Dla wielu motocyklistów po dwudziestce, reprezentujących tzw. generację Z, która dorastała w erze cyfrowej, motocykle są czymś więcej niż tylko środkiem transportu. Muszą być manifestacją ich stylu życia, sposobu myślenia i indywidualizmu. Wymagania tych użytkowników różnią się od oczekiwań motocyklowego mainstreamu, a wyrazem tego są maszyny, które przemawiają do ich upodobań. Muszą one stanowić uzupełnienie ich stylu życia, ale również dawać możliwości nadania im indywidualnych cech i customizacji. Na to zapotrzebowanie odpowiedział model CMX500 Rebel, który tradycję uzupełnił nowymi, przełomowymi ideami.
CMX500 Rebel prezentował klasyczny, ponadczasowy wygląd, wzbogacony jednak nowatorskimi, współczesnymi elementami stylizacyjnymi, co sprawiło, że w momencie wprowadzenia przed sezonem 2017 okazał się natychmiastowym hitem. Od tego czasu cieszy się niesłabnącą popularnością – także wśród kobiet, które stanowiły 17% właścicieli w 2021 roku – dzięki czemu model stał się w ciągu ostatnich dwóch lat najlepiej sprzedającym się europejskim „customem”.
W roczniku modelowym 2020, za sprawą zmienionych ustawień fotela i zawieszenia, poprawiono komfort i funkcjonalność oraz dodano wskaźnik załączonego biegu. Model otrzymał pełne oświetlenie w technologii LED, odnowiono reflektory przednie, tylne oraz diodowe kierunkowskazy. Dopracowany układ wydechowy, w tym nowy czujnik spalin, zapewniał zgodność z normą EURO5. Model Rebel jest łatwy w prowadzeniu i eksploatacji, ma swój charakter, ale jest otwarty na zmiany i pozwala właścicielowi na skorzystanie z nieograniczonej fantazji przy nadawaniu indywidualnych cech. Model pozostaje mechanicznie niezmieniony w roczniku 2024, ale otrzymuje dwa zupełnie nowe, atrakcyjne malowania do wyboru oraz nową dyskretną kolorystykę wersji „S”.