NOWA HONDA MSX125 GROM 2021 - FUNKY BIKE W NOWEJ WERSJI

Oferowany w Europie od 2013 roku jako MSX125, funky-bike Hondy nawiązuje do tradycji zapoczątkowanej w latach 60. modelem Monkey i kontynuowanej przez inne uwielbiane maszyny, takie jak Dax i Ape, aż do dnia dzisiejszego. Nowa wersja na 2021 rok otrzymuje nazwę „Grom”, używaną na całym świecie (stając się „MSX125 Grom”) dla motocykla, który stał się międzynarodowym hitem wśród młodych kierowców, sprzedając się w ilości ponad 750 000 sztuk. Jako termin używany od lat 60. XX wieku do opisania młodych surferów, „Grom” to idealne określenie tej małej maszyny z zabawnym duchem kontrkultury.

Nowy, chłodzony powietrzem silnik o mocy 9,8 KM łączy dobre osiągi podczas jazdy z wszechstronnością i oferuje teraz 5. bieg do jazdy poza miastem. Jest on dopasowany do responsywnego zawieszenia wyposażonego w widelec USD 31 mm, 12-calowe koła oraz hamulce tarczowe z przodu i z tyłu. System ABS działa poprzez IMU. Wysokość siedzenia to przyjemne 761 mm, a zmodernizowany zespół wskaźników LCD zawiera teraz także obrotomierz i wskaźnik załączonego biegu.

Największą zmianą w wersji na rok 2021 jest radykalny nowy wygląd, który zapewnia ekscentryczną, charakterystyczną indywidualność, dzięki nowemu, eleganckiemu reflektorowi LED, uproszczonemu siedzisku i ramie pomocniczej oraz kompaktowym panelom bocznym i pokrywom zbiornika. Złote widelce i zaciski hamulcowe oraz żółte tylne zawieszenie dopełniają efektowną stylizację. Łatwe do zmiany nadwozie dodatkowo sprzyja możliwości adaptacji i dostosowywania funky-bike’a Hondy do potrzeb właściciela.

-

-

NOWA HONDA MSX125 GROM 2021

Prawdziwie globalny produkt MSX125 (znany jako "Grom" w Japonii i USA) stał się światowym przebojem. W pierwszym roku sprzedaży MSX125 dołączył do CBF125 w rankingu 5 najlepiej sprzedających się w Europie motocykli 125cm3. W ciągu ostatnich kilku lat właśnie ten motocykl stał się zdecydowanym ulubieńcem klientów, niezależnie od tego, czy miał być używany do zwykłej jazdy po mieście, czy też jako mocno zindywidualizowany symbol stylu właściciela. Po 6 latach sukcesów i kilku małych ewolucyjnych korektach stylistycznych, kolejna fala młodych kierowców sprawiła, że nadszedł czas na nowy model MSX125. A ściślej, trzymając się oficjalnej nazwy modelowej na rynku europejskim, czas na nowego MSX125 Grom. W pełni odświeżony, z jeszcze większym ładunkiem indywidualizmu, wciąż pozostaje małą Hondą z wielką duszą.

Całkowicie przeprojektowane nadwozie dodaje MSX125 Grom nowego wyrazu. Świeży i radosny styl jest również łatwy do modyfikacji, co otwiera pole dla kreatywności właściciela. Zmodernizowany zespół wskaźników LCD zawiera teraz także obrotomierz i wskaźnik załączonego biegu. Nowy, chłodzony powietrzem silnik utrzymuje użyteczne osiągi MSX125, a przy okazji oferuje dodatkowy piąty bieg. Niezmienione podwozie otrzymało te same wymiary małego motocykla z zawieszeniem, hamulcami i własnościami jezdnymi godnymi znacznie poważniejszej maszyny.

