HONDA | już od ponad 14 lat, Vision 110, skuter Hondy do codziennego użytku, niezmiennie oferuje wysoką jakość wykonania i fantastyczny stosunek jakości do ceny
NOWA HONDA CB125F 2021 - MOTOCYKL NA PRAWO JAZDY KAT B.
Podstawowy motocykl 125 cm3 musi być maszyną o wielu obliczach. Dla niektórych stanowi najbardziej ekonomiczny sposób dotarcia z punktu A do punktu B – ma zatem być przystępny cenowo i tani w eksploatacji. Ponadto musi to być motocykl wytrzymały, łatwy w obsłudze i ekonomiczny, a więc zapewniający prosty, bezproblemowy transport w najbardziej podstawowym zakresie.
Jednak dla wielu osób klasa 125 to początek motocyklowej przygody i ich pierwszy prawdziwy pojazd. Powinien więc oferować wspomniane wyżej walory, plus to wszystko, czego można wymagać od prawdziwego motocykla - ekscytację, wolność i przyjemność z jazdy, które jednoślady wnoszą w naszą codzienność. To wciąż nie wszystko, bo dla nowicjusza motocykl musi być również łatwy do opanowania w trakcie nauki, a do tego prezentować jakość wykonania i stylizację budzące dumę z posiadania takiej maszyny. Dla każdego producenta ważne jest wywołanie zainteresowania i zdobycie zaufania nowych klientów. Dobre początkowe wrażenie może doprowadzić do powstania związku na całe życie, a model CB125F od dawna pełni w gamie modelowej Hondy funkcję wytrzymałego, przyjaznego dla użytkownika, podstawowego motocykla, który będzie idealnym pierwszym etapem motocyklowej przygody. CB125F był nowością w ofercie Hondy w 2015 roku. Obecny model zachował kluczową dla tej klasy wytrzymałość wynikającą z solidności i prostoty opartych na mocnym fundamencie wysokiej jakości, łatwości obsługi i dobrego stylu.
Honda CB125F z roku modelowego 2021 został istotnie zmodyfikowany, co czyni go jeszcze bardziej pożądanym produktem i efektywnym pojazdem we wszystkich przewidzianych dla niego rolach. Nowy CB125F sprawi przyjemność zarówno jako codzienny środek lokomocji, jak i maszyna, która nauczy nowego kierowcę podstaw obchodzenia się z motocyklem.
Ken Tomiyasu - Lider Projektu (LPL) CB125F 2021: „Ważne są dla nas wartości wzorcowe. Rozpoczęliśmy więc cichą rewolucję całkowicie nowym modelem CB125F, utrzymując jego dobre osiągi w mieście, a jednocześnie zwiększając oszczędność zużycia paliwa. W silniku eSP wykorzystaliśmy zaawansowane rozwiązania techniczne, by obniżyć współczynniki tarcia, zadbaliśmy o podwozie gwarantujące pewne prowadzenie i zadbaliśmy o wygląd, z którego właściciel może być naprawdę dumny. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego, że tak wielu ludzi rozpoczyna swoją motocyklową podróż z Hondą na motocyklu CB125F i wiemy, że zapewni on przyjemność z jazdy i walory praktyczne w równej proporcji".
-
-
NOWA HONDA CB125F 2021 - CENA W POLSCE
Model (nazwa handlowa) | Cena detaliczna brutto | Wyprzedaż rocznika 2020 |
Honda CB125F | 12 400 PLN | 11 900 PLN |
Nowy CB125F jest niewielką maszyną, której rozwój zaowocował złożeniem 19 wniosków patentowych. Motocykl produkowany w fabryce Hondy w Atessa, w południowo-wschodnich Włoszech, napędzany jest silnikiem Smart Power (eSP), chłodzonym powietrzem, oferującym ogromny skok pod względem oszczędności paliwa, który nie został okupiony utratą osiągów. CB125F jest także o 11 kg lżejszy, z przeprojektowaną ramą i nowoczesnym wyglądem w stylu dużego motocykla, a reflektor LED i odmieniony cyfrowy zestaw wskaźników podkreślają wysoką jakość wyposażenia i wykonania jednośladu.
