Nowa Honda CMX500 Rebel 2024

Dla wielu motocyklistów po dwudziestce, reprezentujących tzw. generację Z, która dorastała w erze cyfrowej, motocykle są czymś więcej niż tylko środkiem transportu. Muszą być manifestacją ich stylu życia, sposobu myślenia i indywidualizmu. Wymagania tych użytkowników różnią się od oczekiwań motocyklowego mainstreamu, a wyrazem tego są maszyny, które przemawiają do ich upodobań. Muszą one stanowić uzupełnienie ich stylu życia, ale również dawać możliwości nadania im indywidualnych cech i customizacji. Na to zapotrzebowanie odpowiedział model CMX500 Rebel, który tradycję uzupełnił nowymi, przełomowymi ideami.

CMX500 Rebel prezentował klasyczny, ponadczasowy wygląd, wzbogacony jednak nowatorskimi, współczesnymi elementami stylizacyjnymi, co sprawiło, że w momencie wprowadzenia przed sezonem 2017 okazał się natychmiastowym hitem. Od tego czasu cieszy się niesłabnącą popularnością – także wśród kobiet, które stanowiły 17% właścicieli w 2021 roku – dzięki czemu model stał się w ciągu ostatnich dwóch lat najlepiej sprzedającym się europejskim „customem”.

W roczniku modelowym 2020, za sprawą zmienionych ustawień fotela i zawieszenia, poprawiono komfort i funkcjonalność oraz dodano wskaźnik załączonego biegu. Model otrzymał pełne oświetlenie w technologii LED, odnowiono reflektory przednie, tylne oraz diodowe kierunkowskazy. Dopracowany układ wydechowy, w tym nowy czujnik spalin, zapewniał zgodność z normą EURO5. Model Rebel jest łatwy w prowadzeniu i eksploatacji, ma swój charakter, ale jest otwarty na zmiany i pozwala właścicielowi na skorzystanie z nieograniczonej fantazji przy nadawaniu indywidualnych cech. Model pozostaje mechanicznie niezmieniony w roczniku 2024, ale otrzymuje dwa zupełnie nowe, atrakcyjne malowania do wyboru oraz nową dyskretną kolorystykę wersji „S”.

Prace nad Rebelem rozpoczęły się w Ameryce Północnej, a ich celem było rozpalenie wyobraźni młodego pokolenia motocyklistów odmiennymi środkami, niż czynią to tradycyjne maszyny typu cruiser. Rebel, napędzany dwucylindrowym, rzędowym silnikiem o pojemności 471 cm3, rozwijającym płynnie moc i dysponującym już w dolnym zakresie obrotów wysokim momentem obrotowym, może być używany przez osoby posiadające prawo jazdy kategorii A2. Smukłe nadwozie oraz niskie siedzisko ułatwiają prowadzenie przy niewielkich prędkościach. Naturalną, zrelaksowaną pozycję kierowcy zapewniają: odległość kierownicy wymagająca delikatnego wyprostowania ramion i zamontowane centralnie podnóżki.

Stalowa rama rurowa nadaje motocyklowi współczesne linie w stylu ogołoconego ze wszelkich zbędnych elementów „bobbera”. Rebel, wykończony w ciemnej tonacji, z minimalnym użyciem lakieru, może z wersji dla jednego kierowcy zmienić się w pojazd dla dwojga, na co pozwala łatwy montaż i demontaż siedziska za pomocą dwóch śrub.

Rebel na rok modelowy 2024 jest dostępny w następujących opcjach kolorystycznych:
[ NOWOŚĆ ] Seal Silver Metallic
[ NOWOŚĆ ] Matt Laurel Green Metallic
[ NOWOŚĆ ] Mat Gunpowder Black Metallic

Wersja Rebel ‘S’ Edition będzie w roczniku modelowym 2024 dostępna w kolorze: Pearl Shining Black [ NOWOŚĆ ]


Honda CMX500 Rebel 2024 - Cennik w Polsce

Cena modelu CMX500 Rebel na rok 2024 nie jest jeszcze znana. Cennik zostanie ogłoszony już wkrótce, wraz z rozpoczęciem sprzedaży modelu w naszych salonach. Ofertę aktualnie dostępnych modeli w sprzedaży można znaleźć tutaj: link

Oryginalne akcesoria

Do motocykla, stworzonego z myślą o personalizacji, opracowano szeroką gamę oryginalnych akcesoriów Hondy, dostępnych oddzielnie lub jako część dopracowanych pakietów, gotowych do montażu bezpośrednio do Rebela CMX500.

