HONDA | już od ponad 14 lat, Vision 110, skuter Hondy do codziennego użytku, niezmiennie oferuje wysoką jakość wykonania i fantastyczny stosunek jakości do ceny
Nowa Honda Forza 350 - 2025
Rodzina pojazdów Forza od dawna stanowi mocną kartę w ofercie jednośladów Hondy. Historia skutera średniej pojemności z segmentu premium sięga 2000 roku: pierwszy model wyznaczył wzorzec, oferujący dynamiczną jazdę, mnóstwo miejsca w schowkach i innowacyjny zintegrowany system hamulcowy. Skuter został dobrze przyjęty w całej Europie, klienci docenili jego uniwersalność sprawdzającą się w codziennym życiu.
Forza 300 stale ewoluowała, zachowując tradycyjne połączenie sportowego ducha i charakteru GT, a jej twórcy dążyli do przekraczania oczekiwań potencjalnych klientów przy każdej aktualizacji. W roczniku modelowym 2004 skuter zyskał sterowaną elektronicznie przekładnię CVT (Continually Variable Transmission) S MATIC, inteligentny kluczyk przeciwkradzieżowy, wysokowydajny wtrysk paliwa PGM-FI oraz miejsce na dwa pełnowymiarowe kaski pod siedzeniem.
W roczniku 2005 dodano system ABS, a w 2008 luksusowe akcenty, takie jak pakiet audio i głośniki oraz zmodernizowaną przekładnię S MATIC (z sekwencyjnym trybem automatycznej zmiany biegów) i zintegrowany system hamulcowy Combined ABS. W roczniku modelowym 2016 Forza 300 przeszła kolejny etap zmian – zaproponowano nowe wzornictwo „sit-in” i na tyle dużo miejsca, by przewozić dwie osoby w pełnym komforcie, nawet przy dużych autostradowych prędkościach.
W modelu na 2018 rok zaprezentowano radykalnie zmienioną Forzę 300 – lżejszą, mniejszą, ostrzejszą i bardziej sportową – podążającą szlakiem wytyczonym przez mniejszy model Forza 125, przy zachowaniu wszystkich najlepszych cech jej charakteru "GT". Na sezon 2021 przygotowano kolejny ważny krok – model Forza 350. Szybsza, jeszcze bardziej użyteczna Forza 350, wyposażona w nowoczesne technologie, wyznacza do dziś atrakcyjny punkt odniesienia.
Model nowej Forzy 350 na rok 2025 pojawi się w salonach z modernizacjami stylistycznymi, zmianami podnoszącymi praktyczność, których celem jest zwiększenie satysfakcji właściciela z codziennego użytkowania, a także nowymi opcjami lakierowania i wersją Special Edition, która wprowadza wyjątkową kombinację kolorystyczną.
Nowa Honda Forza 350 - 2025 - opis modelu
Elegancki, stylowy, model na rok 2025, ukształtowany bardziej aerodynamicznie, dysponujący elektrycznie ustawianą szybą, emanuje urokiem klasy premium, którego dodaje górna, warstwowa owiewka oraz moduł oświetlenia ze wszystkim, co go otacza. Smukły przód charakteryzuje się wyrazistymi liniami i załamaniami, które nadają mu zdradzający jego przeznaczenie, sportowy wygląd. Na stabilne podwozie składają się stalowa rama rurowa, 33-milimetrowy widelec teleskopowy, podwójne tylne amortyzatory oraz różnej wielkości koła – przednie 15-calowe, tylne o rozmiarze 14 cali, co zapewnia zwinne i pewne prowadzenie.
Nowy, pięciocalowy ekran TFT oferuje intuicyjną obsługę, czytelność w jasnym świetle i łatwą łączność ze smartfonem poprzez aplikację Honda RoadSync dzięki uproszczonemu przełącznikowi znajdującemu się po lewej stronie kierownicy. Gniazdo USB typu C umożliwia ładowanie urządzeń, natomiast podświetlany schowek pod siedzeniem pomieści dwa pełnowymiarowe kaski.
