NOWA HONDA FORZA 125 2019 W ATRAKCYJNEJ CENIE

NOWA HONDA FORZA 125 - ZMODERNIZOWANY I JESZCZE BARDZIEJ NOWOCZESNY SKUTER HONDY

Honda Forza 125 to skuter zaprojektowany specjalnie dla wymagających europejskich nabywców, oczekujących maksimum radości z jazdy, którą zapewnia połączenie stylu, prezencji, osiągów i funkcjonalności. Od momentu wprowadzenia na rynek w 2015 roku, skuter spełniał z nawiązką wszystkie te oczekiwania, ewoluując z każdym rokiem modelowym tak, jak chcieli tego użytkownicy i znajdując jak dotychczas ponad 30 000 klientów. Forza 125 trafiła w gusta klientów, zręcznie łącząc zwinność, którą zawdzięcza kompaktowym wymiarom, ze swobodą poruszania się na dłuższych trasach i po autostradach, na co pozwalają parametry silnika, ochrona przed wiatrem i komfort jazdy. Pojazd oferuje jednocześnie wygodę skutera "GT" (Grand Touring) i sportowe zacięcie, łatwo wyczuwalne w jego prowadzeniu się, zapewniając przy tym mnóstwo miejsca w schowkach i wyróżniając się wieloma wysokiej klasy detalami. Trudno nie wspomnieć o innowacyjnej konstrukcji inżynierów Hondy i wysokiej jakości wykonania, jako o najważniejszych atutach.

Honda Forza 125 zachowuje od lat klasę i zwinność, odnosząc kolejne sukcesy, jednak nie spoczywa na laurach. W roku 2018 linie skutera przerysowano świeżą kreską i wprowadzono kilka znaczących i łatwych do zauważenia ulepszeń!

-

NOWA HONDA FORZA 125 (MODEL 2019) - CENA W POLSCE

model rok modelowy rok produkcji cena brutto
NOWOŚĆ 2018 Forza 125 ABS 2019 2018 20 900 PLN

Nowa Honda Forza 125 model 2019 z elektrycznie regulowana przednią szybą, nowym designem i systemem Smart Key wchodzi na rynek w wyjątkowej cenie 20 900 PLN brutto!

-

HONDA FORZA - IDEALNY SKUTER?

Główne składniki receptury na udany skuter pozostają niezmienione w Forza 125 2018:

  • czterozaworowy silnik, który łączy w sobie wiodące w klasie osiągi z 490-kilometrowym zasięgiem bez tankowania i układem Idling Stop,
  • lekkie podwozie, które łączy stabilność przy dużych prędkościach z manewrowością w mieście,
  • a do tego bogate wyposażenie, które obejmuje światła LED, bezkluczykowy system Smart Key, schowek mieszczący dwa kaski i komfort jazdy dla dwóch osób.

Są też nowe i ważne dodatkowe składniki. Wyposażenie standardowe i opcjonalne podniesiono na kolejny poziom: nowa elektryczna regulacja szyby pozwala na płynną zmianę jej ustawienia i zapewnia pełną ochronę przed wiatrem lub niezakłócony widok do przodu, a wzbogacony zestaw wskaźników dostarcza dodatkowych informacji w formie cyfrowej, uzupełniając analogowe wskaźniki zegarowe. Kierunkowskazy z przodu i z tyłu wykonane są w technologii LED, schowek pod siedzeniem zyskał dodatkowe 5,5 litra, a bezkluczykowy system Smart Key oferuje również współpracę z opcjonalnym 45-litrowym kufrem górnym.

Najważniejsze ze zmian wprowadzają nowy poziom wyrafinowania w unikalnej estetyce skutera. Oryginalnie zaprojektowane przez tego samego stylistę, który odpowiadał za wygląd niesamowitego NM4 Vultus, linie skutera Forza 125 pozostają odważne i przyciągają wzrok, ale są jeszcze nowocześniejsze, nieco gładsze, nadając pojazdowi bardziej dojrzały wygląd.