Pakiet Comfort Pack został opracowany z myślą o zwiększeniu walorów praktycznych modelu Rebel, poprzez dodanie następujących akcesoriów:
▸ Tylny bagażnik
▸ Oparcie siedzenia pasażera
▸ Osłona na licznik
▸ Regulowana dźwignia hamulca
▸ Gniazdo 12 V

Travel Pack, zwiększający możliwości transportowe Rebela, zawiera następujące akcesoria:
▸ Wykonane z nylonu kufry boczne (prawy i lewy)

Special Pack dostępny jest w dwóch kolorach i zawiera akcesoria podkreślające "rebeliancki" styl:
▸ Naklejki na zbiornik (centralna i boczne)
▸ Osłony widelca i amortyzatorów (standardowe wyposażenie dla ‘S’ edition)
▸ Osłona reflektora (standardowe wyposażenie dla ‘S’ edition)
▸ Niestandardowe siedzenie kierowcy i pasażera (dostępne w kolorze czarnym lub brązowym – standardowe wyposażenie dla ‘S’ Edition)

Dostępne są również dodatkowe akcesoria:
▸ Tylny bagażnik (solo)
▸ Skórzane kufry boczne typu „throw-over”,


Wyposażenie i stylistyka

▸ Smukły i niski, w stylu „bobbera”
▸ Negatywowy wyświetlacz LCD z białym podświetleniem i wskaźnikiem załączonego biegu
▸ Z łatwego w demontażu siedziska pasażera i tylnych podnóżków można korzystać zgodnie z własnymi potrzebami
▸ Dostępny zestaw fabrycznych akcesoriów

W programie opracowywania Rebela, twórcom modelu przyświecały dwa kluczowe słowa: ‘PROSTY’ (SIMPLE) i ‘SUROWY’ (RAW). Trudno zrobić wiele tak niewielkim nakładem – to sztuka sama w sobie i doskonalenie stylistycznego minimalizmu, gdzie każdy szczegół ma znaczenie.

Jednak udało się to twórcom Rebela, toczącego się na grubych oponach, z niskim i smukłym nadwoziem ‘bobbera’, zwieńczonym stromo pochylonym zbiornikiem paliwa o pojemności 11,2 l i grubą kierownicą. Wszystko to sprawia, że motocyklista mocno „siedzi” w maszynie. Każdy element jego surowej formy wyraża indywidualizm.

Dla podkreślenia smukłej sylwetki Rebela zastosowano estetykę wyciemnienia każdego detalu, który na to pozwalał. Pełne oświetlenie wykonano w technologii LED, a charakterystyczny okrągły reflektor ma kompaktową soczewkę o średnicy 175 mm i mocowanie z odlewanego ciśnieniowo aluminium. Bardzo wąskie, owalne światło tylne i oświetlenie tablicy rejestracyjnej pasują do niskiej sylwetki Rebela; niewielkie, okrągłe kierunkowskazy LED z tyłu mają średnicę zaledwie 55 mm, natomiast w przednie kierunkowskazy wkomponowano okrągłe światła pozycyjne.

Prędkościomierz jest kompaktową tarczą o średnicy 100 mm z negatywowym wyświetlaczem LCD i białym podświetleniem. Jest on równie efektowny, jak czytelny. Dodatkowymi jego elementami są wskaźniki załączonego biegu i zużycia paliwa. Stacyjka mieści się poniżej lewego boku zbiornika paliwa.

Siedzisko pasażera i tylne podnóżki można łatwo zdemontować. W ofercie dodatkowych akcesoriów znajdują się: tylny bagażnik, oparcie, naklejki na zbiornik i osłonę licznika; dostępne są skórzane i nylonowe sakwy na siodło. Rebel w wersji ‘S’ jest sprzedawany z zestawem fabrycznie montowanych akcesoriów: z osłoną reflektora, przyciemnianą szybką, osłonami widelca i amortyzatorów w stylu retro, a także siedziskiem z przeszyciami o wzorze karo.


Silnik

▸ Rzędowy silnik dwucylindrowy o pojemności 471 cm3, dopuszczający prowadzenie przez kierowców z prawem jazdy kategorii A2
▸ Wysoki moment obrotowy w dolnym zakresie obrotów
▸ Sprzęgło antyhoppingowe
▸ Wydech 120 mm w stylu ‘shotgun’

