlenia sugestii zmiany biegu na wyższy i oznaczenia aktualnie załączonego biegu, wprowadzono też kierunkowskazy LED, aby dostosować je do reszty oświetlenia.

-

NOWA HONDA CB500X - CENNIK W POLSCE

Honda CB500X model 2019 dostępna jest w cenie 29 100 PLN. Podana cena jest ceną katalogową brutto (z VAT), bez uwzględnienia aktualnej oferty promocyjnej. Szczegółową ofertę można uzyskać u naszych doradców handlowych salonu motocykli Honda w Szczecinie.

Model Rok produkcji Cena katalogowa brutto
Honda CB500X 2019 29 100 PLN

-

-

STYLISTYKA I PODWOZIE

  • Wyraźniejsza, ostrzejsza stylizacja adventure.
  • Nowa stożkowo zwężająca się kierownica i większy kąt skrętu koła.
  • Większe skoki zawieszeń i 19-calowe przednie koło.
  • Nowy zestaw wskaźników LCD wyświetla aktualnie załączony bieg oraz sugestie zmiany biegów w górę.
  • Kierunkowskazy wykonane w technice LED.

CB500X model roku 2019 odrodził się w bardziej agresywnej postaci, z wyrazistym stylem adventure zapowiadającym gotowość na wszelkie przygody. Spoglądając na ceniony model CRF1000L Africa Twin, będący wyznacznikiem standardów w swojej klasie, inżynierowie Hondy przemodelowali osłony chłodnicy i owiewki nadając im bardziej przestrzenną formę, co zaowocowało silnie zauważalną trójwymiarową strukturą, a zbiornik paliwa połączono z bocznymi osłonami, spajając w optyczną całość przód i tył maszyny.

Nowa stylistyka przywróciła CB500X optyczną młodość, ale przeprojektowanie motocykla przyniosło więcej, niż lepszy wygląd. Dzięki ulepszonym właściwościom aerodynamicznym, zmniejszone zostało nadciśnienie powietrza wokół owiewki i szyby, co poprawia ochronę kierowcy przed wiatrem przy prędkościach autostradowych. Profil kanapy został zmieniony poprzez zwężenie go z przodu, pozwalając na łatwe poruszanie się kierowcy i ułatwiając już i tak komfortowy dostęp stóp do nawierzchni. Aby ułatwić manewrowanie CB500X, kąt skrętu zwiększono o 3° do 38° od pozycji na wprost do blokady skrętu, a dodanie stalowej stożkowej kierownicy w kolorze spiżu dodatkowo ułatwiło kontrolę nad pojazdem. Nowy zestaw trójwymiarowych wskaźników LCD, harmonizujących ze stylistyką modelu, informuje o aktualnie załączonym biegu i wyświetla sugestie zmiany biegu na wyższy. Wskaźnik zmiany biegu jest ustawiony na domyślną wartość 8750 obrotów na minutę, ale punkt ten można regulować w krokach, co 250 obr/min w zakresie 5000 - 8750 obr/min. Rurowy wspornik szyby może służyć do montażu uchwytu od telefonu lub nawigacji GPS nad zespołem wskaźników.

Stalowa dwubelkowa rama (diamond) z rur o średnicy 35 mm pozostała niezmieniona na rok 2019. Jest lekka i mocna, z dobrze dostrojoną sprężystością dającą kierowcy wiele informacji zwrotnych przy zmianie nawierzchni. Kształt i położenie wsporników silnika, a także zrównoważona sztywność ramy zmniejsza przenoszone na nią drgania.

Rozstaw osi wynoszący 1445 mm oraz kąt pochylenia główki ramy 27,5° i wyprzedzenie 108 mm gwarantują sprawne i precyzyjne kierowanie. Centralizacja masy przy silniku znajdującym się blisko osi obrotu wahacza zapewnia zwrotność, a optymalny rozkład masy na przednie i tylne koło jest gwarancją stabilności. Masa własna sięga 197 kg. Wysokość siedziska wynosi 830 mm, a ogólne wymiary to 2155mm x 825mm x 1410mm, z prześwitem 180 mm. Zbiornik paliwa mieści 17,5 litra łącznie z rezerwą, co dzięki wyjątkowo niskiemu zużyciu paliwa wynoszącemu 3,6 l/100km w cyklu testowym WMTC, zapewnia zasięg rzędu 500 km. Przedni widelec teleskopowy 41 mm z regulacją napięcia wstępnego otrzymał skok powiększony o 10 mm do 150 mm; skok tylnego koła został zwiększony ze 118 do 135 mm, a nowy jednorurowy amortyzator tylny (jak w większych motocyklach sportowych) zastępuje dwururową konstrukcję z poprzedniego modelu. Tłok o dużej średnicy zapewnia doskonałe reakcje zawieszenia i bardziej stabilną temperaturę pracy.