Model CB125F z roku modelowego 2021 będzie dostępny w następujących opcjach kolorystycznych:
- Splendor Red
- Pearl Cool White
- Black
-
-
HONDA CB125F 2021 - SILNIK
- Nowy, ulepszony silnik Smart Power (eSP) – oszczędność paliwa do 27% , bez obniżenia osiągów
- Rozwiązania techniczne zapewniające niskie współczynniki tarcia w silniku, obejmujące przesunięcie osi cylindra względem osi wału korbowego, łożyska igiełkowe dźwigni rozrządu oraz dysze natrysku oleju na denko tłoka
- Zintegrowany rozrusznik z alternatorem ACG w znacznym stopniu przyczyniający się do odchudzenia o 7 kg silnika z osprzętem
- 5-biegowa skrzynia biegów i uszczelniony łańcuch napędowy
Napęd CB125F powierzono nowemu, chłodzonemu powietrzem, 2-zaworowemu, jednocylindrowemu silnikowi eSP (‘enhanced Smart Power’) SOHC o pojemności 124 cm3 spełniającemu normę czystości spalin EURO5, który został zaprojektowany tak, by uzyskać optymalne osiągi na ruchliwych miejskich ulicach, przy wyraźnie obniżonym zużyciu paliwa i wysokiej niezawodności.
Moc maksymalna 10,9 KM jest osiągana przy 7 500 obr/min, a maksymalny moment obrotowy 10,9 Nm przy 6.000 obr/min (w porównaniu do 7,8 kW przy 7 750 obr/min i 10,2 Nm przy 6 250 obr/min z poprzedniego modelu). Średnica cylindra i skok tłoka wynoszą 50x63,1 mm, a stopień sprężania, to 10,0:1. Pokonanie pierwszych 200 metrów przy ruszaniu z miejsca zajmuje 12,4 sek., ale co ważniejsze, średnie zużycie paliwa zostało obniżone z 2,0 l/100 km do 1,5 l/100 km, co daje teoretyczny zasięg ponad 800 km na jednym tankowaniu zbiornika o pojemności 11 litrów.
W ciągu ostatnich 5 lat Honda dopracowała swoje silniki eSP, wzbogacając inżynierską wiedzę dzięki ciągłemu rozszerzaniu gamy konstruowanych skuterów o pojemności 125 cm3. Silnik eSP motocykla CB125F zawdzięcza swoje parametry ośmiu latom doświadczeń w dziedzinie rozwiązań redukujących tarcie wewnętrzne w każdym możliwym elemencie jednostek napędowych Hondy oraz decyzji o skonstruowaniu nowych silników od – jak to kiedyś określano – zupełnie czystego arkusza papieru. Udoskonalanie zaczyna się od redukcji masy silnika. Nowy silnik eSP jest o 7 kg lżejszy od silnika, który zastąpił. Oś cylindra jest przesunięta względem osi wału korbowego, co zmniejsza tarcie pomiędzy ścianką tłoka a cylindrem, natomiast sam tłok jest chłodzony od spodu strumieniem oleju, co dodatkowo zmniejsza straty tarcia. Sterowanie zaworami odbywa się za pomocą dźwigni i rolek wyposażonych w łożyska igiełkowe.
Alternator (Alternating Current Generator - ACG) jest również częścią formuły eSP - łącząc wytwarzanie energii elektrycznej i rozrusznika – pozwalając na oszczędność masy przy jednoczesnym uproszczeniu osprzętu silnika. Wysiłek potrzebny do uruchomienia silnika jest zredukowany dzięki układowi swing-back, który ustawia wał korbowy w pozycji przed suwem ssania, pozwalając silnikowi na natychmiastowy start oraz dzięki mechanizmowi dekompresyjnemu, który minimalizuje opór na wale korbowym, spowodowany sprężaniem mieszanki. Rozrusznik ACG jest zaskakująco cichy podczas pracy. W motocyklu zastosowano przekładnię 5-biegową, a napęd końcowy przekazywany jest za pomocą łańcucha o-ring.