Napędzający model Rebel, ośmiozaworowy, chłodzony cieczą, rzędowy silnik dwucylindrowy o pojemności 471 cm3 pochodzi z usportowionego modelu CBR500R. Poprawiono jednak mapowanie wtrysku paliwa PGM-FI oraz zmieniono ustawienia czasów otwarcia zaworów i zapłonu pod kątem jazdy turystycznej, co oznacza, że charakter motocykla nie jest już tak skoncentrowany na wysokich osiągach, jak ma to miejsce w CBR. Korekty dla modelu Rebel dają w dolnym zakresie obrotów wysoki moment obrotowy, który płynnie i liniowo wzrasta w całym zakresie obrotów. Z maksymalnym momentem obrotowym 43,3 Nm, osiąganym przy 6000 obr./min, idzie w parze maksymalna moc 46 KM (34 kW), którą motocykl osiąga przy 8500 obr./min.
Jednostka napędowa zachowuje równowagę pomiędzy rozmiarami, a rozwijaną elastycznie mocą. Średnica cylindra i skok tłoka wynoszą 67 mm x 66.8 mm, ze stopniem sprężania 10,7:1. W głowicy cylindrów użyto popychaczy rolkowych, a regulacja zaworów za pomocą podkładek pozwala ograniczyć masę rozrządu, zmniejszając obciążenia sprężyn zaworowych i ograniczając siły tarcia. Cichy łańcuch rozrządu (SV) ma sworznie z zewnętrzną warstwą z dodatkiem wanadu, co zmniejsza tarcie i zwiększa odporność na zanieczyszczenia. Średnica zaworów ssących wynosi 26,0 mm, wylotowych - 21,5 mm. Tarcie zmniejszono przez dodanie prążków na płaszczu tłoka. Takie wykończenie zwiększa powierzchnię płaszcza, wprowadzając szczeliny, które zostają wypełnione olejem, co służy lepszemu smarowaniu w układzie tłok-cylinder. Proces kąpieli solnej AB 1, stosowany po azotowaniu izonitowym, tworzy ochronną warstwę oksydacyjną.

Wykorbienia wału korbowego są przesunięte o 180°, a wałek wyrównoważający siły pierwszego rzędu znajduje się za cylindrami, blisko środka masy motocykla. Oba koła zębate napędzające wałek wyrównoważający wykonano jako dwuczęściowe, redukując w ten sposób wytwarzany przez nie hałas. Przeciwciężary wału korbowego zaprojektowano do współpracy z wałkiem wyrównoważającym, więc ich niewielka masa pozwala silnikowi łatwiej wchodzić na wyższe obroty, dzięki zmniejszonej bezwładności. W skrzyni korbowej użyto odśrodkowo odlewanych, cienkościennych tulei. Taka konstrukcja wewnętrzna redukuje straty „pompowania” występujące przy przesunięciu zapłonu w cylindrach o 180 stopni. Głęboka miska olejowa ma pojemność 3,2 litra. Sześciobiegowa skrzynia biegów została zaprojektowana tak, aby zapewnić łatwą zmianę przełożeń, zwłaszcza w mieście. Sprzęgło antyhoppingowe ułatwia zmiany biegu, jednocześnie wygładzając szarpnięcia tylnego koła podczas szybkiej redukcji przełożeń.

Układ wydechowy typu 2-1 oczyszcza gazy spalinowe w pierwszej komorze katalizatora, który następnie przepuszcza je do drugiej komory rezonatora; wytwarzany dźwięk ma ciężki pulsujący charakter, który komponuje się z przyrostem momentu obrotowego. Czujnik liniowego przepływu powietrza (LAF) i wewnętrzne modyfikacje tłumika o średnicy 120 mm pomagają w spełnieniu przez silnik normy EURO5.


Podwozie

▸ Nisko zawieszona rurowa rama stalowa
▸ Elastyczne, sprężyste tłumienie z przodu i z tyłu; amortyzatory z zasobnikami azotu
▸ Opony: przednia 130/90-16, tylna 150/80-16
Dla podkreślenia niskiego zawieszenia Rebela, atrakcyjna stalowa rama rurowa przytrzymuje silnik w trzech punktach i została zaprojektowana tak, aby była jak najwęższa w okolicy bioder kierowcy. Nowe charakterystyki pracy sprężyn i objętość oleju w amortyzatorach zapewniają elastyczność tłumienia i płynne pokonywanie nierówności. Wyprzedzenie wynosi 110 mm przy kącie pochylenia główki ramy 28°; widelec ustawiono pod kątem 30° – takie parametry, w połączeniu z rozstawem osi, wynoszącym 1490 mm, pozwalają na niską pozycję siedziska, które znajduje się na wysokości 690 mm. Zamontowane centralnie podnóżki ułatwiają przyjęcie naturalnej pozycji podczas jazdy i stabilne, neutralne prowadzenie.

