-
ULEPSZONY SILNIK 2.0 T-GDI (280KM)
Nowy i30 N jest wyposażony w 2,0-litrowy turbodoładowany silnik benzynowy, dostępny z sześciobiegową manualną skrzynią biegów (6MT) lub debiutującą 8-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów typu mokrego (N DCT). Bazowy i30 N ze skrzynią 6MT osiąga moc 250 KM i 353 Nm momentu obrotowego. Klienci i30 N mają również do wyboru pakiet Performance. Dzięki pakietowi Performance silnik osiąga moc 280 KM, co stanowi wzrost o 5 KM w stosunku do pierwszego i30 N i jest dostępny zarówno w wersji 6MT, jak i N DCT. Maksymalny moment obrotowy w wariancie Performance urósł o 39 Nm i wynosi teraz 392 Nm.
Silnik o mocy 280 KM oferuje płaską krzywą mocy, co zapewnia lepszą reakcję na pedał gazu i poprawę przyspieszenia, dostarczając jeszcze więcej radości na drodze lub na torze. Płaski wykres mocy zapewnia więcej momentu obrotowego i mocy przy niższych obrotach, a tym samym większe wykorzystanie potencjału silnika w codziennym użytkowaniu. Nowy i30 N utrzymuje maksymalny moment obrotowy w zakresie od 1950 do 4600 obr./min i osiąga maksymalną moc przy 5200 obr./min. Poprawie uległo przyspieszenie w zakresie średnich i wysokich prędkości i zapewniono niezmiennie wysoką wydajność w różnych warunkach otoczenia.
Oba warianty silnikowe osiągają maksymalną prędkość 250 km/h, a nowy i30 N z pakietem Performance przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,9 sekundy, co oznacza wzrost o 0,2 sekundy czyli 3 procent w porównaniu z poprzednim modelem. Podobnie jak w przypadku swojego poprzednika, nowy i30 N jest wyposażony w szereg sportowych elementów wyposażenia, w tym funkcję międzygazu, procedurę kontroli startu, tylną belkę usztywniającą nadwozie i wiele innych.
-
-
NOWA SKRZYNIA N DCT
Nowa ośmiostopniowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów N DCT oferuje szereg sportowych funkcji, dzięki którym prowadzenie nowego i30 N jest jeszcze przyjemniejsze. N DCT to przekładnia typu mokrego, co oznacza, że do chłodzenia elementów sprzęgła stosowany jest olej, który zapewnia mniejsze tarcie i umożliwia przenoszenie większej ilości momentu obrotowego przez skrzynię biegów. Nowa skrzynia biegów została zaprojektowana tak, aby połączyć wrażenia z jazdy z manualną skrzynią biegów z wygodą automatycznej skrzyni biegów. Kierowcy mogą wybrać tryb ręczny i zmieniać biegi za pomocą łopatek na kierownicy lub za pomocą dźwigni zmiany biegów. Łopatki do zmiany biegów pozwalają kierowcy zmieniać biegi bez odrywania rąk od kierownicy. Jeśli kierowca zdecyduje się użyć dźwigni zmiany biegów, to aby zmienić bieg na niższy, należy pchnąć ją do przodu, a aby zmienić bieg na wyższy, pociągnąć do tyłu.
Skrzynia N DCT oferuje trzy nowe funkcje N, które zapewniają jeszcze większą radość z jazdy: N Grin Shift, N Power Shift oraz N Track Sense Shift.
- N Grin Shift (NGS) umożliwia wykorzystanie z pełnej mocy silnika i skrzyni biegów przez 20 sekund – z pewnością wywoła to uśmiech na twarzy kierowcy. Aby włączyć NGS, wystarczy wcisnąć przycisk na kierownicy, a na zestawie wskaźników rozpocznie się odliczanie pokazujące pozostały czas działania tej funkcji.
- N Power Shift (NPS) włącza się podczas przyspieszania, gdy przepustnica jest otwarta przynajmniej w 90 procentach. Wykorzystując zmianę biegu na wyższy w celu dostarczenia maksymalnej mocy na koła, zmniejszone zostają spadki momentu obrotowego. Daje to kierowcy „uczucie pchnięcia” podczas zmiany biegu na wyższy.
- N Track Sense Shift (NTS) automatycznie rozpoznaje, kiedy warunki drogowe są optymalne do dynamicznej jazdy. Przykładowo, gdy samochód jedzie po torze wyścigowym, włącza się automatycznie. Dobiera także odpowiednie biegi i czas zmiany, niczym zawodowy kierowca wyścigowy, zapewniając optymalne osiągi.