-
CB125F 2021 - PODWOZIE, STYLIZACJA I WYPOSAŻENIE
- Obniżenie masy o 1,7 kg dzięki nowej ramie wykonanej z rur stalowych
- Podwójne tylne amortyzatory wyposażone w regulację napięcia wstępnego sprężyny
- Prezencję dużego motocykla dzięki wyrazistej stylistyce i porcja genów rodziny motocykli CB
- Reflektor LED i zespół cyfrowych wskaźników w owiewce czołowej
- Zmniejszenie masy motocykla z płynami do 117 kg – o 8,6% w stosunku do poprzednika
W konstrukcji nowej ramy rurowej wykorzystano stal o wysokiej wytrzymałości, uzyskując redukcję jej masy o 1,7 kg. Klasyczna grzbietowa rama ma geometrię, która zapewnia najlepszą równowagę pomiędzy komfortem i stabilnością jazdy w linii prostej, z naciskiem na lekkość kierowania i sportowe wyczucie przy wszystkich kątach nachylenia. Kąt pochylenia główki ramy i wyprzedzenie, to odpowiednio 26° i 92,4 mm, rozstaw osi wynosi 1285 mm, a masa z płynami – 117 kg, czyli o całe 11 kg mniej niż w poprzednim modelu.
Podwójne tylne amortyzatory oferują 5-stopniową regulację napięcia wstępnego sprężyny i wraz z teleskopowym widelcem o średnicy 31 mm przyczyniają się do poprawy jakości jazdy. Stylowe, 18-calowe obręcze obu kół o podwójnych ramionach, wykonane z odlewanego ciśnieniowo aluminium, zwiększają stabilność i kulturę jazdy we wcale niełatwych, miejskich warunkach. Opony mają rozmiary 80/100 z przodu i 90/90 z tyłu. Przednia tarcza hamulcowa o średnicy 240 mm współpracuje z dwutłoczkowym zaciskiem hamulcowym, a z tyłu zastosowano hamulec bębnowy o średnicy 130 mm. Combined Braking System (CBS) oznacza, że aktywacja tylnego hamulca powoduje również zastosowanie pewnej siły hamowania z przodu.
Model 2021 CB125F zyskał nową, odważną stylizację, nie stroniącą od nawiązań do większych motocykli z rodziny CB, ale dla wielu klientów ważniejsze będą zmiany dokonane w przeprojektowanym podwoziu. Szeroki zbiornik paliwa i osłony ze srebrnymi wykończeniami bez skrępowania czerpią inspirację z rodziny CB-R Neo Sports Café, podczas gdy kanciasta owiewka czołowa i zaciemniona szyba, wzorowane na CB500F, zapewniają skuteczne odchylanie strugi powietrza i wzmacniają wizualną ostrość charakteru motocykla. W owiewce znajduje się również nowy reflektor LED i cyfrowy zestaw wskaźników, który zawiera informację o załączonym biegu i wyświetla dodatkowe informacje, takie jak aktualne i średnie zużycie paliwa, zasięg i sugestie ECO, które pozwalają na korzystanie z motocykla w najbardziej efektywny sposób. Przycisk start/stop jest przełącznikiem zintegrowanym (poprzedni model nie posiadał w standardzie przycisku stop), podobnie jak przełącznik świateł drogowych i mijania.
Silnik, rura wydechowa, dolna część widelca i obręcze kół są ciemne – podkreślają one mocne linie i wyraziste wykończenia lakiernicze. Tłumik również jest przyciemniony, ale wykończono go chromowaną osłoną termiczną. Jasnoczerwone detale znajdują się na sprężynach zawieszenia, fajce świecy zapłonowej. Inne, wysokiej jakości elementy wykończeniowe to trójwymiarowe skrzydełka Hondy na owiewkach oraz ukształtowanie lusterek i kierunkowskazów, odwzorowujące język projektu całej maszyny.