W ramie zastosowano innowacyjną tylną pętlę, która oddziela grubsze siodełko od wykończonego teksturą metalowego błotnika; przykręcana rama pomocnicza z odlewu aluminium daje swobodę dalszej customizacji i dostosowania pojazdu do indywidualnego gustu właściciela.

41-milimetrowe golenie widelca są rozstawione szeroko w odległości 230 mm, co wpływa zarówno na komfort i sztywność motocykla, jak i jego prezencję. Rurowy, stalowy wahacz o średnicy 45 mm współpracuje z podwójnymi amortyzatorami z zasobnikami azotu dysponującymi 5-stopniowym ustawieniem napięcia wstępnego.

Standardowo montowane są opony Dunlop w rozmiarze 130/90-16 z przodu i 150/80-16 z tyłu. Wyrazisty i prosty styl 16-calowych, odlewanych felg aluminiowych o pochylonych ramionach komponuje się z wykorzystującą ten sam motyw przednią tarczą hamulcową o średnicy 296 mm. Przednia tarcza hamulcowa współpracuje z dwutłoczkowym zaciskiem hamulcowym, tylną wyhamowuje zacisk jednotłoczkowy.


HONDA CMX500 REBEL 2024 - DANE TECHNICZNE

SILNIK
Typ DOHC chłodzony cieczą
Pojemność skokowa (cm³) 471
Liczba zaworów na cylinder 4
Średnica cylindra x skok tłoka (mm) 67 mm x 66,8 mm
Stopień sprężania 10.7:1
Moc maksymalna 34 kW przy 8500 obr/min
Maks. moment obrotowy 43,3 Nm przy 6000 obr/min
Pojemność układu smarowania 3,2 litra
Poziom hałasu (dB) WOT: 78
  L urban: 74
SYSTEM PALIWOWY
Zasilanie Elektroniczny wtrysk PGM-FI
Zbiornik paliwa 11,2 l
Zużycie paliwa 3,7 l/100 km
INSTALACJA ELEKTRYCZNA  
Rozrusznik Elektryczny
Pojemność akumulatora 12 V
Moc alternatora 0,5 kW
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU
Typ sprzęgła Mokre wielopłytkowe
Typ skrzyni biegów 6-biegowa
Przeniesienie napędu Łańcuch
RAMA
Typ Stalowa dwubelkowa rurowa (diament)
PODWOZIE
Wymiary (dł. x szer. x wys.) mm 2205 x 820 x 1090
Rozstaw osi 1490 mm
Kąt pochylenia kolumny 28°
Wyprzedzenie 110
Wysokość siedziska 690 mm
Prześwit 125 mm
Masa własna 191 kg
Promień skrętu 2,8 m
ZAWIESZENIE
Przód Widelec teleskopowy 41 mm
Tył Podwójne amortyzatory Showa
KOŁA
Obręcz przednia 16M/C x MT3,00
Obręcz tylna 16M/C x MT3,50
Opona przednia 130/90-16M/C 67H
Opona tylna 150/80-16M/C 71H
HAMULCE
Układ ABS Dwukanałowy
ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY
Zespół wskaźników Cyfrowy
Reflektor LED
Światła tylne LED

___
źródło: Honda Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Czytaj więcej o marce Honda

Honda ujawnia przełomową nową koncepcję silnika na targach EICMA 2024
Honda ujawnia przełomową nową koncepcję silnika na targach EICMA 2024

HONDA | czterosuwowy silnik V3 75° wyposażony w sprężarkę elektryczną, która zapewnia znaczny wzrost momentu obrotowego w zakresie niskich i średnich obrotów, niezależnie od obrotów silnika

Honda prezentuje koncepcyjne motocykle elektryczne na targach EICMA 2024
Honda prezentuje koncepcyjne motocykle elektryczne na targach EICMA 2024

HONDA | światowa premiera dwóch koncepcyjnych modeli elektrycznych: Fun Concept i Urban Concept, na targach EICMA 2024

Honda GB350S na rok 2025
Honda GB350S na rok 2025

HONDA | motocykl GB350S – odpowiedni dla posiadaczy prawa jazdy kategorii A2

Najnowsze oferty

Honda CB 650R Neo Sports Cafe, HSTC, 1 właściciel na gwarancji fabrycz.
  • Model: CB
  • Przebieg: 4350 km
  • Napęd: Łańcuch
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2023
Honda X-ADV X-ADV 750 abs, HSTC Model 2025
  • Model: X-ADV
  • Przebieg: 5 km
  • Napęd: Łańcuch
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024
Honda GB 350S, model 2025 *dostępne inne kolory*
  • Model: GB
  • Przebieg: 2 km
  • Napęd: Łańcuch
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024

Odwiedź nasze salony