Silnik modelu Forza 350 o pojemności 330 cm3 osiąga moc maksymalną 21,5 kW i moment obrotowy 31 Nm. Dysponuje wysoką dynamiką w całym zakresie obrotów, zapewniającą mu doskonałe przyspieszenie i prędkość maksymalną 137 km/h. Nowe ustawienia modułu ECU, zmodyfikowane elementy wewnętrzne katalizatora i tłumika oraz czujnik SO2 zapewniają zgodność z normą Euro 5+.
Forza 350 na rok 2025 będzie dostępna w następujących opcjach kolorystycznych:
► Carnelian Red Metallic – NOWOŚĆ
► Pearl Falcon Gray
► Pearl Nightstar Black
► Mat Pearl Cool White
Forza 350 na rok 2025 w wersji Special Edition będzie dostępna w konfiguracji kolorystycznej:
► Mat Cynos Gray Metallic z czerwoną grafiką i przeszyciami siedzenia
Nowa Honda Forza 350 - 2025 - cena w Polsce
Cena nowej Hondy Forzy 350 na rok 2025 nie została jeszcze oficjalnie ogłoszona. Gdy tylko producent ujawni szczegóły dotyczące ceny, zaktualizujemy informacje na naszej stronie, abyście mogli być na bieżąco z najnowszymi danymi. Zapraszamy do regularnego odwiedzania naszej strony, gdzie wkrótce pojawią się wszelkie aktualności dotyczące tego modelu.
Nowa Honda Forza 350 - 2025 - wyposażenie i stylistyka
Linie Forzy 350 zdają się wypływać spod opracowanej w roczniku 2021 przedniej szyby, której położenie można obecnie płynnie regulować przełącznikiem po lewej stronie kierownicy w zakresie 180 mm. Szyba została zaprojektowana tak, by gwarantować ochronę przed wiatrem, kierując przepływ powietrza obok i nad głowy kierowcy, zmniejszając przy tym hałas powodowany przez wiatr. Stabilność i komfort przy większych prędkościach lub na długich dystansach można natychmiast zamienić w większe poczucie swobody podczas miejskich dojazdów, dzięki ustawieniu szyby w niższej pozycji.
Celem podwyższenia komfortu przy większych prędkościach, większy przedni kanał powietrza wprowadza podciśnienie przed kierowcą, redukując naturalny efekt wiatru pchającego kierowcę do tyłu.
Ostre linie Forza 350 stanowią przykład udanego połączenia dobrego stylu i efektywności aerodynamicznej. Dzięki nim skuter wyróżnia się czystą, nowoczesną formą, stwarzając wrażenie sportowej energii i elegancji, pożądanej w segmencie premium.
Dwa pełnowymiarowe kaski mogą być przechowywane pod siedzeniem, można też podzielić schowek na część przeznaczoną na kask i/lub kombinezon przeciwdeszczowy oraz na część mieszczącą torby o rozmiarze A4 – schowek ma też swoje oświetlenie. Kieszeń w wewnętrznej przedniej owiewce jest zamykana na klucz, a jej wnętrze może być zaaranżowane według potrzeb kierowcy, na przykład do przewozu telefonu, czy butelki z napojem. Znalazło się tam również gniazdo USB typu C. Całe oświetlenie wykonano w technice LED.
W nowym 5-calowym pełnokolorowym wyświetlaczu TFT (z przeprojektowanym zewnętrznym wzornictwem) zastosowano tak zwany bonding optyczny, dodatkowe szkło w celu poprawy widoczności w jasnym świetle słonecznym. Między szkłem ochronnym, a ekranem TFT występuje szczelina wypełniona żywicą, co zmniejsza odblaski i poprawia kontrast podświetlenia. Ekran zapewnia też łączność poprzez uaktualniony system Honda RoadSync z systemami operacyjnymi telefonów IOS lub Android.