-

-

WYPOSAŻENIE I STYLISTYKA

  • Regulowana elektrycznie szyba ze sterowaniem umieszczonym po lewej stronie kierownicy.
  • Zmieniony zestaw wskaźników oferuje połączenie informacji analogowej i cyfrowej.
  • Kierunkowskazy LED stanowią uzupełnienie przedniego reflektora i świateł tylnych, wykonanych także w technologii LED.
  • Bezkluczykowy system Smart Key obsługuje teraz opcjonalny 45-litrowy kufer górny.
  • Odświeżone linie skutera dodatkowo wzmacniają wrażenie pojazdu klasy premium.

Wyraźnie nowe linie Forza 125 zdają się wypływać spod przedniej szyby, której położenie można płynnie regulować w zakresie 140 mm, by zapewnić ochronę przed wiatrem (z przepływem powietrza skierowanym wokół głowy kierowcy) i zmniejszyć hałas powodowany przez wiatr. Stabilność i komfort przy większych prędkościach lub na długich dystansach można natychmiast zamienić na większe poczucie swobody dzięki ustawieniu szyby w niższej pozycji, naciskając przełącznik na lewej manetce, aby przesunąć ją do dowolnego punktu w dostępnym zakresie 140 mm.

Szerokość kierownicy wynosi 754 mm, lusterka umieszczono na wysokości 1125 mm. Są to idealne wymiary do przeciskania się przez ulice zakorkowane samochodami. Warto przypomnieć, że jednym z kolejnych kroków rozwojowych Forza 125 w 2017 roku było podniesienie wysokości lusterek, by znalazły się ponad lusterkami samochodów. Wysokość siedzenia pozostaje niezmieniona i wynosi 780 mm, jego długość zapewnia sporo miejsca i wygody dla kierowcy i pasażera. Wszystkie kierunkowskazy wykonane są w technice LED, podobnie jak przedni reflektor i lampa tylna.

Dwa kaski integralne mogą być przechowywane w schowku pod siedzeniem, który został powiększony z 48 do 53,5 litrów. Można też podzielić schowek na część przeznaczoną na kask i/lub kombinezon przeciwdeszczowy oraz na część mieszczącą torby o rozmiarze A4. Kieszeń w wewnętrznej przedniej owiewce jest zamykana na klucz, a jej wnętrze może być zaaranżowane dla potrzeb kierowcy, na przykład do przewozu telefonu, czy butelki z wodą. Znalazło się tam również gniazdo ładowania 12V-1A.

Bezkluczykowy system Smart Key w Forza 125, oprócz sterowania głównym włącznikiem zapłonu i blokowaniem schowka, będzie zarządzał opcjonalnym zdejmowanym kufrem górnym o pojemności 45 litrów, pierwszym w skuterze marki Honda. Dzięki inteligentnemu kluczykowi w kieszeni kierowcy, zamek kufra automatycznie blokuje się, gdy kierowca oddali się od skutera. Kufer można też zamknąć mechanicznie kluczykiem. Przełącznik górnego kufra znajduje się na jego dolnej powierzchni, a mechanizm wykonawczy umieszczono w tylnej części obudowy, aby zachować wewnętrzną pojemność kufra.

Przekonstruowany zespół wskaźników wyposażono w analogowy prędkościomierz i analogowy obrotomierz, rozmieszczone po bokach wyświetlacza cyfrowego, który można przełączać pomiędzy 3 trybami pracy, korzystając z przełącznika umieszczonego po lewej stronie kierownicy. Dostępne są następujące wskazania: licznik kilometrów, zasięg na paliwie w baku, zużycie paliwa lub też dzienny licznik przebiegu, średnie zużycie paliwa i timer, albo też temperatura otoczenia i wskaźnik stanu akumulatora.