W CB500X zastosowano 9-stopniową regulację napięcia wstępnego sprężyny, działającej poprzez sztywny stalowy wahacz skrzynkowy, który otrzymał tłoczone stalowe końcówki regulacji łańcucha. Napęd jest przenoszony przez łańcuch 520. 17-calowe przednie koło zostało zastąpione 19-calowym, które wraz z zawieszeniem o większym skoku zapewnia pewną, wyjątkowo stabilną pracę na nierównych nawierzchniach. Z przodu na lekką aluminiową obręcz koła zakładana jest opona 110/80-R19, a 17-calowa opona tylna ma rozmiar 160/60-R17. Pojedyncza przednia tarcza hamulcowa typu „wave” o średnicy 310 mm i dwutłoczkowy zacisk hamulcowy dobrze współpracują z tylną tarczą 240 mm i z jednotłoczkowym zaciskiem hamulcowym. ABS jest wyposażeniem standardowym.

Nowa Honda CB500X otrzymała następujące opcje kolorystyczne:

  • Grand Prix Red
  • Matt Gunpowder Black Metallic
  • Pearl Metalloid White

-

SILNIK HONDY CB500X MODEL 2019

  • Architektura wewnętrzna rasowego dwucylindrowego silnika odzwierciedla rozwiązania znane z jednostki napędzającej CBR1000RR Fireblade.
  • Zmiany w układzie dolotowym, wydechowym i w czasach rozrządu zapewniły o 4% więcej mocy i momentu obrotowego w zakresie niskich i średnich prędkości silnika.
  • Nowy tłumik z podwójnym wylotem emituje bardziej sportowe brzmienie.
  • Sprzęgło antyhoppingowe zapewnia łatwiejsze zmiany biegów w górę i bezpieczniejsze redukcje przełożeń.

Zestrojony z myślą o posiadaczach prawa jazdy kategorii A2 silnik napędzający CB500X, to chłodzona cieczą dwucylindrowa, 8-zaworowa rzędowa jednostka napędowa, zapewniająca dobrze przemyślaną równowagę między gabarytami i możliwościami, o charakterystyce gwarantującej przyjemną jazdę, entuzjastycznie wkręcająca się na wysokie obroty, aż po obroty maksymalne. Mimo że dotychczasowy silnik świetnie sprawował się już od najniższych obrotów, celem na rok 2019 było uzyskanie lepszych przyspieszeń, dzięki zwiększeniu mocy i momentu obrotowego w zakresie niskich i średnich obrotów. W zakresie 3000 - 7000 obr/min uzyskano wzrost o 4% dzięki modyfikacji faz rozrządu. Zamknięcie zaworów przyspieszono o 5°, a wznios zwiększono o 3 mm do 7,8 mm. Wtrysk paliwa systemu PGM-FI wykonuje teraz mniej więcej prosty strzał w strumień powietrza przepływającego przez komorę powietrzną i korpusy przepustnic. Akumulator został nieco odsunięty (44,1 mm w stosunku do 13,4 mm) od tylnej części Airbox’a, aby umożliwić większy przepływ powietrza, a tłumik otrzymał dwie końcówki wylotowe, co dodaje każdemu pulsowi bardziej sportowego brzmienia. Moc maksymalna 47,6 KM (35 kW) pojawia się przy 8500 obr/min, a maksymalny moment obrotowy 43 Nm występuje przy prędkości obrotowej 7000 obr/min.