Funkcja, wraz z łatwiejszym w obsłudze, podświetlanym czteropozycyjnym przełącznikiem po lewej stronie kierownicy, umożliwia prostą, ekranową nawigację zakręt po zakręcie, a także opcję (za pośrednictwem zestawu słuchawkowego Bluetooth w kasku) prowadzenia rozmów lub słuchania muzyki. Wystarczy pobrać aplikację Honda RoadSync ze sklepu Play lub App Store, połączyć smartfon z Forza 350 i można ruszać w drogę.
Inteligentny kluczyk Forza 350 oprócz sterowania głównym włącznikiem zapłonu i blokowaniem schowka, zarządza opcjonalnym, zdejmowanym kufrem górnym o pojemności 45 litrów. Dzięki systemowi Smart Key, kierowca może trzymać kluczyk w kieszeni, a zamek kufra automatycznie blokuje się, gdy właściciel oddali się od skutera. Kufer można też zamknąć mechanicznie kluczykiem. Mechanizm uruchamiający umieszczono w tylnej części obudowy, aby zachować wewnętrzną pojemność kufra.
Nowa Honda Forza 350 - 2025 - silnik
Silnik eSP+ osiąga zarówno wzorową czystość spalin, jak i wysoką moc w całym zakresie prędkości obrotowych, za sprawą wszechstronnego zastosowania technologii redukcji tarcia.
Chłodzona cieczą, czterozaworowa jednostka SOHC z wtryskiem paliwa, o pojemności 330 cm3 osiąga moc maksymalną 21,5 kW przy 7500 obr/min i maksymalny moment obrotowy 31,5 Nm przy 5250 obr/min. Prędkość maksymalna wynosi 137 km/h, a ze startu zatrzymanego Forza 350 pokonuje pierwsze 200 metrów w czasie 10,4 sekundy.
Średnica cylindra i skok tłoka, to 77 x 70,7 mm, stopień sprężania wynosi 10,5:1. Rolkowe dźwignie zaworowe, ślizgowe łożyska korbowe i uszczelniona skrzynia korbowa zapewniają wysoką trwałość i niezawodność, przy zachowaniu wysokich osiągów. Aby usprawnić chłodzenie tłoka, dysza olejowa, stosowana w modelu CRF450R, rozpyla olej bezpośrednio na spód tłoka, optymalizując zapłon i poprawiając sprawność spalania. Pojemność układu smarowania wynosi 1,8 litra.
Powietrze jest dostarczane poprzez 5,5-litrowy airbox, który zasila 36-milimetrową przepustnicę. Port dolotowy zasysa powietrze efektywnie, wywołując silne zawirowanie strumienia mieszanki w cylindrze, co przyczynia się do równomiernego spalania paliwa. Spaliny usuwane są przez prosty kolektor wydechowy, a w celu zmniejszenia oporu ich przepływu zastosowano tłumik wydechu, składający się z dwóch odrębnych komór.
Tarcie wewnętrzne jest redukowane przez przesunięcie osi cylindra o 5 mm w stosunku do osi wału korbowego, hydrauliczną regulację łańcucha rozrządu i zastosowanie olejowej pompy drenującej. Rozwiązanie to używane zwykle w silnikach o wysokich osiągach obniża ciśnienie wewnętrzne w silniku, zmniejsza zawirowania oleju, redukuje straty pompowania oraz tarcie wewnątrz pompy. Wałek wyrównoważający dodatkowo redukuje wibracje i przyczynia się do płynnej i pozbawionej drgań jazdy.
Automatyczne sprzęgło odśrodkowe współpracuje z przekładnią V-Matic (z przełożeniami dobranymi pod kątem szybkiej reakcji przy niskich prędkościach obrotowych i dobrych przyspieszeń) oraz z napędem pasowym.
