Zespół Mitsubishi Ralliart wystartuje w Asia Cross Country Rally 2024

Team MITSUBISHI RALLIART

Team Mitsubishi Ralliart to prywatny zespół, którego właścicielem jest firma Tant Sport z Tajlandii. Dyrektorem zespołu jest Hiroshi Masuoka – dwukrotny mistrz Rajdu Dakar. Inżynierowie Mitsubishi Motors zajmą się dopracowaniem wyczynowych wersji samochodu i zapewnią wsparcie techniczne podczas rajdu. Podobnie jak w zeszłym roku, kierowcami i pilotami będą Chayapon Yotha (Tajlandia) i Peerapong Sombutwong (Tajlandia), którzy odnieśli zwycięstwo w klasyfikacji generalnej AXCR 2022 oraz japoński duet Katsuhiko Taguchi i Takahiro Yasui, którzy zajęli ósme miejsce (najwyższe ze wszystkich zespołów japońskich zawodników) w AXCR 2023. Dołączą do nich Sakchai Hantrakul (Tajlandia) i Jumpol Doungthip (Tajlandia), bardzo doświadczeni zawodnicy rajdowi wiedzący wiele na temat samochodów Mitsubishi, a także kierowca testowy Mitsubishi Motors Kazuto Koide (Japonia) i pilot Eiji Chiba (Japonia), którzy w poprzednich edycjach AXCR stawali już na podium. Celem całej ekipy będzie zdobycie tytułu mistrzowskiego w prototypie T1, zmodyfikowanej wersji cross-country nowego Tritona/L200. W odniesieniu do zeszłorocznych wyników, osiągi L200 zostały znacznie poprawione, aby mógł lepiej konkurować na szybkich odcinkach z pojazdami dysponującymi silnikami o dużej pojemności skokowej. Zastosowano również nową wyczynową skrzynię biegów przenoszącą wysoki moment obrotowy, która gwarantuje większą trwałość i lepszą możliwość manewrów. Ponadto zwiększono rozmiar bieżnika opon, a tylne zawieszenie zmieniono ze sztywnych resorów piórowych na sztywne sprężyny śrubowe/4-wahacze. Pozwoli to na pochłanianie większych wstrząsów na nierównych drogach i poprawi trakcję na wyjątkowo wyboistych nawierzchniach, znacznie ułatwiając prowadzenie na wybojach.

Od 21 do 27, czerwca zespół Mitsubishi Ralliart prowadził testy wytrzymałościowe samochodów rajdowych Triton/L200, odzwierciedlające rzeczywiste warunki rajdowe, na torze terenowym w pobliżu Parku Narodowego Khao Yai, w Tajlandii. Niezawodność i trwałość nadwozi, zawieszeń i silników rajdówek, które przeszły dalsze modyfikacje podnoszące ich przyspieszenie, sprawdzono przejeżdżając około 800 km w ciągu siedmiodniowego testu wytrzymałościowego, a następnie dokonano dostosowań technicznych w ramach przygotowań do właściwych zawodów.

„W zeszłym roku staraliśmy się wywalczyć drugie z rzędu zwycięstwo Tritonem/L200, który dopiero co został wprowadzony na rynek, jednak nie byliśmy w stanie wykorzystać jego pełnego potencjału, kończąc na trzecim miejscu w klasyfikacji generalnej” – powiedział Hiroshi Masuoka, dyrektor zespołu Team Mitsubishi Ralliart. „W tegorocznym Tritonie/L200 dokonaliśmy znacznych ulepszeń, przede wszystkim w zakresie osiągów i prowadzenia na nierównych drogach, dodatkowo wzmacniając naszą ekipę, startującą w czterech samochodach, która dąży do odzyskania tytułu mistrzowskiego. Wśród tegorocznych kierowców znajdzie się również Kazuto Koide, kierowca testowy, z którym współpracowałem przy opracowywaniu pojazdów Mitsubishi przez ponad dwie dekady. W Mitsubishi Motors wykorzystujemy nasze doświadczenie, zdobywane w ekstremalnych sportach motorowych, do opracowywania nowych pojazdów. Mam nadzieję, że uda mi się przekazać tę tradycję następnej generacji konstruktorów.”