-

WYPOSAŻENIE I STYLISTYKA

  • Bardziej charakterystyczne, odmienione nadwozie
  • Łatwość indywidualnych modyfikacji - wszystkie cztery panele mocuje się za pomocą jedynie sześciu śrub z każdej strony
  • Zespół wskaźników LCD zawiera obrotomierz i wskaźnik załączonego biegu

Poprzedni wygląd MSX125 był w dużej mierze miniaturową wersją nowoczesnych bezowiewkowych sportowych motocykli Hondy poprzednich generacji. Projekt MSX125 Grom opracowany na rok 2021 przyjął inny kierunek. W nadwoziu pojawia się nowy, ciekawy i charakterystyczny rys stylistyczny, polegający na połączeniu nowoczesności eleganckiego reflektora LED, odpowiadającego mu stylem siedzenia i ramy pomocniczej z małymi panelami bocznymi i pokrywami zbiornika paliwa w stylu retro. Pod wpływem nieustannych wysiłków klientów, którzy starali się swój motocykl odróżnić od innych, MSX125 Grom został zaprojektowany z myślą o adaptacji i łatwej indywidualizacji - wszystkie elementy nadwozia mocowane są sześcioma śrubami z każdej strony, a duże otoki śrub stanowią kolejny unikalny akcent wzorniczy.

Złote wykończenie przedniego widelca USD i żółta sprężyna zawieszenia kontrastują z czarnymi wykończeniami silnika, wydechu, obręczy kół i wahacza. Łatwy do odczytania ze względu na swoje kompaktowe rozmiary, cyfrowy wyświetlacz LCD został przeprojektowany tak, by zmieścić w nim obrotomierz i wskaźnik załączonego biegu, obok prędkościomierza, podwójnego licznika przebiegów dziennych, wskaźnika paliwa i zegara. Resetowanie liczników dziennych i zegara lub zamiana wyświetlania licznika dziennego i licznika całkowitego przebiegu dokonywane są za pomocą przełączników rozmieszczonych po obu stronach wyświetlacza.

Nowy 2021 MSX 125 Grom będzie dostępny w następujących opcjach kolorystycznych.

  • Force Silver Metallic
  • Mat Gunpowder Black Metallic
  • Gayety Red

-

-

SILNIK

  • Całkowicie nowy, chłodzony powietrzem, 1 cylindrowy, 4 suwowy, 2 zaworowy silnik o pojemności 125cm3
  • Pięciobiegowa skrzynia biegów zwiększa potencjał przy wyprawach za miasto
  • Silnik spełnia normę czystości spalin EURO5

Nowy MSX125 Grom 2021 posiada nowy, dwuzaworowy, chłodzony powietrzem silnik, o pojemności 125 cm3, o średnicy cylindra 50 mm i skoku tłoka 63,1 mm. Stopień sprężania wynosi 10,0:1. Moc maksymalna 9,8 KM osiągana jest przy 7250 obr/min, a maksymalny moment obrotowy wynosi 10,5 Nm przy 5500 obr/min. Podobnie jak w poprzednim modelu, silnik MSX125 Grom łączy w sobie perfekcyjną mieszankę osiągów, dostępnych od momentu ruszenia z miejsca, z użyteczną wszechstronnością. Trudno mieć wątpliwości, że w tym motocyklu sednem jest zabawa z kręceniem manetką przepustnicy. Jednak jednym z głównych ulepszeń, które nie umknie uwadze kierowcy jest zastosowanie 5-biegowej (a nie 4-biegowej) skrzyni biegów, w celu lepszego rozłożenia przełożeń, zapewnienia bardziej relaksującej jazdy i wyższej prędkości maksymalnej. Prędkość ta wzrosła z 92 km/h do 94 km/h.

Ręcznie sterowane sprzęgło nadal zapewnia pełne wrażenia z jazdy motocyklem, podczas gdy koła zębate napędu 15T i 38T oraz 12-calowe koła zapewniają żywą reakcję w czasie jazdy miejskiej i możliwość powolnej jazdy na wysokim biegu, co świetnie służy łatwemu manewrowaniu w ulicznych korkach. Motocykl jest do tego bardzo oszczędny, gdyż zużywa 1,5 l benzyny na 100 km (tryb WMTC), a to dzięki zastosowaniu rozwiązań redukujących tarcie, jak wzajemne przesunięcie osi wału korbowego i osi cylindra oraz użycie rolkowych dźwigienek zaworowych. Wyrafinowany system PGM-FI gwarantuje bardzo wydajne spalanie, a działając w połączeniu z odpowiednio dostosowanym kolektorem powietrza i wydechem spalin, zapewnia wspaniałe wrażenia przy operowaniu przepustnicą. Duży airbox o pojemności 2,5 litra i panelowy, mokry filtr papierowy, zapewniają niezawodny i cichy przepływ powietrza, a sam filtr przewidziany jest do wymiany co 16 000 kilometrów. Rura wydechowa i tłumik to teraz dwie oddzielne części. Silnik spełnia normę czystości spalin EURO5, która obowiązuje od stycznia 2020 roku i stawia znacznie bardziej rygorystyczne wymagania w porównaniu z normą EURO4. Wymogi te obejmują znaczną redukcję dozwolonych emisji tlenku węgla, zmniejszenie całkowitej emisji węglowodorów o ponad 40%, skuteczniejsze wykrywanie przerw zapłonu oraz wprowadzenie limitu cząstek stałych.