Silnik Forza 350 został wyposażony w system kontroli momentu obrotowego Honda Selectable Torque Control (HSTC). System wykrywa różnicę prędkości między kołem przednim i tylnym, oblicza stopień uślizgu, a następnie kontroluje moment obrotowy silnika poprzez sterowanie wtryskiem paliwa, aby odzyskać przyczepność tylnego koła. System HSTC można włączać i wyłączać za pomocą przełącznika umieszczonego po lewej stronie kierownicy. Wskaźnik "T" na wyświetlaczu cyfrowym miga, gdy system pracuje nad odzyskaniem przyczepności.
Poza zaktualizowanymi ustawieniami ECU zmieniono wewnętrzną budowę tłumika, ulepszono katalizator i dodano czujnik SO2, aby zapewnić zgodność z normą Euro 5+. Zużycie paliwa wynosi zaledwie 3,3 l/100km (tryb testowy WMTC), co przy pojemności zbiornika paliwa wynoszącej 11,5 litra daje potencjalny zasięg ponad 340 km.
Nowa Honda Forza 350 - 2025 - podwozie
Wytrzymała, a jednocześnie lekka rurowa rama stalowa jest kluczowym elementem skutera, zapewniającym poczucie bezpieczeństwa na drodze. Rozstaw osi wynosi 1510 mm, z pochyleniem główki ramy 26,5° i wyprzedzeniem 89 mm. Chłodnica jest umieszczona przed zbiornikiem paliwa, co zapewnia lepszą wydajność chłodzenia, a akumulator znajduje się pomiędzy zbiornikiem paliwa a schowkiem pod siedzeniem, z korzyścią dla centralizacji masy. Masa pojazdu z płynami to 186 kg.
Wysokość siedzenia wynosi 780 mm, a pozycja kierowcy jest naturalnie wyprostowana, co zapewnia doskonałą widoczność dookoła skutera. Szerokość kierownicy wynosi 754 mm, szerokość z przodu 580 mm, a szerokość z lusterkami 860 mm – kompaktowe wymiary ułatwiają przeciskanie się przez ciasne ulice o dużym natężeniu ruchu.
Sztywnemu widelcowi teleskopowemu z goleniami 33 mm towarzyszą z tyłu dwa amortyzatory z siedmiostopniową regulacją wstępnego obciążenia sprężyn, współpracujące z jednoczęściowym aluminiowym wahaczem.
Na aluminiową 15-calową obręcz przedniego koła założono oponę 120/70-15, natomiast 14‑calową obręcz tylnego koła wyposażono w oponę 140/70-14, osiągając w ten sposób maksimum przyczepności i wysoki komfort jazdy. Przednie koło hamuje pojedyncza tarcza o średnicy 256 mm. Na tylnej osi zastosowano tarczę o średnicy 240 mm, dodano też dwukanałowy system ABS, podnoszący bezpieczeństwo przy hamowaniu na śliskich nawierzchniach.
