Zespół Mitsubishi Ralliart wystartuje w Asia Cross Country Rally 2024

Team MITSUBISHI RALLIART

Team Mitsubishi Ralliart to prywatny zespół, którego właścicielem jest firma Tant Sport z Tajlandii. Dyrektorem zespołu jest Hiroshi Masuoka – dwukrotny mistrz Rajdu Dakar. Inżynierowie Mitsubishi Motors zajmą się dopracowaniem wyczynowych wersji samochodu i zapewnią wsparcie techniczne podczas rajdu. Podobnie jak w zeszłym roku, kierowcami i pilotami będą Chayapon Yotha (Tajlandia) i Peerapong Sombutwong (Tajlandia), którzy odnieśli zwycięstwo w klasyfikacji generalnej AXCR 2022 oraz japoński duet Katsuhiko Taguchi i Takahiro Yasui, którzy zajęli ósme miejsce (najwyższe ze wszystkich zespołów japońskich zawodników) w AXCR 2023. Dołączą do nich Sakchai Hantrakul (Tajlandia) i Jumpol Doungthip (Tajlandia), bardzo doświadczeni zawodnicy rajdowi wiedzący wiele na temat samochodów Mitsubishi, a także kierowca testowy Mitsubishi Motors Kazuto Koide (Japonia) i pilot Eiji Chiba (Japonia), którzy w poprzednich edycjach AXCR stawali już na podium. Celem całej ekipy będzie zdobycie tytułu mistrzowskiego w prototypie T1, zmodyfikowanej wersji cross-country nowego Tritona/L200. W odniesieniu do zeszłorocznych wyników, osiągi L200 zostały znacznie poprawione, aby mógł lepiej konkurować na szybkich odcinkach z pojazdami dysponującymi silnikami o dużej pojemności skokowej. Zastosowano również nową wyczynową skrzynię biegów przenoszącą wysoki moment obrotowy, która gwarantuje większą trwałość i lepszą możliwość manewrów. Ponadto zwiększono rozmiar bieżnika opon, a tylne zawieszenie zmieniono ze sztywnych resorów piórowych na sztywne sprężyny śrubowe/4-wahacze. Pozwoli to na pochłanianie większych wstrząsów na nierównych drogach i poprawi trakcję na wyjątkowo wyboistych nawierzchniach, znacznie ułatwiając prowadzenie na wybojach.

Od 21 do 27, czerwca zespół Mitsubishi Ralliart prowadził testy wytrzymałościowe samochodów rajdowych Triton/L200, odzwierciedlające rzeczywiste warunki rajdowe, na torze terenowym w pobliżu Parku Narodowego Khao Yai, w Tajlandii. Niezawodność i trwałość nadwozi, zawieszeń i silników rajdówek, które przeszły dalsze modyfikacje podnoszące ich przyspieszenie, sprawdzono przejeżdżając około 800 km w ciągu siedmiodniowego testu wytrzymałościowego, a następnie dokonano dostosowań technicznych w ramach przygotowań do właściwych zawodów.

„W zeszłym roku staraliśmy się wywalczyć drugie z rzędu zwycięstwo Tritonem/L200, który dopiero co został wprowadzony na rynek, jednak nie byliśmy w stanie wykorzystać jego pełnego potencjału, kończąc na trzecim miejscu w klasyfikacji generalnej” – powiedział Hiroshi Masuoka, dyrektor zespołu Team Mitsubishi Ralliart. „W tegorocznym Tritonie/L200 dokonaliśmy znacznych ulepszeń, przede wszystkim w zakresie osiągów i prowadzenia na nierównych drogach, dodatkowo wzmacniając naszą ekipę, startującą w czterech samochodach, która dąży do odzyskania tytułu mistrzowskiego. Wśród tegorocznych kierowców znajdzie się również Kazuto Koide, kierowca testowy, z którym współpracowałem przy opracowywaniu pojazdów Mitsubishi przez ponad dwie dekady. W Mitsubishi Motors wykorzystujemy nasze doświadczenie, zdobywane w ekstremalnych sportach motorowych, do opracowywania nowych pojazdów. Mam nadzieję, że uda mi się przekazać tę tradycję następnej generacji konstruktorów.”



Profil zespołu Mitsubishi Ralliart

Dyrektor zespołu: Hiroshi Masuoka (Mitsubishi Motors) Kierownik zespołu: Chayut Yangpichit (Tant Sport) Dyrektor techniczny: Kopong Amatayakul (Tant Sport) Wsparcie techniczne (nadwozie, podwozie): Noriyoshi Aiba (Mitsubishi Motors) Wsparcie techniczne (silnik): Tetsuya Makita, Masataka Tsuiki (Mitsubishi Motors)