-

PODWOZIE

  • Stalowa pojedyncza rama grzbietowa zapewnia odpowiedni poziom sztywności, wysokość siedzenia wynosi 761 mm
  • Wysokiej jakości zawieszenie z widelcem USD 31 mm i pojedynczym amortyzatorem
  • 12-calowe obręcze kół i hydrauliczne hamulce tarczowe obu osi

Sprawdzone podwozie MSX125 Grom pozostało niezmienione w wersji motocykla na rok 2021 roku, podobnie jak priorytety projektu: zapewnienie bazy dla praktycznego motocykla, którego użytkowanie (i parkowanie) w mieście nie sprawi problemów początkującym kierowcom, przy czym motocykl musi być równie użyteczny i przyjemny w jeździe poza miastem, również z pasażerem. Stalowa pojedyncza rama grzbietowa zapewnia poziom sztywności odpowiedni dla takiego pojazdu. Jej sztywna belka o przekroju kwadratu łączy główkę ramy bezpośrednio z punktami mocowania wahacza, a w efekcie wszystkie pozostałe części ramy w wyraźny sposób są dodatkami do głównej belki ramy, przyczyniając się w znacznym stopniu do minimalistycznego wyglądu konstrukcji. Specjalnie dostrojona pionowa i pozioma sztywność ramy w rejonie sworzni wahacza i w punktach zawieszenia silnika zapewnia doskonałą równowagę pomiędzy komfortem a pewnością prowadzenia motocykla.

Konstrukcja ramy umożliwia również efektywne zabudowanie komponentów systemu PGM-FI oraz części układów elektrycznych pod osłonami zbiornika paliwa, którego pojemność zwiększono do 6 litrów. Rozstaw osi wynosi 1200 mm, z pochyleniem główki ramy 25° i wyprzedzeniem 84 mm. Masę własną ograniczono do 103 kg. Niewielka wysokość siedzenia, wynosząca 761 mm, czyni MSX125 Grom pojazdem wyjątkowo łatwym w manewrowaniu, jego wymiary pozwalają właścicielom pojazdów kempingowych łatwo zapakować i przewieźć pojazd, aby cieszyć się nim na wyjeździe.

Zawieszenie przednie i tylne zapewnia jakość jazdy powyżej oczekiwań. Widelec USD 31 mm pozwolił na redukcję masy nieresorowanej, a dzięki większej powierzchni tłoków (w porównaniu ze standardowym widelcem teleskopowym), gwarantuje lepsze tłumienie w całym zakresie działania. Górna i dolna półka są pełnowymiarowe, co jeszcze bardziej poprawia prowadzenie i wyczucie pojazdu, podczas gdy lekki i solidny pojedynczy tylny amortyzator obsługuje prosty i wytrzymały stalowy wahacz w kształcie litery H o przekroju skrzynkowym 50 mm x 25 mm.

Zasadniczymi elementami określającymi formę i funkcję MSX Grom są 5-ramienne (przestylizowane) 12-calowe aluminiowe obręcze kół o szerokości 2,5 cala. Z przodu zastosowano oponę 120/70-12, z tyłu – 130/70-12, co dodatkowo podkreśla charakterystyczny wygląd i dobrze służy osiągom motocykla. Hydrauliczny dwutłoczkowy zacisk hamulcowy z przodu (wykończony w kolorze złotym) i jednotłoczkowy zacisk tylny pracują z tarczami o średnicach odpowiednio 220 mm i 190 mm. System ABS działa poprzez IMU.