Ostre linie skutera i wyrazista forma odegrały dużą rolę w jego sukcesie, odniesionym po premierze w 2015 roku. Model na rok 2018 został wyraźnie przeprojektowany. Odważne linie nakreślone przez stylistę pozwalają natychmiast rozpoznać sylwetkę Forza 125, ale każdy z paneli został zmieniony, aby nadać maszynie nieco gładszego i dojrzalszego wyglądu, z bardziej zaokrąglonym, solidnym wyrazem przedniej części pojazdu i nieco delikatniejszymi liniami całej sylwetki. Nowy wygląd podkreślają też czarne akcenty wokół przedniej części skutera oraz na przednich i bocznych owiewkach, dodając więcej sportowego charakteru wyglądowi skutera.

Forza 125 otrzyma następujące opcje kolorystyczne:

  • Matt Carnelian Red Metallic/Pearl Nightstar Black - nowość na rok modelowy 2018
  • Matt Pearl Cool White/Matt Cynos Grey Metallic - nowość na rok modelowy 2018
  • Matt Lucent Silver Metallic/Matt Pearl Pacific Blue.
  • Matt Cynos Grey Metallic/Matt Carbonium Grey Metallic.
  • Black/Matt Cynos Grey Metallic.

-

SILNIK NOWEJ HONDY FORZA 125

  • Czterozaworowy silnik skonstruowany w technice eSP (enchanced Smart Power) firmy Honda wyposażono także w system Idling Stop.
  • Silnik jest mocny i oszczędny, gwarantując solidne osiągi w całym zakresie prędkości obrotowych.
  • Zużycie paliwa wynoszące 2,3 l/100 km oznacza zasięg między tankowaniami wynoszący 500 km.

Czterozaworowy, chłodzony cieczą silnik SOHC zapewnia moc 15 KM (11 kW) przy 8750 obr/min i maksymalny moment obrotowy 12,5 Nm osiągany przy 8250 obr/min. Średnica cylindra i skok tłoka, to 52,4x57,9 mm, stopień sprężania wynosi 11,5:1.

Forza 125 doskonale przyspiesza już ze startu zatrzymanego (na pierwsze 200 m potrzebuje zaledwie 13,4 sekundy), a charakterystyka silnika w zakresie średnich prędkości obrotowych zapewnia dynamiczne reakcje w typowym dla jazdy miejskiej zakresie prędkości 40-60 km/h. Skuter bez wysiłku pozwala na utrzymywanie stałej prędkości około 90 km/h, przy prędkości maksymalnej wynoszącej 108 km/h.

Silnik korzysta z opracowanych w Hondzie rozwiązań i technologii eSP, służących obniżeniu tarcia, co przy dobrze przemyślanym rozplanowaniu takich elementów jak pompa oleju (wbudowana w skrzynię korbową), pozwoliło na maksymalizację sprawności skutera. Kompaktowa komora spalania i wtrysk paliwa PGM-FI, z zasilaniem powietrzem dostarczanym z 4,7-litrowego airboxa i kanałem wlotowym o średnicy 28 mm przyczyniają się do optymalnej wydajności spalania i chłodzenia w silniku.

Cylinder o osi przesuniętej względem osi wału korbowego pozwolił na zmniejszenie tarcia wywołanego kontaktem tłoka z gładzią cylindra, dzięki czemu energia spalania przekazywana jest na wał korbowy z większą sprawnością. Żeliwna, „kolczasta” tuleja cylindrowa (wyposażona od zewnątrz w niewielkie wypustki, pozwala na skuteczniejsze zapobieganie odkształceniom cieplnym wnętrza cylindra. Taka konstrukcja obniża naprężenia w pierścieniach tłokowych, zmniejszając straty tarcia.