Profil zespołu Mitsubishi Ralliart

Dyrektor zespołu: Hiroshi Masuoka (Mitsubishi Motors) Kierownik zespołu: Chayut Yangpichit (Tant Sport) Dyrektor techniczny: Kopong Amatayakul (Tant Sport) Wsparcie techniczne (nadwozie, podwozie): Noriyoshi Aiba (Mitsubishi Motors) Wsparcie techniczne (silnik): Tetsuya Makita, Masataka Tsuiki (Mitsubishi Motors)

Kierowcy i piloci: Chayapon Yotha Pochodzi z: Prowincji Udon Thani, Tajlandia Urodzony: 16 sierpnia 1987 (36 lat) Kariera zawodowa: Chayapon Yotha rywalizuje w licznych rajdach i wyścigach w Tajlandii. Poprowadził zespół Mitsubishi Ralliart do pierwszego zwycięstwa, kiedy rywalizowała w AXCR w 2022 roku i zajął trzecie miejsce w ubiegłorocznych zawodach. Pilot: Peerapong Sombutwong (Tajlandia) Katsuhiko Taguchi Pochodzi z: Okayama, Japonia Urodzony: 7 lutego 1972 r. (52 lata) Kariera zawodowa: W 2007 roku zwyciężył w Rajdzie Japonii w grupie N. Występował również za granicą, dwukrotnie wygrywając Rajdowe Mistrzostwa Azji i Pacyfiku FIA (APRC). Pilot: Takahiro Yasui (Japonia) Sakchai Hantrakul Pochodzi z: Chiang Mai, Tajlandia Urodzony: 29 listopada 1962 (61 lat) Kariera: Sakchai Hantrakul ma ponad 30-letnie doświadczenie w rajdach samochodowych i doskonale zna się na pojazdach Mitsubishi, prowadził m.in. Mitsubishi Pajero w Rajdzie Dakar 1996. Pilot: Jumpol Doungthip (Tajlandia) Kazuto Koide Pochodzi z: Prefektury Aichi, Japonia Urodzony: 19 czerwca 1979 (45 lat) Kariera zawodowa: Kazuto Koide dołączył do Mitsubishi Motors w kwietniu 1998 roku. Jako kierowca testowy Mitsubishi ma doświadczenie w prowadzeniu takich modeli jak Pajero i Lancer Evolution. Obecnie jest również instruktorem jazdy dla pracowników Mitsubishi Motors, pracuje także jako kierowca pokazowy na imprezach w Japonii i za granicą. Pilot: Eiji Chiba (Japonia)





Mitsubishi Triton/L200 w wersji rajdowej

Długość całkowita x szerokość całkowita 5320 mm x 1995 mm
Rozstaw osi 3130 mm
Rozstaw kół (przód/tył) 1730 mm
Silnik 4N16 (turbosprężarka z chłodzeniem międzystopniowym)
Wtrysk paliwa Wysokociśnieniowy common-rail
Pojemność skokowa 2439 cm3
Turbosprężarka Silnik i turbosprężarka - Mitsubishi Heavy Industries
Moc maksymalna 150 kW (204 KM) lub więcej
Maksymalny moment obrotowy 470 Nm lub więcej
Układ wydechowy HKS AXCR 2024 w wersji wyczynowej
Przekładnia 6-biegowa przekładnia sekwencyjna
Olej przekładniowy Moty
Napęd na 4 koła Permanentny napęd 4WD
Mechanizm różnicowy CUSCO przód, LSD tył
Zawieszenie przednie Niezależne zawieszenie z podwójnymi wahaczami i sprężynami śrubowymi
Zawieszenie tylne Sztywne/ sprężyny śrubowe, 4-wahacze
Amortyzatory Regulowane przednie i tylne podwójne amortyzatory CUSCO
Tłumienie dobicia Hydrauliczne
Układ kierowniczy Przekładnia zębatkowa ze wspomaganiem
Hamulce Wentylowane tarcze hamulcowe ENDLESS z jednoczęściowymi zaciskami i klockami hamulcowymi, wyścigowy płyn hamulcowy FORTEC
Koła Aluminiowe felgi aluminiowe WORK (17 cali x 7J)
Opony Yokohama GEOLANDAR M/T G003 (245/75R17)
Inne elementy Przednie błotniki z włókna węglowego
Panele przednich i tylnych drzwi z włókna węglowego Panel zewnętrzny paki z włókna węglowego