Średnica cylindra i skok tłoka nadal wynoszą odpowiednio 67 mm i 66,8 mm, a stopień sprężania pozostał na poziomie 10,7:1. Wykorbienia wału korbowego są przesunięte o 180°, a wałek wyrównoważający siły pierwszego rzędu znajduje się za cylindrami, blisko środka masy motocykla. Oba koła zębate napędzające wałek wyrównoważający wykonano jako dwuczęściowe, redukując w ten sposób wytwarzany przez nie hałas. Przeciwciężary wału korbowego zaprojektowano do współpracy z wałkiem wyrównoważającym, więc ich niewielka masa pozwala silnikowi łatwiej wchodzić na wyższe obroty dzięki zmniejszonej bezwładności. Silnik jest elementem nośnym, uzupełnia sztywność ramy dzięki czterem mocowaniom głowicy cylindrów do ramy. W głowicy cylindrów użyto popychaczy rolkowych, a regulacja zaworów za pomocą podkładek pozwala ograniczyć masę rozrządu, zmniejszając obciążenia sprężyn zaworowych i ograniczając siły tarcia. Cichy łańcuch rozrządu (SV) ma sworznie z zewnętrzną warstwą z dodatkiem wanadu, co zmniejsza tarcie i zwiększa odporność na zanieczyszczenia. Średnica zaworów ssących wynosi 26,0 mm, wylotowych 21,5 mm.

Kształt tłoka bazuje na rozwiązaniu zastosowanym w silniku CBR1000RR Fireblade, co redukuje hałas pracy tłoka przy wysokich obrotach. Tarcie zmniejszono przez dodanie prążków na płaszczu tłoka. Takie wykończenie zwiększa powierzchnię płaszcza, wprowadzając szczeliny, które zostają wypełnione olejem, co służy lepszemu smarowaniu w układzie tłok-cylinder. Podobnie jak w przypadku CBR1000RR, proces kąpieli solnej AB1 stosowany po azotowaniu izonitowym, tworzy ochronną warstwę oksydacyjną. „Trójkątne” proporcje wału korbowego, wałka głównego i wałka zdawczego są bardzo podobne, jak w czterocylindrowych silnikach RR Hondy, a duża część wewnętrznej struktury i konstrukcji pochodzi bezpośrednio z CBR1000RR. W skrzyni korbowej użyto odśrodkowo odlewanych, cienkościennych tulei, których konstrukcja wewnętrzna redukuje straty "pompowania" występujące przy przesunięciu zapłonu w cylindrach o 180 stopni. Korzystając z tej samej wewnętrznej geometrii powierzchni, co w CBR1000RR, pompa olejowa charakteryzuje się ulepszoną wydajnością bez napowietrzania przy zmniejszonym tarciu, a głęboka miska olejowa redukuje przemieszczanie oleju przy szybkim przejeżdżaniu zakrętów i przy hamowaniu. Pojemność układu smarowania wynosi 3,2 litra.

6-biegowa skrzynia biegów jest podobna do skrzyń motocykli RR i wykorzystuje tę samą konstrukcję ramienia zmiany biegów i mechanizmu sterowania. Nowością na rok 2019 jest sprzęgło antyhoppingowe umożliwiające łatwiejsze zmiany biegów na wyższe i łagodniejszy przebieg gwałtownych redukcji biegów.

-

CB500X - ORYGINALNE AKCESORIA

Dostępna jest gama oryginalnych akcesoriów Hondy CB500X, która obejmuje:

  • Stopka centralna
  • Owiewki dłoni kierowcy
  • Osłony dźwigni i dłoni kierowcy
  • Podgrzewane manetki
  • Kufer centralny 35 litrów
  • Tylny bagażnik
  • Mocowania kufrów bocznych
  • Kufry boczne
  • Orurowanie boczne
  • Światła przeciwmgielne
  • Torba na zbiornik
  • Torba na siedzenie pasażera
  • Gniazdo ładowania 12V
  • Przyciemniona szyba
  • Naklejki na koła
  • Tank Pad