Mała, ale wysokowydajna chłodnica wbudowana w zewnętrzną prawą stronę skrzyni korbowej wykorzystuje niewielki, lekki wentylator redukujący tarcie i obniżający opory powietrza. Opory toczenia w zespole przekładni zmniejszono dzięki trzem głównym łożyskom o niskich oporach toczenia, zaprojektowanym tak, by przenosić obciążenia o wielkości, której dane łożysko jest rzeczywiście poddawane. Koło napędowe ma konstrukcję płetwową, która obniża opór powietrza, a koło prowadzące wywiera zmniejszony nacisk na pasek napędowy, redukując straty w przekładni.

Elektronicznie sterowany bezszczotkowy rozrusznik pracujący także jako alternator (ACG) jest montowany wprost na końcu wału korbowego. Bezpośrednio obracając wał korbowy, eliminuje on hałas spowodowany sprzęganiem kół zębatych i pracą zazębień.

System Idling Stop automatycznie zatrzymuje silnik po trzech sekundach pracy na biegu jałowym, gdy skuter jest nieruchomy i załączony jest hamulec, następnie natychmiast uruchamia ponownie silnik po obróceniu manetki przepustnicy. System jest wyjątkowo przyjazny w użyciu dzięki rozrusznikowi ACG i systemowi cofania wału korbowego, który przywraca go do pozycji górnego martwego punktu tłoka przed suwem ssania i dzięki mechanizmowi dekompresji, który minimalizuje opory rozruchu powodowane sprężaniem. System Idling Stop monitoruje poziom naładowania akumulatora i w razie potrzeby wyłącza się, by uniknąć nadmiernego rozładowania akumulatora. W skuterze zastosowano akumulator YTZ8V o przedłużonej żywotności.

Jednym z założeń przyjętych przy konstruowaniu pierwszej wersji skutera Forza 125 było zapewnienie zasięgu, gwarantującego konieczność tankowania tylko raz w tygodniu przy typowym stylu użytkowania, a blisko 500 km zasięgu uzyskano dzięki niskiemu zużyciu paliwa wynoszącemu około 2,3 l/100km (w cyklu pomiarowym WMTC) i zastosowaniu zbiornika paliwa o pojemności 11,5 litra.

-

-

PODWOZIE

  • Skuter zbudowano na stalowej ramie, z przodu zastosowano widelec teleskopowy 33 mm, a z tyłu podwójne amortyzatory z możliwością regulacji obciążenia wstępnego.
  • Masa z płynami, to zaledwie 161 kg, co zwiększa zwinność i łatwość użytkowania.
  • Obręcze kół wykonano z odlewanego aluminium, z przodu i z tyłu zastosowano hamulce tarczowe oraz system ABS.

Rurowa stalowa rama, która decyduje o charakterze podwozia Forza 125 zapewnia niezbędną sztywność i wytrzymałość w szerokim zakresie warunków eksploatacyjnych, z jakimi skuter będzie musiał sobie radzić. Solidnemu widelcowi teleskopowemu z goleniami 33 mm towarzyszą z tyłu dwa amortyzatory z 5-stopniową regulacją wstępnego obciążenia sprężyn, współpracujące z jednoczęściowym aluminiowym wahaczem.

Forza 125 ze swoją niewielką masą wynoszącą zaledwie 162 kg, ułatwia manewrowanie przy minimalnych prędkościach i jest łatwa do parkowania. Rozstaw osi wynoszący 1490 mm zapewnia stabilność, a geometria z kątem pochylenia główki ramy 26,5° i wyprzedzeniem 89 mm gwarantuje sprawne i precyzyjne kierowanie skuterem.

Na aluminiową 15-calową obręcz przedniego koła założono oponę 120/70-15 56P, natomiast 14-calową obręcz tylnego koła wyposażono w oponę 140/70-14 68P, oferując w ten sposób maksimum przyczepności i komfortu jazdy. Przednie koło hamuje duża pojedyncza tarcza o średnicy 256 mm, na tylnej osi zastosowano tarczę o średnicy 240 mm, dodano też dwukanałowy system ABS gwarantujący bezpieczeństwo przy hamowaniu na śliskich nawierzchniach.