N Grin Control System
System N Grin Control daje Klientom wybór pomiędzy pięcioma różnymi trybami jazdy: Eco, Normal, Sport, N oraz N Custom. Tryby jazdy dostosowują parametry silnika, zawieszenia, ESC, mechanizmu różnicowego N Corner Carving (elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu), układu wydechowego i kierowniczego oraz skrzyni biegów, aby zoptymalizować je pod kątem różnych warunków jazdy. W trybie N Custom kierowca może indywidualnie dopasować ustawienia do preferencji jazdy i warunków drogowych.
Podobnie jak w przypadku swojego poprzednika, nowy i30 N wyposażony jest w elektronicznie sterowane zawieszenie (ECS). Zmienione ustawienia zawieszenia i układu kierowniczego, zaowocowały poprawą właściwości jezdnych i prowadzenia. Klienci, którzy wybiorą pakiet Performance, mogą również skorzystać z mechanizmu różnicowego N Corner Carving, sterowanego elektronicznie mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu (eLSD). Dodatkowo w przypadku pakietu Performance rozmiar przednich tarczy hamulcowych został zwiększony z 345 mm do 360 mm, aby zapewnić lepszą skuteczność hamowania.
Redukcja masy uzyskana dzięki zastosowaniu lekkich foteli N i kutych 19-calowych felg aluminiowych zapewniła lepsze osiągi i poprawę prowadzenia, umożliwiając sprawniejsze pokonywanie dróg.
Nowy i30 N zawiera więcej systemów aktywnego bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy Hyundai SmartSense. Asystent unikania kolizji czołowych został zaktualizowany i obejmuje wykrywanie pieszych (FCA). System podążania na pasie ruchu (LFA) utrzymuje samochód na środku pasa ruchu, nawet zanim pojazd zacznie zbliżać się do jednej z krawędzi. Wersja hatchback nowego i30 N z przekładnią N DCT jest wyposażona w aktywny system monitorowania martwego pola (BCA). System BCA może aktywować hamulce, aby zapobiec kolizji podczas zmiany pasa na autostradzie lub podczas wyjeżdżania z miejsca parkingowego, gdy samochód jest zaparkowany wzdłuż ulicy. Podobnie, asystent ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCCA), również dostępny w hatchbacku z N DCT, może aktywować hamulce, gdy zostanie wykryta przeszkoda bezpośrednio za pojazdem podczas cofania, na przykład podczas wyjeżdżania z miejsca parkingowego.
Systemy Hyundai SmartSense:
- [Nowość] Asystent unikania kolizji czołowych (FCA)
- [Nowość] System podążania na pasie ruchu (LFA)
- [Nowość] System monitorowania martwego (BCW) (tylko Hatchback)
- [Nowość] Aktywny system monitorowania martwego pola (BCA) (tylko Hatchback DCT)
- [Nowość] Ostrzeganie o ruchu poprzecznym (RCCW) (tylko Hatchback)
- [Nowość] Asystent ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCCA) (tylko Hatchback DCT)
Ponadto zastosowany system eCall, pomoże skontaktować się ze służbami ratunkowymi po naciśnięciu przycisku i automatycznie kontaktuje się z ratownikami, jeśli poduszki powietrzne pojazdu zostały wyzwolone.
Nowy i30 N jest wyposażony w Performance Driving Data System, który monitoruje i poprawia umiejętności kierowcy na torze. Teraz system dostępny jest ze zaktualizowaną grafiką dla jeszcze łatwiejszej obsługi. Zapisuje on i wyświetla dane z jazdy, w tym informacje o mocy, momencie obrotowym czy ciśnieniu doładowania. Zawiera również funkcje mierzenia czasu okrążenia i przyspieszenia, które są przydatne na torze.
Nowy i30 N wyposażono w opcjonalny system nawigacji z ekranem dotykowym o przekątnej 10,25 cala z możliwością podłączenia aplikacji Apple CarPlay i Android Auto. Jest również dostępny z najnowszą wersją systemu Bluelink. Zapewnia to szereg nowych możliwości i usług dla Klientów Hyundaia, w tym informacje o ruchu drogowym, nawigację w trybie pieszym po zaparkowaniu, aktualne informacje o parkingach i stacjach benzynowych oraz nową funkcję tworzenia profilu użytkownika.
-
NOWY HYUNDAI i30 N 2021 - DANE TECHNICZNE
Nowy i30 N |
N |
N Performance |
Silnik |
2.0 T-GDI |
2.0 T-GDI |
Skrzynia biegów |
6MT |
6MT lub N DCT |
Moc maksymalna |
250 KM |
280 KM |
Maksymalny moment obrotowy |
353 Nm |
392 Nm |
Prędkość maksymalna |
250 km/h |
250 km/h |
___
źródło: Hyundai Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.