Kierowcy i piloci: Chayapon Yotha Pochodzi z: Prowincji Udon Thani, Tajlandia Urodzony: 16 sierpnia 1987 (36 lat) Kariera zawodowa: Chayapon Yotha rywalizuje w licznych rajdach i wyścigach w Tajlandii. Poprowadził zespół Mitsubishi Ralliart do pierwszego zwycięstwa, kiedy rywalizowała w AXCR w 2022 roku i zajął trzecie miejsce w ubiegłorocznych zawodach. Pilot: Peerapong Sombutwong (Tajlandia) Katsuhiko Taguchi Pochodzi z: Okayama, Japonia Urodzony: 7 lutego 1972 r. (52 lata) Kariera zawodowa: W 2007 roku zwyciężył w Rajdzie Japonii w grupie N. Występował również za granicą, dwukrotnie wygrywając Rajdowe Mistrzostwa Azji i Pacyfiku FIA (APRC). Pilot: Takahiro Yasui (Japonia) Sakchai Hantrakul Pochodzi z: Chiang Mai, Tajlandia Urodzony: 29 listopada 1962 (61 lat) Kariera: Sakchai Hantrakul ma ponad 30-letnie doświadczenie w rajdach samochodowych i doskonale zna się na pojazdach Mitsubishi, prowadził m.in. Mitsubishi Pajero w Rajdzie Dakar 1996. Pilot: Jumpol Doungthip (Tajlandia) Kazuto Koide Pochodzi z: Prefektury Aichi, Japonia Urodzony: 19 czerwca 1979 (45 lat) Kariera zawodowa: Kazuto Koide dołączył do Mitsubishi Motors w kwietniu 1998 roku. Jako kierowca testowy Mitsubishi ma doświadczenie w prowadzeniu takich modeli jak Pajero i Lancer Evolution. Obecnie jest również instruktorem jazdy dla pracowników Mitsubishi Motors, pracuje także jako kierowca pokazowy na imprezach w Japonii i za granicą. Pilot: Eiji Chiba (Japonia)





Mitsubishi Triton/L200 w wersji rajdowej

Długość całkowita x szerokość całkowita 5320 mm x 1995 mm
Rozstaw osi 3130 mm
Rozstaw kół (przód/tył) 1730 mm
Silnik 4N16 (turbosprężarka z chłodzeniem międzystopniowym)
Wtrysk paliwa Wysokociśnieniowy common-rail
Pojemność skokowa 2439 cm3
Turbosprężarka Silnik i turbosprężarka - Mitsubishi Heavy Industries
Moc maksymalna 150 kW (204 KM) lub więcej
Maksymalny moment obrotowy 470 Nm lub więcej
Układ wydechowy HKS AXCR 2024 w wersji wyczynowej
Przekładnia 6-biegowa przekładnia sekwencyjna
Olej przekładniowy Moty
Napęd na 4 koła Permanentny napęd 4WD
Mechanizm różnicowy CUSCO przód, LSD tył
Zawieszenie przednie Niezależne zawieszenie z podwójnymi wahaczami i sprężynami śrubowymi
Zawieszenie tylne Sztywne/ sprężyny śrubowe, 4-wahacze
Amortyzatory Regulowane przednie i tylne podwójne amortyzatory CUSCO
Tłumienie dobicia Hydrauliczne
Układ kierowniczy Przekładnia zębatkowa ze wspomaganiem
Hamulce Wentylowane tarcze hamulcowe ENDLESS z jednoczęściowymi zaciskami i klockami hamulcowymi, wyścigowy płyn hamulcowy FORTEC
Koła Aluminiowe felgi aluminiowe WORK (17 cali x 7J)
Opony Yokohama GEOLANDAR M/T G003 (245/75R17)
Inne elementy Przednie błotniki z włókna węglowego
Panele przednich i tylnych drzwi z włókna węglowego Panel zewnętrzny paki z włókna węglowego





Partnerzy (w porządku alfabetycznym, stan na dzień 4 lipca 2024 r.)

Zespół Mitsubishi Ralliart weźmie udział w rajdzie Asia Cross Country Rally 2024 przy wsparciu następujących partnerów.

Partnerzy Wsparcie techniczne CARROSSER Co., Ltd. Wsparcie w pracach rozwojowych i dostawach przedniego i tylnego zawieszenia oraz przedniego i tylnego mechanizmu różnicowego LSD CARRY ART LLC Wsparcie działań ENDLESS ADVANCE Co., Ltd. Dostawa zacisków hamulcowych, tarczy i klocków ENEOS Corporation Dostawa oleju silnikowego Fortec Motorsport Ltd Dostawa wyczynowych płynów chłodzących i hamulcowych HANKYU HANSHIN EXPRESS Co., Ltd. Wsparcie działań HKS Co., Ltd. Wsparcie w pracach rozwojowych nad silnikiem w specyfikacji rajdowej Mitsubishi Heavy Industries Engine & Turbocharger, Ltd. Zapewnienie turbosprężarek Mitsubishi Motors Dealers Association Wsparcie serwisowe TPR Co., Ltd. Dostawa pierścieni tłokowych, wsparcie serwisowe TriboJapan Co., Ltd. Dostawa oleju przekładniowego Work Co., Ltd. Zapewnienie wyczynowych felg (CRAG T-GRABIC II) Yokohama Rubber Co., Ltd. Dostawa opon GEOLANDAR M/T G003 (opony błotne terenowe)





źródło:  Mitsubishi Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Czytaj więcej o marce Mitsubishi

Najnowsze oferty

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 2.4 MIVEC 188KM Instyle Plus 4WD
  • Model: Eclipse Cross PHEV
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 2155 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna bezstopniowa (CVT)
  • Rodzaj paliwa: Hybryda Plug-in
  • Rok produkcji: 2022
Mitsubishi Colt Intense Style + Cold
  • Model: Colt
  • Typ nadwozia: Hatchback
  • Przebieg: 14900 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2023
Mitsubishi ASX Invite MY25
  • Model: ASX
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 10 km
  • Skrzynia biegów: Dwusprzęgłowa
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024

Odwiedź nasze salony