Partnerzy (w porządku alfabetycznym, stan na dzień 4 lipca 2024 r.)

Zespół Mitsubishi Ralliart weźmie udział w rajdzie Asia Cross Country Rally 2024 przy wsparciu następujących partnerów.

Partnerzy Wsparcie techniczne CARROSSER Co., Ltd. Wsparcie w pracach rozwojowych i dostawach przedniego i tylnego zawieszenia oraz przedniego i tylnego mechanizmu różnicowego LSD CARRY ART LLC Wsparcie działań ENDLESS ADVANCE Co., Ltd. Dostawa zacisków hamulcowych, tarczy i klocków ENEOS Corporation Dostawa oleju silnikowego Fortec Motorsport Ltd Dostawa wyczynowych płynów chłodzących i hamulcowych HANKYU HANSHIN EXPRESS Co., Ltd. Wsparcie działań HKS Co., Ltd. Wsparcie w pracach rozwojowych nad silnikiem w specyfikacji rajdowej Mitsubishi Heavy Industries Engine & Turbocharger, Ltd. Zapewnienie turbosprężarek Mitsubishi Motors Dealers Association Wsparcie serwisowe TPR Co., Ltd. Dostawa pierścieni tłokowych, wsparcie serwisowe TriboJapan Co., Ltd. Dostawa oleju przekładniowego Work Co., Ltd. Zapewnienie wyczynowych felg (CRAG T-GRABIC II) Yokohama Rubber Co., Ltd. Dostawa opon GEOLANDAR M/T G003 (opony błotne terenowe)





źródło:  Mitsubishi Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Czytaj więcej o marce Mitsubishi

Nowy Mitsubishi Outlander PHEV 2025
Nowy Mitsubishi Outlander PHEV 2025

MITSUBISHI | Motors Europe prezentuje w kolejnym etapie ofensywy produktowej firmy nowego Outlandera PHEV, opracowanego specjalnie dla Europy SUV-a segmentu D

Mitsubishi Space Star - ulubione auto matek i seniorów do 6000 zł tańsze
Mitsubishi Space Star - ulubione auto matek i seniorów do 6000 zł tańsze

MITSUBISHI Space Star – jeden z najlepiej wyposażonych i najatrakcyjniejszych cenowo modeli segmentu aut miejskich, będący ulubieńcem młodych matej i seniorów - jest teraz dostępny z rabatem do 6000 złotych.

Mitsubishi Motors prezentuje nowy model Mitsubishi Outlander PHEV przed europejską premierą
Mitsubishi Motors prezentuje nowy model Mitsubishi Outlander PHEV przed europejską premierą

Mitsubishi Mitsubishi Motors wprowadza kolejną generację sprawdzonego hybrydowego układu napędowego typu Plug-in (PHEV) napędzającego wszystkie koła.

Najnowsze oferty

Mitsubishi ASX Invite MY25 + opony zimowe GRATIS
  • Model: ASX
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 10 km
  • Skrzynia biegów: Dwusprzęgłowa
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV Instyle Plus 4WD
  • Model: Eclipse Cross PHEV
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 10 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Hybryda
  • Rok produkcji: 2023
Mitsubishi Colt Invite + Style + Cold
  • Model: Colt
  • Typ nadwozia: Hatchback
  • Przebieg: 10 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2023

Odwiedź nasze salony