NOWA HONDA HORNET 2023: JAKI SILNIK?

Model koncepcyjny – którego pierwsze wideo zostało dziś opublikowane – jest napędzany przez zupełnie nowy, dwucylindrowy, rzędowy silnik 8-zaworowy Unicam, generujący moc maksymalną 92 KM (67,5 kW) przy 9 500 obr/min i maksymalny moment obrotowy 75 Nm przy 7 200 obr/min.

Kompaktowy, lekki silnik nawiązuje do tradycji Horneta, z charakterystyczną pracą na wolnych obrotach i imponującym skokiem obrotomierza w górę. Oprócz emocji przy wysokich obrotach, silnik dostarcza również solidnego momentu obrotowego w średnim zakresie, aby wygenerować przyspieszenie uprzyjemniające każdą chwilę w drodze. Ponadto, dzięki przesuniętym o 270° wykorbieniom wału napędowego, nierównomiernym odstępom między momentami zapłonu i starannie dopracowanemu układowi wydechowemu, Hornet wyróżnia się charakterystycznym pulsacyjnym klangiem pracy silnika i bardzo przyjemnym dźwiękiem.

-

-

Kierownikiem projektów badawczych w pracach działu rozwojowego jest Fuyuki Hosokawa, którego obowiązki obejmują ostatnio nadzór nad opracowaniem najnowszego modelu CBR1000RR-R Fireblade. Fuyuki Hosokawa, Kierownik projektów badawczych rocznika modelowego 2023:

„Hornet zawsze był dla Hondy wyjątkowym motocyklem. Dynamiczne, porywające osiągi zawsze szły w parze z lekkością i zwinnością prowadzenia.

Przed rozpoczęciem tego projektu długo zastanawialiśmy się, jakie osiągi chcielibyśmy zaoferować kierowcy. Wiedzieliśmy, że konieczne jest zachowanie klasycznej mocy Horneta na szczycie obrotów, a jednocześnie, chcieliśmy, aby uwspółcześniony silnik nowej generacji miał naprawdę wysoki moment obrotowy i zachował odgłos „pulsowania” przy niskich i średnich obrotach. Naszym celem zawsze było połączenie ich z lekkością prowadzenia i zwrotnością, aby każda przejażdżka - nawet w mieście - dawała jak najwięcej pozytywnych wrażeń i satysfakcji.

Wiedzieliśmy, że pożądane osiągi i lekkość prowadzenia zapewni nam opracowany od podstaw dwucylindrowy silnik o krótkim skoku, z wykorbieniami wału przesuniętymi o 270°. Osiągnęlibyśmy nie tylko doskonałe przyspieszenia na szczycie skali obrotów, ale również sportowy moment obrotowy od dolnego zakresu obrotów – idealny do jazdy w środowisku miejskim, a także wychodzenia z zakrętów na otwartej drodze.”

-

-

___
źródło: Honda Motocykle Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Czytaj więcej o marce Honda

Kove 450Rally zwycięża w EnduroRally24
Kove 450Rally zwycięża w EnduroRally24

KOVE Pierwsze koty za płoty  - pierwszy udział Kove w zawodach na polskiej ziemii i od razu zwycięstwo w klasyfikacji generalnej!

KOVE - NOWA MARKA W GRUPIE GEZET
KOVE - NOWA MARKA W GRUPIE GEZET

PREMIERA   KOVE - nowa, chińska marka motocykli, zadebiutowała na polskim rynku, wprowadzając do sprzedaży modele motocykli o różnej pojemności. Motocykle marki KOVE są oferowane w salonie Grupy Gezet w Gorzowie Wielkopolskim

Honda CRF1100L Africa Twin na rok modelowy 2025
Honda CRF1100L Africa Twin na rok modelowy 2025

HONDA MOTOMinęły ponad trzy dekady, odkąd Honda XRV650 Africa Twin po raz pierwszy wjechała na rynek europejski. Motocykl, który odziedziczył tę nazwę, pojawił się w roczniku modelowym 2016 roku jako CRF1000L Africa Twin i był zupełnie nową konstrukcją, w którą tchnięto ducha tak popularnego pierwowzoru.

Najnowsze oferty

Honda CMX 1100 Rebel ABS Nowy
  • Model: CMX
  • Przebieg: 5 km
  • Napęd: Łańcuch
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024
Honda EM1 e - skuter elektryczny, PROMOCJA
  • Model: EM1
  • Przebieg: 2 km
  • Napęd: Pas napędowy
  • Rodzaj paliwa: Elektryczny
  • Rok produkcji: 2023
Honda Z 125 Monkey, Nowy
  • Model: Z
  • Przebieg: 5 km
  • Napęd: Łańcuch
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2023

Odwiedź nasze salony