Konstrukcja Transalpa gwarantuje niepowtarzalne wrażenia z podróży, dzięki zestawowi rozwiązań sprawdzających się na drodze. Duży rozstaw osi zapowiada mocną dawkę przygody, a owiewka i szyba – mimo niepozornych rozmiarów – zapewniają skuteczną ochronę przed wiatrem. Ogólny wygląd można określić jako elegancki, prosty i czysty w formie. Silnik kryje wiele inżynierskich perełek z portfolio Hondy, dzięki czemu – zajmując niewiele miejsca – zapewnia on mocną reakcję w całym zakresie obrotów – a dokładnie tego potrzeba w czasie motocyklowej wędrówki, samotnej, czy z pasażerem. Nowa dwucylindrowa szeregowa jednostka napędowa o pojemności 755 cm3 (współdzielona z nowym CB750 Hornet) wytwarza 92 KM mocy maksymalnej i wysoki moment obrotowy w całym zakresie obrotów, osiągający maksymalnie 75 Nm. Wyrafinowane ustawienia systemu elektronicznej przepustnicy (TBW) ukierunkowują charakter silnika na turystykę i komfort.
Kompaktowe, pochodzące z CRF, ośmiozaworowe głowice cylindrów Unicam wykorzystują wloty powietrza typu downdraft i zawirowanie strumienia Vortex, aby zapewnić optymalne spalanie. Przesunięcie wykorbień o 270° poprawia wyczucie silnika i charakterystykę jego pracy. Elektroniczne systemy wspomagania kierowcy działają za pośrednictwem systemu elektronicznej przepustnicy (TBW) i obejmują 5 trybów jazdy, z których 4 zawierają wstępnie ustawione kombinacje doboru mocy, intensywności hamowania silnikiem, czułości ABS i systemu kontroli momentu obrotowego (HSTC) ze zintegrowaną funkcją kontroli unoszenia przedniego koła. Piąty tryb jazdy (User) pozwala kierowcy na ustalenie własnej, preferowanej kombinacji ustawień.
Maszyna jest lekka w prowadzeniu, zwinna i dodaje kierowcy pewności siebie. Stalowa, zamknięta rama kołyskowa (typu „diamond”) jest lekka, dzięki obniżeniu grubości ścianek rur ramy i poprawieniu sztywności konstrukcji. Dobrano najwyższej jakości zawieszenie, aby zapewnić płynną jazdę na drodze i pochłanianie nierówności w terenie. Składa się na nie widelec Showa 43 mm SFF-CA USD oraz tylny amortyzator, działający poprzez układ Pro-Link. Podwójne dwutłoczkowe zaciski gwarantują skuteczność hamowania, a opony w rozmiarze 90/90-21 z przodu oraz 150/70-18 z tyłu dobrano z myślą o zapewnieniu wszechstronności motocykla na drodze i w terenie.
Na szczycie bogatej listy wyposażenia znajduje się 5-calowy kolorowy wyświetlacz TFT, który w sposób przejrzysty prezentuje niezbędne informacje i pozwala na zarządzanie wszystkimi systemami, a także łączność pomiędzy systemem Honda Smartphone Voice Control (HSVCs) a telefonami z systemami Android i iOS. Wszystkie elementy oświetlenia wykonano w technice LED, a kasowanie włączonych kierunkowskazów jest automatyczne. Motocykl wyposażono także w system ostrzegania o awaryjnym hamowaniu Emergency Stop Signal (ESS), który informuje innych użytkowników drogi o nagłym i mocnym użyciu hamulca.
Dostępna jest cała gama akcesoriów, w tym quickshifter, sakwy i kufry boczne, wyposażenie rajdowo-turystyczne i mniejsze elementy do wyboru zgodnie z preferencjami właściciela (więcej w dalszej części artykułu). Honda XL750 Transalp w modelu na rok 2023 będzie dostępny w trzech efektownych opcjach kolorystycznych, w tym oczywiście we wspaniałym malowaniu Tricolour, nawiązującym do oryginalnego XL600V i sygnalizującym powrót motocyklowej legendy.
- Matte Iridium Gray Metallic
- Mat Ballistic Black Metallic
- Ross White Tricolour