CB125F ma służyć do codziennych dojazdów i być jednośladem wprowadzającym młodych adeptów w świat motocykli, więc może również pracować niezawodnie w szkołach nauki jazdy. Pozycja dosiadającego go kierowcy jest wyprostowana i zrelaksowana, z nieco przesuniętymi do przodu podnóżkami i z szeroką rurową kierownicą, co zapewnia lepszą kontrolę, dużą pewność jazdy i znakomitą widoczność. Wysokość siedzenia podniesiono o 15 mm – do 790 mm, by zaoferować komfortowe miejsce dla dwóch dorosłych osób. Standardem jest również uchwyt dla pasażera oraz podpórka centralna.
-
-
HONDA CB125F 2021 - DANE TECHNICZNE
SILNIK |
|
Typ |
Chłodzony powietrzem czterosuwowy, jednocylindrowy, rozrząd OHC |
Pojemność skokowa |
124 cm3 |
Liczba zaworów na cylinder |
2 |
Średnica cylindra i skok |
50 x 63,1 mm |
Stopień sprężania |
10,0:1 |
Moc maksymalna |
8 kW przy 7 500 obr/min |
Moment obrotowy |
10,9 Nm przy 6 000 obr/min |
Pojemność układu smarowania |
1,0 |
SYSTEM PALIWOWY |
|
Zasilanie |
Wtrysk paliwa |
Zbiornik paliwa |
11 l |
Zużycie paliwa (cykl WMTC) |
1,5 l/100 km |
Emisja CO2 (cykl WMTC) |
34 g/km |
INSTALACJA ELEKTRYCZNA |
|
Pojemność akumulatora |
12 V-5 Ah |
Moc alternatora |
390 W |
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU |
|
Typ sprzęgła |
Mokre wielopłytkowe ze sprężynami walcowymi |
Typ skrzyni biegów |
5-biegowa |
Przełożenie główne |
Łańcuchowa |
RAMA |
|
Typ |
Rurowa stalowa |
PODWOZIE |
|
Wymiary (dł. x szer. x wys.) |
2015mm x 750mm x 1100mm |
Rozstaw osi |
1280 mm |
Kąt pochylenia główki ramy |
26° |
Wyprzedzenie |
92,4 mm |
Wysokość siedziska |
790 mm |
Prześwit |
160 mm |
Masa własna |
117 kg |
Promień skrętu |
2,04 m |
ZAWIESZENIE |
|
Przednie |
Widelec teleskopowy 31 mm |
Tył |
Dwa amortyzatory, 5-pozycyjna regulacja napięcia wstępnego sprężyny |
KOŁA |
|
Przednie |
18-calowe pięcioramienne ze stopu aluminium |
Tył |
18-calowe pięcioramienne ze stopu aluminium |
Opona przednia |
80/100 18M/C |
Opona tylna |
90/90 18M/C |
Hamulce |
|
Typ układu |
CBS |
Przednie |
Tarcza pojedyncza 240 mm z dwutłoczkowym zaciskiem |
Tył |
Bęben hamulcowy 130 mm |
ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY |
|
Zespół wskaźników |
Prędkościomierz, licznik przebiegu, wskaźnik poziomu paliwa, obrotomierz, wskaźnik załączonego biegu |
Reflektory |
LED |
___
źródło: Honda Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.
Czytaj więcej o marce Honda
Najnowsze oferty
- Model: XL
- Przebieg: 5 km
- Napęd: Łańcuch
- Rodzaj paliwa: Benzyna
- Rok produkcji: 2025
- Model: X-ADV
- Przebieg: 2 km
- Napęd: Pas napędowy
- Rodzaj paliwa: Benzyna
- Rok produkcji: 2025
- Model: SH
- Przebieg: 2 km
- Napęd: Pas napędowy
- Rodzaj paliwa: Benzyna
- Rok produkcji: 2025
Odwiedź nasze salony

Honda Motocykle
