Silnik eSP+ osiąga zarówno wzorową czystość spalin, jak i wysoką moc w całym zakresie prędkości obrotowych, za sprawą wszechstronnego zastosowania technologii redukcji tarcia.
Chłodzona cieczą, czterozaworowa jednostka SOHC z wtryskiem paliwa, o pojemności 330 cm3 osiąga moc maksymalną 21,5 kW przy 7500 obr/min i maksymalny moment obrotowy 31,5 Nm przy 5250 obr/min. Prędkość maksymalna wynosi 137 km/h, a ze startu zatrzymanego Forza 350 pokonuje pierwsze 200 metrów w czasie 10,4 sekundy.
Średnica cylindra i skok tłoka, to 77 x 70,7 mm, stopień sprężania wynosi 10,5:1. Rolkowe dźwignie zaworowe, ślizgowe łożyska korbowe i uszczelniona skrzynia korbowa zapewniają wysoką trwałość i niezawodność, przy zachowaniu wysokich osiągów. Aby usprawnić chłodzenie tłoka, dysza olejowa, stosowana w modelu CRF450R, rozpyla olej bezpośrednio na spód tłoka, optymalizując zapłon i poprawiając sprawność spalania. Pojemność układu smarowania wynosi 1,8 litra.
Powietrze jest dostarczane poprzez 5,5-litrowy airbox, który zasila 36-milimetrową przepustnicę. Port dolotowy zasysa powietrze efektywnie, wywołując silne zawirowanie strumienia mieszanki w cylindrze, co przyczynia się do równomiernego spalania paliwa. Spaliny usuwane są przez prosty kolektor wydechowy, a w celu zmniejszenia oporu ich przepływu zastosowano tłumik wydechu, składający się z dwóch odrębnych komór.
Tarcie wewnętrzne jest redukowane przez przesunięcie osi cylindra o 5 mm w stosunku do osi wału korbowego, hydrauliczną regulację łańcucha rozrządu i zastosowanie olejowej pompy drenującej. Rozwiązanie to używane zwykle w silnikach o wysokich osiągach obniża ciśnienie wewnętrzne w silniku, zmniejsza zawirowania oleju, redukuje straty pompowania oraz tarcie wewnątrz pompy. Wałek wyrównoważający dodatkowo redukuje wibracje i przyczynia się do płynnej i pozbawionej drgań jazdy.
Automatyczne sprzęgło odśrodkowe współpracuje z przekładnią V-Matic (z przełożeniami dobranymi pod kątem szybkiej reakcji przy niskich prędkościach obrotowych i dobrych przyspieszeń) oraz z napędem pasowym.
Silnik Forza 350 został wyposażony w system kontroli momentu obrotowego Honda Selectable Torque Control (HSTC). System wykrywa różnicę prędkości między kołem przednim i tylnym, oblicza stopień uślizgu, a następnie kontroluje moment obrotowy silnika poprzez sterowanie wtryskiem paliwa, aby odzyskać przyczepność tylnego koła. System HSTC można włączać i wyłączać za pomocą przełącznika umieszczonego po lewej stronie kierownicy. Wskaźnik "T" na wyświetlaczu cyfrowym miga, gdy system pracuje nad odzyskaniem przyczepności.
Poza zaktualizowanymi ustawieniami ECU zmieniono wewnętrzną budowę tłumika, ulepszono katalizator i dodano czujnik SO2, aby zapewnić zgodność z normą Euro 5+. Zużycie paliwa wynosi zaledwie 3,3 l/100km (tryb testowy WMTC), co przy pojemności zbiornika paliwa wynoszącej 11,5 litra daje potencjalny zasięg ponad 340 km.