-

ORYGINALNE AKCESORIA

Dla Hondy Forza 125 dostępna jest gama oryginalnych akcesoriów Hondy. Obejmuje ona:

  • Kufer górny 45 litrów
  • Tylny bagażnik (montaż bezpośredni)
  • Wewnętrzne torby
  • Podgrzewane manetki
  • Alarm

-

DANE TECHNICZNE NOWEJ HONDY FORZA 125 (2018)

SILNIK
Typ Chłodzony cieczą, 1-cylindrowy, 4-suwowy, 4-zaworowy
Pojemność skokowa 125 cm3
Średnica cylindra i skok 52,4 x 57,9
Stopień sprężania 11,5:1
Moc maksymalna 15 KM (11,0 kW / 8500 obr./min.)
Maksymalny moment obrotowy 12,5 Nm / 8250 obr./min.
Zbiornik oleju 0,9 L
UKŁAD PALIWOWY
Wtrysk PGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa
Zbiornik paliwa 11,5 L
Zużycie paliwa 2,3 l/100km
SYSTEM ELEKTRYCZNY
Rozrusznik Elektryczny
Akumulator 12V-7AH
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU
Sprzęgło Automatyczne sprzęgło odśrodkowe suche
Przeniesienie napędu V-Matic
RAMA
Typ Rurowa, stalowa
PODWOZIE
Wymiary (dł. x szer. x wys.) 2140 x 755 x 1470 mm
Rozstaw osi 1490 mm
Kąt główki ramy 26,5°
Wyprzedzenie 89 mm
Wysokość siedzenia 780 mm
Prześwit 145 mm
Promień skrętu 2,3 m
Masa własna 162 kg
ZAWIESZENIE
Zawieszenie przednie Widelec teleskopowy 33mm
Zawieszenie tylne Podwójny amortyzator
KOŁA
Koło przednie Odlewane aluminium
Koło tylne Odlewane aluminium
Opona przednia 120/70-15 56P
Opona tylna 140/70-14 68P
HAMULCE
Hamulec przedni 256mm, pojedyncza tarcza
Hamulec tylny 240mm, pojedyncza tarccza
OŚWIETLENIE
Światła przednie LED
Światła tylne LED

Wszystkie dane techniczne mają charakter poglądowy, a producent zastrzega sobie prawo do ich zmiany bez wcześniejszego powiadomienia.

-

źródło: Honda Polska

Czytaj więcej o marce Honda

Honda ujawnia przełomową nową koncepcję silnika na targach EICMA 2024
Honda ujawnia przełomową nową koncepcję silnika na targach EICMA 2024

HONDA | czterosuwowy silnik V3 75° wyposażony w sprężarkę elektryczną, która zapewnia znaczny wzrost momentu obrotowego w zakresie niskich i średnich obrotów, niezależnie od obrotów silnika

Honda prezentuje koncepcyjne motocykle elektryczne na targach EICMA 2024
Honda prezentuje koncepcyjne motocykle elektryczne na targach EICMA 2024

HONDA | światowa premiera dwóch koncepcyjnych modeli elektrycznych: Fun Concept i Urban Concept, na targach EICMA 2024

Honda GB350S na rok 2025
Honda GB350S na rok 2025

HONDA | motocykl GB350S – odpowiedni dla posiadaczy prawa jazdy kategorii A2

Najnowsze oferty

Honda CB 650R Neo Sports Cafe, HSTC, 1 właściciel na gwarancji fabrycz.
  • Model: CB
  • Przebieg: 4350 km
  • Napęd: Łańcuch
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2023
Honda X-ADV X-ADV 750 abs, HSTC Model 2025
  • Model: X-ADV
  • Przebieg: 5 km
  • Napęd: Łańcuch
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024
Honda GB 350S, model 2025 *dostępne inne kolory*
  • Model: GB
  • Przebieg: 2 km
  • Napęd: Łańcuch
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024

Odwiedź nasze salony