-

NOWA HONDA MSX125 GROM 2021 - DANE TECHNICZNE

SILNIK
Typ Chłodzony powietrzem, 1-cylindrowy, 4 suwowy, 2 zawory na cylinder
Pojemność skokowa 125 cm3
Średnica cylindra x skok tłoka 50,0mm x 63,1mm
Stopień sprężania 10.0:1
Moc maksymalna 7,2 kW przy 7250 obr/min
Maks. moment obrotowy 10,5 Nm przy 5500 obr/min
Pojemność układu smarowania 1,1 litra
SYSTEM PALIWOWY
Zasilanie PGM-FI
Zbiornik paliwa 6,0 l
Zużycie paliwa 1,5 l/100km
INSTALACJA ELEKTRYCZNA
Rozrusznik Elektryczny
Pojemność akumulatora 12V 3,5Ah
Moc alternatora 225W/5000 obr/min
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU
Typ sprzęgła Mokre wielopłytkowe
Typ skrzyni biegów 5-biegowa
Przełożenie główne Łańcuch
RAMA
Typ Stalowa rama grzbietowa
PODWOZIE
Wymiary (dł. x szer. x wys.) 1,760 mm x 720 mm x 1,015 mm
Rozstaw osi 1,200 mm
Kąt pochylenia kolumny 25⁰
Wyprzedzenie 81 mm
Wysokość siedziska 761 mm
Prześwit 180 mm
Masa własna 103 kg
Promień zawracania 1,9 metra
ZAWIESZENIE
Przednie Widelec USD 31 mm
Tył Pojedyncza kolumna, stalowy wahacz o przekroju skrzynkowym
KOŁA
Przednie Aluminiowe 5-ramienne
Tył Aluminiowe 5-ramienne
Obręcz przednia MT 2,5-12
Obręcz tylna MT 2,5-12
Opona przednia 120/70-12
Opona tylna 130/70-12
Hamulce
Przednie Pojedyncza tarcza 220 mm z hydraulicznym dwutłoczkowym zaciskiem hamulcowym
Tył Pojedyncza tarcza 190 mm z hydraulicznym zaciskiem hamulcowym jednotłoczkowym
ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY
Zespół wskaźników Cyfrowy zespół LCD z prędkościomierzem, obrotomierzem, podwójnym licznikiem przebiegów dziennych, wskaźnikiem paliwa, wskaźnikiem załączonego biegu i zegarem.
Oświetlenie Reflektor i lampa tylna LED

___
źródło: Honda Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Czytaj więcej o marce Honda

Honda ujawnia przełomową nową koncepcję silnika na targach EICMA 2024
Honda ujawnia przełomową nową koncepcję silnika na targach EICMA 2024

HONDA | czterosuwowy silnik V3 75° wyposażony w sprężarkę elektryczną, która zapewnia znaczny wzrost momentu obrotowego w zakresie niskich i średnich obrotów, niezależnie od obrotów silnika

Honda prezentuje koncepcyjne motocykle elektryczne na targach EICMA 2024
Honda prezentuje koncepcyjne motocykle elektryczne na targach EICMA 2024

HONDA | światowa premiera dwóch koncepcyjnych modeli elektrycznych: Fun Concept i Urban Concept, na targach EICMA 2024

Honda GB350S na rok 2025
Honda GB350S na rok 2025

HONDA | motocykl GB350S – odpowiedni dla posiadaczy prawa jazdy kategorii A2

Najnowsze oferty

Honda CB 650R Neo Sports Cafe, HSTC, 1 właściciel na gwarancji fabrycz.
  • Model: CB
  • Przebieg: 4350 km
  • Napęd: Łańcuch
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2023
Honda X-ADV X-ADV 750 abs, HSTC Model 2025
  • Model: X-ADV
  • Przebieg: 5 km
  • Napęd: Łańcuch
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024
Honda GB 350S, model 2025 *dostępne inne kolory*
  • Model: GB
  • Przebieg: 2 km
  • Napęd: Łańcuch
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024

Odwiedź nasze salony