-
NOWA HONDA CBR500R 2019 - CENA W POLSCE
Oficjalna cena w Polsce nowej Hondy CBR500R to 29 300 PLN.
Model |
Rok produkcji |
Cena |
NOWOŚĆ 2019! Honda CBR500R |
2019 |
29 300 PLN |
-
Kontrasty kątów i powierzchni - od bardzo delikatnych, po bardzo muskularne - od obudowy reflektora, aż po siedzenie zarysowują nowy wygląd CBR500R. Ergonomia motocykla została udoskonalona, co pozwala kierowcy na lepsze wykorzystanie możliwości jednośladu, jednocześnie poprawie uległa też aerodynamika pojazdu. Regulowana kierownica (clip-on) jest teraz montowana poniżej przekonstruowanej górnej półki, a kierowca będzie pochylony nieco bardziej do przodu. Mimo tego, że silnik utrzymuje moc 47,6 KM (35 kW), czyli maksymalną dla posiadaczy praw jazdy A2, zapewnia on o 4% więcej mocy i momentu obrotowego w zakresie obrotów silnika od 3000 do 7000 obr/min, a to dzięki zmianom w układzie dolotowym, wydechowym i w układzie rozrządu. Motocykl wyposażony jest także w sprzęgło antyhoppingowe.
W nowym zestawie wskaźników LCD dodano LightShift, czyli funkcję informującą kierowcę o konieczności zmiany biegu na wyższy oraz oznaczenia aktualnie załączonego biegu, wprowadzono też kierunkowskazy LED, aby dostosować je do reszty oświetlenia. Podwozie pozostało niezmienione za wyjątkiem nowego tylnego amortyzatora, zapewniającego stałą wydajność tłumienia i lepszą kontrolę nad pojazdem.
-
NOWA HONDA CBR500R 2019 - STYLISTYKA I PODWOZIE
- Agresywne nowe linie podkreślone podwójnym reflektorem LED.
- Lepsza aerodynamika, jeszcze lepsza ergonomia.
- Zmieniona geometria kierownicy typu clip-on pozwala na bardziej sportową pozycję kierowcy.
- Nowy zestaw wskaźników LCD z funkcją LightShift oraz wyświetlaczem aktualnie załączonego biegu.
- Kierunkowskazy LED
Dzięki ewolucyjnym zmianom model na rok 2019 całkowicie obudowanego CBR500R przybrał jeszcze agresywniejszą formę dzięki prostym klinowym liniom i wydłużonym dolnym owiewkom, które wzmacniają prawdziwe poczucie prędkości. Zwężono poduszkę siedziska kierowcy i całe siedzenie, zwężono też owiewki górne i boczne, poprawiając ergonomię i ułatwiając ruchy kierowcy. Ostro zarysowany podwójny reflektor LED śmiało wpatruje się przed siebie, a dodanie kierunkowskazów LED oznacza, że już całe oświetlenie motocykla jest wykonane w technice LED.
Widok zza kierownicy jest typowy dla motocykla sportowego. Kierownica typu clip-on została umieszczona pod sportową, przeprojektowaną górną półką, dzięki czemu kierowca w czasie jazdy będzie pochylony o 8° bardziej do przodu. Przednia owiewka jest również ustawiona niżej, by zapewnić kierowcy pełną kontrolę. Total Control, – to filozofia projektowania, która kryje się za nowym stylem CB500R, a także hasło dotyczące supersportowych motocykli Hondy, które pojawiło się wraz z modelem Fireblade w 1992 roku.
Nowy zestaw wskaźników LCD informuje o aktualnie załączonym biegu i wyświetla sugestie zmienienia go na wyższy (LightShift). Wskaźnik zmiany biegu jest ustawiony na domyślną wartość 8750 obrotów na minutę, ale punkt ten można regulować w krokach co 250 obr/min w zakresie 5000-8750 obr/min.
Stalowa dwubelkowa rama (diamond) z rur o średnicy 35 mm pozostała niezmieniona na rok 2019. Jest lekka i mocna, z dobrze dostrojoną sprężystością dającą wiele informacji zwrotnych kierowcy przy zmianie nawierzchni. Kształt i położenie wsporników silnika, a także zrównoważona sztywność ramy zmniejsza też przenoszone na nią drgania. Rozstaw osi wynoszący 1410 mm oraz kąt pochylenia główki ramy 25,5° i wyprzedzenie 102 mm gwarantują sprawne i precyzyjne kierowanie. Centralizacja masy przy silniku znajdującym się blisko osi obrotu wahacza zapewnia zwrotność, a optymalny rozkład masy na przednie i tylne koło jest gwarancją stabilności. Masa własna wynosi 192 kg. Pozostawiono niską pozycję siedzenia na poziomie 785 mm, dzięki czemu CBR500R jest bardzo łatwy do opanowania, a pozycja kierowcy zapewnia wygodną jazdę niezależnie od jego wzrostu. Ogólne wymiary to 2080mm x 755mm x 1145mm, z prześwitem 130 mm. Zbiornik paliwa mieści 17,1 litra łącznie z rezerwą, co dzięki wyjątkowo niskiemu zużyciu paliwa zapewnia zasięg rzędu 480 km. Przedni widelec teleskopowy 41 mm, ze 120-milimetrowym skokiem zapewnia wygodną i kontrolowaną jazdę, dbając o doskonałe wyczucie przyczepności przedniej opony. Nowy jednorurowy amortyzator tylny (jak w przypadku maszyn sportowych o większej pojemności) zastępuje dwururową konstrukcję z poprzedniego modelu. Tłok o dużej średnicy zapewnia doskonałą reakcję zawieszenia i bardziej stabilną temperaturę pracy. Zastosowano 9-stopniową regulację napięcia wstępnego sprężyny działającej poprzez sztywny stalowy wahacz skrzynkowy, który otrzymał tłoczone stalowe końcówki regulacji łańcucha. Napęd jest przenoszony przez łańcuch 520.
Lekkie, 17-calowe koła z odlewu aluminiowego wykorzystują drążone ramiona o przekroju w kształcie litery "Y". Przednia obręcz ma szerokość 3,5 cala i współpracuje z oponą 120/70-ZR17, na tylną obręcz 4,5 cala zakładana jest opona 160/60-ZR17. Pojedyncza przednia tarcza hamulcowa typu „wave” o średnicy 320 mm i dwutłoczkowy zacisk hamulcowy dobrze współpracują z tylną tarczą 240 mm i z jednotłoczkowym zaciskiem hamulcowym. ABS jest wyposażeniem standardowym.
Nowa Honda CBR500R 2019 otrzymała następujące opcje kolorystyczne:
- Matt Axis Grey Metallic
- Grand Prix Red
- Perłowy Metalloid White
-