Nowa Honda Forza 350 - 2025 - akcesoria
Dla Forza 350 dostępna jest gama oryginalnych akcesoriów Hondy, oferowanych zarówno osobno, jak i w pakietach, pomyślanych pod kątem wygody nabywców:
Zestaw akcesoriów Style Pack to stylowa kolekcja, zaprojektowana, by zaakcentować sportowy, a jednocześnie luksusowy wygląd Forzy, zwiększając komfort podróżowania kierowcy i pasażera:
► Komplet paneli podłogi
► Wygodne siedzenie kierowcy
► Oparcie pasażera
Zestaw Urban Pack, zwiększający funkcjonalność i pewność w codziennych dojazdach do pracy, obejmuje:
► Podgrzewane manetki
► Syrenkę bezpieczeństwa
Dostępne są również:
► Kufer górny otwierany pilotem 45 l
► Kufer górny o pojemności 35 litrów
► Torba wewnętrzna do kufra górnego
► Stelaż kufra górnego
Nowa Honda Forza 350 - 2025 - dane techniczne
SILNIK |
|
Typ silnika |
Chłodzony cieczą 4-suwowy, 4-zaworowy, jednocylindrowy SOHC, eSP+ |
Pojemność skokowa |
330 cm3 |
Średnica cylindra x skok tłoka (mm) |
77 mm x 70,8 mm |
Stopień sprężania |
10,5 |
Maksymalna moc |
21,5 kW przy 7500 obr./min |
Maks. moment obrotowy |
31,5 Nm przy 5250 obr./min |
Prędkość maksymalna |
137 km/h |
Pojemność układu smarowania |
1,8 l. |
Rozrusznik |
E-Starter |
SYSTEM PALIWOWY |
|
Zasilanie |
Wtrysk paliwa PGM-FI |
Zbiornik paliwa |
11,7 L |
Emisja CO2 wg WMTC |
79 g/km |
Zużycie paliwa |
3,4 l/100 km |
INSTALACJA ELEKTRYCZNA |
|
Rodzaj akumulatora |
Bezobsługowy, kwasowy |
Pojemność i napięcie akumulatora |
12 V 9,1 Ah |
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU |
|
Typ sprzęgła |
Mokre, automatyczne sprzęgło odśrodkowe |
Typ skrzyni biegów |
Skrzynia bezstopniowa CVT |
Przeniesienie napędu |
Pasowa (pasek klinowy) |
RAMA |
|
Typ ramy |
Stalowa, rurowa z dolnymi belkami nośnymi |
PODWOZIE |
|
Wymiary (dł. x szer. x wys.) |
2,145 mm x 754 mm x 1,360 mm |
Rozstaw osi |
1510 mm |
Kąt pochylenia główki ramy |
26,5° |
Wyprzedzenie |
91 mm |
Wysokość siedziska |
780 mm |
Prześwit |
145 mm |
Masa własna |
186 kg |
Promień skrętu |
2,4 m |
ZAWIESZENIE |
|
Zawieszenie z przodu |
Widelec teleskopowy 33 mm, skok 89 mm |
Tylne zawieszenie |
Podwójne amortyzatory, skok 115 mm |
KOŁA |
|
Koło z przodu |
15M/C X MT3.50 Odlew aluminiowy |
Koło z tyłu |
14M/C X MT4.00 Odlew aluminiowy |
Opona przednia |
120/70-15MC 56P |
Opona tylna |
140/70-14MC 68P |
HAMULCE |
|
Typ układu ABS |
Dwukanałowy |
Hamulce przednie |
Dwutłoczkowy zacisk hamulcowy Nissin Pojedyncza tarcza 256 mm |
Hamulce tylne |
Jednotłoczkowy zacisk Nissin |
ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY |
|
Zespół wskaźników |
Multiinformacyjny wyświetlacz 5-calowy TFT |
Reflektor |
LED |
Światła tylne |
LED |
Łączność |
Aplikacja RoadSync |
USB |
USB typu C |
System zabezpieczeń |
Inteligentny klucz Smart Key |
HSTC |
Tak |
Wyposażenie dodatkowe |
ESS, SMART Key, elektrycznie regulowana szyba przednia |
źródło: Honda Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.
Czytaj więcej o marce Honda
Najnowsze oferty
- Model: XL
- Przebieg: 5 km
- Napęd: Łańcuch
- Rodzaj paliwa: Benzyna
- Rok produkcji: 2025
- Model: X-ADV
- Przebieg: 2 km
- Napęd: Pas napędowy
- Rodzaj paliwa: Benzyna
- Rok produkcji: 2025
- Model: SH
- Przebieg: 2 km
- Napęd: Pas napędowy
- Rodzaj paliwa: Benzyna
- Rok produkcji: 2025
Odwiedź nasze salony

Honda Motocykle