-

DANE TECHNICZNE NOWEJ HONDY CB500X 2019

SILNIK  
Typ Rzędowy, dwucylindrowy, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa 471 cm3
Średnica cylindra i skok 67 mm x 66,8 mm
Stopień sprężania 10,7 : 1
Moc maksymalna 47,6 KM (35 kW) przy 8600 obr/min.
Maksymalny moment obrotowy 43 Nm przy 6500 obr/min.
Pojemność układu smarowania 3,2 l
SYSTEM PALIWOWY  
Zasilanie PGM FI
Pojemność zbiornika paliwa 17,7 l (z rezerwą)
Zużycie paliwa (WMTC) 3,6 l/100km
INSTALACJA ELEKTRYCZNA  
Pojemność akumulatora 12V 7,4 AH
Prąd alternatora 25 A przy 2000 obr./min
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU  
Sprzęgło Mokre wielopłytkowe
Skrzynia biegów 6-biegowa
Przeniesienie napędu Łańcuch O-ring #520
RAMA  
Typ Stalowa dwubelkowa rurowa (diamond)
PODWOZIE  
Wymiary (dł. x szer. x wys.) 2155mm x 825mm x 1410mm (niska szyba) 1445 mm (wysoka szyba)
Rozstaw osi 1445 mm
Kąt pochylenia kolumny 27,5 stopnia
Wyprzedzenie 108 mm
Wysokość siedziska 830 mm
Prześwit 180 mm
Masa własna 197 kg
ZAWIESZENIE  
Przednie Konwencjonalny widelec teleskopowy 41 mm, regulacja napięcia wstępnego
Tylne System Pro-Link z pojedynczym amortyzatorem, 5-stopniowa regulacja napięcia wstępnego wahacz stalowy o przekroju skrzynkowym
KOŁA  
Przednie Aluminiowe, wieloramienne
Tylne Aluminiowe, wieloramienne
Obręcz przednia 19 X MT2.5
Obręcz tylna 17 x MT 4.5
Opona przednia 110/80R19M/C (bieżnik drogowo-terenowy)
Opony tylne 160/60R17M/C (bieżnik drogowo-terenowy)
HAMULCE  
Układ ABS Dwukanałowy
Hamulce przednie Pojedyncza tarcza typu wave 310 mm, dwutłoczkowy zacisk hamulcowy
Tylne Pojedyncza tarcza typu wave 240 mm, jednotłoczkowy zacisk hamulcowy
ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY  
Zespół wskaźników Cyfrowy prędkościomierz, cyfrowy obrotomierz, podwójny licznik przebiegów dziennych, cyfrowy wskaźnik poziomu paliwa i wskaźnik zużycia paliwa, zegar cyfrowy, wskaźnik załączonego biegu
System zabezpieczeń HISS (Honda Intelligent Security System)
Reflektory Mijania 4,8W, drogowy 12W

___
źródło: Honda Polska

Wszystkie dane techniczne mogą ulec zmianie bez powiadomienia. Wszystkie informacje są aktualne na dzień publikacji oraz do końca miesiąca, w którym nastąpiła publikacja. Należy pamiętać, że podane liczby to wyniki uzyskane przez firmę Honda w standardowych warunkach testowania, zalecanych przez WMTC. Testy są prowadzone na hamowni, z wykorzystaniem standardowej wersji modelu z kierowcą bez pasażera i dodatkowego wyposażenia. Rzeczywiste zużycie paliwa może się różnić w zależności od sposobu jazdy i konserwacji pojazdu, warunków pogodowych, warunków na drodze, ciśnienia w oponach, zainstalowanych akcesoriów, ładunku, wagi kierowcy i pasażera oraz innych czynników.

Czytaj więcej o marce Honda

Honda ujawnia przełomową nową koncepcję silnika na targach EICMA 2024
Honda ujawnia przełomową nową koncepcję silnika na targach EICMA 2024

HONDA | czterosuwowy silnik V3 75° wyposażony w sprężarkę elektryczną, która zapewnia znaczny wzrost momentu obrotowego w zakresie niskich i średnich obrotów, niezależnie od obrotów silnika

Honda prezentuje koncepcyjne motocykle elektryczne na targach EICMA 2024
Honda prezentuje koncepcyjne motocykle elektryczne na targach EICMA 2024

HONDA | światowa premiera dwóch koncepcyjnych modeli elektrycznych: Fun Concept i Urban Concept, na targach EICMA 2024

Honda GB350S na rok 2025
Honda GB350S na rok 2025

HONDA | motocykl GB350S – odpowiedni dla posiadaczy prawa jazdy kategorii A2

Najnowsze oferty

Honda CB 650R Neo Sports Cafe, HSTC, 1 właściciel na gwarancji fabrycz.
  • Model: CB
  • Przebieg: 4350 km
  • Napęd: Łańcuch
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2023
Honda X-ADV X-ADV 750 abs, HSTC Model 2025
  • Model: X-ADV
  • Przebieg: 5 km
  • Napęd: Łańcuch
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024
Honda GB 350S, model 2025 *dostępne inne kolory*
  • Model: GB
  • Przebieg: 2 km
  • Napęd: Łańcuch
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024

Odwiedź nasze salony